loading
در حال بررسی درخواست شما
درخشش مانونه و پیروزی آرسنال
درخشش مانونه و پیروزی آرسنال

درخشش مانونه و پیروزی آرسنال

 نیمه اول:

آرسنال در نیمه اول با مانونه، سانیا، گالاس، ورمائلن، کلیچی، دیابی، سانگ، فابرگاس، بنتنر، فن پرسی و آرشاوین بازی را آغاز کرد. گیبس، سیلوستره، رمسی، روسیچکی، زنسی، ابوئه و ولا هم یاران ذخیره آرسنال در این بازی بودند.
 آرسنال با وجود اینکه در خانه حریف بازی میکرد، با لباس اول خود وارد میدان شد. در 2-3 دقیقه اول بازی، یاران آرسنال از دست پاچگی و اشتباه مدافعان استفاده کردند و چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه حریف ایجاد کردند. بعد از چند دقیقه، بازی به تعادل کشیده شد و اینبار نوبت فولام بود که عمق دفاع آرسنال را نشانه برود و این مانونه بود که با خروجهای خوب خود حملات آنها را متوقف کرد.
در دقیقه 8 با مصدوم شدن داف، فولام مجبور به تعویض زود هنگام این بازیکن کلیدی خود شد.
در دقیقه 11 از سمت راست، سانتری به روی دروازه آرسنال ارسال شد. گالاس و مانونه همزمان به سمت توپ رفتند و همین باعث شد که این دو بازیکن به هم برخورد کنند و مصدومیت نه چندان جدی ای از ناحیه شکم برای گالاس بوجود آید.
درست چند دقیقه بعد بود که یاران فولام توپی را از سمت راست روی دروازه آرسنال سانتر کردند که از درون محوطه جریمه با ضربه سر مهاجم این تیم دروازه آرسنال به شدت تهدید شد. اما مانونه با یک جهش خیره کننده توپ را دور کرد. در برگشت نیز خود مانونه بود که دروازه را برای بار دوم نجات داد.
در دقیقه 22 بود که نوبت به آرسنال برای حمله رسید. با رد و بدل شدن چند پاس پشت محوطه جریمه فولام، فابرگاس پاسی زیبا درون محوطه جریمه به آرشاوین داد که او را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما او با بی دقتی توپ را به آسمان زد.
در دقیقه 36 بازیکن فولام شوت خطرناکی را از گوشه محوطه جریمه به سمت دروازه آرسنال روانه کرد که باز هم با عکس العمل مانونه، توپ به کرنر رفت.
نیمه اول با نتیجه بدون گل و با کمک واکنشهای بی نقص مانونه به پایان رسید. در این نیمه مهاجمان بسیار کم کار بودند و آرشاوین به ندرت در صحنه ها دیده میشد. این نیمه یکی از بدترین نیمه های آرشاوین در آرسنال بود.


نیمه دوم:

در این نیمه آرسن ونگر تیم را بدون تغییر وارد زمین کرد تا بازیکنان با انگیزه بیشتر و با توجه به راهنمایی های او به گل برسند. در دقیقه 53 بود که مدافع فولام توپ را به مرکز زمین فرستاد، با دخالت سانگ، توپ به او رسید او هم بنتنر را صاحب توپ کرد. بنتنر هم بلافاصله با پاس تک ضرب فابرگاس را صاحب توپ کرد، در همین لحظه رابین فن پرسی از میان مدافعان  فرار کرد و پاس بلند و هوایی فابرگاس را پس از یک کنترل زیبا، با پای راست، به گوشه دروازه هدایت کرد.
از بعد از این گل بود که فولام برای جبران گل خورده به روی دروازه آرسنال فشار زیادی وارد کرد. تا جایی که دو موقعیت خطرناک تا دقیقه 66 روی دروازه آرسنال ایجاد کردند که با دخالت بی نقص دفاع، خطر دور شد. ونگر تا دقیقه 70 صبر کرد، و وقتی دید که عملکرد ضعیف آرشاوین ادامه دارد، او را بیرون کشید و توماس روسیچکی را جایگزین او کرد. تا پایان کار چندین و چند بار مانونه با عکس العمل های فوق العاده اش دروازه آرسنال را از گل های حتمی نجات داد. در دقیقه 83 نیز ابوئه جایگزین رابین فن پرسی شد و یکی دو موقعیت نسبتا خوب را هم در ضد حملات از دست داد. آرسنال با همین یک گل، کار را در استادیوم اختصاصی فولام به پایان بردند. بعد از بازی نیز بازیکنان مانونه را در آغوش کشیدند و به این صورت از وی تشکر کردند!!

نکات بازی:

- نام ادواردو حتی در ذخیره ها هم دیده نمیشد.
- والکت هم که بعد از رهایی از مصدومیت منتظر بازی کردنش در این دیدار بودیم، شرایطی مشابه ادواردو داشت.
- از ابتدای بازی ورمائلن با دست بانداژ شده از ناحیه مچ چپ، در زمین حاضر بود و باز هم دفاع محکم و بی نقصی از خود به نمایش گذاشت.
- در نیمه اول دیابی بیشتر در مرکز میدان بازی میکرد و فابرگاس در این دقایق بیشتر به کمک خط حمله میرفت. ولی با توجه به بازی نسبتا کند دیابی، وی در این پست خیلی موفق ظاهر نشد.
- بدون شک، برد امشب را باید مدیون درخشش باور نکردنی مانونه درون دروازه بود. با این عملکردی که این بازیکن از خود نشان داد و با توجه به بازیهای ضعیف آلمونیا در بازیهای قبل، حتی نیمکت نشینی آلمونیا در بازیهای آینده دور از ذهن نخواهد بود!

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۷/۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.ir
بازدید: ۴۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰