loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2006/07
مروری بر فصل 2006/07

مروری بر فصل ۲۰۰۶/۰۷

فصل 2006/07 صد و نهمین فصل فوتبال رقابتی بود که توسط آرسنال انجام شد. این اولین فصلی بود که در آن مسابقات خانگی در ورزشگاه امارات با ظرفیت بیش از 60 هزار نفر برگزار شد. هایبری زمین سابق باشگاه قرار بود به عنوان یک توسعه مسکونی بازسازی شود. آرسنال لیگ برتر را در رده چهارم به پایان رساند، هم امتیاز با لیورپول اما با تفاضل گل کمتر. در جام اتحادیه، رقابتی که آرسن ونگر فرصت بازی به بازیکنان جوانش را داد، آرسنال به فینال رسید اما مقابل چلسی شکست خورد. این شکست با حذف در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا به دست بلکبرن و آیندهوون همراه شد.

نقل و انتقالات

در پنجره تابستانی، توماس روسیچکی، دنیلسون، ویلیام گالاس به همراه خولیو باپتیستا که به صورت قرضی از رئال مادرید آمده بود، به آرسنال پیوستند.

از آن طرف آرسنال بازیکنان زبادی را از دست داد. اشلی کول به چلسی، پاسکال سیگان به ویارئال و لاورن به پورتموث فروخته شدند و سول کمپل و رابرت پیرس به صورت آزاد از تیم جدا شدند. خوزه آنتونیو ریس به صورت قرضی به رئال مادرید رفت و دنیس برکمپ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

لیگ برتر
 
آگوست تا اکتبر

فصل آرسنال با اولین بازی آن‌ها در ورزشگاه جدید امارات، مقابل استون ویلا که فصل قبل از سقوط نجات پیدا کرده بود، آغاز شد. با این حال، عملکرد توپچی ها با انتظارات قبل از بازی مطابقت نداشت. طرفین به تساوی 1-1 رسیدند، گیلبرتو سیلوا پس از اینکه اولاف ملبرگ ویلا را پیش انداخت، گل تساوی دیرهنگام را به ثمر رساند.

توپچی‌ها سپس با از دست دادن موقعیت‌های متعدد 1-0 مقابل منچسترسیتی با ضربه پنالتی جوی بارتون شکست خوردند. توپچی ها سپس در دومین بازی لیگ خود در امارات میزبان میدلزبورو بودند و بار دیگر به مانند بازی استون ویلا عقب افتادند. جیمز موریسون به بورو برتری داد، قبل از اینکه تیری آنری از روی نقطه پنالتی دروازه را باز کند تا امتیازی را برای آرسنال نجات دهد.

توپچی ها سرانجام اولین برد خود در این فصل را به دست آوردند و به لطف گل دیرهنگام امانوئل آدبایور در اولدترافورد به پیروزی 1-0 رسیدند.

اولین پیروزی تاریخ لیگ در امارات هم با گل های ویلیام گالاس و تیری آنری و گل به خودی فیل جاگیلکا با نتیجه 3-0 مقابل شفیلدیونایتد رقم خورد. سپس آن‌ها به خانه چارلتون رفتند. دو گل از رابین فن پرسی، از جمله یک شلیک خیره کننده، باعث شد توپچی ها با نتیجه 2-1 پیروز شوند تا ماه را در جایگاه هشتم به پایان برسانند. اکتبر با پیروزی خوب 3-0 مقابل واتفورد، دومین پیروزی متوالی آرسنال با این نتیجه در امارات آغاز شد. گل به خودی جردن استوارت و گل های آنری و آدبایور، توپچی ها را به جایگاه پنجم لیگ رساند. 

توپچی ها به لطف پیروزی 4-0 خارج از خانه مقابل ردینگ تازه لیگ برتری، برای اولین بار به جمع چهار تیم برتر جدول دست یافتند. دو گل از آنری و گل‌های هلب و فن پرسی، پیروزی قانع کننده ای را برای توپچی ها رقم زد. در بازی بعدی، آرسنال به شکست‌هایی که قبلاً در امارات تجربه کرده بود، ادامه داد و با تساوی 1-1 در مقابل اورتون با گل رابین فن پرسی، نتوانست به پیروزی دست یابد.

نوامبر تا فوریه

به طور کلی ماه نوامبر برای آرسنال ماه ضعیفی بود، با تنها یک برد و یک تساوی در پنج بازی انجام شده. یک گل دیرهنگام از مارلون هاروود باعث شد توپچی ها در بازی با وستهم 1-0 شکست بخورند، قبل از گل های کولو توره، ویلیام گالاس و متیو فلامینی به توپچی ها کمک کند یک پیروزی خیره کننده 3-0 مقابل لیورپول را به دست آورند. با این حال، تساوی با نیوکاسل در امارات، که تنها با ضربه ایستگاهی دیرهنگام تیری آنری به دست آمد، با شکست های پشت سر هم مقابل بولتون و فولام به ترتیب با نتایج 3-1 و 2-1 همراه شد. دسامبر با اولین دربی شمال لندن در ورزشگاه امارات در مقابل تاتنهام آغاز شد که در نهایت با دو پنالتی بحث برانگیز داور توسط گیلبرتو سیلوا که در هر دو نیمه به گل تبدیل شدند و تک گل آدبایور، آرسنال 3-0 پیروز شد. دربی دیگری در لندن دنبال شد، این بار در استمفورد بریج مقابل چلسی، مدافع عنوان قهرمانی، جایی که دربی پر مناقشه پس از پاسخ مایکل اسین به گل متیو فلامینی در اواخر مسابقه، 1-1 به پایان رسید.

سپس توپچی‌ها به لطف آدبایور به پیروزی دراماتیک در ویگان دست یافتند تا در رتبه سوم جدول قرار بگیرند، قبل از تساوی 2-2 با پورتسموث در امارات با گلزنی آدبایور و گیلبرتو. سپس توپچی ها نیم فصل اول را با شکست 6-2 بلکبرن در امارات به پایان رساندند و بزرگترین پیروزی خود را در امارات به دست آوردند. شعبانی نوندا بلکبرن را با یک پنالتی در دقیقه سه پیش انداخت، اما گل های گیلبرتو سیلوا، الکساندر هلب و یک پنالتی از آدبایور باعث شد آرسنال قبل از نیم ساعت به برتری 3-1 برسد. نوندا با گل دوم خود در نیمه دوم، یک گل برای بلکبرن به ثمر رساند، اما سه گل در هشت دقیقه آخر با بریس فن پرسی و تک گل متیو فلامینی، یک پیروزی بزرگ را رقم زد.

فن پرسی در واتفورد یک گل دیرهنگام را پس از پاسخ تامی اسمیت به گل اول گیلبرتو سیلوا به ثمر رساند و توپچی ها را به رده سوم جدول رساند. با این حال پس از باخت 1-0 در برابر شفیلدیونایتد تازه صعود کرده و در معرض سقوط، آن‌ها سال تقویمی را در رده پنجم به پایان رساندند.

آرسنال به باخت در برامال لین پاسخ داد و با پیروزی بزرگ مقابل چارلتون، سال را آغاز کرد. بریس آنری و گل‌های جاستین هویت و فن پرسی پیروزی 4-0 را در سال جدید به همراه داشت. آنری در بازگشت از مصدومیت پس از 34 روز بسیار تاثیرگذار بود و یک پاس گل داد و دو گل به ثمر رساند. او سپس در برد 2-0 مقابل بلکبرن، یک گل و یک پاس گل دیگر به ثبت رساند. بازی بعدی مقابل منچستریونایتد بود. پس از اینکه وین رونی به یونایتد برتری داد، آنری فن پرسی را برای گل تساوی آماده کرد. قبل از ضربه زدن در دقیقه 93، در دویستمین دیدار باشگاه با یونایتد تا به امروز.

آنری دوباره قهرمان شد و گل تساوی دیرهنگام را در میدلزبورو پس از پنالتی یاکوبو که بورو را در تساوی 1-1 پیش انداخت، به ثمر رساند. گل به خودی فریتز هال و اولین گل لیگ برتری روسیچکی در 10 دقیقه پایانی باعث شد توپچی ها با نتیجه 2-1 مقابل ویگان پیروز شوند و ماه را در رده چهارم به پایان برسانند. سسک فابرگاس در ماه ژانویه بازیکن ماه لیگ برتر شد.

مارچ تا می

ماه مارچ با پنالتی گیلبرتو سیلوا و گل نخست خولیو باپتیستا در لیگ آغاز شد که آن‌ها را 2-1 مقابل ردینگ برنده کرد. پس از آن پیروزی خفیف 1-0 مقابل استون ویلا، به لطف گل زودهنگام آبو دیابی، دنبال شد و آرسنال به جایگاه سوم صعود کرد. آن‌ها این جایگاه را با وجود عملکرد ضعیف در شکست 1-0 مقابل اورتون تثبیت کردند. با بازگشت به مرسی ساید تقریباً دو هفته بعد، آرسنال با نتیجه 4-1 مقابل لیورپول شکست خورد. ویلیام گالاس تنها گل آرسنال را به ثمر رساند و آن‌ها به رده چهارم جدول سقوط کردند. سیوهای خوب از رابرت گرین، و همچنین موقعیت های از دست رفته فراوان، باعث شد توپچی ها با نتیجه 1-0 در امارات مقابل وستهم شکست بخورند.

یک نمایش ضعیف دیگر باعث شد آن‌ها در مقابل نیوکاسل به تساوی 0-0 برسند و سپس به پیروزی مقابل بولتون بازگردند. پس از عقب افتادن با گل نیکلاس آنلکا، توماس روسیچکی و سسک فابرگاس گلزنی کردند تا آرسنال با نتیجه 2-1 در برابر بولتون ده نفره پیروز شوند. فابرگاس، روسیچکی و باپتیستا، هر سه در پیروزی 3-1 مقابل منچسترسیتی در استادیوم امارات گلزنی کردند. در دربی بزرگ شمال لندن در وایت هارت لین، آرسنال در نیم ساعت اول بازی عقب افتاد و با گل های کولو توره و امانوئل آدبایور آن را تغییر داد. با این حال آن‌ها به لطف گل ثانیه های پایانی جرمین جناس از پیروزی محروم شدند.

آن‌ها ماه را مقابل فولام در امارات به پایان رساندند. پس از اینکه خولیو باپتیستا به توپچی ها برتری داد، فولام در 12 دقیقه مانده به پایان بازی گل تساوی را به ثمر رساند. ضربه دیرهنگام آدبایور و پنالتی گیلبرتو سیلوا باعث برد 3-1 آرسنال شد. توپچی ها ماه می را با دربی لندن در امارات مقابل چلسی آغاز کردند. چلسی برای تعیین سرنوشت قهرمانی در روز پایانی، نیاز به پیروزی داشت، اما پنالتی گیلبرتو سیلوا و کارت قرمز خالد بولاهروز باعث شد آن‌ها با یک گل خورده و یک یار کمتر به رختکن بروند. علیرغم تساوی 1-1، آنها لیگ را به یونایتد واگذار کردند، در حالی که آرسنال چهارم شد. توپچی ها فصل خود را با تساوی 0–0 مقابل پورتسموث در رده چهارم به پایان رساندند.

لیگ قهرمانان اروپا
 
آرسنال که فصل قبل در لیگ برتر چهارم شده بود، در مرحله سوم دور مقدماتی مقابل دیناموزاگرب کرواسی قرار گرفت. در بازی اول در زاگرب، تیم میزبان آرسنال را برای بیش از یک ساعت متوقف کرد تا اینکه در یک دقیقه دو گل از فابرگاس و فن پرسی برتری 2-0 را برای آرسنال ایجاد کرد. فابرگاس در اواخر بازی گل دوم خود را به ثمر رساند و آرسنال به برتری قانع کننده‌ای دست یافت. در بازی برگشت علیرغم عقب افتادن با گل دقیقه 12 ادواردو داسیلوا، مهاجم آینده آرسنال، گل های دیرهنگام فردی لیونبرگ و متئو فلامینی، در مجموع پیروزی 5-1 به دور گروهی لیگ قهرمانان صعود کرد.

آرسنال در گروه G با پورتو، هامبورگ و زسکا مسکو همگروه شد. گل خیره کننده نیمه دوم از توماس روسیچکی سه امتیاز را در هامبورگ ثبت کرد و گل های تیری آنری و الکساندر هلب باعث پیروزی 2-0 مقابل پورتو شد. نتایج ناامید کننده مقابل زسکا مسکو شروع شد. آرسنال قبل از اینکه در امارات به تساوی بدون گل دست یابد، در روسیه 1-0 شکست خورد، اما با پیروزی 3-1 مقابل هامبورگ برگشت و با تساوی بدون گل مقابل پورتو به صدر جدول گروه رسید.

آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آیندهوون در مجموع 2-1 شکست خورد، با تساوی 1-1 در امارات که نتوانست شکست 1-0 در هلند را جبران کند.

جام حذفی
 
آرسنال مسابقات جام حذفی را در دور سوم آغاز کرد، جایی که با یک قرعه سخت در آنفیلد باید رودرروی لیورپول قرار می‌گرفت. با این حال، دو گل نیمه اول توماس روسیچکی و ضربه دیرهنگام تیری آنری باعث شد توپچی ها یک برد عالی 3-1 را به ارمغان بیاورند، کمی قبل از پیروزی 6-3 در جام اتحادیه در همان استادیوم. توپچی ها در دور چهارم در ورزشگاه امارات با تیم لیگ برتری بولتون به تساوی 1-1 رسیدند و سپس در بازی تکراری در ریباک با بریس آدبایور و تک گل لیونبرگ 3-1 پیروز شدند. اما توپچی ها در دور بعد حذف شدند. پس از تساوی بدون گل در امارات، آرسنال بازی دور پنجم خود را با نتیجه 1-0 به بلکبرن واگذار کرد.

جام اتحادیه
 
آرسنال در دور سوم وارد این رقابت‌ها شد و در استادیوم هاثورنز با وست بروم روبرو شد، جایی که آلیادایر دو گل به ثمر رساند تا پیروزی 2-0 را برای میهمان تضمین کند. آن‌ها سپس در دور چهارم برای بازی با اورتون به گودیسون پارک رفتند. آرسنال با گل دیرهنگام آدبایور بازی را 0-1 برد. اورتون در بیشتر دقایق بازی، 10 نفره بازی کرد، زیرا جیمز مک فادن در دقیقه 19 از زمین اخراج شد.

لیورپول حریف آرسنال در دور پنجم بود. آرسنال در مسابقه‌ای که در آنفیلد برگزار شد با گل آلیادیر در دقیقه 27 پیش افتاد. رابی فاولر شش دقیقه بعد برای لیورپول گل تساوی را به ثمر رساند. دو گل از باپتیستا و گل الکس سانگ باعث شد آرسنال با نتیجه 4-1 در نیمه اول پیش بیفتد. در نیمه دوم، باپتیستا هت تریک خود را تکمیل کرد. اگرچه استیون جرارد و سامی هیپیا برای لیورپول گلزنی کردند، اما باپتیستا در دقیقه 84 چهارمین گل خود را در این مسابقه به ثمر رساند. نتیجه نهایی 6-3 بود، سنگین ترین شکست لیورپول در آنفیلد در طول 76 سال.

تاتنهام در نیمه نهایی به مصاف آرسنال رفت که این مرحله به صورت رفت و برگشت انجام می‌شد. گل دیمیتار برباتوف در دقیقه 12 باعث برتری تاتنهام شد و پس از گل به خودی باپتیستا، آن‌ها برتری خود را افزایش دادند. باپتیستا، با این حال، در نیمه دوم جبران کرد و در فاصله 13 دقیقه دو بار گلزنی کرد تا بازی 2-2 به تساوی برسد. بازی برگشت در ورزشگاه امارات شاهد برتری آرسنال بود. آن‌ها در دقیقه 77 با گل آدبایور پیش افتادند. میدو گل تساوی را برای تاتنهام به ثمر رساند تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود. گل آلیادیر در دقیقه 105 برتری آرسنال را بازگرداند و گل به خودی پاسکال چیمبوندا باعث شد تا تیم میزبان در مجموع با نتیجه 5-3 به فینال صعود کند.

آرسنال در فینال در استادیوم میلینیوم کاردیف به مصاف چلسی رفت. دیدیه دروگبا در دقیقه 84 گل پیروزی تیمش را به پیروزی رساند. درگیری بین بازیکنان آرسنال و چلسی رخ داد و در نتیجه توره و آدبایور هر کدام یک کارت قرمز دریافت کردند. ونگر بعداً به خاطر رفتار بازیکنانش عذرخواهی کرد، اما به دلیل متهم کردن کمک داور به دروغگویی درباره اقدامات آدبایور، 2500 پوند جریمه شد. هر دو باشگاه 100 هزار پوند توسط اتحادیه فوتبال به دلیل ناتوانی در کنترل بازیکنان خود جریمه شدند و ابوئه به رفتار خشونت آمیز به دلیل ضربه زدن به وین بریج متهم شد.

28 بازیکن در چهار رقابت نماینده آرسنال بودند و 18 گلزن مختلف وجود داشت. بهترین گلزن آرسنال رابین فن پرسی بود که در 31 بازی 13 گل به ثمر رساند و آنری و آدبایور با 12 گل در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. فابرگاس در 54 بازی به میدان رفت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۲۲ ۱۸:۱۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۴۰۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰