loading
در حال بررسی درخواست شما
متئو فلامینی - فوتبالیست میلیاردر
متئو فلامینی - فوتبالیست میلیاردر

متئو فلامینی - فوتبالیست میلیاردر

متئو فلامینی متولد 7 مارس 1984 یک فوتبالیست حرفه ای سابق فرانسوی و کارآفرین محیط زیست است. او به عنوان یک هافبک، برای تیم های مارسی، آرسنال، کریستال پالاس، میلان و ختافه بازی کرد. او در سطح بین‌المللی سه بار در تیم ملی فرانسه بازی کرد.

در 23 ژوئیه 2004، فلامینی با آرسنال قرارداد امضا کرد و پیشنهاد قرارداد بلندمدت مارسی را که قبلاً شفاهی با آن موافقت کرده بود، رد کرد.

فلامینی اولین بازی خود را برای آرسنال در برد 1-4 مقابل اورتون در 15 اوت 2004 انجام داد. در فصل اول او معمولاً به عنوان یک بازیکن مفید استفاده می‌شد و تنها 9 بازی را در ترکیب اصلی شروع کرد اما در 12 بازی به عنوان بازیکن تعویضی استفاده شد. فصل بعد با وجود تعدادی از بازیکنان مصدوم، اما باز هم نتوانست جایگاه خود را در تیم اصلی به دست آورد. او اولین گل خود را برای آرسنال در 11 می 2005 در برد خانگی 7-0 مقابل اورتون به ثمر رساند و هفتمین گل را به ثمر رساند که آخرین گل تاریخ این تیم در لباس سنتی قرمز و سفید خود در هایبری بود.

در فصل 2006/07، فلامینی گل پیروزی مقابل دینامو زاگرب را در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. او همچنین گل های مهمی مقابل چلسی، بلکبرن و لیورپول در لیگ برتر به ثمر رساند. با وجود این گل های مهم، او از میزان دقایق بازی در باشگاه ناراضی بود و در آوریل 2007 اعتراف کرد که به احتمال زیاد در تابستان آرسنال را ترک خواهد کرد. با این حال فلامینی پیشنهاد 3 میلیون پوندی بیرمنگام را رد کرد و در تیم ماند.

فلامینی در اولین بازی آرسنال در فصل 2007/08 لیگ برتر به دلیل غیبت گیلبرتو سیلوا و آبو دیابی، در پست هافبک مرکزی بازی کرد. در طول آن فصل، او با فابرگاس همکاری قوی برقرار کرد و گیلبرتو را با نمایش هایی که به طور گسترده توسط هواداران آرسنال به عنوان یک پیشرفت بزرگ در سال های گذشته حضورش در این باشگاه به حساب می‌آمد، از ترکیب اصلی دور نگه داشت. فلامینی به طور کلی رابطه خوبی با هواداران آرسنال داشت، آنها آهنگ خود را برای او آماده کردند که اقتباسی از آهنگ تم برنامه تلویزیونی بریتانیایی The Sweeney بود. در 29 ژانویه 2008، او در پیروزی 3-0 آرسنال مقابل نیوکاسل در لیگ برتر، یک گل 25 یاردی فوق العاده به ثمر رساند. او در 8 آوریل 2008 در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد که در آن آرسنال توسط لیورپول حذف شد. پس از بازی، او مصدوم شد و ثابت شد که این آخرین بازی او برای آرسنال است. در آوریل 2009، او در مصاحبه ای اعلام کرد که هنوز طرفدار آرسنال است و هیچ احساس بدی نسبت به این باشگاه ندارد: "آرسنال در قلب من است و آن‌ها برای همیشه در قلب من خواهند بود. من همیشه طرفدار آرسنال خواهم بود و رفتن از این تیم آسان نبود."

فلامینی در اواسط ماه اوت 2013 تمرینات خود را با آرسنال آغاز کرد، به این دلیل که تنها تناسب اندام خود را حفظ کند تا بتواند با یک باشگاه در انگلیس قرارداد ببندد. بلافاصله با افزایش ادعاها مبنی بر اینکه او به زودی به آرسنال باز خواهد گشت، او توجه رسانه ها را برانگیخت، اما بسیاری از روزنامه نگاران از این گزارش ها خودداری کردند و اشاره کردند که بسیاری دیگر از بازیکنان سابق آرسنال برای تمرین با آرسنال بازگشته‌اند، از جمله اسطوره های باشگاه رابرت پیرس و تیری آنری.

با این حال، فلامینی در 29 اوت 2013 با آرسنال قرارداد امضا کرد و پس از یایا سانوگو، دومین خرید تابستانی آرسنال شد.

او اولین بازی خود در دومین دوره حضورش در تیم را در 1 سپتامبر در ورزشگاه امارات مقابل تاتنهام انجام داد و به جای جک ویلشر وارد زمین شد و به تیم کمک کرد تا 1-0 پیروز شود. عملکرد او پس از امضای قرارداد توسط منتقدان و هواداران به طور یکسان مورد تحسین قرار گرفت و از آن زمان در تمام بازی های آرسنال در تمامی رقابت‌ها حضور داشت، زیرا بسیاری سبک بازی جنگنده اش را یکی از دلایل اصلی خرید او می‌دانستند. او اولین گل خود را در بازگشتش به آرسنال در 30 نوامبر در برد 0-3 خارج از خانه مقابل کاردیف به ثمر رساند. او همچنین در تساوی حیاتی 1-1 مقابل منچسترسیتی پس از یک روند بد از آرسنال، گلزنی کرد و به باشگاه کمک کرد تا در جمع 4 تیم برتر لیگ حاضر باشد. در آغاز رقابت‌های جام حذفی 2013/14، فلامینی تمایل خود را برای بردن جام ابراز کرد، زیرا زمانی که آرسنال در فینال جام حذفی 2005 پیروز شد، از تیم کنار گذاشته شده بود. آرسنال به قهرمانی در این مسابقات دست یافت، اگرچه فلامینی در فینال بر روی نیمکت حضور داشت.

در 23 سپتامبر 2015، فلامینی اولین بازی خود در فصل 2015/16 را در بازی دور سوم جام اتحادیه فوتبال مقابل تاتنهام به دست آورد. او هر دو گل آرسنال را در این مسابقه به ثمر رساند.

فلامینی اولین دعوت خود را به تیم ملی فرانسه توسط ریموند دومنک برای یک بازی دوستانه مقابل آرژانتین در 7 فوریه 2007 پس از اینکه ژرمی تولالان به دلیل مصدومیت از لیست تیم خارج شد، پذیرفت. او بعداً اولین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه مقابل مراکش در 16 نوامبر 2007 به عنوان بازیکن تعویضی انجام داد.

فلامینی بعد از بازنشستگی از فوتبال در زمینه سوخت سازگار با طبیعت فعالیت دارد که او را با سایر فوتبالیست‌های هم رده خود متمایز کرده است.

در اواخر سال 2010، فلامینی به یک میلیاردر تبدیل شد و فوتبال را کنار گذاشت. این اتفاق به لطف یک شرکت سوخت زیستی است که در نهایت جایگزین محصولات نفتی می‌شود و او حتی الان می‌تواند آرسنال را خریداری کند. 

فلامینی در سال 2008 به میلان پیوست و در آنجا با یک فرد فرانسوی به نام پاسکوال گراناتا آشنا شد. آن‌ها با هم شرکت GFBioChemicals را تاسیس کردند که تجارت انرژی پاک در تولید سوخت سازگار با طبیعت به جای نفت خام فعالیت دارد.

فلامینی گفت: ما در این حرفه پیشگام و در آستانه ایجاد یک بازار جدید با پتانسیل تقریبی بیست میلیارد پوند هستیم. در ابتدا می خواستیم نام این شرکت را Green Futures بگذاریم. من همیشه علاقه مند به طبیعت، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین بودم و پاسکوال با من در همین زمینه ها صحبت می‌کرد. ما به دنبال راهی برای کمک به حل این مشکلات بودیم.

فلامینی بارها تأکید کرده است که انگیزه او نه پول، بلکه تمایل به بهتر شدن زندگی مردم روی زمین است. به عبارت دیگر این بازیکن سابق فرانسوی خود را نه یک تاجر، بلکه یک فعال می‌داند.

عملکرد فلامینی در آرسنال:

246 بازی
13 گل
11 پاس گل

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۹ ۱۶:۱۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۲,۹۱۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰