loading
در حال بررسی درخواست شما
بهترین بازیکن فصل، نفر چهارم: کوشلنی
بهترین بازیکن فصل، نفر چهارم: کوشلنی

بهترین بازیکن فصل، نفر چهارم: کوشلنی


لورن کوشلنی نفر بعدی است که پس از عمکلرد درخشانش در خط دفاعی آرسنال با 4.29 درصد آراء در جایگاه چهارم این رده بندی قرار گرفت

گزارشگر سایت رسمی راب کلی (Rob Kelly) نظرش را درباره ی این بازیکن 26 ساله بیان می کند.


در مقاطعی از نخستین فصل حضور لورن کوشلنی در آرسنال او توسط برخی از تماشگران مورد انتقاد قرار میگرفت و معتقد بودند که او برای فوتبال انگلستان مناسب نیست.برای آن ها پیشرفت عملکرد، تاثیر آسودگی و آرامش در دفاع و عملکرد موثر و مهیج او مقابل بارسلونا فراموش شده بود و از نظر آن ها او ظاهرا به اندازه کافی خوب نبود.

در این زمان این منتقدان هیچ کجا پیدا نمی شوند.این بازیکن 26 ساله در دومین فصل حضور خود برای تیم آرسن ونگر بسیار موثر بود و کاملا اعتقاد مربی به خود را زمانی که با او به عنوان یکی از ستارگان نوظهور در فوتبال فرانسه قرارداد به امضا رساند تصدیق کرد.

آرسن ونگر اظهار داشت: " ما او را در فرانسه پیدا کردیم البته از یک تیم کوچکتر اما شما می توانستید ببینید که او چیزهای خاصی دارد.باور دارم شما توانستید سال گذشته پیش از آن استعداد و پتانسیل او را ببینید اما تسلطی که این فصل بر روی نبردهای تن به تن پیدا کرده را نداشت.شخصا باور دارم این مساله او را به یکی از مدافعان مرکزی سطح بالا در لیگ برتر تبدیل کرده است."

کم تر کسی با این اظهارات و ارزیابی مخالف است، حداقل هم تیمی هایش که انتظار دارند هرهفته یک نمایش سطح بالا در خط دفاعی داشته باشد با آن موافق هستند.

توماس ورمالن اظهار داشت: " او در این فصل شگفت انگیز بود و درک نمیکنم چرا در نخستین فصل حضورش در اینجا انتقادات زیادی علیه او وجود داشت.او از هر جهت خوب است، سریع و قوی است و با توپ نیز خوب کار میکند.تنها چیزهای زیادی درمورد دفاع کردن وجود دارد که او در آن ها واقعا خوب است و به همین دلیل من او را دوست دارم."

مصدومیت زوج لورن در مرکز دفاع باعث تغییر در عملکرد او شد اما علی رغم این موضوع او نمادی از ثبات به شمار می آید. حضور مطمئن او، تسلطش روی توپ و توانایی تشخیص خطرات باعث شد در مقاطع سخت به کمک تیم بیاید.

نه فقط این، بلکه او در حرکت رو به جلو، زمانی که شرایط اجازه بدهد هم مطمئن عمل می کند. هواداران آرسنال به یاد می آورند که او چگونه با حرکت انفجاری رو به جلویش در دیدار جام اتحادیه مقابل استون ویلا برای آرسنال پنالتی بدست آورد و باعث پیروزی 3-2 آرسنال شد او همچنین در امر گلزنی هم پیشرفت کرده و نشان داده اگر بخواهد می تواند گلزنی کند همانطور که مقابل میلان و فولام این مسئله را نشان داد.

اما مهم ترین حرکت تهاجمی او در آخرین دیدار لیگ و در آخرین نیمه ی بازی انجام شد در دیداری که آرسنال برای صعود به لیگ قهرمانا نیاز به پیروزی داشت وست برومویچ توانسته بود نتیجه 2-2 را حفظ کند. اما لورن در زمان درست در موقعیت درست حضور پیدا کرد تا برنده را تعیین کند و اینگونه به نظر می رسد که بازیکنی که بیشترین پیشرفت را در این فصل داشته است مهم ترین گل را نیز به ثمر رسانده است.

فقط هواداران آرسنال نبودند که متوجه قدم های بلند لورن شدند. لوران بلان مربی فرانسه هم بازیکن 26 ساله توپچی ها را برای بازی مقابل آمریکا به کار گرفت که با پیروزی 1-0 فرانسه همراه شد همچنین لورن برای ترکیب اصلی یورو 2012 هم به تیم ملی دعوت شده است.

و این دستاورد برای مردی که گمان میشد مناسب فوتبال انگلیس نیست آنقدر ها هم بد به نظر نمی رسد.

----------------
با تشکر ویژه از علی ارشدی

AliAres2010

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۳/۱۰
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۵۵۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰