loading
در حال بررسی درخواست شما
می توانستم هنوز هم دروازه بان شماره یک آرسنال باشم
می توانستم هنوز هم دروازه بان شماره یک آرسنال باشم

می توانستم هنوز هم دروازه بان شماره یک آرسنال باشم



این دروازه بان 35 ساله پس از 8 سال حضور در آرسنال در این تابستان به عنوان بازیکن آزاد به تیم دسته یکی واتفورد پیوست. با وجود انجام 175 بازی برای توپچی ها دوران حضور دروازه بان اسپانیایی در امارات مملو از مشکلات بود.

او حتی از سوی هواداران خودی نیز هو میشد و به همین دلیل به باشگاهی منتقل شد که در آن احساس ارزش و احترام کند. آلمونیا در گفت و گو با Sunday Mirror اظهار داشت:

" بعد از آرسنال فقط میخواستم به جایی بروم که احساس خواسته شدن، احترام و مورد علاقه بودن کنم و این چیزی است که من در واتفورد دیده ام.

در نخستین روزی که به واتفورد آمده بودم کاپیتان جان ایوستس آمد و به من گفت : 'ما به یک دروازه بان خوب نیاز داشتیم و اکنون خوش شانسیم که تو اینجا هستی.' این باعث شد که احساس غرور و خوبی نسبت به خود پیدا کنم.

" در آرسنال به عنوان یک شخص همواره احساس مورد علاقه و احترام بودن داشتم اما این به عنوان یک بازیکن، متفاوت است.زمانی که شما بازی نمی کنید احساس خواسته شدن یا مورد علاقه بودن نمی کنید و اعتماد به نفستان کاهش می باید.

" هنگامی که در آخر هر هفته با تیم نباشید و با آن سفر نکنید، مردم شما رو فراموش میکنند."

آلمونیا با حسرت های زیادی آرسنال را ترک کرد به خصوص در مورد تصمیمش برای ادامه بازی مقابل وست بروم در سپتامبر 2010 با وجود مصدومیت از ناحیه آرنج که نتیجه آن شکست خانگی 3-2 بود. او در آن مسابقه یک ضربه پنالتی را مهار کرد اما درحالی که مصدوم شده بود دو گل بد دریافت کرد و معتقد است این موضوع ضربه سختی به او زده است.

" حسرت بزرگی در مورد آن بازی دارم زیرا شاید اگر بازی را ادامه نمی دادم میتوانستم بازی های بسیار بیشتری برای آرسنال انجام دهم. زمان دشواری بود. در پایان نیمه اول از مهار پنالتی بسیار خوشحال بودم اما همه چیز برایم خراب شد و نمی توانستم دلیلش را بدانم.

" مقابله با آن بسیار دشوار بود. یک روز شماره یک هستید و همه شما رو میخواهند و روز بعد محو می شوید. من یک فرد بسیار حساس هستم و در لحظات بد، خوب عمل نمیکنم.

" در مورد احساسم با کسی صحبت نکردم زیرا نمی خواهم با مشکلاتم مردم را آشفته کنم. شاید این هم یک اشتباه بود، شاید من باید با کسی صحبت میکردم."

[تصویر: 87991693312857050308.jpeg]


علاوه بر مشکلاتی که آلمونیا در آرسنال داشت بازگشت ینس لمن رقیب سابق او به آرسنال فشار مضاعفی را برایش ایجاد کرد زیرا در نخستین دوره حضور لمن در آرسنال این دو اختلافات زیادی با هم داشتند اما آلمونیا تاکید میکند اکنون اختلافات گذشته با دروازه بان آلمانی را کنار گذاشته و برای او، هم تیمی هایش و حتی هوادارانی که او را مورد تمسخر و هو کردن قرار میدادند آرزوی موفقیت دارد.

" من در مورد اینکه هنگام بازگشت ینس چه چیزی رخ داد نظر خودم را دارم و میدانم که آن درست است اما اکنون نمی خواهم هیچ مشکلی پیش آید، باید مسیرم را ادامه دهم.

" حدس میزنم رئیس از دستم عصبانی بود اما هیچ گاه از او نپرسیدم یا در مورد آن با او صحبت نکردم اما من با ینس هیچ مشکلی ندارم. در حال حاضر رابطه بسیار خوبی داریم که این عجیب است.

" ینس در میدان و در تمرینات بسیار رقابت جو بود و گاهی این موضوع بیش از حد بود اما در بیرون از زمین او یک فرد دوست داشتنی بود و رابطه ما پایان خوبی داشت.

" زمانی که هواداران آرسنال مرا هو میکردند لحظه خوبی برایم نبود و پایان بسیار دشواری برایم بود اما اکنون من اینجا را ترک کرده ام و در قلب خود فقط خاطرات و افکار خوب در مورد آرسنال، مربی، بازیکنان و هواداران دارم. دوست دارم با واتفورد به گذشته برگردم و این رویای من است."


همچنین آلمونیا معتقد است که عادت باشگاه مبنی بر فروش ستارگانش در هر تابستان، بازیکنان این تیم که طی سال های اخیر جام نگرفتن را تحمل کرده اند خسته کرده است.

او یکی از اعضای آرسنال در گرفتن آخرین جام بود که موفق شد در سال 2005 جام حذفی را فتح کند و شاهد خروج بازیکنانی مانند تیری آنری، سسک فابرگاس، سمیر نصری، کولو توره و امانوئول آدبایور بوده است و اکنون نیز رابین ونپرسی در آستانه خروج از باشگاه قرار دارد.

آلمونیا میگوید: " به عنوان یک بازیکن در آرسنال سخت است که ببینید هر سال بهترین بازیکنانتان به دیگر باشگاه ها میروند. آن ها طی چند فصل اخیر تعداد زیادی از بازیکنان بزرگ خود را از دست داده اند

" اولین سالی که به انگلیس آمدم با خود فکر کردم ' اوه، من میخواهم چیزهای زیادی را با آرسنال برنده شوم ' اما پس از آن تغییر شروع شد، باشگاه هر سال در حال تغییر یافتن است.

" یکی از این سال ها همه چیز گرد هم می آید و بی نقص می شود و اکنون زمان مناسب برای آرسنال است. آن ها امسال چند بازیکن خوب جذب کرده اند، سانتی کازورلا فوق العاده است."


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۵/۱۵
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Mirror
بازدید: ۳,۶۵۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰