loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2007/08
مروری بر فصل 2007/08

مروری بر فصل ۲۰۰۷/۰۸

فصل 2007/08 صد و دهمین فصل فوتبال رقابتی بود که توسط آرسنال انجام شد. این باشگاه لیگ برتر را در رده سوم به پایان رساند در حالی که دو سوم فصل را در صدر جدول حضور داشت. آرسنال به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، اما در مجموع مقابل لیورپول حذف شد. این تیم در دور پنجم مقابل منچستریونایتد از جام حذفی خارج شد و در نیمه نهایی جام اتحادیه مغلوب تاتنهام شد.
 
شروع قدرتمند فصل باعث شد تا آرسنال تا سپتامبر در صدر جدول لیگ باشد. شکست مقابل سویا در نوامبر به 28 بازی بدون شکست پایان داد و یک ماه بعد از آن این تیم برای اولین بار در لیگ شکست خورد، خارج از خانه مقابل میدلزبرو. آرسنال در ماه فوریه برتری خود را در لیگ به 5 امتیاز افزایش داد، اما مصدومیت خطرناک ادواردو در بازی مقابل بیرمنگام با چهار تساوی این تیم در لیگ برتر همزمان شد. منچستریونایتد جایگاه آن‌ها در صدر جدول را تصاحب کرد و با شکست مقابل چلسی در ماه مارس، آرسنال در رده سوم قرار گرفت، جایی که تا پایان فصل باقی ماند. با این حال، تعداد امتیازات آنها (83) به عنوان بالاترین امتیاز در لیگ برتر برای یک تیم رده سوم در قالب 38 بازی باقی مانده است.

نقل و انتقالات

در پایان فصل 2006/07، آرسنال فابریس موامبا را به بیرمنگام منتقل کرد و مارت پوم را بازیکن آزاد اعلام کرد که با انتقالی رایگان به واتفورد پیوست. ژرمی آلیادایر با قراردادی 2 میلیون پوندی به میدلزبورو نقل مکان کرد، در حالی که تیری آنری، کاپیتان باشگاه و رکورددار گلزنی، با مبلغ 16 میلیون پوند به بارسلونا پیوست. آنری اظهار داشت که تصمیم او برای ترک آرسنال به دلیل خروج دیوید دین رئیس باشگاه و عدم اطمینان در مورد آینده ونگر بود. فردی لیونبرگ و خوزه آنتونیو ریس در ژوئیه 2007 باشگاه را ترک کردند و به ترتیب به وستهم و اتلتیکو مادرید رفتند.
 
لوکاژ فابیانسکی گلر لژیا ورشو اولین بازیکنی بود که آرسنال در فصل جدید به خدمت گرفت. بازیکن بعدی ادواردو بود که از دینامو زاگرب با آرسنال قرارداد امضا کرد و مدت کوتاهی پس از آن باکاری سانیا، مدافع فرانسوی به آرسنال آمد. لاسانا دیارا در روز ددلاین از چلسی خریداری شد، اما بعداً در ژانویه به پورتموث منتقل شد، زیرا او از میزان محدود دقایق بازی‌اش ناامید شده بود. او گفت: "من خواندم که باشگاه می‌خواست من را نگه دارد. اما وقتی می‌خواهید کسی را نگه دارید، این کار را با بازی دادن با او انجام می‌دهید، اما اینطور نبوده است."

پیش فصل

آرسنال در بازی های دوستانه به مصاف بارنت رفت، در تور اتریش دو بازی با گنجلربیرلیغی و سالزبورگ انجام داد، در جام امارات با شکست پاریسن ژرمن و اینترمیلان قهرمان شد و در تورنمنت آمستردام با پیروزی مقابل لاتزیو و آژاکس قهرمان این تورنمنت شد.

لیگ برتر

آگوست تا اکتبر
 
آرسنال در 12 آگوست 2007 رقابت های لیگ برتر را در خانه مقابل فولام آغاز کرد. اشتباه ینس لمن به دیوید هیلی اجازه داد تا در کمتر از 52 ثانیه گلزنی کند. با این حال، یک پنالتی دیرهنگام توسط رابین فن پرسی و یک گل از الکساندر هلب منجر به پیروزی تیم در این مسابقه شد. در بازی بعدی آن‌ها، خارج از خانه مقابل بلکبرن، باز هم با اشتباه دیگری از لمن همراه شد که شوت دیوید دان از بین انگشتانش وارد دروازه شد که به معنای تساوی 1-1 دو تیم بود. سسک فابرگاس ده دقیقه قبل از پایان مسابقه، گل پیروزی مقابل منچستر سیتی را به ثمر رساند. نتیجه با آنچه گاردین به عنوان "نمایش هجومی روان" در خانه پورتموث، در روز اول سپتامبر توصیف کرد، دنبال شد. آرسنال پس از یک هفته استراحت با تاتنهام روبرو شد و زمانی که گرت بیل با ضربه ایستگاهی مانوئل آلمونیا را شکست داد، یک گل عقب افتاد. امانوئل آدبایور گل تساوی را در نیمه دوم به ثمر رساند، قبل از اینکه فابرگاس در دقیقه 80 از فاصله 30 یاردی دروازه پل رابینسون را باز کند.

نتیجه به این معنی بود که آرسنال برای اولین بار در این فصل در صدر جدول لیگ قرار گرفت. یک هفته بعد، آدبایور یک هت تریک در پیروزی 5-0 مقابل دربی کانتی به ثبت رساند. فن پرسی در 29 سپتامبر 2007 تنها گل مقابل وستهم را به ثمر رساند تا برتری خود را در صدر جدول حفظ کند. فابرگاس و ونگر در ماه سپتامبر به ترتیب برنده جایزه بهترین بازیکن و مربی ماه لیگ برتر شدند. دو گل از فن پرسی به آرسنال کمک کرد تا ساندرلند را 3-2 در خانه در نخستین بازی ماه اکتبر شکست دهد. گل های نیمه دوم کولو توره و روسیچکی در مقابل بولتون، هفتمین پیروزی متوالی را در لیگ به این تیم داد. آرسنال در 28 اکتبر 2007 با لیورپول بازی کرد، مسابقه‌ای که به عنوان "اولین آزمون عالی" آنها عنوان شد. استیون جرارد از روی یک ضربه ایستگاهی، لیورپول را زود به گل رساند، اما با ادامه بازی، آرسنال شروع به تسلط بر مالکیت توپ کرد و در نهایت با گلزنی فابرگاس در دقیقه 80 بازی را به تساوی کشاند.

نوامبر تا فوریه

نوامبر با بازی خانگی مقابل منچستریونایتد آغاز شد. هر دو باشگاه با امتیاز و تفاضل گل یکسان در صدر لیگ قرار گرفته بودند. در دقیقه 45، گالاس به طور ناخواسته یک گل به خودی به ثمر رساند تا یونایتد پیش بیفتد، قبل از اینکه فابرگاس در اوایل نیمه دوم بازی را به تساوی بکشاند. کریستیانو رونالدو گل پیروزی را در هشت دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رساند، اما آرسنال برای دومین بار در بازی از طریق گالاس گل تساوی را به ثمر رساند.

پیروزی مقابل ردینگ در استادیوم مادیسکی در 12 نوامبر 2007 هزارمین گل آرسنال را در لیگ برتر به ارمغان آورد که توسط آدبایور به ثمر رسید. پس از آن دیو کیتسون، مهاجم ردینگ، عملکرد آرسنال را تحسین کرد و گفت که آنها "بهترین تیم روی کره زمین" هستند.

گل‌های دیرهنگام گالاس و روسیچکی در خانه ویگان، آرسنال را با سه امتیاز اختلاف نسبت به منچستریونایتد در صدر جدول لیگ در پایان نوامبر قرار داد. پیروزی در ویلا پارک مقابل استون ویلا در ماه دسامبر، اختلاف در صدر جدول را به پنج امتیاز رساند و این گمانه زنی را برانگیخت که آیا این باشگاه می‌تواند یک فصل دیگر لیگ را بدون شکست پشت سر بگذارد یا خیر. تیم چهار روز بعد در مقابل نیوکاسل به تساوی 1-1 رسید و در ادامه مقابل میدلزبرو شکست خورد و به رکورد 22 بازی لیگ بدون شکست پایان داد. آرسنال در 16 دسامبر 2007، 1-0 چلسی را شکست داد و برای پیروزی مقابل تاتنهام نیاز به یک گل دیرهنگام داشت. علیرغم تساوی در خانه پورتموث در روز باکسینگ دی، که آرسنال را به رتبه دوم رساند، پیروزی مقابل اورتون به باشگاه کمک کرد تا از منچستریونایتد عبور کند و به رتبه اول برسد. ونگر در این ماه هم جایزه مربی ماه لیگ برتر را دریافت کرد.
 
در 1 ژانویه 2008، ادواردو و آدبایور هر کدام گل زدند تا آرسنال مقابل وستهم پیروز شود. این تیم در برابر بیرمنگام دو امتیاز از دست داد، اما پیروزی 3-0 در فولام به این معنی بود که آرسنال جایگاه اول خود را حفظ کرده است. گل های زده شده توسط فلامینی، آدبایور و فابرگاس به آرسنال کمک کرد تا نیوکاسل را در هفته آخر ژانویه شکست دهد. این تیم پس از پیروزی 3-1 مقابل منچستر سیتی، اولین تیمی شد که در ماه فوریه به 60 امتیاز رسیده است. ونگر این شاهکار را "فوق العاده" توصیف کرد. شکست منچسترسیتی از منچستریونایتد در هفته بعد و پیروزی 2-0 آرسنال مقابل بلکبرن، آرسنال را با 12 بازی باقی مانده با پنج امتیاز اختلاف در رده اول قرار داد.
 
سپس این تیم در سنت اندرو به مصاف بیرمنگام رفت. مدت کوتاهی پس از شروع بازی، مارتین تیلور، پس از تکل روی ادواردو، از بازی اخراج شد. خطای این بازیکن باعث شکسته شدن پای مهاجم آرسنال شد تا او ادامه فصل را از دست دهد. جیمز مک فادن از طریق یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 28 گلزنی کرد، قبل از اینکه دو گل تئو والکات در نیمه دوم باعث برتری آرسنال شود. در وقت های تلف شده، گائل کلیشی به دلیل خطا روی استوارت پارنبی در محوطه جریمه جریمه شد. مک فادن پنالتی بیرمنگام را به ثمر رساند تا بازی 2-2 به تساوی کشیده شود، نتیجه‌ای که باعث عصبانیت ویلیام گالاس شد. ونگر پس از مسابقه خواستار محرومیت دائمی تیلور از فوتبال شد. او بعداً این نظر را پس گرفت.

مارچ تا می

گل تساوی دیرهنگام در خانه مقابل استون ویلا، برتری آرسنال را در صدر لیگ برتر تنها به یک امتیاز رساند. تساوی بدون گل در ویگان، با چهارمین تساوی متوالی در لیگ، در خانه مقابل میدلزبورو دنبال شد. در همان روز، منچستریونایتد با برد 1-0 مقابل دربی کانتی بالاتر از آرسنال در صدر جدول جای گرفت. پس از اینکه گالاس در نیمه اول فرصت گلزنی را از دست داد، سانیا در دقیقه 59 از یک کرنر، آرسنال را جلو انداخت و توپ را با ضربه سر به تور دروازه فرستاد. دیدیه دروگبا در دقیقه 73 گل تساوی را برای چلسی به ثمر رساند و 9 دقیقه بعد گل برتری را به ثمر رساند. نتیجه، چلسی را به رده دوم رساند و آرسنال یک پله نزول کرد. هر دو باشگاه به ترتیب پنج و شش امتیاز کمتر از منچستریونایتد صدرنشین داشتند. در ورزشگاه ریباک در 29 مارس 2008، آرسنال به مصاف بولتون رفت. این تیم در نیمه اول دو گل دریافت کرد که هر دو توسط متیو تیلور به ثمر رسید و آبو دیابی به دلیل خطا روی گرتار استینسون از زمین اخراج شد. بازگشت "دراماتیک" تیم با این حال با گل پیروزی در وقت های تلف شده، اولین برد لیگ را در زمین بولتون بعد از شش سال رقم زد.


 
تساوی 1-1 مقابل لیورپول در اوایل آوریل، که در بین بازی های لیگ قهرمانان بین هر دو تیم انجام شد، ونگر را از قهرمانی در لیگ برتر ناامید کرد. شکست مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد در 13 آوریل 2008، به هر شانسی برای سبقت گرفتن از آن‌ها پایان داد، زیرا یونایتد، به دو برد دیگر برای قهرمانی نیاز داشت. هفته بعد آرسنال ردینگ را که در معرض خطر سقوط قرار داشت 2-0 شکست داد. آدبایور در 28 آوریل 2008 مقابل دربی کانتی هت تریک کرد، که او را به اولین بازیکنی تبدیل کرد که در یک فصل، در خانه و خارج از خانه، مقابل یک تیم خاص هت تریک کرده است.

این برد جایگاه سوم آرسنال را تثبیت کرد. ونگر اعلام کرد "تیم آینده‌ای عالی دارد. من معتقدم ما واقعا بدشانس بودیم که امسال چیزی نبردیم." آرسنال دو بازی باقیمانده خود را در برابر اورتون و ساندرلند با یک گل برد و این رقابت را با چهار امتیاز کمتر از قهرمان منچستریونایتد به پایان رساند. آدبایور با 24 گل بهترین گلزن آرسنال در لیگ برتر بود و بعد از کریس رونالدوی 31 گله در رده دوم جدول گلزنان قرار گرفت. سانیا کلیشی فابرگاس و آدبایور هم در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفتند. فابرگاس از نگاه اتحادیه فوتبالیست های حرفه‌ای هم جایزه بهترین بازیکن جوان فصل را تصاحب کرد. آرسنال در لیگ برتر این فصل در بازی های خانگی شکست ناپذیر بود (14 پیروزی و 5 تساوی) و در کل فصل کمترین شکست (3) را در میان تمام تیم‌ها داشت.

لیگ قهرمانان اروپا

دور پلی‌آف

از آنجایی که آرسنال فصل قبل را در لیگ چهارم شد، این باشگاه در دور مقدماتی مقابل اسپارتا پراگ قرار گرفت تا از صعود به مرحله گروهی اطمینان حاصل کند. گل های فابرگاس و هلب در بازی خارج از خانه یک برد 2-0 و یک پیروزی 3-0 در خانه به دست آوردند تا آرسنال برای دهمین فصل متوالی در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

مرحله گروهی

این باشگاه در گروه H، همراه با سویا، اسلاویا پراگ و استوا بخارست قرار گرفت. آرسنال در آغاز این رقابت‌ها سویا را 3-0 شکست داد و در ادامه 1-0 مقابل استوا بخارست پیروز شد. در مقابل اسلاویا پراگ در امارات، آرسنال با به ثمر رساندن هفت گل، بهترین پیروزی تاریخ خود را در یک رقابت اروپایی به دست آورد. والکات که دو گل اول فصل خود را در این مسابقه به ثمر رساند، مورد تمجید ونگر قرار گرفت. جواز حضور در مراحل حذفی با تساوی خارج از خانه مقابل اسلاویا پراگ در 7 نوامبر 2007 تضمین شد. شکست مقابل سویا در استادیوم رامون سانچز پیسخوان اولین باخت آرسنال از آوریل 2007 بود که به 28 بازی بدون شکست آن‌ها در تمامی رقابت‌ها پایان داد. این نتیجه آن‌ها را به رده دوم رساند و علیرغم پیروزی در آخرین دیدار گروهی خود مقابل استوا بخارست در خانه، آرسنال با دو امتیاز کمتر از سویا، در رده دوم جدول گروه قرار گرفت.

مرحله یک هشتم نهایی

آرسنال در مرحله حذفی مقابل میلان قرار گرفت. در بازی رفت، آرسنال در خانه با تساوی متوقف شد و بهترین شانس آن‌ها برای پیروزی در وقت های تلف شده بود که آدبایور توپ را با سر به تیر دروازه زد. یک هفته بعد در سن سیرو، تیم نمایشی هوشمندانه ارائه داد تا بازی را با دو گل برنده شود. با انجام این کار، آن‌ها به یک چهارم نهایی صعود کردند و اولین تیم انگلیسی بودند که میلان را در خارج از خانه شکست دادند.

مرحله یک چهارم نهایی

در مرحله یک چهارم نهایی، آرسنال با تیم انگلیسی لیورپول برخورد کرد که بازی رفت را در خانه انجام داد. این دو تیم در میان این دو بازی، یک بار هم در لیگ برتر به مصاف هم رفتند. آدبایور گل اول را از روی ارسال کرنر با ضربه سر زد، اما درک کویت سه دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند. در بازی برگشت در آنفیلد، آرسنال شروع بهتری داشت و دیابی در دقیقه 13 از زاویه بسته گلزنی کرد. سامی هیپیا قبل از اینکه فرناندو تورس یک پاس بلند دریافت کرد و با چرخش توپ را با پای راست خود به سمت گوشه سمت چپ بالای دروازه آرسنال فرستاد، با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رسانده بود. در حالی که پنج دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، والکات تعویضی حدود 80 یارد را با توپ دوید تا از مدافعان لیورپول عبور کند و توپ را برای آدبایور پاس داد تا او گلزنی کند. توره لحظاتی بعد به دلیل خطا بر روی رایان بابل، یک ضربه پنالتی تقدیم لیورپول کرد. جرارد توپ را به گل تبدیل کرد تا نتیجه در مجموع 4-3 شود. در وقت های تلف شده، بابل گل چهارم لیورپول را به ثمر رساند تا آن‌ها در نیمه نهایی با چلسی روبرو شوند. ونگر در کنفرانس خبری پس از بازی، تصمیم داور برای دادن یک پنالتی به لیورپول را زیر سوال برد و اظهار داشت که این شکست به خاطر عدم تمرکز نبود، بلکه به دلیل کمبود تجربه در دفاع بود.

جام حذفی

آرسنال در دور سوم وارد جام حذفی شد، جایی که به مصاف حریفی از چمپیونشیپ، برنلی رفت. گل‌های ادواردو و بنتنر، در هر دو نیمه مسابقه، پیروزی تیم را تضمین کرد. دو هفته بعد در برابر نیوکاسل، پیروزی 3-0 باعث شد آرسنال به دور پنجم صعود کند، جایی که آن‌ها خارج از خانه با منچستریونایتد روبرو شدند. مسابقه ای که در 16 فوریه 2008 برگزار شد، با پیروزی تیم میزبان به پایان رسید. در بازی که امانوئل ابوئه به دلیل خطا روی پاتریس اورا از زمین اخراج شد.

جام اتحادیه
 
آرسنال مبارزات خود در جام اتحادیه را در دور سوم در خانه نیوکاسل آغاز کرد. آن‌ها 9 تغییر در ترکیب اصلی تیم نسبت به بازی لیگ انجام دادند و ادواردو به همراه بنتنر در خط حمله حضور داشتند. بنتنر هفت دقیقه مانده به پایان وقت عادی گل اول را به ثمر رساند. دنیلسون گل دوم را برای اطمینان از صعود آرسنال به ثمر رساند. شکست دادن حریف دور چهارم، شفیلد یونایتد آسانتر بود و ادواردو دو گل به ثمر رساند. در یک چهارم نهایی، آرسنال در دیداری که در 18 دسامبر 2007 برگزار شد، به مصاف بلکبرن رفت. دیابی پس از 6 دقیقه با یک ضربه رگباری آرسنال را پیش انداخت و ادواردو اختلاف را افزایش داد، قبل از اینکه روکه سانتا کروز یک گل را برای بلکبرن به ثمر رساند. سانتا کروز گل تساوی را هم به ثمر رساند. در وقت های تلف شده، دنیلسون به خاطر خطای دو پا روی دان اخراج شد. علیرغم بازی با یک بازیکن کمتر، آرسنال دوباره به برتری رسید. الکس سانگ توپ را به ادواردو داد، او از حریفش رایان نلسن عبور کرد و با کمترین تلاش توپ را از مقابل برد فریدل عبور داد.
 
آرسنال در مرحله نیمه نهایی به مصاف تاتنهام رفت. در بازی اول، در امارات، آرسنال گل تساوی دیرهنگام را در تساوی 1-1 زد. با این حال، پیروزی 5-1 برای تاتنهام در بازی برگشت به این معنی بود که این اولین پیروزی آن‌ها مقابل رقبای شمال لندن در 9 سال اخیر بود. ونگر پس از بازی از سیاست خود برای بازی دادن به یک تیم جوان دفاع کرد و افزود: "تنها پشیمانی که دارم این است که با بازیکنانی بازی کردم که نباید بازی می‌کردند."

سی و دو بازیکن مختلف در چهار رقابت نماینده باشگاه بودند و 16 گلزن مختلف وجود داشت. امانوئل آدبایور بهترین گلزن آرسنال در این فصل بود که در 48 بازی 30 گل به ثمر رساند و گائل کلیشی در 49 بازی به میدان رفت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۳۱ ۱۵:۵۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۷۰۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰