loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی 13 بازیکن مشترک آرسنال و چلسی در دوران لیگ برتر
رتبه بندی 13 بازیکن مشترک آرسنال و چلسی در دوران لیگ برتر

رتبه بندی ۱۳ بازیکن مشترک آرسنال و چلسی در دوران لیگ برتر

13. لاسانا دیارا

هافبک فرانسوی سال های اولیه خود را در لندن گذراند، اما هرگز خود را به عنوان یک بازیکن اصلی در آرسنال یا چلسی ثابت نکرد. دیارا در مجموع 45 بازی برای هر دو باشگاه انجام داد و در مجموع 4 سال را در لندن گذراند. او پس از تاثیرگذاری برای پورتموث، در سال 2009 توسط رئال مادرید انتخاب شد و دوران حرفه‌ای او از آنجا شروع شد.

12. یوسی بنایون

بازی‌ساز اسرائیلی یک فوتبالیست مرتب بود، اما مانند دیارا، اغلب به عنوان بازیکن فیکس مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. او در قهرمانی چلسی در لیگ اروپا در سال 2013 مقابل بنفیکا نیمکت نشین بود و تنها یک فصل را به صورت قرضی در آرسنال سپری کرد.

11. جورجینیو

ما هنوز به این فکر می‌کنیم که جورجینیو چگونه توانست در رده بندی توپ طلا در سال 2021 سوم شود، اما سهم او در چلسی نباید مورد توجه قرار گیرد. این استاد ایتالیایی در سال 2018 توسط مائوریتزیو ساری خریداری شد و پایه خط میانی چلسی را برای چهار فصل بعد تشکیل داد. پس از انتقال او به آرسنال در ژانویه، زمان نشان خواهد داد که آیا او تأثیر قابل توجهی در امارات دارد یا خیر.

10. ویلیان

وقتی ویلیان به آرسنال آمد، به نظر می‌رسید که دورانش به پایان رسیده است، اما نباید به سال های بزرگش در استمفورد بریج کمتر ارزش دهیم. چلسی در آخرین لحظه در سال 2013 وارد عمل شد تا این وینگر را از تاتنهام که در ابتدا قرار بود به آن ملحق شود، جدا کند. ویلیان لحظات بسیار خوبی را با پیراهن چلسی پشت سر گذاشت، اما هرچه کمتر در مورد دوران حضورش در آرسنال صحبت شود، بهتر است.

9. داوید لوئیز

تماشای این بازیکن تند و تیز برزیلی در روزگارش فوق العاده بود، اما پایان نامطلوب او در آرسنال باعث شد که او در این لیست در رتبه‌های پایین‌تر قرار گیرد. لوئیز دو دوره جداگانه در چلسی داشت و در مجموع شش جام را به دست آورد. او همچنین در قهرمانی آرسنال در جام حذفی در فصل 20-2019 نقش کمکی داشت، اما به نظر می‌رسید در دومین فصل حضورش در این باشگاه راه خود را گم کرده است. عادلانه بگوییم، لوییز همیشه همه چیز خود را در زمین ارائه می‌داد.

8. ویلیام گالاس

گالاس که پشت سر هم با چلسی قهرمان لیگ برتر شد، به خوبی در تیم ژوزه مورینیو استفاده می‌شد. گالاس که قادر به بازی به عنوان مدافع میانی یا دفاع چپ بود، در جریان قهرمانی چلسی در لیگ برتر 2005/06 چند گل مهم به ثمر رساند. مدافع فرانسوی هنگام ورود به آرسنال به طرز عجیبی پیراهن شماره 10 را که پیش از این در اختیار دنیس برکمپ بود، گرفت.

7. پیر امریک اوبامیانگ

اوبامیانگ با پشت سر گذاشتن سه فصل اولش در آرسنال، فوق العاده بود. او تقریباً به تنهایی باشگاه را در مواقعی به موفقیت می‌رساند که بقیه اعضای تیم از نظر کیفیت جا مانده بودند. زدن 92 گل در 163 بازی نیز قابل توجه است. با این حال، خروج نسبتاً مورد بحث او و دوره‌ای کم‌رونق در باشگاه چلسی، او را در این لیست کمی به پایین می‌آورد.

6. اولیویه ژیرو

پادشاه جرات‌های بی‌رحمانه، می‌توانیم تمام روز فیلم‌های برتر ژیرو را ببینیم. البته او هم در آرسنال و هم در چلسی از نظر فرم افت کرده بود، اما اغلب با گلی شایسته جایزه پوشکاش به منتقدان پاسخ می‌داد. ژیرو با زدن بیش از 100 گل برای آرسنال و کسب دو عنوان قهرمانی اروپا با چلسی، چهره ای محبوب در هر دو باشگاه است.

5. نیکلاس آنلکا

"من فکر می‌کنم تیری آنری در سطح آنلکا نبود"، این جملات را ساموئل اتوئو از طریق یک برنامه در سال گذشته اعلام کرد. اگرچه بیشتر طرفداران آرسنال با این جملات مخالفت می‌کنند، اما استعداد آنلکا را هیچ کس انکار نمی‌کند. او سال های شکوفایی خود را با آرسنال سپری کرد و در سال 1998 به آنها در قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ کمک کرد. ده سال پس از آن، او لباس آبی چلسی را به تن کرد.

4. امانوئل پتی

فصلی برای شروع، بهتر از این نمی‌توانست باشد. وی در پست هافبک میانی بازی می‌کرد. پتی گل سوم فرانسه در فینال جام جهانی 1999 را به ثمر رساند و نقش مهمی در قهرمانی فرانسه داشت. این گل هزارمین گل تاریخ ادوار جام های جهانی بود. نام امانوئل پتی بعد از جام جهانی فرانسه در خاطره‌ها باقی ماند.

3. پتر چک

چک که مسلماً بهترین گلر دوران لیگ برتر بود، در اواسط دهه 2000 با چلسی در بهترین حالت خود بود. رکورد 202 کلین شیت او در لیگ برتر نیز احتمالاً طولانی مدت باقی خواهد ماند. زمانی که دوران چک در آرسنال به پایان رسید، او دیگر در اوج قدرت خود نبود، اما با این وجود او یک گلر قابل اعتماد بود.

2. اشلی کول

رفتن او از آرسنال به چلسی شاید بحث برانگیزترین انتقال در میان این بازیکنان بود. هواداران توپچی‌ها او را ''کشلی کول'' نامیده‌اند و می‌توان گفت که این انتقال برای آن‌ها خوشایند نبود. کول با گذر زمان در چلسی بهتر شد و توانست با این تیم 9 قهرمانی کسب کند. او بدون شک بهترین دفاع چپ نسل خود و یکی از بهترین مدافعان تاریخ لیگ برتر است.

1. سسک فابرگاس

هافبک اسپانیایی یکی از معدود بازیکنانی است که طرفداران آرسنال و چلسی همه او را دوست دارند. فابرگاس در سن 16 سالگی وارد تیم اصلی آرسنال شد و از بهترین روزهایش در شمال لندن لذت برد. پس از چند سال پر از جام با بارسلونا، او به انگلیس بازگشت و نقش مهمی در قهرمانی چلسی در لیگ برتر 2014/15 داشت. فابرگاس با 50 گل و 111 پاس گل در دوران حضورش در هر دو باشگاه، یک بازیکن شایسته است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۱ ۱۵:۳۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۶۴۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰