loading
در حال بررسی درخواست شما
بولتون 0 - آرسنال 2
بولتون 0 - آرسنال 2

بولتون ۰ - آرسنال ۲

بازی در هوای سرد ورزشگاه ریباک برگزار می شود . از بارش برف خبری نیست و بر خلاف بازی با اورتون وضعیت جوی مناسب است .
آرسنال با ترکیب زیر وارد میدان شده است . شاید حضور کریگ اسموند هافبک دفاعی جوان آرسنال نکته جالب بازی باشد.

مانوئل آلمونیا
باکاری سانیا
ویلیام گالاس
توماس ورمائلن
آرماند ترائوره
کریگ استموند
توماس روسیچکی
فرانسس فابرگاس ( کاپیتان )
آبو دیابی
آندری آرشاوین
ادواردو داسیلوا

هم چنین آرسنال بازیکنانی نظیر لوکاژ فابیانسکی - میکاییل سیلوستره - گائل کلیچی - فرانسیس کوکلین - فران مریدا و جی امانوئل توماس را روی نیمکت می دید . حضور دوباره کلیچی روی نیمکت نکته مثبت بازی بود . هم چنین سول هم می تواند از بازی های بعدی به این ترکیب اضافه شود .


بازی راس ساعت 16 به وقت محلی و 19 : 30 به وقت ایران شروع شد .
در همان ابتدای بازی  بولتون کمی سعی داشت حرکاتش را روی دروازه آرسنال ترتیب دهد که در دقیقه 2 بازی به یک گل دست یافت . البته گلی که آفساید اعلام شد . شوت از پشت محوطه جریمه و باز شدن دروازه تیم آرسنال .
بعد از این صحنه آرسنال با آرامش بیشتری بازی را پیگیری کرده و کم کم سعی در کنترل نبض بازی داشت .
حضور فرانسس فابرگاس کاپیتان آرسنال در میانه زمین آرامشی خاص به تیم می دهد .
آرسنال به طور کامل در دقایق 5 و 6 بازی نبض بازی را در دست دارد و سعی در ارائه بازی زیبا دارد.
شاید حضور هم زمان فرانسس فابرگاس و توماس روسیچکی از ابتدا تداعی کننده فصل درخشان 2006 باشد.
در دقیقه هفت بازی روی چند پاس روی زمین در نهایت پاس در عمق فرانسس به ادواردو می رسد که ادواردو یک نیم قدم کم آورد و نتوانست در این موقعیت تک به تک به توپ برسد و این موقعیت عالی با دخالت جاسکلاینن دروازبان بولتون هدر رفت.
د دقیقه هشت بازی باز هم هدف ادواردو بود . پاس بلند بازیکنان آرسنال این بار هم کمی تند بود و با دخالت دفاع توپ به بیرون رفت . ادواردو در این دقایق به خوبی در عمق دفاع حریف حرکت می کند . در این بازی ادواردو در نوک خط حمله و آندری آرشاوین متمایل به سمت چپ زمین بازی می کند .
از دقیقه 2 بازی تا دقیقه 10 آرسنال به طور کامل و در یک سوم میانی تیم بولتون سعی در تدارک حملات روی دروازه بولتون داشت و در این بین بولتون هنوز صاحب ضد حمله ای هم نشده است . شاید خاطره بد ضد حمله تیم حریف در بازی اورتون کمی باعث بازی رو به عقب تر مدافعان آرسنال شده است .
در دقیقه 12 بازی در حالی که بولتون اولین حرکت نصف و نیمه خود را  در حال ترتیب دادن بود آرسنال توپ را در اختیار گرفت و از سمت چپ حرکتی ترتیب داد . سه بازیکن آرسنال در مقابل یک بازیکن بولتون . ادواردو توپ را از سمت چپ برای فرانسس انداخت ولی در برخورد میان فرانسس و جاسکلاینن فرانسس نقش بر زمین شد که البته به نظر رای داور مبنی بر ادامه بازی درست بود .
بولتون که این شیوه را برای خود بسیار خطرناک می دید سعی می کرد بازی را در زمین آرسنال و میانه زمین ادامه دهد .
با هوشیاری تیم بولتون بازی در این دقایق کمی متعادل تر شده است و بولتون سعی در کسب امتیاز دارد .
با این حال در بین حرکات نیمه جان بولتون در دقیقه 15 روی یک سانتر خطرناک از سمت چپ آرسنال صاحب موقعیتی شد که آلمونیا با دفع ناقص خود یک ضربه کرنر به حریف هدیه کرد . البته ضربه کرنر هم ثمری برای حریف نداشت.
بولتون که حمله را راه مناسبی برای فرار از حرکات آرسنال می دید سعی در ارائه بازی در عمق می کرد که در این لحظات پاس های نهایی اشتباه باعث می شد توپ به آلمونیا برسد.
در دقیقه 18 بازی ارسنال دوباره روی حرکتی ترکیبی به پشت محوطه جریمه بولتون رسید که تجمع دفاعی تیم بولتون مانع از تدارک حمله خطرناک شد.
در مقابل حملات بولتون هر لحظه خطرناک تر می شد و در دقیقه 19 بازی روی یک سانتر از سمت چپ زمین صاحب موقعیت شوت زنی شدند که این شوت حاصلی برای تیم نداشت .
در دقیقه 21 باز هم بولتون روی یک موقعیت شوت زنی قرار گرفت که شوت کلاسنیچ را آلمونیا دفع کرد .
در مقابل در دقیقه 23 بازی آرسنال روی یک پاس در عرض موقعیت خوبی داشت که بازیکنان تیم به این توپ نرسیدند و در نهایت موقعیت از دست رفت.
روی برگشت همین حرکت باز هم بولتون صاحب موقعیتی شد که با دخالت آلمونیا توپ به کرنر رفت تا در مقابل دو کرنر به دست آمده برای بولتون آرسنال هنوز صاحب کرنری نشده باشد.
بازی درگیرانه استموند در این دقایق باعث شد داور بازی در دقیقه 26 یک تذکر جدی به وی بدهد .
اما در دقیقه 27 بازی باز هم کاپیتان . فرانسس فابرگاس بود که گل اول بازی را روی یک حرکت زیبا به ثمر رسانید .
پاس کاری آرشاوین - ادواردو و مهیا کردن توپ برای فرانسس و شوت زیبای فرانسس به گوشه سمت چپ دروازه بولتون باعث شد تا نقش پر رنگ فرانسس در بازی های آرسنال بار دیگر نمایان شود.
آرسنال بعد از گل با روحیه کار می کرد . در دقیقه 30 بازی روی کرنر به دست آمده سانتر فرانسس به شکلی خطرناک دروازه بولتون را تهدید کرد ولی ضربه استموند ثمری برای تیم نداشت. سانتر بلند فرانسس در شرایطی عالی به کریگ رسید ولی ضربه وی کمی آرام بود و با واکنش جاسکلاینن همراه بود.
با این وجود آرسنال هنوز در شرایط حمله به سر می برد و در دقیقه 33 بازی روی حرکتی باز هم فرانسس با بازیکنان بولتون برخوردی داشت. این حرکت روی شیطنت کوچک فرانسس بود
بولتون در این دقایق کمی بی مهابا روی بازیکنان آرسنال تکل می رفت و این قضیه باعث شد اولین کارت زرد برای تیم بولتون در دقیقه 34 ثبت شود.
متاسفانه فرانسس هدف این تکل محکم بود . البته وی در نهایت قادر به ادامه بازی خواهد بود.
بازی در این دقیقه بسیار خشن دنبال می شود و روی یک ضد حمله توسط بولتون روسیچکی روی حرکتی عجیب ضربه ای به بازیکن در حال دویدن بولتون می زند . بازی که به التهاب کشیده شده است . روسیچکی ظاهرا روی شیطنت بازیکن بولتون گله مند است . به هر حال توماس هم در دقیقه 37 بازی کارت زرد دریافت می کند .
بازی در این دقایق بیشتر با تحرک تیم بولتون همراه است . البته دفاع خوب تیمی آرسنال تا این دقیقه مانع از حرکات بیشتر از سوی بولتون می شود . البته روی برخی حرکات آن ها صاحب موقعیت های خوبی می شدند.
در دقیقه 39 روی یک حرکت خطرناک در سمت چپ روی دفع ناقص ترائوره صاحب موقعیتی شدند که باز هم آلمونیا مانع کار شد.
به هر صورت با تمام نوسانات بعد از گل بازی نیمه اول با همان تک گل فرانسس به پایان رسید تا تفکرات مربیان بین دو نیمه تعیین کننده نتیجه بازی باشد .


نیمه دوم بازی نیز شروع شد.
در دقیقه 48 بازی بولتون صاحب موقعیتی شد . ولی بازیکن کره ای بولتون با حرکت پا به توپ خوب خود توپ را جلو آورد آلموینا در این صحنه دخالت کرد و در نهایت توپ دفع شد.
بولتون در این دقایق در تدارک حملات است و در دقیقه 49 باز هم روی حرکت لی موقعیتی ایجاد کرد که این حرکت با دفع کامل توپ توسط آلمونیا ناکام ماند.
دقیقه 51 بازی روی یک کاشته آرسنال صاحب موقعیت شد . توپ برای گالاس مهیا شد اما با فشار مدافعین توپ به سمت کنار منحرف شد.
لی بازیکن فعال این لحظات بولتون است . باز هم موقعیتی خوب و این بار گالاس است که مانع از حرکت وی می شود .
در دقیقه 59 بازی دیابی در تلاش بود تا حرکتی ترتیب دهد که این توپ هم ثمری برای تیم نداشت .
در دقیقه 61 دیدار روی حرکتی بسیار خطرناک بولتون بهترین موقعیت خود را به دست آورد که این شوت تیلور از بالای دروازه به بیرون رفت . می توان این حرکت را خطرناک ترین حرکت بولتون د راین دیدار دانست .
در دقیقه 62 و روی حرکت بعدی بازی ترائوره از سمت چپ توپی برای ادواردو مهیا کرد که با زهم این توپ ثمری نداشت.
دقیقه 63 بازی اولین تعویض برای آرسنال . فران مریدا به جای کریگ استموندی به باز یمی آید که یک کارت زرد نیز داشت .
دقایقی بعد و در دقیقه 65 روسیچکی روی یک توپ خوب که مهیا کرد ادواردو را صاحب موقعیت کرد ولی کاهیل بازیکن تیم مقابل به خوبی توپ را دفع کرد و باعث شد آرسنال یک موقعیت بسیار خوب را از دست بدهد .
در دقیقه 67 روی یک کشمکش آرسنال صاحب ضربه کرنری شد که این ضربه نیز ثمری نداشت
کلیچی ظاهرا آماده حضور در زمین است . وی بعد از ماه ها می تواند دوباره به بازی بیاید .  
دقیقه 74 بازی گائل کلیچی به جای توماس روسیچکی به بازی خواهد آمد . تعویضی جالب . احتمالا گائل را باید در سمت چپ خط میانی ببینیم . گائلی که از ماه اکتبر بازی نکرده است .
دقیقه 75 بازی باز هم ضربه آزاد برای آرسنال . ضربه در حدود 25 یاردی دروازه بولتون باید زده شود . ورمائلن با یک تلاش خوب و حرکت خوب سعی داشت ضربه بزند که این حرکت نیز ثمری برای تیم نداشت .
دقیقه 77 بازی روی حرکت بولتونی ها و خطای خود توماس ورمائلن آن ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند . طی این حرکت ورمائلن کارت زرد دریاف کرد . این کارت به علت هند توماس به وی داده شد.
روی برگشت همین توپ آرسنال روی حرکتی در دقیقه 78 روی حرکت ادواردو و مریدا فران مریدا توانست اولین گل خود در لیگ برتر را برای آرسنال به ثمر برساند.
شاید این گل خیال آرسنال را از بابت برد راحت کرده باشد . یک گل ارزشمند برای فران مریدا و تیم آرسنال .
بعد از گل بازی به تعادل کشیده شد و آرسنال که از برد تا حدود زیادی خیالش راحت شده سعی در اداره بازی دارد .
در دقیقه 84 بازی سومین تعویض آرسنال نیز باید انجام شود .
کارلوس ولا به جای ادواردو داسیلوای پر تلاش وارد میدان خواهد شد .
بازی کاملا در تعادل به سر می برد و دو تیم نتیجه را پذیرفته اند . یک برد ارزشمند برای آرسنال در زمین بولتون و باقی ماندن در کورس یک قهرمانی مهم ترین پیامد این بازی است .
آرسنال با وجود پیروزی پر گل دیشب چلسی هم چنان بهترین خط حمله را دارد .
3 روز بعد بازی بعدی تیم آرسنال با بولتون این بار در زمین خانگی آرسنال انجام خواهد شد و آسنال باید باز هم پی کسب سه امتیاز دیگر باشد .
دو تیم هیچ تمایلی به ادامه بازی ندارند و سه دقیقه وقت تلف شده نیمه دوم برای دو تیم معنایی ندارد .
بازی با همین نتیجه به اتمام رسید و آرسنال با یک بازی کم تر و دو امتیاز کم تر هم چنان در رده سوم جدول باقی ماند .

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۰/۲۷
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : کانون هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۱۵۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰