loading
در حال بررسی درخواست شما
10 لحظه برتر تیری آنری در آرسنال
10 لحظه برتر تیری آنری در آرسنال

۱۰ لحظه برتر تیری آنری در آرسنال

10. اولین گل او برای آرسنال مقابل ساوتهمپتون، 18 سپتامبر 1999
 
این جوان فرانسوی که جایگزین نیکولاس آنلکایی شده بود که تمام فکر و ذکرش پیوستن به رئال مادرید بود، در هفت بازی اول خود به عنوان توپچی بسیار تلاش کرد اما موفق به گلزنی نشده بود.
آرسن ونگر خرید جدید خود از یوونتوس را اینگونه به رسانه ها معرفی کرده بود: "تیری به اندازه نیکولاس توانایی و قابلیت‌های زیادی دارد ... او کیفیت بالایی دارد که از همه آنها مهمتر سرعت و قدرت دریبل او است."
 
اما در بازی‌های پیشین هواداران آرسنال یک وینگر را دیده بودند که سعی داشت خود را با شرایط لیگ برتر تطبیق دهد و قدرت تمام کنندگی خوبی هم ندارد.
آنجا بود که در دقیقه 79 بازی آنری که از روی نیمکت به زمین آمده بود ، پاس تونی آدامز را کنترل کرد، توپ را به وسط کشاند و تکل مدافع حریف را خنثی کرد و در حالتی نامتعادل توپ را از فاصله 20 یاردی و با یک ضربه قوسی شکل به تور چسباند. حالا می‌شد روی او حساب باز کرد، او در حال بروز توانایی‌هایش بود.
 
 
 
9. برنده شدن مقابل منچستریونایتد، 1 اکتبر 2000
 
وقتی منچستریونایتدی که قهرمانی خود را مسجل کرده بود پا به هایبوری گذاشت، آنری شش بازی را بدون گل زده سپری کرده بود ، اما او با یک ضربه والی غیر قابل مهار و زیبا، این خشکسالی کوچک را به پایان رساند. او پاس دریافتی را با روی پا به سمت بالا حرکت داد و درحالی که توپ روی هوا معلق بود چرخید و آن را شوت کرد تا این بار دروازه هم تیمی سابق خود، فابین بارتز را از ۲۰ یاردی باز کند. این یک گل استثنایی بود و مزه شیرین تری هم گرفت زیرا تنها گل بازی بود.
آنری در آینده اعتراف کرد: "در آن برهه کمی افت کرده بودم زیرا مدتی بود گل نزده بودم."
 
 
 
8. هت تریک مقابل رم، 27 نوامبر 2002
 
از میان 9 هت تریک آنری برای آرسنال، هت تریک او در استادیوم المپیکو مقابل رمِ فابیو کاپلو قطعاً یکی از به یاد ماندنی ترین ها بود. آنتونیو کاسانو در عرض چهار دقیقه از آغاز این دیدار گرگ‌ها را با نتیجه 1-0 پیش انداخت، سپس این تی‌تی بود که گوی سبقت را ربود و تنها دو دقیقه بعد، بازی را به تساوی کشاند و شوت او از سمت چپ وارد دروازه رم شد.
 
بیست دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که آنری توپچی ها را پیش انداخت، او در این خصوص گفت: "من بیشتر برای گل دوم خوشحال شدم زیرا در محوطه جریمه برای توپ جنگیدم و مجبور شدم واکنش های سریعی داشته باشم تا به توپی که از مدافع مقابلم جلوتر بود برسم. شاید این گل از گلهایی که معمولا میزدم سخت تر بود."
پنج دقیقه بعد او با یک ضربه آزاد خیره کننده سه گانه خود را به اتمام رساند و بعداً اعتراف کرد: "هیچ وقت نمی توانید خیلی اعتماد به نفس داشته باشید، اما مواقعی پیش می آید که قبل از زدن ضربه ایستگاهی گل شدنش را می بینید، و توپ را در حال ورود به دروازه تصور میکنید. این یکی از آن شبها بود ، هر کاری که به آن فکر میکردم را در زمین پیاده میکردم."
 
 
 
7. گل فصل مقابل تاتنهام، 16 نوامبر 2002
 
سیزده دقیقه بعد از اولین دربی شمال لندن در فصل 2002/03 ، آنری یک گل کلاسیک را به ثمر رساند که نه او و نه جمعیت حاضر در هایبوری آن را هیچوقت فراموش نمی کنند. آنری که توپ را درست در خارج از محوطه جریمه خودی تصاحب کرد ، برگشت و با سرعت 70 یارد مسیر دروازه تاتنهام را پیش گرفت در محوطه جریمه تاتنهام او متیو اترینگتون ، لدلی کینگ و استیون کار را روبروی خود می‌دید که پس از پشت سر گذاشتن آنها تنها با یک حرکت، شوت پای چپ او درون دروازه قرار گرفت. در پایان فصل این گل به عنوان بهترین گل فصل انتخاب شد.
 
 
 
6. پوکر او مقابل لیدز یونایتد، 16 آوریل 2004
 
در حالی که آرسنال در فصل شکست ناپذیری 2003/04 خود را به عنوان قهرمانی در لیگ برتر بسیار نزدیک می‌دید، در برد 5-0 مقابل لیدز آنری چهار بار دروازه حریف را باز کرد. این در حالی بود که لیدز در فصل گذشته به طور چشمگیری در هایبوری پیروز شده بود و مانع قهرمانی توپچی‌ها در آن فصل شده بود. اما این بار داستان فرق میکرد زیرا تیری به اولین بازیکن آرسنال پس از یان رایت در دسامبر 1991 تبدیل شد که موفق به زدن 4 گل در یک بازی می‌شود.
 
شاید گل چهارم او بهترین گل او در آن بازی باشد. در دایره میانی زمین پیرس او را صاحب توپ میکند و او از همانجا استارت میزند در مسیرش به سمت دروازه از کنار دو مدافع عبور می کند و هیچکس به گرد پایش هم نمیرسد و در انتها با قرار دادن توپ به گوشه دروازه پل رابینسون به کار خودش پایان میدهد. این سی و هشتمین گل او در این فصل و 150مین گلش برای آرسنال بود که باعث شکسته شدن رکورد جان ردفورد (۱۴۹ گل) شد و او را پشت سر یان رایت و کلیف باستین بهترین گلزنان باشگاه قرار داد.
 
 
 
5. آخرین گل هایبوری مقابل ویگان، 7 می 2006
 
ماجرای عشق آنری و هایبوری چیزی از عشق او و آرسنال کم نداشت. در روز جشن هایبوری که قرار بود آخرین مسابقه رسمی (و البته آخرین بازی فصل 2005/06) در هایبوری برگزار شود و پس از آن آرسنال به ورزشگاه جدیدش نقل مکان کند آنری به هیچ وجه ناامید نبود. در آن بازی آرسنال باید پیروز می‌شد و از طرفی دیگر تاتنهام نیز در بازی همزمان مغلوب حریفش می‌شد تا آرسنال بتواند به عنوان تیم چهارم به چمپیونزلیگ صعود کند. در آن بازی آنری هت تریک کرد و با بوسه زدن به چمن هایبوری تصویر خود را در ذهن هواداران جاودانه کرد.
 
 
 
4. تخریب اینتر در سن سیرو، 25 نوامبر 2003
 
بازی برگشت آرسنال در برابر اینترمیلان را می‌توان یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین بازیهای آرسنال نامید که پایه گذار آن کسی جز آنری نبود. آرسنال بازی رفت را در هایبوری با نتیجه 3-0 واگذار کرده بود و آنری هم یک پنالتی در برابر فرانچسکو تولدو از دست داده بود...
اما در بازی برگشت اوضاع فرق میکرد، در نیمه اول آنری روی پاس کات‌بکی که اشلی کول برایش ساخت با یک بغل پای ساده و از روی خط محوطه جریمه توپ را به گوشه دروازه تولدو فرستاد ولی این کریستین ویری بود که در هشت دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند.
تنها ۴ دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که آنری از سمت چپ حرکت خود را شروع کرد و لیونبرگ را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و او نیز دروازه اینتر را برای بار دوم باز کرد. آنری در آن بازی خستگی ناپذیر ظاهر شد و در یک صحنه‌ای دیگر با عبور از زانتی از زاویه‌ای بسته با شوت پای چپ خود دروازه اینتر را گشود و گل سوم آرسنال را به ارمغان آورد. پیرس و ادو در آن بازی دو گل دیگر برای آرسنال به ثمر رساندند تا آرسنال با نتیجه 5-1 به دور بعد صعود کند.
 
 
 
3. فرو بردن برنابئو در سکوت، 21 فوریه 2006
 
گل دقیقه 47 آنری، آرسنال را تبدیل به اولین تیم انگلیسی کرد که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به پیروزی رسیده است. آرسنال زمانی که در فصل 2005/06 در مقابل تیم کهکشانی رئال مادرید قرار گرفت اصلا حال و روز خوشی را در لیگ تجربه نمی‌کرد اما برعکس در اروپا حرفهای زیادی برای گفتن داشت و تا فینال پاریس هم پیش رفت... آنری تبدیل به کاپیتان جوان توپچی‌ها شده بود.
در آن بازی آنری از وسط زمین شروع به دویدن کرد، جوری که رونالدو و توماس گراوسن نتوانستند جلوی او را بگیرند و او با یک ضربه زیبا دروازه کاسیاس را گشود تا آرسنال با همان یک گل به مرحله بعد صعود کند...
 
 
 
2. رکورد شکنی او در فصل 2005/06
 
 بعد از فصل 2000/01 آرسنال مجددا در فصل 2005/06 از رسیدن به قهرمانی در تمام تورنمنت ها باز ماند اما آن فصل برای تیری آنری جوایز شخصی بسیاری را به همراه داشت. در 17 اکتبر 2005 او پس از بریس در مقابل اسپارتاپراگ به آقای گل آرسنال تبدیل شد و ایان رایت 186 گله را پشت سر گذاشت. سپس در یکم فوریه 2006 او با گلزنی در برابر وستهم رکورد گل‌های خود در لیگ را به 151 رساند تا رکورد باستین را که از سال 1939 کسی موفق به شکستن آن نشده بود بشکند.
در آن فصل آنری موفق شد رکورد گل‌های خود در هایبوری را دقیقا روی عدد 100 تنظیم کند، با 27 گل آقای گل لیگ بشود و بتواند برای پنجمین فصل متوالی در یک فصل بالای 30 گل به ثمر برساند و همچنین برای سومین بار جایزه بهترین بازیکن سال را از انجمن نویسندگان فوتبال کسب کند.
 
 
 
1. هت تریک در بازی خانگی مقابل لیورپول، 9 آوریل 2004
 
در فصل معروف شکست ناپذیران، آرسنال امید اول کسب سه گانه در انگلیس بود اما ناگهان در مدت یک هفته چیزهای زیادی از دست رفت، آرسنال مقابل منچستریونایتد در نیمه نهایی جام حذفی با نتیجه 1-0 شکست خورد و سه روز بعد از آن نیز چلسی در دور یک چهارم نهایی چمپیونز لیگ با یک کامبک غیر منتظره در مجموع 3-2 پیروز شد و آرسنال را حذف کرد.
سه روز بعد از آن در روز جمعه آرسنال باید به مصاف لیورپول می‌رفت و به نظر میرسید آرسنال در وضعیت بدی قرار گرفته است و ممکن است تمام آرزوهایشان بر باد برود.
اما دقیقا در زمانی که آرسنال به آنری نیاز داشت او همچون یک ابر قهرمان به کمک تیم آمد. آنری با یک هت تریک رویایی امیدهای آرسنال و هواداران را زنده نگه داشت.
در آن بازی گلی که باعث شد همه چیز به نفع آرسنال تغییر کند توسط آنری به ثمر رسید. او از سمت چپ حرکت خود را آغاز کرد و مثل همیشه توپ را به داخل محوطه جریمه آورد، سه بازیکن لیورپول را محو کرد و با یک شوت کات دار و دقیق که شگردش بود توپ را به گوشه دروازه دودک فرستاد. پس از آن همه چیز به نفع تیم برگشت و پس از آن بازی نیز آرسنال با شکست لیدز راه قهرمانی را کاملا هموار کرد و به یک قهرمانی زود هنگام دست یافت...
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Goal
بازدید: ۹۷۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰