loading
در حال بررسی درخواست شما
دفاع هیلوود از مدل اقتصادی باشگاه
دفاع هیلوود از مدل اقتصادی باشگاه

دفاع هیلوود از مدل اقتصادی باشگاه


پس از اینکه رابین ونپرسی اعلام کرد قراردادش را با آرسنال تمدید نخواهد کرد٬ عالشیر عثمانوف که ۳۰ درصد از سهام باشگاه را در اختیار دارد طی نامه ای بلند بالا به مدیریت فعلی آرسنال تاخت و از "مدل به اصطلاح خودکفا" انتقاد کرد.

پیتر هیلوود که پیش تر سهام خود را با مبلغ ۵.۵ میلیون پوند به استنلی کرونکه (که اکنون بزرگترین سهام دار باشگاه است) فروخت٬ صحبت های اخیر مبنی بر اداره شدن باشگاه در آن زمان طوری که ارزش سهام او و سایر سهامداران بال رود را کاملا بی ارزش میداند.

"فروختن سهام و گرفتن آن مقدار پول بسیار خوب بود ولی من برای این هدف در آرسنال نبوده ام.
"من طوری بزرگ شدم که این باشگاه را دوست داشته باشم و باشگاه تنها دغدغه من است. به همین دلیل در آرسنال بوده ام.
"من نمیدانم که او (عثمانوف) واقعا میخواهد چه کاری انجام دهد. فکر نمیکنم که حق با او باشد."

هیلوود میگوید آرسنال به هیچ وجه توانایی خرج کردن مانند سیتی که توسط مالکان اماراتی و عضو خانواده سلطنتی آن کشور اداره میشود ندارد.

"ما مانند مالک سیتی شیخ منصور دارای منابع نفتی نیستیم.
"او آماده است که ارقام نجومی را به بازیکنان پیشنهاد بدهد و ما نمیتوانیم چنین پولی را بپردازیم و با آنها رقابت کنیم."

عثمانوف در بیانیه شرکت Red & White نوشته بود که چرا برای ساخت ورزشگاه از منابع مالی سهامداران استفاده نشد تا باشگاه مجبور نباشد به بانک ها سود پرداخت کند و این شانس به باشگاه داده شود که بهترین بازیکنانش را حفظ کند.

ولی هیلوود به قانون فیرپلی مالی یوفا که در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد اشاره میکند که باشگاه ها باید از درآمد خودشان خرج کنند و به همین دلیل مدیریت با احتیاط رفتار کرده است.

"راحت است که بگوییم باید پول را وارد باشگاه میکردیم ولی این کار توجیهی ندارد.
"میتوانیم بدهی ها را بدون سودهای کلان پرداخت کنیم و وارد کردن پول از خارج از باشگاه در هیچ زمینه ای توجیهی ندارد.
"ما به مربی تا اندازه ای که در توان داشتیم پول داده ایم و تمام کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که به این روند (خودکفایی باشگاه) ادامه دهیم. باید باشگاه را مسئولانه اداره کنیم و تا کنون نیز بد کار نکرده ایم و اینگونه نبوده که باشگاه را رها کرده باشیم."

آرسنال فصل گذشته تنها ۳۳ میلیون پوند درآمد تجاری داشته که ۷۰ میلیون پوند از درآمد تجاری منچستر یونایتد کمتر است. عثمانوف معتقد است میانگین سنی هیئت مدیره بالا است و این گروه توانایی هایی مانند جوانان برای اداره امور را ندارند. جایی که گازیدیس با ۴۷ سال جوانترین ولی کرونکه ۶۵ ساله٬ هیلوود ۷۶ ساله٬ سِر چیپس کِسویک ۷۲ ساله٬ لُرد هریس آو پکهام ۶۹ ساله و کِن فرایر قدیمی ترین عضو هیئت مدیره ۷۸ ساله است.

هیلوود در این مورد میگیود:"خوب است که افراد جوان را در هیئت مدیره داشته باشید ولی اکنون انجام کارها برای جوان تر هایی که شغل تمام وقت دارند در قیاس با زمانی که من جوان بودم٬ کار آسانی نیست. اگرچه فکر میکنم تفاوتی در کاری که ما اکنون انجام میدهیم وجود نخواهد داشت."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۴/۱۷
به قلم اشکان
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Guardian
بازدید: ۱,۳۶۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰