loading
در حال بررسی درخواست شما
آبو دیابی - دائم المصدوم
آبو دیابی - دائم المصدوم

آبو دیابی - دائم المصدوم

آبو دیابی متولد 11 می 1986 یک فوتبالیست حرفه‌ای سابق فرانسوی است. او عمدتاً در نقش باکس تو باکس بازی می‌کرد. حرفه دیابی به دلیل مصدومیت های متعدد با مشکل مواجه شد، مشکلی که از زمان او در فرانسه وجود داشت. ظاهر بدنی او باعث مقایسه با اسطوره آرسنال و هموطن‌اش پاتریک ویرا شد. دیابی در منطقه 10 پاریس به دنیا آمد، اما در کمون پاریس اوبرویلیرز بزرگ شد. او فوتبال خود را با بازی در باشگاه سی ام اوبرویلیرز شروع کرد. در سال 1998 به ستاره سرخ پاریس پیوست. یک سال بعد، دیابی برای حضور در آکادمی Clairefontaine انتخاب شد.

او چهار سال را در آکادمی گذراند و همزمان با ستاره سرخ تمرین کرد. یک سال قبل از ترک Clairefontaine، دیابی به باشگاه حرفه ای پاریس سن ژرمن نقل مکان کرد. به دنبال یک اشتباه اداری توسط مسئولان باشگاه که باعث شد دیابی بازیکن آزاد شود، او به آکادمی اوسر پیوست. او دو سال را در آکادمی جوانان باشگاه گذراند تا اینکه اولین بازی حرفه‌ای خود را در فصل 05-2004 انجام داد. دیابی همچنین در جام یوفا برای این باشگاه بازی کرد. پس از گذراندن نیم فصل اول 2005/06 با اوسر، در ژانویه 2006، دیابی با آرسنال قراردادی بلندمدت با مبلغی نامشخص امضا کرد. او در همان ماه اولین بازی خود را برای این باشگاه انجام داد و سه ماه بعد اولین گل خود را مقابل استون ویلا به ثمر رساند. دیابی پس از فسخ قراردادش با آرسنال در سال 2015 به دلیل مشکلات مصدومیت مداوم، با مارسی قرارداد امضا کرد. دیابی در فوریه 2019 از فوتبال خداحافظی کرد.
 
دیابی بازیکن سابق تیم ملی جوانان فرانسه است که در رده های زیر 19 و زیر 21 سال بازی های ملی انجام داده است. قبل از بازی برای تیم بزرگسالان، او در تیم زیر 19 سال بازی می کرد که در سال 2005 قهرمان مسابقات فوتبال زیر 19 سال اروپا شد. دیابی اولین بازی ملی خود را در مارس 2007 در مسابقات مقدماتی یورو 2008 یوفا مقابل لیتوانی انجام داد. او نماینده فرانسه در جام جهانی فوتبال 2010 بود و در هر سه بازی مرحله گروهی در ترکیب اصلی حضور داشت.

2006 تا 2009

در 13 ژانویه 2006، آرسنال تأیید کرد که این باشگاه با دیابی قراردادی بلندمدت با مبلغی نامشخص امضا کرده است که بعداً مشخص شد 2 میلیون پوند است. گفته می‌شود این بازیکن قبل از پیوستن به آرسنال، پیشنهاد پیوستن به رقیب لندنی آرسنال، چلسی را رد کرده بود. پس از پیوستن به آرسنال، دیابی پیراهن شماره 2 را دریافت کرد که از زمان بازنشستگی لی دیکسون خالی مانده بود.

او اولین بازی باشگاهی خود را در 21 ژانویه 2006 انجام داد و به عنوان بازیکن تعویضی در شکست 1-0 مقابل اورتون ظاهر شد.

سه روز بعد، او اولین بازی ثابت خود را در پیروزی 2-1 در جام اتحادیه مقابل ویگان انجام داد. در 21 فوریه، دیابی اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد و در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل رئال مادرید به عنوان بازیکن تعویضی ظاهر شد. دو هفته بعد، دیابی در پیروزی 4-0 آرسنال مقابل فولام، پاس گل داد. او پس از آسیب دیدگی در ماه مارس، در آوریل به میادین بازگشت و اولین گل خود را برای باشگاه در پیروزی 5-0 مقابل استون ویلا در روز اول آوریل 2006 به ثمر رساند.

در 1 می، دیابی پس از تکل شدید دن اسمیت، مدافع ساندرلند، دچار شکستگی شدید مچ پا شد. در نتیجه مصدومیت، دیابی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2006 و همچنین مسابقات قهرمانی فوتبال زیر 21 سال اروپا در سال 2006 را از دست داد. او برای ترمیم آن سه عمل جراحی انجام داد. پزشکان به او گفتند که این آسیب احتمالاً می تواند پایان کار دوران حرفه‌ای او باشد.

پس از جراحی ها، او هشت ماه دوره توانبخشی را پشت سر گذاشت و در فصل 2006/07 در بازی جام اتحادیه مقابل لیورپول به تیم اصلی بازگشت. او در این مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی ظاهر شد و آرسنال با نتیجه 6-3 پیروز شد.

در 25 فوریه 2007، در فینال جام اتحادیه 2007 مقابل چلسی، دیابی در حالی که تلاش می‌کرد توپ را از خط دفاعی آرسنال خارج کند، به طور تصادفی به صورت جان تری لگد زد. تری بیهوش شد و در بیمارستان بستری شد، اما بهبود یافت تا پس از پیروزی 2-1 چلسی برای اهدای جام به استادیوم میلنیوم در کاردیف بازگردد.

اگرچه آرسنال شکست خورد، اما دیابی پاس گل تنها گل این تیم در این مسابقه را به تئو والکات داد. دیابی اولین و تنها گل خود در این دوره از رقابت ها را در 14 مارس در پیروزی 1-0 مقابل استون ویلا به ثمر رساند. او تا پایان فصل به عنوان بازیکن تعویضی در تیم باقی ماند زیرا فقط یک بار در ترکیب اصلی بازی را شروع کرد.

در اولین فصل کامل دیابی با آرسنال، او اولین گل خود را در 22 سپتامبر 2007 در پیروزی 5-0 مقابل دربی کانتی به ثمر رساند. سه روز بعد، او در پیروزی 2-0 جام اتحادیه مقابل نیوکاسل، پاس گل داد. در دسامبر 2007، دیابی برای اولین بار در دوران حرفه ای خود در بازی های پشت سر هم گل به ثمر رساند. او اولین گل را در 12 دسامبر در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل استوا بخارست به ثمر رساند. آرسنال این بازی را 2-1 برد.

شش روز بعد، دیابی گل ابتدایی آرسنال را در پیروزی 3-2 خارج از خانه مقابل بلکبرن در جام اتحادیه به ثمر رساند. دیابی در بقیه ماه های زمستان به جز پاس گل در پیروزی 4-1 مقابل اورتون، نتوانست هیچ گل یا پاس گلی ثبت کند. در 29 مارس 2008، دیابی برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود در یک مسابقه لیگ مقابل بولتون به دلیل تکل بر روی گرتار استینسون از زمین بازی اخراج شد. ونگر از دیابی دفاع کرد و گفت: ''فکر نمی‌کنم تکل دیابی بدخواهانه بود، بیشتر محافظتی بود''.

دیابی پس از گذراندن دوران محرومیت، تنها در یک بازی در دو ماه پایانی فصل حضور داشت. این دیدار بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول بود. در این بازی، دیابی گل ابتدایی را به ثمر رساند تا آرسنال را که در بازی اول به تساوی 1-1 رسیده بود، به برتری برساند. با این حال، آرسنال چهار گل از لیورپول دریافت کرد و در مجموع 5-3 از دور مسابقات کنار رفت.

پس از بازی مقابل لیورپول، دیابی با آسیب دیدگی از ناحیه ران دست و پنجه نرم کرد. پس از عود مصدومیت در یک بازی در اواخر آوریل، دیابی برای بقیه فصل از میادین دور شد. دیابی فصل 2008/09 را در اواخر فصل بعد از اینکه مشخص شد آسیب دیدگی ران در فصل قبل جدی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد، شروع کرد.

او اولین بازی خود را در این فصل در 18 اکتبر 2008 در پیروزی 3-1 مقابل اورتون انجام داد. سه روز بعد، دیابی گل سوم را در برد 5-2 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل فنرباغچه به ثمر رساند. در 26 دسامبر 2008، دیابی سومین گل دوران حرفه ای خود را در برابر استون ویلا در تساوی 2-2 به ثمر رساند.

ماه بعد، او در تساوی 1-1 تیم مقابل اورتون به گل تساوی که توسط رابین فن پرسی به ثمر رسید، کمک کرد. دیابی دومین گل خود را در این فصل در پیروزی 3-1 آرسنال در لیگ مقابل نیوکاسل در 21 مارس به ثمر رساند. او فصل را با زدن گل سوم تیم در پیروزی 4-1 مقابل استوک به پایان رساند.

2009 تا 2012

دیابی فصل 2009/10 را برای اولین بار از سال 2007 سالم آغاز کرد و به سرعت تأثیر خود را گذاشت. با بازی در کنار الکس سانگ و سسک فابرگاس، او بخشی از همکاری پویا سه نفره خط هافبک شد. در 22 اوت 2009، او در پیروزی 4-1 مقابل پورتموث بریس کرد. ماه بعد، دیابی در پیروزی 3-2 مقابل استاندارد لیژ در لیگ قهرمانان اروپا یک پاس گل داد.

پس از جابجایی بین نیمکت و ترکیب اصلی تا پایان ماه سپتامبر، در ماه نوامبر، دیابی به ترکیب تیم بازگشت و با به ثمر رساندن گل پیروزی 3-1 مقابل بیرمنگام پاسخ داد. سه هفته بعد، در لیگ قهرمانان اروپا، او گل دیگری را در برد مرحله گروهی مقابل باشگاه آلکمار هلند به ثمر رساند. در 7 نوامبر، دیابی در پیروزی 4-1 مقابل ولورهمپتون دچار مصدومیت شد. این مصدومیت باعث شد که این بازیکن بازی پلی آف جام جهانی فرانسه با ایرلند را از دست بدهد.
 
دیابی پنجمین گل فصل خود را در پیروزی 3-0 مقابل هال سیتی در 19 دسامبر به ثمر رساند. او همچنین برای یک گل در این برد پاس گل داد. یک هفته بعد، دیابی چهارمین گل خود را در مجموع مقابل استون ویلا در یک پیروزی 3-0 دیگر به ثمر رساند. دیابی سال 2010 را با پاس گل در تساوی 2-2 مقابل اورتون و پیروزی 4-2 مقابل بولتون آغاز کرد. در 10 فوریه، او تنها گل را در پیروزی مقابل لیورپول به ثمر رساند.

علیرغم اینکه دیابی در ادامه فصل نتوانست گلی به ثمر برساند، با شروع 12 بازی از 14 بازی پایانی که در آن حضور داشت، به تیم در روزهای پایانی فصل کمک کرد. دیابی فصل 2010/11 را با زدن یک گل و دادن یک پاس گل در برد 6-0 مقابل بلکپول در دومین بازی فصل تیم آغاز کرد. وی در جریان بازی مقابل بولتون در ورزشگاه امارات در 11 سپتامبر، در برخورد با پل رابینسون مصدوم شد. دنیلسون در دقیقه 72 جایگزین دیابی در برد 4-1 شد. به دلیل مصدومیت، او دو هفته را از دست داد و در باخت 3-2 مقابل وست بروم به تیم بازگشت.

دیابی پس از بازگشت از مصدومیت به عنوان بازیکن تعویضی ظاهر شد. در 5 فوریه 2011، او پس از رفتار خشونت آمیز با جوی بارتون در بازی مقابل نیوکاسل از زمین اخراج شد. قبل از اخراج دیابی، آرسنال 4-0 از حریف پیش بود. این تیم در حالی که با ده نفر بازی می‌کرد چهار گل دریافت کرد که باعث شد آرسنال سنت جیمز پارک را تنها با یک امتیاز ترک کند.

در 10 آوریل، دیابی دومین گل فصل خود را در پیروزی 3-1 مقابل بلکپول به ثمر رساند. فصل 2011/12 برای دیابی یک بار دیگر به دلیل مشکلات مصدومیت دچار مشکل شد. او تنها 4 بازی تعویضی در طول رقابت های لیگ برتر و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد.

2012 تا 2015

با جدایی الکس سانگ قبل از شروع فصل 2012/13، دیابی هر سه بازی ابتدایی آرسنال را در ترکیب اصلی آغاز کرد. عملکرد او در مقابل لیورپول باعث شد که او در پیروزی 2-0 آرسنال در آنفیلد توسط اسکای اسپورت جایزه بهترین بازیکن مسابقه را دریافت کند. با این حال، او بعداً در باخت 2-1 آرسنال مقابل چلسی در 29 سپتامبر مصدوم شد و تعویض شد. در 13 ژانویه 2013، دیابی در ورزشگاه امارات مقابل منچسترسیتی بازگشت. در این دیدار جنجالی در لیگ برتر، دو کارت قرمز برای هر تیم دریافت شد. آرسنال این بازی را 2-0 باخت.

پس از چندین دوره دور بودن از میادین در ماه های فوریه و مارس، در 28 مارس 2013 اعلام شد که دیابی رباط صلیبی پاره کرده است و پس از عمل جراحی، تقریباً هشت یا نه ماه از میادین دور خواهد بود. آرسنال اعلام کرد که دیابی برای فصل 2013/14 شماره خود را از 2 به 24 تغییر داده است. به زودی اعلام شد که او تا مارس 2014 پس از درمان بیشتر روی زانویش از میادین دور خواهد بود.
 
در 11 می 2014، دیابی بعد از دوران مصدومیت به عنوان بازیکن تعویضی در پیروزی 2-0 مقابل نوریچ در آخرین بازی آرسنال در فصل 2013/14 به لیگ برتر بازگشت. در 15 نوامبر 2014، به گفته برخی روزنامه های انگلیسی، دیابی از ناحیه همسترینگ آسیب دید که باعث شد تا سه ماه آینده او را از زمین بازی دور کند. در 10 ژوئن 2015، دیابی توسط آرسنال بازیکن آزاد اعلام شد.

مارسی

در ژوئیه 2015، دیابی با تیم مارسی قرارداد امضا کرد. پس از ادامه مشکلات مصدومیت در نیم فصل اول، او در 18 مارس 2016 به میادین بازگشت و به عنوان بازیکن تعویضی در شکست خانگی 5-2 مارسی مقابل رن وارد زمین شد. در 3 آوریل 2016، او در یک بازی لیگ در برابر باستیا، اولین بازی ثابت خود را در مسابقات لیگ بعد از سه سال انجام داد. دیابی در نهایت فقط چهار بازی در تمام مسابقات این فصل انجام داد.
 
در اکتبر 2016، دیابی پس از تحمل هفته‌ها درد مداوم، مجبور شد مچ پای راست خود را تحت عمل جراحی قرار دهد. او به مدت چهار ماه پس از عمل جراحی از میادین به دور بود. در 25 فوریه 2019، دیابی اعلام کرد که در سن 32 سالگی از فوتبال خداحافظی می‌کند. او فقط در 214 بازی حرفه‌ای بزرگسالان ظاهر شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۱۶ ۱۵:۰۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۶۵۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰