loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2011/12
مروری بر فصل 2011/12

مروری بر فصل ۲۰۱۱/۱۲

فصل 2011/12 بیستمین فصل آرسنال در لیگ برتر بود و همچنین صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس باشگاه را رقم زد. در لیگ برتر، آرسنال برای ریکاوری پس از شروع ضعیف فصل تلاش کرد. اگرچه آن‌ها فصل را در جایگاه سوم و مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده به پایان رساندند. رقابت های آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا یک بار دیگر ناموفق بود، آنها در اولین مانع در مرحله حذفی با شکست 4-0 در میلان نتوانستند در بازی برگشت کامبک را کامل کنند. با خروج از جام حذفی در مرحله پنجم به دست ساندرلند و جام اتحادیه در مرحله یک چهارم نهایی مقابل منچسترسیتی، دو جام داخلی نیز از دسترس آرسنال خارج شد. آرسنال پس از پیروزی در آخرین بازی لیگ خود با نتیجه 3-2 مقابل وست بروم فصل را در رده سوم به پایان رساند. این اولین فصل از زمان شکست ناپذیرها در 2003/04 بود که آرسنال به عنوان برترین باشگاه لندن در لیگ به پایان رسید و در آن آرسنال جلوتر از چلسی قرار گرفت.

نقل و انتقالات

فعالیت نقل و انتقالات آرسنال بار دیگر تحت تأثیر گمانه زنی های رسانه‌ای در مورد آینده کاپیتان باشگاه سسک فابرگاس قرار گرفت که انتظار بازگشت او به باشگاه دوران کودکی‌اش بارسلونا را داشت، اگرچه تا اواسط آگوست به طور رسمی تایید نشد. پیش از این، اولین خرید توپچی ها کارل جنکینسون از چارلتون در 8 ژوئن با مبلغ اولیه حدود 1 میلیون پوند بود، در حالی که اولین خرید مهم در 11 جولای انجام شد، با جذب ژروینیو از لیل قهرمان فرانسه به مبلغ بیش از 10 میلیون پوند.

تنها خروج قابل توجه در ماه ژوئیه مربوط به ینس لمن بود که برای دومین بار بازنشسته شد و اولین بازنشستگی خود را در ماه مارس پشت سر گذاشت تا بحران مصدومیت خود را حل کند که باعث شد آرسنال تنها یک گلر داشته باشد، در حالی که گائل کلیشی به منچسترسیتی پیوست. آگوست بود که فعالیت نقل و انتقالات باشگاه افزایش یافت، با پیوستن الکس اوکسلید چمبرلین، مهاجم جوان با مبلغ 12 میلیون پوند از ساوتهمپتون، قبل از جدایی فابرگاس به بارسلونا، امانوئل ابوئه باسابقه به گالاتاسرای و سمیر نصری به منچسترسیتی با مبلغ 25 میلیون پوند. در 48 ساعت پایانی پنجره، آرسنال ولخرجی کرد. پارک چو یونگ، کاپیتان کره جنوبی از موناکو، قبل از آندره سانتوس، پر مرتساکر و میکل آرتتا، همگی در ساعات پایانی پنجره، به ترتیب از فنرباغچه، وردربرمن و اورتون به این تیم پیوستند.

یوسی بنایون نیز به صورت قرضی طولانی مدت از چلسی به باشگاه ملحق شد، در حالی که نیکلاس بنتنر برای همان مدت به ساندرلند قرض داده شد. در پایان این پنجره، آرسنال حدود 51.2 میلیون پوند هزینه کرده بود، در حالی که درآمد آن نزدیک به 75 میلیون پوند بود.

پیش فصل
 
دور از پنجره نقل و انتقالات، رابین فن پرسی به عنوان کاپیتان باشگاه به جای فابرگاس در حال جدایی انتخاب شد، او در چندین بازی قبلی زمانی که فابرگاس بازی نمی‌کرد، بازوبند را بر بازو می‌بست. آرسنال اولین تور آسیایی خود را برگزار کرد و در مقابل منتخب مالزی در کوالالامپور به میدان رفت، جایی که گل های رمزی، والکات، ولا و روسیچکی باعث شد توپچی ها با نتیجه 4-0 پیروز شوند. تیم چینی هانگژو گرین‌تاون در بازی بعدی آزمون سخت‌تری برای آرسنال بود، جایی که پس از عقب افتادن در دقیقه 16، ولا گلزنی کرد و به تساوی 1-1 دست یافت. آرسنال به آلمان سفر کرد و با کلن دیدار کرد. جایی که ژروینیو خرید جدید، در اولین بازی خود، دو گل در 8 دقیقه به ثمر رساند تا تیم تیم را با دو گل جلو بیاندازد، قبل از اینکه کارل جنکینسون توپ را از درون دروازه خودی عبور دهد.

تنها بازی های پیش فصل خانگی آرسنال در تورنمنت سالانه جام امارات برگزار شد، جایی که بوکاجونیورز، نیویورک ردبولز و پاریسن ژرمن در لندن حاضر بودند. بازی‌های آرسنال هر دو با تساوی به پایان رسید، ابتدا فن پرسی و آرون رمزی در مقابل بوکاجونیورز دو گل برتری را ایجاد کردند، اما در نهیت بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید. سپس در مقابل نیویورک ردبولز در دقیقه 84 یک گل به خودی از کایل بارتلی بازی را به تساوی کشاند. این مسابقات با قهرمانی نیویورک ردبولز به کاپیتانی تیری آنری به پایان رسید. بازی‌های پیش‌فصل آرسنال با شکست مقابل بنفیکا در جام اوزه بیو به پایان رسید و بار دیگر با گلزنی فن پرسی، آرسنال در لیسبون با نتیجه 2-1 شکست خورد.

آگوست

بازی‌های آرسنال در لیگ برتر در خانه نیوکاسل آغاز شد، جایی که علیرغم برتری 4 گله در فصل گذشته، آنها این بار به تساوی 0-0 رضایت دادند. در این مسابقه، ژروینیو در اولین بازی خود یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرد، در حالی که الکس سانگ به دلیل درگیری با جوی بارتون متهم به رفتار خشونت آمیز شد. توپچی ها در مقدماتی لیگ قهرمانان دو بازی مقابل اودینزه انجام دادند تا جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند. با گل دقیقه چهارم تئو والکات در امارات پیروز شدیم و در بازی برگشت با گل های والکات و فن پرسی صعودمان به مرحله گروهی قطعی شد. همچنین در این بازی شزنی ضربه پنالتی دی‌ناتاله را مهار کرد.


 
در بین این دو بازی آرسنال در امارات مقابل لیورپول قرار گرفت، جایی که گل به خودی آرون رمزی و گل دقیقه آخر لوئیس سوارز، خرید جدید لیورپول باعث شد تا تیم با نتیجه 0-2 شکست بخورد. باور عمومی مبنی بر اینکه آرسنال یک بار دیگر نمی‌تواند رقیب جدی برای عنوان قهرمانی لیگ باشد. هر تلاشی برای از بین بردن چنین تصوری در هفته بعد، زمانی که آرسنال به اولدترافورد سفر کرد تا سنگین ترین شکست خود را در لیگ برتر متحمل شود، از بین رفت. یک هت تریک از وین رونی، دو گل از اشلی یانگ و گل های دنی ولبک، نانی و پارک جی سونگ باعث شد تا باشگاه در مقابل منچستریونایتد 8-2 شکست بخورد و گل های والکات و فن پرسی بی اثر باشد. آرسنال ماه را با تنها یک مکان بالاتر از منطقه سقوط به پایان رساند و نتوانست هیچ یک از سه بازی ابتدایی لیگ خود را پیروز شود.

سپتامبر

آرسنال در نهایت اولین برد خود در لیگ را در خانه مقابل سوانزی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده بود، با تک گل آرشاوین به دست آورد. در اولین بازی از شش بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا آرسنال به مصاف بروسیا دورتموند قهرمان آلمان رفت. به نظر می‌رسید به لطف گل نیمه اول رابین فن پرسی، یک برد برای آرسنال در کار است، اما ایوان پریشیچ تنها دو دقیقه مانده به پایان، بازی را به تساوی کشاند و آرسنال تنها به یک امتیاز بسنده کرد.

هر امیدی برای پیشرفت در لیگ برتر زمانی از بین رفت که توپچی ها با گل به خودی های الکس سانگ و لورن کوشیلنی، با نتیجه 4-3 مقابل بلکبرن شکست خوردند. بازی نخست آرسنال در جام اتحادیه به نظر می‌رسید یک بازی ساده در برابر شروزبری تاون تیمی از لیگ دو باشد، اما این حریف بود که پیش افتاد، قبل از اینکه کیران گیبز، چمبرلین و یوسی بنایون در نهایت صعود به دور چهارم را تضمین کنند. به نظر می‌رسید که این جرقه‌ای در تیم ایجاد کرده و آن‌ها هفته بعد در مقابل بولتون در لیگ به لطف دو گل فن پرسی و گل دیرهنگام الکس سانگ پیروز شدند. اولین پیروزی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خانه مقابل المپیاکوس با گل های چمبرلین و آندره سانتوس به دست آمد.

اکتبر

هر گونه صحبتی مبنی بر اینکه پایان ماه سپتامبر آغاز روند صعودی آرسنال بوده است، در دربی شمال لندن در ابتدای اکتبر ثابت شد که اشتباه بوده است. گل اول رافائل فن در وارت در وایت هارت لین توسط آرون رمزی جبران شد، قبل از اینکه کایل واکر گل برتری تاتنهام را به دست آورد. پس از مسابقات ملی، به نظر می‌رسید که بازی خانگی توپچی‌ها مقابل ساندرلند با تساوی 1-1 به پایان می‌رسد تا اینکه فن پرسی در ده دقیقه پایانی گلزنی کرد و هر سه امتیاز را به دست آورد، در حالی که گل دیرهنگام رمزی نیز یک پیروزی خارج از خانه مقابل مارسی را به همراه داشت.
 
آرسنال با پیروزی 3-1 مقابل استوک به لطف دو گل فن پرسی و تک گل ژروینیو به پیشرفت خود ادامه داد، قبل از اینکه آرشاوین و پارک چو یونگ تیم را در دور چهارم جام اتحادیه از بولتون عبور دهند. این چرخش زمانی کامل شد که آرسنال به لطف گل‌های آندره سانتوس و والکات و همچنین هت تریک فن پرسی، چلسی را با نتیجه 5-3 در استمفوردبریج شکست داد، عملکردی که به مهاجم هلندی کمک کرد تا بازیکن ماه لیگ برتر شود. توپچی ها ماه اکتبر را در رده هفتم جدول به پایان رساندند. فن پرسی در این ماه برترین بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد.

نوامبر

نوامبر با دیدار مقابل مارسی در استادیوم امارات آغاز شد، بازی‌ای که با تساوی 0-0 به پایان رسید. در لیگ برتر، فرم خوب آرسنال با پیروزی 3-0 مقابل وست بروم به لطف گل های فن پرسی، آرتتا و ورمالن ادامه یافت که بازگشت آنها از مصدومیت خبرهای خوبی را برای تیم به همراه داشت. پس از یک وقفه بین المللی دیگر، آرسنال با پیروزی 2-1 مقابل نوریچ به لطف دو گل دیگر رابین فن پرسی، به روند خوبش ادامه داد. فن پرسی پس از آلن شیرر و تیری آنری، سومین بازیکن از زمان آغاز لیگ برتر است که در یک سال تقویمی 30 گل به ثمر رسانده است.

در حالی که به نظر می‌رسد رقابت های لیگ برتر دوباره انرژی گرفته است، توجه آرسنال یک بار دیگر به لیگ قهرمانان اروپا معطوف شد و بوروسیا دورتموند آخرین بازدید کننده از امارات بود. آرسنال می‌دانست که یک برد برای صعود به مرحله حذفی کافی است، اما این دورتموند بود که شروع درخشان‌تری داشت تا اینکه با مصدومیت دو بازیکن کلیدی‌اش، اسون بندر و ماریو گوتزه، مجبور شد تا قبل از نیمه اول، دو تعویض انجام دهد. این به آرسنال اجازه داد تا از آن استفاده کند و فن پرسی در نیمه دوم دو گل به ثمر رساند، قبل از اینکه شینجی کاگاوا در وقت های اضافه گل تسلی بخش آلمانی ها را به ثمر رساند. پیروزی 2-1 نه تنها برای صعود توپچی‌ها کافی بود، بلکه به لطف پیروزی المپیاکوس بر مارسی رده دومی، در صدر گروه F نیز قرار گرفت.


 
با این حال، این موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا بهای زیادی را به همراه داشت، زیرا این تیم در بازی بعدی خود در لیگ برتر مقابل فولام از فرم خارج شد. فولام با گل به خودی ورمالن در این مسابقه پیش افتاد. تنها زمانی که این مدافع بلژیکی توانست در دقیقه 82 اشتباهش را جبران کند، توپچی ها توانستند به تساوی برسند. سه امتیاز این دیدار زمانی ارزش پیدا کرد که چهار تیم از شش تیم بالاتر از آرسنال در جدول، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و نیوکاسل همگی در آخر هفته به تساوی رضایت دادند. نوامبر با شکست مقابل منچسترسیتی در دور پنجم جام اتحادیه به پایان رسید.

دسامبر

پیروزی 4-0 خارج از خانه مقابل ویگان به لطف گل های آرتتا، ورمالن، ژروینیو و فن پرسی به آرسنال اجازه داد تا به صعود خود در جدول لیگ ادامه دهد، قبل از اینکه این تیم به آتن سفر کند تا با المپیاکوس دیدار کند، دیدار نهایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا. در حالی که جایگاه صدر گروه از قبل تضمین شده بود، آرسن ونگر تصمیم گرفت یک تیم بسیار ضعیف را وارد میدان کند و ده تغییر نسبت به تیمی که سه روز قبل در ویگان به میدان رفته بود، ایجاد کرد و این با شکست 3-1 این تیم مشهود بود. فابیانسکی در دقیقه 25 مصدوم شد و ویتو مانونه به جای او به میدان آمد.

بازگشت ترکیب اصلی آرسنال در بازی بعدی در لیگ برتر باعث شد تا این تیم به مسیرهای پیروزی بازگردد و پیروزی 1-0 را در خانه مقابل اورتون به دست آورد و یک هفته بعد به ورزشگاه اتحاد سفر کرد تا بدون هر دو مدافع کناری، باکاری سانیا و آندره سانتوس، با منچسترسیتی، صدرنشین لیگ دیدار کند. با وجود این غیبت ها، توپچی ها مبارزه قدرتمندی را انجام دادند و تنها تلاش داوید سیلوا در اوایل نیمه دوم بود که پیروزی را برای سیتی به ارمغان آورد. آرسنال با پیروزی 2-1 مقابل استون ویلا وارد مسابقات کریسمس شد و فن پرسی سی و چهارمین گل خود را در لیگ برتر در سال 2011 به ثمر رساند و با رکورد باشگاهی تیری آنری برابری کرد، قبل از اینکه یوسی بنایون اولین گل خود را در لیگ برای آرسنال به همراه هر سه امتیاز به ثمر رساند. آرسنال دسامبر را با دو بازی در چهار روز به پایان رساند و به نظر می‌رسید که گل دقیقه هشتم ژروینیو توپچی‌ها را مقابل ولورهمپتون به پیروزی برساند، اما گل تساوی استیون فلچر در نیمه اول در نهایت باعث شد تا آنها تنها به یک امتیاز قانع شوند. سال با پیروزی 1-0 مقابل کوئینز پارک رنجرز در امارات به پایان رسید، گل فن پرسی برای ثبت رکورد باشگاه در گل های زده شده در یک سال تقویمی کافی بود، اگرچه او یک گل کمتر از آلن شیرر داشت که رکورد وی 36 گل در لیگ بود.

ژانویه

با گل لورن کوشیلنی که در بازی ابتدایی خود مقابل فولام به ثمر رسید، به نظر می‌رسید آرسنال در سال جدید شروع خوبی داشته باشد، اما این تیم نتوانست موقعیت خود را تقویت کند و فولام از این کار استفاده کرد. گل‌های دیرهنگام استیو سیدول و بابی زامورا باعث شد این تیم با نتیجه 2-1 شکست بخورد. با این حال، این شکست تا حدودی تحت الشعاع اعلام باشگاه چند روز بعد مبنی بر اینکه تیری آنری، رکورددار گلزنی توپچی‌ها و کاپیتان سابق باشگاه در حال بازگشت به امارات برای یک دوره قرضی کوتاه مدت است، قرار گرفت. دومین بازی آنری برای این باشگاه به عنوان بازیکن تعویضی در اولین بازی این تیم در جام حذفی این فصل، مقابل لیدز یونایتد در دور سوم انجام شد. با توجه به رکورد 226 گل آنری در 370 بازی خود در اولین حضورش در آرسنال، وقتی تنها گل بازی را تنها 10 دقیقه پس از ورود به زمین به ثمر رساند و صعود تیم به دور چهارم را تضمین کرد، چندان شگفت آور نبود. با این حال اگر در جام حذفی خوب پیش می‌رفت، نمی توان همین را برای پیشرفت در لیگ برتر گفت.

 آرسنال ابتدا در مقابل سوانزی برتری زودهنگامی داشت، اما در ادامه پس از به ثمر رساندن گل تساوی در نیمه دوم، ثانیه هایی بعد گل سوم را دریافت کرد تا در ولز جنوبی 3-2 شکست بخورد. هفته بعد، توپچی ها برای اولین بار پس از تحقیر 8-2 سال گذشته در اولدترافورد میزبان منچستریونایتد بودند. علیرغم اینکه یونایتد در نیمه اول برتری داشت، فن پرسی نوزدهمین گل فصل خود را در لیگ به ثمر رساند تا بازی را به تساوی بکشاند، قبل از اینکه دنی ولبک از نواقص دفاعی آرسنال استفاده کند و سومین شکست متوالی را برای آرسنال به ارمغان بیاورد. در حالی که قهرمانی لیگ برتر از دسترس خارج شده بود، آرسنال در چهارمین دور جام حذفی میزبان استون ویلا بود و می‌دانست که این آخرین شانس واقعی آنها برای کسب یک جام است. این شانس باعث تحریک تیم نشد و گل های ریچارد دان و دارن بنت در نیمه اول شاهد خروج توپچی‌ها از رقابت در نیمه اول بود. با این حال، عملکرد پرشور آرسنال در ابتدای نیمه دوم، شامل سه گل در هفت دقیقه از فن پرسی (2) و والکات، باعث شد که این تیم با نتیجه 3-2 پیروز شود و به دور پنجم صعود کند.

فوریه

آرسنال در ماه فوریه با پیروزی قاطع 7-1 مقابل بلکبرن تلاش کرد تا روند ضعیف خود در لیگ را متوقف کند. فن پرسی با هت تریک تعداد گل های خود را در تمامی رقابت ها به عدد 28 رساند، در حالی که چمبرلین با زدن گل های اول و دوم خود در لیگ برتر به روند چشمگیر خود ادامه داد. آنری نیز اولین گل خود را در لیگ برتر پس از نزدیک به شش سال به ثمر رساند که البته این گل بعداً گل به خودی ثبت شد. استعدادهای آنری دوباره در بازی بعدی آرسنال در لیگ، خارج از خانه مقابل ساندرلند، که تحت هدایت مارتین اونیل سرمربی جدیدش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، مورد نیاز بود. آنری پس از گل آرون رمزی که گل جیمز مک کلین برای ساندرلند را خنثی کرد، هر سه امتیاز را برای توپچی ها در وقت های اضافه به دست آورد. علیرغم بازگشت به فرم خوب در لیگ برتر، جاه طلبی های آرسنال در رقابت های حذفی در اواسط فوریه با شکست های متوالی روبرو شد.

آنها ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل میلان با نتیجه 4-0 شکست خوردند، قبل از اینکه تنها سه روز بعد توسط ساندرلند از جام حذفی حذف شوند و تیم را یک فصل دیگر بدون هیچ جامی روبرو کنند. این خروج از جام باعث شد تا آرسنال تنها روی دستیابی به مقام چهارم لیگ تمرکز کند. این هدف در بازی بعدی آنها، یعنی دربی شمال لندن در برابر تاتنهام، که فصل را بالاتر از آرسنال در جدول سپری کرده است، به شدت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسید که فرم ضعیف آرسنال مقابل رقبای خود در سال‌های اخیر همچنان ادامه خواهد داشت. آنها با گل‌های لوئیس ساها و امانوئل آدبایور توپچی سابق، 2-0 عقب افتادند، قبل از اینکه باکاری سانیا و فن پرسی همیشه قابل اعتماد موفق به گلزنی شوند. آرسنال در نیمه دوم به فشارهای خود ادامه داد و با یک گل از روسیچکی و یک گل از والکات پاداش دریافت کرد تا یک پیروزی به یاد ماندنی 5-2 را که توپچی ها از آن لذت می‌بردند به دست آورد و باعث شد تیم چالش خود را برای کسب مقام چهارم تقویت کند. در پایان این ماه آرسن ونگر جایزه برترین مربی ماه لیگ برتر را دریافت کرد.

مارچ

پیروزی دربی شمال لندن باعث شد آرسنال به روند خوب خود در لیگ برتر در آغاز ماه مارچ ادامه دهد. دو گل فن پرسی برای شکست دادن لیورپول در آنفیلد کافی بود، قبل از اینکه با گل های کوشیلنی، روسیچکی و فن پرسی، پیروزی خانگی 3-0 مقابل میلان به دست آید. اگرچه این نتیجه برای جبران شکست بازی رفت کافی نبود.

آنها ابتدا یک پیروزی در برابر نیوکاسل، رقیب‌شان برای کسب رتبه‌های اروپایی در جدول، به دست آوردند. بعد از اینکه فن پرسی در اوایل نیمه اول دو تیم را به تساوی کشاند، ورمالن در دقیقه پنجم وقت اضافه در پایان بازی گل برتری را به ثمر رساند. این ورمالن بود که در بازی بعدی آرسنال، در خارج از خانه مقابل اورتون، دوباره هر سه امتیاز را به دست آورد، پیروزی که برای بالا رفتن آرسنال از تاتنهام به رده سوم جدول لیگ نیز کافی بود. پیروزی 3-0 مقابل استون ویلا با گل های گیبس، والکات و آرتتا، آرسنال را به 7 پیروزی متوالی در لیگ برتر رساند. شاهکاری که این تیم از اکتبر 2007 به دست نیاورده بود و همچنین موقعیت خود را در جایگاه سوم تقویت کرد. با این حال، با شکست 2-1 خارج از خانه مقابل QPR، این تیم یک بازی برای شکست ناپذیری در ماه مارچ کم آورد.

آوریل

آوریل برای آرسنال خوب آغاز شد و پیروزی های پشت سر هم به آنها کمک کرد تا جایگاه خود را در منطقه صعود به لیگ قهرمانان حفظ کنند. گل میکل آرتتا در دقیقه 87 برای پیروزی خانگی 1-0 مقابل منچستر سیتی کافی بود، قبل از اینکه فن پرسی، والکات و بنایون همگی در پیروزی 3-0 مقابل ولوز گلزنی کنند. آرسنال در بازی بعدی 2-1 در خانه از ویگان شکست خورد، جایی که گل توماس ورمالن برای غلبه بر دو گل اولیه ویگان کافی نبود، قبل از اینکه این تیم با چلسی به تساوی بدون گل دست پیدا کند. یک تساوی دیگر، آوریل آرسنال را تکمیل کرد و امتیازات را با استوک تقسیم کرد و فن پرسی یک گل دیگر به آمار فوق العاده خود اضافه کرد و او را به جایزه کفش طلای لیگ برتر نزدیک تر کرد.

می

تلاش های آرسنال برای تضمین راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا در دو بازی آخر فصل خود در ماه می ادامه یافت. با گل اول یوسی بنایون تنها دو دقیقه پس از آخرین بازی خانگی فصل مقابل نوریچ، به نظر می‌رسید که آنها شروع خوبی داشته باشند، اما دو گل در بیست دقیقه باعث برتری غیرمنتظره میهمان شد. گلزنی فن پرسی در هشت دقیقه توپچی ها را جلو انداخت و ظاهراً در آستانه کسب جایگاه سوم جدول بود. با این حال، گل تساوی نوریچ در دقیقه 85 این رویا را از بین برد، به این معنی که نبرد مداوم آنها با تاتنهام برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا باید در روز پایانی فصل مشخص شود.
 
در روز آخر، آرسنال به مصاف وست بروم رفت در حالی که تاتنهام میزبان فولام بود و پیروزی آرسنال برای تضمین رده سوم جدول کافی بود. تاتنهام در دقیقه دوم پیش افتاد تا آنها را بالاتر از آرسنال در جدول قرار دهد، اما دو دقیقه بعد آرسنال هم توسط بنایون به گل رسید تا جایگاهش را پس بگیرد. با این حال، دو گل از وست بروم در عرض چهار دقیقه باعث شد که آرسنال عقب بماند، و ظاهراً به تاتنهام آخرین سکوی قطعی انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا را هدیه داد، قبل از اینکه آندره سانتوس بتواند قبل از پایان نیمه بازی را به تساوی بکشاند. آرسنال هنوز از جمع سه تیم برتر لیگ خارج بود و لوران کوشیلنی در دقیقه 54 گلزنی کرد تا پیروزی و آخرین نماینده انگلیس در رقابت های لیگ قهرمانان فصل آینده را تضمین کند.

با پایان یافتن فصل، کاپیتان رابین فن پرسی با 30 گل برنده کفش طلای لیگ برتر شد و جایزه برترین بازیکن فصل را از نگاه PFA (اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای) و FWA (اتحادیه نویسندگان حرفه‌ای) به دست آورد و طبیعتاً در تیم منتخب فصل لیگ برتر هم قرار گرفت. در طول فصل فن پرسی و شزنی (48) بیشترین بازی را برای آرسنال در تمامی رقابت‌ها انجام دادند و فن پرسی بیش از همه بازیکنان گل زد (37). 4 بازیکن از آرسنال در طول فصل اخراج شدند (ژورو، فریمپونگ، جنکینسون و ژروینیو).

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۱۹ ۱۷:۰۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۴۷۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
آستون ویلا
آستون ویلا
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱/۲۶ ۱۹:۰۰