loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه متفاوت یان رایت و مو فرح
مصاحبه متفاوت یان رایت و مو فرح

مصاحبه متفاوت یان رایت و مو فرح


مو فرح به لندن آمده تا در جام گراند پریکس حدود ۵۰۰۰ هزار متر را در فینال این مسابقات قبل از آغاز المپیک بدود.
فرح که قهرمان دوی ۵۰۰۰ متر جهان است، اولین امید انگلیس در مسابقات المپیک برای کسب مدال است.
اما جدا از این ورزش او شور و هیجان خاصی به آرسنال دارد.

مو فرح توانست قهرمان دوران کودکی خود ایان رایت را ببیند تا قبل از رویداد یزرگ ورزشی تابستان امسال با همدیگر در مورد فوتبال،دو میدانی و چیزهای دیگر صحبت کنند.

رایتاز کی به آرسنال علاقمند شدید؟

مو فرح: من در هنورث در غرب لندن بزرگ شدم و از همان سنین کودکی با آرسنال آشنا شدم.پدرم هوادار پروپا قرص منچستر یونایتد بود و ما همیشه بازی آنها را تماشا میکردیم اما فقط همه چیز در مورد آرسنال بود.


رایت: در کدام پست بازی میکنید؟

مو فرح: من مهارت بازی در هر پستی را ندارم،به عنوان یک وینگ با انجام حرکات انفجاری توپ را برای استفاده مهاجمان سانتر میکنم،من در پست دفاع راست و یا هافبک راست بازی میکنم.من تنها می توانم از سرعتم استفاده کنم و زمین را بالا و پایین کنم.


رایت: شما سرعتی هستید یا استقامتی؟

مو فرح: من مانند والکات سرعتی نیستم،اما استقامتی ام،من آدم سرسختی هستم،میتوانم به هوا بپرم و توپها را دفع کنم و همچنین کارهایی انجام دهم.


رایت: در آن زمان چه بازیکنانی در تیم بودند؟

مو فرح: شما،تونی آدامز،لی دیکسون،مایکل توماس و دیوید روکاستل.من درگیری شما و پیتر اشمایکل در سال ۱۹۹۷ رانیز به خاطر دارم.

(رایت و اشمایکل دروازه بان یونایتد در سال ۹۷ دشمنی طولانی داشتند.آنها پس از باخت ۲-۱ آرسنال در تونل هایبوری با یکدیگر درگیر شدند.اشمایکل رایت را متهم کرد که تکلی دوپا و خشن بر روی پای او زده .سه ماه قبل از این ماجرا در بازی رفت در اولترافورد رایت ادعا کرده بود اشمایکل به او توهین نژادپرستی کرده است.در نهایت آن دو برای فرار از جریمه شدن توسط فدراسیون انگلیس با یکدیگر آشتی کردند.)


رایت: مو،در این رابطه باید بگویم من و پیتر ظرف یک هفته آن مسئله را جبران کردیم،فرگوسن و وکلای منچستر و آرسنال طبق اصولشان به ما اجازه ملاقات نمی دادند،اما من و پیتر با وساطت پل اینس مسائل را حل و فصل کردیم.

من یک مهاجم بودم و همواره میخواستم توپ را از او عبور دهم و گلزنی کنم ،اما او به هیچ وجه نمی خواست من در برابر او گلزنی کنم.

من تنها یکبار در جام خیریه به او گل زدم،شاید آن فقط یک گل بود اما من همیشه به شوخی به او میگفتم :پیتر تو حتی نتوانستی توپ را ببینی و به سمتش حرکت کنی،البته در بازیهایی که مقابل او داشتم او ۴ یا ۳ تا از بهترین واکنشهایی که تا کنون دیده ام را انجام داد.

او تمام تلاش خود را میکرد تا نگذارد من به او گل بزنم.


رایت: فکر میکنی آرسنال فصل بعد چه جایگاهی داشته باشد؟

مو فرح: ما فصل را بین دو تیم بالای جدول تمام میکنیم.


رایت: شما واقعا فکر میکنید بین دو تیم برتر باشیم؟

مو فرح: قطعا،ما باید برای کسب جام رقابت کنیم،بدون هیچ تردیدی


رایت: نه اینکه در مورد اتفاقاتی که در وایت هارت لین می افتد نگران باشیم٬ ولی نظرت در مورد رفتن هری ردنپ از تاتنهام چیست؟

من کاملا در مورد هری شوکه شدم.او برای تاتنهام کارهای زیادی انجام داد و آنها راتا رتبه دوم جدول بالا آورد.پس جدا شدن او تعجب آور بود.


رایت: ما در حال حاضر با پودولسکی و ژیرو قرارداد امضا کرده ایم،به نظر شما این کافی است؟

مو فرح: من فکر میکنم ما به زوج بیشتری نیاز داریم.زیرا ما واقعا در طول سالها بازیکنانی از دست دادیم.امثال،مارک اورمارس،ویرا،پتی،رابرت پیرس.ما هرگز موفق به جانشین کردن کسانی با همان قدرت نشدیم.این روزها رقابت کردن بدون هزینه کردن پول سخت است.اما ما یک تیم جوان داریم و شما باید ایمانتان را به آنها حفظ کنید.


رایت: من احساس میکنم که اکنون کمی عقب افتاده ایم.

مو فرح: قطعا امیدوارم که آنها بتوانند رابین ونپرسی را حفظ کنند٬ او بازیکن فوق العاده ای است.


رایت: نقطه عطف ورزش حرفه ای من زمانی بود که کریس وادل را در مراسم بهترین بازیکن فصل دیدم٬ زمانی که او برای تاتنهام عالی بازی میکرد

او در آستانه پیوستن به مارسی بود و به من گفت که گلزنی نقطه تفاوت من در دسته دوم (کریستال پالاس) و یک مهاجم در دسته اول است. بعد از آن٬ به خدا قسم میخورم که تمام کارم از آن روز به بعد تمرین بود و تمرین.


مو فرح: شما همیشه باید به تمرین کردن ادامه دهید. گاهی اوقات باید در مورد پستم فکر کنم و کاری که مقابل من انجام میدهند٬ آنها یک جا نخواهند نشست تا دویدن من را نگاه کنند٬ اگر بتوانید کارهایی بیشتری انجام دهید٬ به شما کمک خواهد کرد.


رایت: آیا روزهای عجیب و غریب هم داشته ای؟

مو فرح: قطعا٬ روزهایی بوده که از تخت خواب بیرون آمده ام و بسیار خسته بودم و هوا هم خوب نبود. خصوصا زمانی که این حالت در زمستان باشد٬ ولی میدانم که اگر یک جا بنشینم٬ حالت بدتری پیش خواهد آمد

همیشه این تفکر را دارم اگر من تمرین نکنم٬ حریفانم در حال تمرین هستند. اگر آنها در برابر من برتری داشته باشند٬ چطور میتوانم شماره ۱ باشم؟ اگر کمی بیشتر تلاش نکنم٬ خودم هستم که در پایان من را سرزنش میکند.


رایت: کِی فهمیدی که در دیویدن خوب هستی؟ آیا بقیه را با فاصله پشت سر میگذاشتی؟

مو فرح: مدارس انگلستان بزرگ ترین رقابت بود که من برای اولین بار از آنجا آمدم زیرا آنجا بچه هایی از تمام شهرهای کشور وجود داشتند بنابراین اگر شما میخواهید برنده شوید باید خوب باشید، ما برای دو هفته به disney world در فلوریدا برای رقابت های المپیک جوانان اروپا سفر کردیم.


رایت: آن موقع چندسالت بود؟

مو فرح: من ۱۶ ساله بودم و در ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر کار میکردم. رقابت کردن در آنجا و همچنین دیدن دیزنی فوق العاده بود.


رایت: به یاد دارم زمانی که بچه بودم دونده ای به نام کیپ کینو وجود داشت.

( کینو اولین دونده استقامتی کنیا بود که رکورد ۳۰۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر جهان را در سال ۱۹۶۵ شکست، در سال ۱۹۶۸ در بازی های مکزیکو سیتی مدال طلای ۳۰۰۰   متر و نقره ۵۰۰۰ مترو در سال ۱۹۷۲ در مونیخ مدال طلای دوی ۳۰۰۰ متر پرش از مانع را برنده شد.)

مو فرح: کیپ کینو، بله بله! او هرگز بازنده نبود و با مربی من آلبرتو سالاز نیز رقابت کرده است.


رایت: او ساختاری مشابه شما داشت.

مو فرح: او هیچ وقت نتوانسته به وزنش اضافه کند، مربیم به من میگفت که او همیشه مراقب هست که چه میخورد اما کیپ میتوانست هرچیزی را که میخواهد بخورد.


رایت: چطور در یک مسابقه دو خود را آرام نگه میداری؟

مو فرح: واقعا مهم است که خود را آرام نگه دارید، من آموخته های زیادی در طول این سال ها دارم و هنوز هم در حال آموختنم اما میدانی که بدنت به تعداد دورهایی که میدوی عادت میکند، میتوانم یک دور را با حداکثر سرعت بدوم حتی بدون اینکه به ساعتم نگاه کنم و هنوز هم چیزهایی باقی مانده است.


رایت: شوخی نمیکنم٬ این روزها پس از ۴۰۰ متر اول کمی خسته میشوم.

مو فرح: زمانی که ۴ یا ۵ دور پایانی باقی مانده٬ زمانی است که بدن شما کم کم خسته میشود،ولی این دلیلی است که شما سخت تر تمرین میکنید و مسافت های طولانی تری را نسبت به زمانی که مسابقه میدهید میدوید٬ هر هفته ۱۶۰ تا ۱۹۰ کیلیومتر میدوم.


رایت: تا چند هفته آینده در المپیک خواهی بود٬ آیا فشار و انتظاراتی که از تو میرود را حس میکنی؟

مو فرح: همیشه خواسته ام که قهرمان المپیک و جهان باشم٬ بنابراین برگزاری بازیها در لندن امتیاز ویژه ای است.

اگر کار به ۱۰۰ متر پایانی بکشد و مردم نام شما را فریاد بزنند٬ این به شما نیروی بیشتری میدهد.


رایت: زمانی که ۳ یا ۴ دور اول را نگاه میکنم٬ میتوانم به همه بگویم که٬ خوب٬ مشکلی نیست.او هنوز حتی عرق نکرده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۴/۲۴
به قلم Miladarsenal
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : thesun.co.uk
بازدید: ۱,۵۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰