loading
در حال بررسی درخواست شما
باز هم سود دهی !!
باز هم سود دهی !!

باز هم سود دهی !!

این اطلاعات حاکی از حرکت هم چنان صعودی باشگاه در بحران اقتصادی جهانی است .
حرکتی که با برنامه ریزی های فوق العاده قوی از سوی هیئت مدیره پی ریزی شد و مرحله به مرحله با دقت تمام و با توجه به کسب نتایج سود آور تیم به پیش رفت.
بااین حال پیتر هیل وود و ایوان گازیدیس مدیران کارکشته باشگاه آرسنال با افتخار اعلام می کنند باشگاه آرسنال در شش ماه گذشته دوباره به سود دهی مثبت رسیده است . سود دهی به مبلغ نزدیک به 35 میلیون پوند که در سال 2008 مقدار 24 میلیون پوند بوده گویای حرکت قوی در باشگاه است .
این سود دهی به صورت دو جانبه از فعالیت های فوتبالی و مستقیم باشگاه و قعالیت های اقتصادی به دست آمده است.
این سود خالص بدون محاسبات مالیاتی است . نکته مسرت بخش این اطلاعیه کاهش چشمگیر بدهی هاست .
برخی از فعالیت هایی که موجب بهبود روند اقتصادی باشگاه شده به شرح زیر است :

- فروش 261 آپارتمان از میدان هایبوری که مبلغی معادل 96.6 میلیون پوند واریزی داشت . این مقدار در سال 2008 مبلغ 58 میلیون پوند بود . هم چنین پرداخت وام های بانکی این پروژه نیز به شکل مطمئن از پول خود پروژه بوده است . سود این طرح با محاسبات مالیاتی مبلغ 9.3 میلیون پوند بوده است در حالی که در سال قبل این مقدار نزدیک 5 میلیون پوند بود .
- قبل از پرداخت مالیات سود دهی بخش فوتبال رقم 25.8 میلیون پوند بوده است . این مبلغ در سال گذشته 19.7 میلیون پوند بود.
- کامل شدن بخش اول از پروژه بزرگ آرسنالیزیشن
- استفاده از سرمایه زیادی برای سیاست موثر تمدید قرارداد بازیکنان تیم اصلی و تثبیت آینده آن ها در باشگاه
- در تاریخ 30 نوامبر 2009 کل بدهی های خالص باشگاه به رقم 203.6 میلیون پوند کاهش یافته بود . این رقم در تاریخ 31 می 2009 برابر 332.8 میلیون پوند بوده است .
- از تاریخ 30 موامبر تحرکات مثبت بسیاری در زمینه اقتصادی باشگاه و پروژه های آن صورت گرفته است .
- از تعداد 655 آپارتمان شخصی در میدان هایبوری تا این لحظه 524 وتحد کامل فروش رفته است و ارزشی برابر 217 میلیون پوند را به باشگاه تزریق کرده است
- تعادل ایجاد شده در پرداخت بدهی های بانکی پروژه هایبوری نسبت به قبل . از 35.7 میلیون در 30 نوامبر تا رسیدن به 12.9 میلیون . این مبلغ در 31 می 2009 مبلغ 123.6 میلیون پوند بوده است.
- فروش قسمتی از خانه های جاده کوئینزلند که این معنا را می رساند باشگاه توانسته از سود در گردش خود برای ساخت و ساز ها استفاده کند و بدهی نداشته باشد.

پیتر هیل وود در این زمینه می گوید :
“ از این گزارش مالی باشگاه بسیار مسرورم . گروه ما توانسته با موفقیت قسمت دیگری را طی کند . سود مثبت عالی در شش ماه قبلی داشته ایم .
در پروژه میدان هایبوری پیشرفت خوبی داشتیم و نسبت به دوازده ماه قبل در وضعیت بسیار بهتری هستیم . این خبر بسیار خوبی است . حال می توانیم نسبت به قبل از سود حاصله استفاده کنیم . نمی خواهم در مورد زمان دقیق آن حدسی بزنم یا اینکه چگونه می خواهیم از آن سود استفاده کنیم . اما علاوه بر سرمایه گزاری روی این تیم فکر می کنم برای سرمایه گذاشتن در پروژه های باشگاه چه در اطرف امارات و چه در درون باشگاه آماده خواهیم بود.
وضعیت قدرتمند اقتصادی ما به ما این اجازه را می دهد تا درست کار کنیم و برای باشگاه تصمیمات درست بگیریم . مثل رفتن به استادیوم امارات . “
قابل ذکر است هم اکنون بدهی باشگاه با آخرین پرداخت بزرگ از سوی آرسنال به مبلغ حیرت آور 129.2 میلیون پوند کاهش یافته است .
ایوان گازیدیس نیز در این مورد گفت :
" فکر می کنم مهم است باشگاه به بدهی های خود مسئولانه نگاه کنند .
مسئله مهمی است که همه بپرسند که آیا این بدهی ها قابل مدیریت هستند ؟ می توان آن ها را پرداخت کرد ؟ اگر همه آن ها را درست بررسی کنیم می بینیم همه بدهی ها بد نیستند.
فکر می کنم آن باشگاه هایی که واکنشی مسئولانه در برابر آن دارند می توانند به وظایفشان به خوبی عمل کنند . این مهم است که برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشید و درمان های کوتاه مدت به کار نبرید . ما در مرحله بسیار خوبی قرار گرفتیم .
البته در قسمت بسیار سخت و سنگین اقتصادی قرار داشتیم و بحران اقتصادی وخیمی در جهان وجود دارد . اما با حرکتی درست و برنامه ریزی شده حالا در وضعیت مناسبی نسبت به قبل قرار گرفته ایم . مطمئننا آرسنال در آینده قدرتمند تر خواهد بود.
حالا در راس امور ما پول کافی برای سرمایه گذاری درست در بازار نقل و انتقالات را داریم . البته بازیکنین درست و خوب که بتوانند ترکیب کنونی را ارتقا بخشند . بنابراین میبینیم ما در مسیر سالمی هستیم . "

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
به قلم یوسف بذرکار
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal
بازدید: ۱,۰۷۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰