loading
در حال بررسی درخواست شما
باشگاه من
باشگاه من

باشگاه من



اول از همه،چرا هوادار آرسنال شدی؟

پدر من همه عمرش هوادار اسپرز بود،این راه عالی برای آزار او به نظر میرسید.نه ،جدا،زمانی که من شش سال داشتم ما نخستین دبل را در سال 1971 به دست آوردیم.در فینال جام حذفی پس از بازی فوق العاده چارلی جورج من عاشق او شدم.او بازیکن خوب و شخصیت بزرگی بود و شعار عالی در موردش خوانده میشد: Charlie George, superstar, looks like a girl and he wears a bra.’


از اولین بازی چه خاطره ای در ذهن داری؟

بازی در مقابل منچستر یونایتد در 25 آوریل سال 1972 در هایبوری بود.من به خاطر دارم که برای اولین بار در ضلع شمالی ورزشگاه نشستم و حسی مانند Nick Hornby در Fever Pitchداشتم.همه اینها باور نکردنی،هیجان انگیز و کمی خطرناک به نظر میرسید.ما بازی را 3-0 پیروز شدیم.با گلهای ری کندی،جان راد فورد،پیتر سیمپسون.منچستر آن روزها را بیشتر ترجیح میدهم.


محبوبترین بازیکنت چه کسی است؟

من جایگاه ویژه ای در قلبم برای یان رایت،تیری آنری و پاتریک ویرا دارم اما بهترین بازیکنی که با پیراهن آرسنال دیده ام دنیس برگکمپ بود. او همه مهارتها را در خود داشت.مهارتهای هیجان انگیز،مغز فوتبالی باور نکردنی،و واقعا بازیکنی برای تیم بود.او بهترین الگویی است که شما می توانید برای بازیکنان حرفه ای چه در داخل و یا خارج زمین قرار دهید.


در تیم آرسنال فعلی چه کسی را بیشتر هیجان زده ات میکند؟

الکس چمبرلین،او رونی ماست.جوان،قوی،سریع و خطرناک است.او آینده درخشانی دارد اگر آماده بماند.


بهترین بازی ای که تاکنون دیده ای کدام بازی است؟

هت ریک کانو در برابر چلسی در سال 1999.من آنجا بودم.تنها ده دقیقه به انتهای بازی زمان باقی مانده بود و ما 2-0 عقب بودیم.اما کانو همه را امیدوار کرد.

او با به ثمر رساندن سه گل توانست اوضاع را تغییر دهد.هواداران این شعار را سر می دادند:Chim-chiminee, chim-chiminee, chim chim cheroo… کی به آنلکا نیاز دارد وقتی که ما کانو را داریم.هنوز هم این خاطره باعث خنده من میشود.


خنده دار ترین لحظه ای که در فوتبال به یاد داری چیست؟

پنالتی خنده داری که تیری آنری و رابرت پیرس میخواستند در سال ۲۰۰۵ دو ضرب مقابل منچستر سیتی بزنند.

آن دو میخواستند کار جالبی انجام دهند اما افتضاح به بار آمد! ولی وقتی بازی رو بردیم و دوباره فیلم آن صحنه را دیدم٬ خیلی خنده دار بود.


در مورد آرسنال کنونی چه فکر میکنید؟

خیلی خیلی خسته کننده است که 7 سال بدون گرفتن هیچ جامی سر کنیم.این برای باشگاه به ظاهر بزرگ آرسنال اصلا خوب نیست.ما هنوز هم عالی فوتبال بازی میکنیم اما همیشه در اواخر فصل کم میاوریم.آسیب دیدگی ها به تیم کمکی نمی کند.اما فکر میکنم یک مشکل اساسی وجود داشته باشد.ما بازیکنان،بزرگ و قدرتمند تیم شکست ناپذیر را با بازیکنان ضعیف تر و تکنیکی تر جایگزین کردیم.
این احتمالا در لالیگا جواب میدهد اما در لیگ برتر نه.شما نمی توانید به استوک بروید در یک شب سرد و مرطوب، تیمی مملو از مهاجران لیلی پوتی داشته باشید!


از آرسن ونگر نا امید شده ای؟

به شدت.مثل همه هواداران آرسنال من او را دوست دارم و برای همه چیزی که برای ما بدست آورده احترام زیادی برایش قائلم و از او قدردانی میکنم اما این حرف کمی بزرگ است تاکتیک و فعالیت او در بازار نقل و انتقالات در هفت سال گذشته باعث نشده که ما حتی یک جام کسب کنیم.من فکر میکنم او جای خالی رئیس سابق آرسنال دیوید دین را حس میکند.از زمانی که دین مجبور به ترک باشگاه شد ما نتوانستیم هیچ جامی بدست بیاوریم.آنها مثل لنون و مک کارتنی بودند.هنگامی که آنها از همدیگه جدا شدن موسیقی دیگر مانند آن موقع خوب نبود.


چه کسی را به خاطر نبردن جام در هفت سال گذشته سرزنش میکنی؟

در درجه اول ،هیئت مدیره.آنها به اندازه کافی بودجه برای رقابت در بازار مدرن در اختیار کادر فنی نذاشتند.نمی شود مقابل عرب ها،روس ها و آمریکایی ها مقاومت کرد.آنها قوانین مالی و تغییر داده اند.اوضاع همین گونه است.یا باید با آن کنار بیایید و یا بمیرید.ونگر نیز باید سرزنش ها رو قبول کند،این تیم اوست،تاکتیک های اوست،آنها در 7 سال گذشته نتوانستند هیچ جامی برنده شوند.


نظرت درمورد ونپرسی چیست؟

رابین بازیکن فوق العاده ایست.یک بازیکن باکلاس جهانی.من به شدت امیدوارم در باشگاه بماند.چیزهایی که در بیانیه اخیرش گفته کاملا درست،دقیق و معتبر است.رابین می خواهد جام ها را بدست بیاورد و ترکیب کنونی به اندازه کافی خوب نیست.


آیا از خریدهای جدید های آرسنال لوکاس پودولسکی و اولیویه ژیرو هیجان زده شدی؟

آن ها بازیکنان خوبی هستند و از پیوستن آن دو به آرسنال خوشحالم اما اجازه دهید صادقانه بگویم، آن ها بازیکنان عالی و درجه یکی نیستند. ژیرو حتی نتوانست در رقابت های یورو در ترکیب فرانسه قرار گیرد و آن ها ضعیف ترین تیم فرانسه بودند که من طی این سال ها دیده ام. ما به خرید بزرگی مانند دنیس برگکمپ در سال 1995 نیاز داریم، کسی که برای منچستر سیتی یک سیگنال بفرستد که ما باشگاه تغذیه کننده آن ها نیستیم.


آرسنال در کدام پست نیاز به تقویت کردن دارد؟

ما به یک دروازه بان دوم خوب نیاز داریم. به یک هافبک مرکزی بزرگ مانند پاتریک ویرا که خیلی خوب قسمت دفاعی تیم را پوشش دهد. (فصل گذشته زمانی که انتخاب های اول ما دچار مصدمیت می شدند به شدت آسیب پذیر میشدیم) ، همچنین به یک دفاع مرکزی تراز اول نیز نیاز داریم. زمانی که شانس خرید گری کیهیل را داشتیم باید این کار را انجام میدادیم و اگر ونپرسی و ولکات از باشگاه خارج شوند میخواهم فورا دو مهاجم درجه یک جایگزین آن ها شود.


بهترین مصاحبه ورزشیت با چه کسی بوده است؟

پل گسکوین. او می خندید، گریه میکرد و بی پرده حرف هایش را میزد که پیش از این هرگز اینطور نبود و به همه ما یادآوری میکند که چرا هنوز یک ثروت ملی است.


از شوخی های کنایه دار با فوتبالیست ها لذت میبری، آیا دست انداختن آن ها را دوست داری؟

این سرگرمی مورد علاقه من است. آن ها مانند یک ماهی بزرگ زمانی که طوفان کارائیب می آید به دام می افتند. بخشی از آن شوخی و بخشی دیگر جدی است. اگر من بتوانم به چیزی که در ذهنشان است پی ببرم و آن ها را از خوب بازی کردن منحرف کنم ،عالی است! رونی چند دقیقه پس از پایان بازی از داخل رختکن یونایتد به من توئیت داد بنابراین میدانم که او به من فکر میکند!


آیا تا به حال خود را به عنوان یک فوتبالیست تصور کرده ای؟

من در کریکت بهتر از فوتبال هستم. زمانی که 13 ساله بودم برای تیم مدارس دبستانی انگلیس به عنوان یک توپ انداز سریع بازی میکردم اما همیشه خودم را برترین تصور میکردم، در حد و اندازه های مارکو ون باستن. متاسفانه کس دیگری اینطور فکر نمیکرد.


اگر این شانس را به تو بدهند که رئیس آرسنال بشوی چه کارهایی انجام میدهدی؟

یک مدل کسب و کار جدید ایجاد میکنم. مدل فعلی زمانی که رقبای ما مالکان میلیاردر نداشتند جواب میداد. اکنون ما برای اینکه به خوبی رقابت کنیم باید منابع درآمد بزرگ و جدیدی پیدا کنیم. یک میلیاردر روسی به نام آلیشر عثمانوف داریم که به شدت مایل است که باشگاه را بخرد و آماده سرمایه گذاری مبالغ کلانی روی آن است. همچنین او میخواهد دیوید دین را بازگرداند که میتواند چیز خوبی باشد.


آیا علاقه مندی که قسمتی از پیشرفت آرسنال باشی؟

من عاشق این هستم که روزی به آرسنال کمک کنم. در واقع چند سال قبل به دنبال پست مدیر عاملی باشگاه بودم اما آن ها نتوانستند پیشنهادی به من ارائه دهند! فقط یک چیز مسلم است؛ تا آخرین لحظه زندگیم از آرسنال حمایت خواهم کرد و سه پسرم نیز همین راه را ادامه خواهند داد.


تیم منتخب پیرس مورگان:

[تصویر: 11887267042204003797.jpg]

دیوید سیمن ( دروازه بان ) - لی دیکسون ( دفاع راست ) - تونی آدامز ( دفاع آخر ) - دیوید اولری ( دفاع آخر ) - نایجل وینترن برن (دفاع چپ ) - پاتریک ویرا، لیام بریدی و رابرت پیرس ( هافبک مرکزی ) - یان رایت، دنیس برگکمپ و تیری آنری ( مهاجم )




آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۴/۲۵
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : The Sun
بازدید: ۱,۷۳۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰