loading
در حال بررسی درخواست شما
بررسی فصل 2022/23 آرسنال: سالی که امارات جرات رویاپردازی را داشت
بررسی فصل 2022/23 آرسنال: سالی که امارات جرات رویاپردازی را داشت

بررسی فصل ۲۰۲۲/۲۳ آرسنال: سالی که امارات جرات رویاپردازی را داشت

این واقعیت که هواداران آرسنال این فصل را با احساس ناامیدی به پایان رسانده‌اند، گویای این است که فصل 2022/23 واقعا چقدر برای توپچی ها موفق بوده است.

با هدایت میکل آرتتا در لیگ برتر در اکثریت قریب به اتفاق فصل، انتظارات از بین رفت، و در نهایت مقابل منچسترسیتی که هنوز هم می‌تواند سه‌گانه را به دست بیاورد، کوتاه آمد، اما هنوز سالی پر از خاطرات و پیشرفت بود.

در اینجا نگاهی به فصل 2022/23 آرسنال داریم.

چشم انداز به سمت فصل 2022/23

با هسته جوانی که به طور پیوسته پیشرفت می‌کرد، آینده آرسنال در فصل 2022/23 روشن به نظر می‌رسید و انتظار می‌رفت گام کوچک دیگری برداشته شود زیرا توپچی ها به دنبال تثبیت مجدد خود به عنوان مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان بودند.

ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه لیگ برتر در طول تابستان به خدمت گرفته شد و اکثر آنها یک فصل خوب را برای توپچی های آرتتا پیش‌بینی کردند، که احتمالاً می توانند به عنوان بخشی از برنامه بلندمدت خود برای به چالش کشیدن قهرمانی در ادامه، یکی از چهار سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند.

انتظارات برای آرسنال کاهش یافت، به حدی که در ابتدای فصل، بسیاری از موفقیت‌های اولیه آن‌ها بیشتر مورد توجه قرار نگرفت و تنها با نزدیک شدن به پایان فصل بود که هواداران واقعاً به غیرممکن ها اعتقاد پیدا کردند.

بهترین بازیکن فصل: بوکایو ساکا

فصل 2022/23 همیشه به عنوان سالی که بوکایو ساکا خود را به عنوان یکی از استعدادهای برتر لیگ برتر معرفی کرد، در خاطره‌ها خواهد ماند.

او ممکن است در ماه سپتامبر تنها 21 ساله شده باشد، اما ساکا خود را به عنوان یک رهبر واقعی برای آرسنال، چه در زمین و چه در خارج از زمین ثابت کرد و با 14 گل و 11 پاس گل در 38 بازی لیگ نقش بزرگی در موفقیت توپچی ها داشت.

در این فصل ساکا به ششمین بازیکن جوان تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که 50 گل و پاس گل را به ثبت رساند و تنها پس از مایکل اوون، وین رونی، رابی فاولر، سسک فابرگاس و کریس ساتون قرار گرفت.

دیگر نامزدها: مارتین اودگارد، ویلیام سالیبا، گابریل مارتینلی

بهترین گل فصل: ریس نلسون مقابل بورنموث

احتمالاً چند گل آرسنال بهتر از این گل وجود دارد، اما گل ریس نلسون همه چیز را داشت.

پسر آرسنال که با مصدومیت‌هایش مبارزه می‌کرد و باید سخت تلاش می‌کرد تا فرصت‌هایش را به دست آورد، از روی نیمکت آمد تا در پیروزی 3-2 مقابل بورنموث نقش مهمی را ایفا کند و قبل از این که در دقیقه 97 با ضربه رگباری گل را به ثمر رساند، یک پاس گل داد. امتیازاتی که امیدهای آرسنال را برای قهرمانی در لیگ برتر زنده نگه داشت.

دیگر نامزدها: گابریل ژسوس مقابل لستر، ویلیام سالیبا مقابل بورنموث، فابیو ویرا مقابل برنتفورد، توماس پارتی مقابل تاتنهام، توماس پارتی مقابل ناتینگهام فارست

بهترین بازی فصل: آرسنال 3-2 لیورپول

اکثر هواداران آرسنال پیروزی 3-2 مقابل لیورپول را به عنوان لحظه‌ای می‌نامند که واقعاً شروع به تعجب کردند که این تیم چه توانایی هایی دارد و به درستی این کار را انجام می‌دهد.

تیم یورگن کلوپ دو گل به ثمر رساندند و احتمالاً این پیروزی برای آنها به ارمغان می‌آورد، اما آرسنال از عقب کشیدن امتناع ورزید و سه گل از خود به دست آورد تا در یکی از سرگرم کننده ترین بازی های فصل پیروز شود. آرسنال علیرغم اینکه دو بار گل تساوی را دریافت کرد، ذهنیتش این بار تزلزل نکرد و پیشرفت آنها در حال آشکار شدن بود.

دیگر نامزدها: تاتنهام 0-2 آرسنال، نیوکاسل 0-2 آرسنال، آرسنال 3-2 منچستریونایتد

بهترین خرید فصل: اولکساندر زینچنکو

آرتتا نیاز به کسی مثل اولکساندر زینچنکو برای کار کردن با سیستمش داشت، اما به جای پیدا کردن جایگزین، به کارفرمایان سابقش در منچسترسیتی بازگشت و با خود بازیکن واقعی را برداشت.

در حالی که اوایل با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد، گابریل ژسوس مشغول گلزنی بود، اما او به سرعت خود را غیر قابل حذف کرد و به عنوان لفت بک در وسط زمین رهبری می‌کرد و در کمک به کنترل بازی و توزیع توپ تاثیرگذار بود.

این تصادفی نیست که رکود آرسنال در پایان فصل با آسیب دیدن دوباره زینچنکو همزمان بود، که تاثیر او شاید حتی به خاطر عدم حضورش قوی‌تر احساس شد.

دیگر نامزدها: گابریل ژسوس، لئاندرو تروسار

بهترین بازیکن پیشرفت‌کرده آرسنال: گرانیت ژاکا

چندی پیش بود که گرانیت ژاکا هم در بین هواداران و هم در بین رقبا یک مایه خنده بود. اجازه دهید به شما اطمینان دهیم که در حال حاضر هیچ کس به او نمی‌خندد.

همین تابستان گذشته بود که ژاکا در امارات به سمت درب خروجی هل داده شد و ژوزه مورینیو به دنبال بردن او به رم بود و بسیاری از هواداران آرسنال پیشنهاد دادند که شخصاً او را به فرودگاه ببرند.

ژاکا این شایعات را کنار گذاشت و با فوتبالش حرف زد. او به رهبری آرام در قلب زمین دست یافت و با توجه به اینکه به نظر می‌رسد آخرین بازی خود را برای باشگاه انجام داده، ژاکا به خوبی این کار را انجام داد.

دیگر نامزدها: گابریل ماگالائس، گابریل مارتینلی، آرون رمزدیل

اتفاق ناامید کننده فصل: مصدومیت ویلیام سالیبا

ویلیام سالیبا در نیم فصل اول به عنوان بهترین مدافع میانی لیگ برتر معرفی شد، بنابراین وقتی این بازیکن فرانسوی در ماه مارس مقابل اسپورتینگ لیسبون مصدوم شد، نگرانی‌های آشکاری وجود داشت.

با تشخیص مصدومیت از ناحیه کمر، بازگشت سالیبا به میادین به عقب و عقب و عقب رانده شد. آرتتا اعتراف کرد که بهبودی این مدافع فرانسوی به طرز نگران کننده ای کند بوده است و گیلاس روی کیک فاسد خبر از عدم بازگشت او در این فصل بود.

سالیبا 11 بازی آخر فصل آرسنال را از دست داد. سه بازی بعد از آن، زمانی بود که همه چیز بد پیش رفت. بدون او، تیم مثل قبل نبود.

دیگر نامزدها: مصدومیت گابریل ژسوس

آمار و ارقام آرسنال در فصل 2022/23

بیشترین بازی:
48 - گابریل ماگالائس، بوکایو ساکا
47 - گرانیت ژاکا
46 - بن وایت، گابریل مارتینلی

بیشترین گل زده:
15 - بوکایو ساکا، مارتین اودگارد، گابریل مارتینلی
11 - گابریل ژسوس
9 - ادی انکتیا

بیشترین پاس گل:
11 - بوکایو ساکا
10 - لئاندرو تروسار
8 - مارتین اودگارد، گابریل ژسوس
7 - گرانیت ژاکا

عملکرد آرسنال در تمامی رقابت‌های این فصل:

لیگ برتر: 38 بازی، 26 پیروزی، 6 تساوی، 6 شکست، 84 امتیاز، 88 گل زده، 43 گل خورده، رتبه دوم
جام حذفی: حذف در دور چهارم مقابل منچسترسیتی
جام اتحادیه: حذف در دور سوم مقابل برایتون
لیگ اروپا: حذف در دور یک هشتم مقابل اسپورتینگ لیسبون

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۱۴ ۱۱:۵۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : 90Min
بازدید: ۲۵۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰