loading
در حال بررسی درخواست شما
10 بازیکنی که با شماره 9 برای آرسنال بازی کردند
10 بازیکنی که با شماره 9 برای آرسنال بازی کردند

۱۰ بازیکنی که با شماره ۹ برای آرسنال بازی کردند

شاید بدترین شماره 9 آرسنال "پارک چویانگ" بود. این پیراهن برای کره‌ای 26 ساله بسیار گشاد بود و او هرگز نتوانست در حد اندازه‌های خواست هواداران برای توپچی‌ها بازی کند. فرانسیس جفر هم در سال 2001 با 8 میلیون به آرسنال آمد اما آنری که با 11 میلیون 2 سال قبل به باشگاه آمده بود، کاملا سر تر از او بود.

بعد از این دو بازیکن که نام‌های آنها هم برای هواداران خیلی آشنا نیست به سراغ بازیکنانی میرویم که کمی در سطح بالاتری با این پیراهن شماره 9 بازی کردند.

10- لوکاس پرز: او با 17 میلیون پوند از دیپورتیو به آرسنال آمد. او هرگز در آرسنال به وضعیت ثابت و مشخصی نرسید. او در اولین فرصت به دیپورتیو بصورت قرضی بازگشت. با خرید لاکازت آرسنال شماره 9 را برای او کنار گذاشت و این موضوع پرز را بشدت ناراحت کرد. او در اولین فصل نقل و انتقالات به وستهم پیوست.

9- جولیو باپتیستا : او بصورت قرضی به آرسنال آمد. در سال 2006 باپتیستا توسط آرسن ونگر از رئال مادرید قرض گرفته شد. در همان سال لیورپول بعد از 75 سال در آنفیلد 6 گل خورد که 4 گل آن توسط باپتیستا بثمر رسید. او بعد از پایان فصل از آرسنال رفت و به رم پیوست.

8- داوور شوکر : جام‌جهانی 98 فرانسه چند بازیکن بارز داشت، از زیدان و بارتز که بگذریم، داوور شوکر بود که جز درخشان‌ترین‌های جام بشمار میآمد. گل چیپ شوکر در برابر دانمارک در بازی‌های یورو96  را بسادگی نمی‌توان فراموش کرد. شوکر در آخرین بازی خود برای آرسنال یک پنالتی را در فینال جام یوفا از دست داد تا آرسنال از رسیدن به قهرمانی اروپایی باز بماند. او 11 بار برای آرسنال گلزنی کرد.

7- آلان اسمیت: آلان بی تردید یکی از اساطیر باشگاه به‌شمار می‌آید. در دوران اوج اسمیت، آرسنال قهرمان "جام برندگان اروپا" شد. اسمیت در دقیقه 20 برای آرسنال گلزنی کرد و بازی با همان نتیجه 1-0 به پایان رسید و آرسنال اولین جام اروپایی خود را بدست آورد.

6- خوزه آنتونیو ره‌یس (فقید): او در سال 2004 از سویا اسپانیا به آرسنال آمد. با اولین گل خود برای آرسنال، موفق شد تا چلسی را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار بزند. در سال‌ 2005 او با ادعای "دلتنگی برای خانه" سعی کرد تا افکار هواداران را برای رفتنش آماده کند. ره‌یس آرزو بازی برای رئال مادرید را داشت و این موضوع را هرگز پنهان نکرد. او در نهایت به مادرید پیوست. ره‌یس در اولین روز ژوئن 2019 در یک تصادف رانندگی فوت کرد.

5- ادواردو داسیلوا: بازیکنی که برای پر کردن جایگاه تیری آنری به آرسنال آمد و قرار بود با گلزنی‌هایش آرسنال را مجددا بالا بکشد. او در بازی برابر بیرمنگام سیتی بشدت مصدوم شد و استخوان نازک نی پایش شکست. 12 ماه رسما بازی نکرد و بعد از بازگشت به زمین در اولین فرصت آرسنال را به مقصد شاختار ترک کرد. ادواردو دوازده بار برای آرسنال موفق به گلزنی شده بود. (پروفایل ادواردو)

4- لوکاس پودولسکی: این آلمانی محبوبیت زیادی بین هواداران داشت. او در دو فصل و نیمی که برای آرسنال بازی کرد موفق شد 31 گل بزند که رکورد خوبی برایش (نسبت به دیگر شماره 9‌ها) بشمار می‌آمد. (پروفایل لوکاس)

3- پُل مرسون: این روزها او را با مطلبی که در اسکای منتشر می‌کند، میشناسید. او در سال‌های 1995-1997 در آرسنال با شماره 9 به میدان میرفت.

2- الکساندر لاکازت: لاکازت بعد از تقریبا دو فصل پیگیری ونگر به آرسنال آمد. تا امروز و در دو فصل نزدیک به چهل بار موفق به گلزنی شده است و بازیکنی محبوب در آرسنال بشمار می‌آید. لاکازت از لیون فرانسه به آرسنال آمد. بعد از اضافه شدن اوبامیانگ به تیم، لاکازت بخوبی با او همکاری میکند و نتیجه این همکاری گلزنی‌های این دو در فصل 2018/2019 بود.

1- نیکولاس آنلکا: یک بیزینس کامل به سبک ونگر! او در سال 1997 از PSG با قیمت 500 هزار پوند خریداری شد. دو سال بعد با 22.3 میلیون پوند به رئال مادرید فروخته شد. آنلکا در آرسنال قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد. آنری به سال 2018 در مورد آنلکا گفت: آنلکا یکی از بهترین مهاجانی است که در لیگ برتر دیده‌ام.



سه سال پیش مقاله ای با عنوان " نفرین شماره نه، رو در روی لوکاس !" در سایت منتشر شده که میتوانید آن را نیز مطالعه نمایید

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۱۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : planetfootball.com
بازدید: ۵,۳۰۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰