loading
در حال بررسی درخواست شما
اورمارس: از ونگر حمایت کنید
اورمارس: از ونگر حمایت کنید

اورمارس: از ونگر حمایت کنید

آرسنال در حال آماده شدن برای داربی فرداست و مطمئناً آرسن ونگر بهتر از هر کسی می داند که با توجه به شرایط جدول اهمیت این بازی بیش از فقط یک داربی محلی است.

شکستهای تحقیر آمیز مقابل بردفورد و بلکبرن و یک نتیجه نا امید کننده در بازی رفت مقابل بایرن در لیگ قهرمانان همگی از سپری شدن هشتمین سال پیاپی بدون جام برای آرسنال خبر می دهند، مرد فرانسوی آرسنال هیچ وقت تا این حد تحت فشار نبوده است.

برای هواداران نیز این بی جامی ها با بالاترین قیمت بلیطها در دنیا و همچنین از دست دادن هر ساله ی بهترین بازیکنان تیم همراه شده است. اعتقادها به تیم کمرنگ تر شده، اعتراضات شدت گرفته و هو کردن ها به امری عادی تبدیل شده است.

بعضی ها این شرایط را بحرانی می خوانند و مارک اورماس بازیکن هلندی سابق توپچی ها هم با این امر موافق است.

" اگر به نتایج نگاه کنید می توانید بگویید که این یک شرایط بحرانی است.

" من هواداران را درک می کنم، اگر شما هوادار یک تیم هستید می خواهید هر سال قهرمان شوید و اگر برای شش یا هفت سال یا مدتی طولانی تر چیزی برنده نشوید هواداران از شرایط ناراضی خواهند بود."

نام مارک اورماس برای آرسنالی ها یادآور دوران طلایی آرسنال در دوران ابتدایی حضور ونگر است که در کنار بازیکنانی مثل پتی، ویرا و برگکمپ موفق شدند سلطه منچستر یونایتد در فوتبال جزیره را از بین ببرند و ونگر به عنوان رقیبی جدی برای فرگوسن شناخته شد.

در سال 2002 و دو سال پس از جدایی اورماس و پیوستنش به بارسلونا تیم جدید ونگر با بازیکنانی مثل هانری، پیرس، ویرا و برگکمپ باز هم خوش درخشیدند و در سال 2004 موفق شدند با پشت سر گذاشتن یک فصل بدون باخت لقب شکست ناپذیران را با خود یدک بکشند.

این موفقیتها تنها دلخوشی های هواداران آرسنال در این دوران بی جامی بوده است ولی حالا صبر آنها کمتر شده است، اورمارس می گوید نمی توان پیش بینی کرد که چه آینده ای برای آرسنال در راه خواهد بود ولی اذعان دارد ونگر، استن کرونکه و ایوان گازیدیس همچنان شایسته حمایت هستند.

" آنها باید همچنان از آقای ونگر و هیات مدیره حمایت کنند، آنها در گذشته سالهای بسیار خوبی داشتند و همچنان این امکان وجود دارد که آنها بتوانند در آینده یک تیم جدید بسازند که به آن سطح برسد.

" من شرایط هواداران را درک می کنم ولی آنها همچنان باید از باشگاه حمایت کنند."

یکی از انتقاداتی که در سالهای اخیر از آرسن ونگر شده این بوده که او علاقه ای به خرج کردن پول ندارد و مخالف حضور سرمایه داران روس و خاور میانه در فوتبال اروپاست.

علیشیر عثمانوف ازبک با سرمایه ای 12 بیلیون دلاری از سهامداران باشگاه است و انتقادات زیادی از باشگاه می کند.

رویکرد ونگر که هم یک مربی است و هم یک اقتصاد دان باعث شده آرسنال بازیکنانی مثل هازارد و خوان ماتا را به این علت از دست داد که این بازیکنان متقاعد شدند چلسی منابع لازم برای جاه طلبی آنها را در اختیار دارد.

و ونگر نیز در این شرایط همچنان روی بازیکن سازی و تبدیل بازیکنان جوان به ستاره های تیمش کار می کند، با این حال تیمهای رقیب نیز شبکه استعدادیابی خوبی دارند و در حال رقابت با آرسنال هستند.

حالا که حضور آرسنال در جمع چهار تیم برتر انگلیس در خطر است گزارشاتی مبنی بر اختصاص بودجه 70 میلیون پوندی برای نقل و انتقالات تابستانی به گوش می رسد ولی اورمارس معتقد است خرج کردن زیاد پول می تواند به ضرر باشگاه سابقش تمام شود.

" این روزها خرید بازیکن بسیار دشوار شده است چون تمام تیمهای دنیا به دنبال استعدادهای جوان هستند.

" من با آژاکس کار می کنم و می توانم ببینم همه به دنبال بهترین بازیکنان دنیا از سنین 15 یا 16 سالگی هستند.

" این فقط به خرج کردن پول مربوط نمی شود، البته شما می توانید برای خرید بازیکنان مناسب پول خرج کنید ولی اینکه فقط به خاطر رها شدن از انتقادات پول خرج کنید کار اشتباهی است."


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Goal.com
بازدید: ۳,۰۲۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰