loading
در حال بررسی درخواست شما
بررسی بازیکنان ۲۰۱۱/۱۲: میکل آرتتا
بررسی بازیکنان ۲۰۱۱/۱۲: میکل آرتتا

بررسی بازیکنان ۲۰۱۱/۱۲: میکل آرتتا


هواداران آرسنال زمانی که میکل در ماه آگوست به آرسنال پیوست میدانستند که از او چه انتظاری دارند. آرتتا با خود ثبات زبانزدش٬ سبک و کلاس بازی ویژه اش را به آرسنال آورد.

تا پیش از مصدومیت٬ آرتتا گزینه اصلی آرسن ونگر در خط میانی توپچی ها بود٬ جایی که با پوشش نفوذهای الکس سانگ و استفاده از کیفیت های تهاجمی خودش نبض خط هافبک را در اختیار گرفته بود.

میکل در دو مقطع از فصل دچار مصدومیت شد٬ یکی در ماه ژانویه٬ جایی که آرسنال بدون او تمام بازیهایش در لیگ را واگذار کرد و دیگری در پایان فصل جایی که آرسنال تنها ۶ امتیاز از ۵ بازی آخر کسب کرد.

ثبات مثال زدنی میکل احتمالا مهمترین شاخصه بازی اوست ولی او در گلزنی نیز موفق است٬ آن هم گل های کلاسیک. ضربه ایستگاهی زیبا برابر استون ویلا و شوت سرکش راه دور که پیروزی آرسنال برابر منچستر سیتی را رقم زد نشان داد که میاندار اسپانیایی توپچی ها میتواند نقش مهمی را در زمین ایفا کند.

صحبت های میکل:

"من بازی را از عقب زمین (پشت مهاجمان) نگاه میکنم و میدانم زمانی که خیلی باز میشویم فضاهای زیادی را برای گلزنی در اختیار حریف قرار میدهیم. من تنها سعی میکنم کمی تیم را به تعادل برسانم. گاهی دوست دارم کمی بیشتر جلو بروم٬ ولی هنوز هم شانس هایی در اختیار دارم. نمیخواهم که بازیکن اصلی تیم باشم٬ همه میدانیم که بازیکن اصلی تیم کیست٬ او رابین است. او رهبر تیم است و کسی است که تفاوت های اساسی را رقم میزند."

* ۲ گل برای اورتون به ثمر رساند.

بهترین لحظه:

زمانی که منچستر سیتی به اَشبرتون گِرُو آمد رقابت در جایگاه سوم جدول از هر زمانی مهمتر بود. در حالی که بازی میرفت که با تساوی بدون گل تمام شود٬ آرتتا در میانه میدان توپ را ربود٬ مسافتی را طی کرد و با شوتی دیدنی دروازه جو هارت را باز کرد.
آرسن ونگر در مورد گل او گفت:"او ابتدا با تمرکز و دیدی که از بازی داشت٬ کاری که بازیکن سیتی خواست انجا بدهد را فهمید و با فهمیدن زمان مناسب برای از دست رفتن توپ به او نزدیک شد و توپ را گرفت. در ادامه او حرکتش را ادامه داد و گلزنی کرد. این کاری است که من میگویم یک هافبک واقعی انجام میدهد٬ کسی که همیشه میداند بازی در چه وضعیتی است."

خوشحالی میکل پس از گلزنی برابر سیتی

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۳/۹
به قلم اشکان
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۲۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰