loading
در حال بررسی درخواست شما
بهترین بازیکن فصل، نفر دوم: سانگ
بهترین بازیکن فصل، نفر دوم: سانگ

بهترین بازیکن فصل، نفر دوم: سانگ

الکس سانگ که فصلی شگفت انگیز را با توپچی ها پشت سر گذاشت با کسب 4.98% آرا به عنوان نفر دوم نظر سنجی انتخاب شد.

گزارشگر سایت رسمی راب کلی (Rob Kelly) نظرش را درباره ی این بازیکن 24 ساله بیان می کند.

آیا الکس سانگ در این فصل به یکی از بهترین هافبک های اروپا تبدیل شد؟

چشم انداز این فصل و پاس های گل زیبایی که سانگ داده است گویای این است که او می تواند به حق در بین بهترین هافبک های اروپا قرار بگیرد.

زمانی که الکس در سال 2006 به باشگاه پیوست بازیکنی بی تجربه و خام اگرچه با استعداد، جوان بود و در ابتدا دریافت که رسیدن به ترکیب اصلی کاری دشوار است. در واقع در چهاردهمین بازیش برای آرسنال، مقابل فولام بین دو نیمه تعویض شد که علت آن عملکرد دلسرد کننده ی او بود همین اتفاق به تنهایی کافی بود تا اعتماد به نفس وی را در هم بشکند.

اما آرسن ونگر که می دانست الماس تراش نخورده ای در دست دارد با تبدیل شدن سانگ به یکی از موثر ترین هافبک های آرسنال نتیجه ی ایمان خود نسبت به سانگ را دید.

آرسن ونگر:

"من اخیرا درباره آن بازی، مقابل فولام فکر کردم این به من نشان داد که بازیکن نیاز به اعتماد به نفس و زمان دارد متاسفانه در باشگاه های بزرگ شما کمتر می توانید این کار را انجام دهید[فرصت دادن به جوانان] او یکی از بازیکنانی است که همه را غافلگیر کرده است. شما انتظار نداشتید که او عملکرد فعلیش را از خود نشان دهد"

در واقع در طول این سال ها الکس به وزنه ای در خط میانی آرسنال تبدیل شده که علاوه بر انجام وظایف دفاعی در کارهای تهاجمی نیز بسیار متعهد نشان داده است. اما در این فصل او از لحاظ تهاجمی واقعا پیشرفت کرده است به طوری که حضور در حمله به منزله ی تهدید تلقی می شود چرا که ممکن است به سبک خودش پاس گلی را برای هم تیمی ها فراهم کند.

ونگر در این باره می گوید:

"او تکنیک خود را در زمینه ی پاس های ارسالی اش بهبود بخشیده است. زمانی که به اینجا آمد ارسال های بلندش عالی نبودند اما او تا این حد پیشرفت کرده و حالا وسعت دید خود را با تکنیکش ترکیب می کند"

رابین ون پرسی اصلی ترین استفاده کننده از پاس های بهبود یافته ی سانگ است، تعداد زیادی از گل های سطح بالای رابین در فصلی که گذشت حاصل پاس های تماشایی هم تیمی اش بوده است. کمتر کسی حرکت انفجاری خیره کننده ی او مقابل بوروسیا دورتموند و پاسی که به رابین داد را فراموش می کند و همچنین پاسی که در روز جشن 125 سالگی باشگاه در دیدار مقابل اورتون به رابین داد هم یکی از به یاد ماندنی ترین پاسهای او بوده است.

اما این روند اینجا خاتمه نمی یابد. او طراح گلی بود که آنری در دیدار مقابل لیدز به ثمر رساند و سپس زمانی که آرسنال در ماه مارس به آنفیلد رفت خودتان حدس بزنید که چه کسی پاس گل شگفت انگیز را به رابین داد تا دومین بار دروازه ی لیورپول را باز کند.

آلکس چمبرلین:

"گاهی اوقات به کارهایی که در هنگام دفاع انجام می دهد توجه نمی کنید اما او همیشه در انجا مشغول دفع توپ است و به همان خوبی هم به دیگران پاس می دهد برخی از پاس های او مرا به یاد پاس های عمقی فابرگاس می اندازد برای هافبکی که باید همزمان وظایف تدافعی را هم انجام دهد این عملکرد برجسته ای است. نمی توانید چیز بیشتری توقع داشته باشید"

با توجه به 14 پاس گل او فصل اخیر به سان سکوی پرتابی برای او در کار های هجومی می ماند و نشان می دهد که او بازیکنی تک بعدی نیست. حضور طولانی مدت در پست دفاعی تخریب بازی حریف و انجام کارهای دشوار تیمی با حداقل سر و صدا و هیاهو کاری بود که او در طی سالیان گذشته انجام داده است اما ناگهان تاثیر او در حملات بلند تر از برخی مدل موهایش شد!

با توجه به سرعت پیشرفت چشمگیرش به نظر می رسد او تنها بلند و بلندتر می شود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۳/۱۱
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۶۳۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰