loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال 2 - اورتون 2
آرسنال 2 - اورتون 2

آرسنال ۲ - اورتون ۲

بازی راس ساعت 16 : 30 در ورزشگاه خانگی آرسنال امارات شروع شد . سرمای شدید و بارش کم رنگ برف در حضور تماشاگران در ورزشگاه بی تاثیر نبود .

آرسنال در نیمه اول با ترکیب زیر وارد میدان شد :

مانوئل آلمونیا ( کاپیتان )
باکاری سانیا
ویلیام گالاس
توماس ورمائلن
آرماند ترائوره
نوس دنیلسون
آبو دیابی
آرون رمزی
ادواردو داسیلوا
سمیر نصری
آندری آرشاوین

هم چنین در نیمکت آرسنال بازیکنانی نظیر فابیانسکی - میکاییل سیلوستره - کریگ استموند - توماس روسیچکی - امانوئل توماس - فران مریدا و کارلوس ولا نشسته بودند .
داوری این دیدار نیز با پیتر والتون .

بازی کمی آرام شروع شد و آرسنال سعی داشت تا کم کم به دروازه حریف نزدیک شود اما با وجود دوندگی بازیکنان اورتون و ناتوانی در بازیسازی آرسنال به سرعت بازی عوض شد و تیم اورتون توانست با شروع حملات نه چندان متنوع دروازه آرسنال را تهدید کند . در این دقایق بازی اورتون بود که می توانست خطرناک باشد و آرسنال به سرعت توپ های دریافتی را لو می داد . در بین همین سبک بازی اورتون بود که در دقیقه 13 بازی روی سانتر روی ضربه کرنر و ضربه سر زیابی عصمان توانست دروازه تیم لندنی را به سرعت باز کند . بعد از این گل بود که آرسنال کمی به خود آمد و با کنترل بازی و حفظ توپ بین بازیکنانش کمی ریتم بازی را عوض کند . کم کم حملات آرسنال شروع شد و سانتر از جناحین مخصوصا سمت راست آرسنال بیشتر شد . هم چنین آرسنال روی چند حرکت در عمق نیز توانست نیمه موقعیت هایی ایجاد کند . حملات آرسنال توسط دفاع خوب اورتون برگشت داده می شد . این حملات در نهایت در دقیقه 28 بازی جواب داد و در این دقیقه نوس دنیلسون توانست روی شوتی پشت محوطه جریمه دروازه تیم هاوارد را باز کند . ابتدا حرکت از سمت راست شروع شد و روی یک شلوغی توپ آرشاوین به ادواردو رسید و ادورادو با مهیا کردن توپ کمی عقب تر دنیلسون را در موقعیت شوت قرار داد . شوت دنیلسون در بین راه به دفاع اورتون برخورد کرد و از کنار تیم هاوارد وارد دروازه شد و نتیجه بازی یک بر یک شد . این گل می توانست شروعی باشد بر بازی خوب آرسنال در این دیدار و گل های بیشتر .
بعد از این گل نیمه اول تقریبا دست آرسنال بود و اورتون به غیر از چند صحنه کار دیگری نتوانست بکند .
آرسنال در ادامه بازی روی چند سانتر و حرکت در عمق توسط ادواردو و گالاس موقعیت های خوبی داشت که از دست می رفت .
در این نیمه مصدومیت ناگهانی گالاس که روی برخورد دقایق پیشینش با هاوارد پیش آمد مهم ترین نکته نگران کننده بود که پس از مداوای پزشکان وی به بازی بازگشت.

در نیمه دوم آرسنال کاملا برای به ثمر رساندن گل دوم به بازی آمد اما اشتباهات شخصی توسط بازیکنان آرسنال باعث ایجاد حرکت های خطرناک در عمق بازیکنان اورتون می شد . در مجموع آرماند ترائوره شادی یکی از ضعیف ترین بازیکنان آرسنال دراین دیدار بود که ضمن اشتباهات فردی زیاد تمرکز کای هنگام دریافت توپ را نداشت . اورتون در همان ده دقیقه ابتدایی نیمه دوم دو یا سه موقعیت بسیار خوب روی دروازه آرسنال انجام داد که این موقعیت ها با دفاع سراسیمه بازیکنان آرسنال دور شد . پس از این چند دقیقه بود که آرسنال توانست نبض بازی را در دست بگیرد و حرکات خطرناک خود را روی دروازه اورتون ترتیب دهد . آرسنال در بین حملات خود که بیشتر در این نیمه از سمت راست و عمق تیم حریف ترتیب داده می شد می توانست به گل دست یابد اما این حملات نتیجه ای نداشت . اورتون کاملا در دفاع فرو رفته و آرسنال سعی در خلق موقعیت .
آرسنال که کمی در موقعیت سازی برای مهاجمان در غیاب فابرگاس ضعیف کار می کرد اولین تعویض خود را انجام داد و توماس روسیچکی در دقیقه 65 به جای آرون رمزی که نسبتا خوب بازی کرده بود به بازی آمد .
ورود روسیچکی چندان ثمری نداشت اما کمی به حرکات آرسنال نظم داده بود .
بازی تا دقایق 80 به همین منوال سپری می شد که در نهایت روی توپی که روسیچکی لو داد بازیکنان اورتون از زمنی خودی یک ضد حمله را ترتیب دادند . فرار پینار از زمین خودی در حالی که تمام مدافعات آرسنال جلو کشیده بودند آغاز شد و وی در یک مصاف تک به تک کامل و با یک ضربه چیپ دیدنی دروازه آرسنال را فرو ریخت و ورزشگاه را غرق در سکوت کرد . در این نیمه بارش برف بسیار سنگین بود و همین امر کیفیت بازی هر دو تیم مخصوصا آرسنال را پایین آورده بود . این گل که با سکوت هواداران همراه بود سرمای امارات را دو چندان می کرد .
چند دقیقه بعد از گل به ثمر رسیده اورتون روی ضربات کرنر متوالی که از اشباهات بازیکنان آرسنال حاصل می شد وقت بازی را تلف کرد .
در دقیقه 84 بازی در حالی که دنیلسون در میانه زمین صاحب توپ شد با گرفتن پهلوی خود ناگهان به زمین افتاد . توپ به اوزتونی ها رسید و در حالی که همه منتظر بیرون زدن توپ بودند آن ها با یک پاس در عمق در موقعیت بسیار خطرناک قرار گرفتند که این بار آلمونیا توانست توپ را بگیرد .
آرسنال بعد از این حرکت و به لطف زمان 5 دقیقه تلف شده بازی توانست روی یکی از حملاتش روی حرکتی از سوی دیابی و در عرض تیم اورتون به گل برسد . دیابی با توپ در عرض زمین حرکت کرد و با پاس کوتاه خود توماس روسیچکی را در سمت چپ تیم صاحب توپ کرد . شوت بیرون پای توماس باز هم با برخورد به پای مدافعان تیم حریف به گل تبدیل شد تا بازی با تساوی 2 - 2 به پایان برسد .


+با این تساوی آرسنال همچنان در رده سوم قرار گرفت و فرصت رده دومی حتی برای چند ساعت را از دست داد
+در نیمه دوم بازی روی سانتری از سمت راست تیم آرسنال حرکتی کاملا مشکوک روی توماس ورمائلن صورت گرفت که از دید داور پنالتی تشخیص داده نشد
+به جر صحنه مشکوک به پنالتی داور نسبتا قضاوت خوبی داشت
+شصت هزار و پنج نفر از نزدیک بازی را نظاره گر بودند

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۸۴۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰