loading
در حال بررسی درخواست شما
5 بازیکنی که به همراه تیری آنری به آرسنال پیوستند و نحوه عملکرد آنها
5 بازیکنی که به همراه تیری آنری به آرسنال پیوستند و نحوه عملکرد آنها

۵ بازیکنی که به همراه تیری آنری به آرسنال پیوستند و نحوه عملکرد آنها

در تابستان 1999، آرسنال با قراردادی 11 میلیون پوندی تیری آنری را از یوونتوس به خدمت گرفت.
 
آنری که به عنوان جانشینی برای نیکلاس آنلکا، مهاجم فرانسوی، که خود یکی از بهترین معامله‌های تاریخ لیگ برتر بود، به میدان آمد، در 7 سال بعد در 370 بازی 226 گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه راهی بارسلونا شد.
 
اما این مهاجم در آن تابستان تنها خرید آرسنال نبود و ما نگاهی دقیق‌تر به پنج بازیکن دیگری که توپچی‌ها قبل از فصل 00-1999 به خدمت گرفتند انداخته‌ایم.
 
 
سیلوینیو
 
سیلوینیو پس از اینکه به تاتنهام لینک شد، تصمیم گرفت به جای آن به آرسنال بپیوندد و اولین برزیلی باشد که با این باشگاه قرارداد می‌بندد.
 
او نایجل وینتربرن را در کنار خود می‌دید و به سرعت پست دفاع چپ را از آن خود کرد و در دو فصل 72 بازی در تمام رقابت‌ها برای توپچی‌ها انجام داد.
 
علیرغم اینکه در فصل 01-2000 به عنوان تیم منتخب PFA انتخاب شد، به دلیل ظهور اشلی کول، اجازه پیوستن به سلتاویگو را پیدا کرد.
 
آرسن ونگر گفت: ''ما او را فقط به این دلیل فروختیم که اشلی کول را داشتیم و در مرحله‌ای بودیم که باید یکی از آن دو نفر را انتخاب می‌کردیم.
 
سخت بود، اما ما یک باشگاه انگلیسی هستیم و اشلی یک بازیکن انگلیسی بود. با این حال، به نظر من هر دو بازیکن در آن زمان فوق العاده بودند.''
 
استفان مالز
 
پس از ناکامی در پیشنهاد 7 میلیون پوندی برای دیتمار هامان، آرسنال به دنبال جایگزین ارزان‌تری بود و مالز را از مونیخ 1860 با مبلغ 650 هزار پوند به خدمت گرفت.
 
در اولین فصل حضورش در این باشگاه، این هافبک در 11 بازی دو بار گلزنی کرد، از جمله یک گل در اولین بازی خود مقابل پرستون در جام اتحادیه.
 
اما در فصل بعدی او فقط سه بار به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت و با کایزرسلاترن به زادگاهش آلمان بازگشت.
 
داور شوکر
 
پس از بردن کفش طلا در جام جهانی 1998، شوکر یک سال بعد انتقال 3.5 میلیون پوندی از رئال مادرید به آرسنال را تکمیل کرد و انتظارات از او بالا بود.
 
ملی پوش سابق کرواسی یک روز قبل از آنری وارد باشگاه شد، اما شکاف عمیقی میان سرنوشت این دو بازیکن در شمال لندن وجود دارد.
 
او پشت سر آنری، دنیس برکمپ و نوانکو کانو بود و در تنها فصل حضورش در آرسنال 11 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند.
 
آخرین اقدام او برای توپچی ها این بود که اولین پنالتی خود را در شکست مقابل گالاتاسرای در فینال جام یوفا 2000 در ضربات ضربات از دست داد.
 
موریتز ولز
 
ولز در 16 سالگی از شالکه به آرسنال پیوست و یکی از اعضای تیم موفق آکادمی بود که در سال های 2000 و 2001 جام حذفی جوانان را به دست آورد.
 
این مدافع تنها دو بار برای تیم اصلی آرسنال در جام اتحادیه به میدان رفت و در هر دو مورد شکست خورد.
 
پس از دوران قرضی در ویمبلدون و فولام، در ژانویه 2004 با قراردادی دائمی به ویمبلدون پیوست و پانزده هزارمین گل لیگ برتر را در بازی مقابل چلسی در سال 2006 به ثمر رساند.
 
پس از بازنشستگی، چهار سال در آرسنال به عنوان استعدادیاب فوتبال آلمان فعالیت کرد و درحال حاضر نیز کمک مربی لایپزیگ است.
 
اولگ لوژنی
 
لوژنی که پس از تاثیرگذاری در راهیابی دیناموکیف به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، قراردادی را با آرسنال امضا کرد، به عنوان ذخیره لی دیکسون در آرسنال شروع به کار کرد.
 
این مدافع راست هرگز نتوانست خود را به عنوان بازیکن ثابت تیم معرفی کند، اما با این حال در طول چهار سال حضورش در شمال لندن، 110 بازی انجام داد و یک عنوان لیگ برتر و دو جام حذفی را به دست آورد.
 
آخرین حضور او برای این باشگاه، قهرمانی آرسنال در جام حذفی 2003 مقابل ساوتهمپتون، یکی از بهترین بازی های او قبل از ترک باشگاه و پیوستن به ولوز بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۹۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰