loading
در حال بررسی درخواست شما
ده دیدار اخیر آرسنال در خانه تاتنهام
ده دیدار اخیر آرسنال در خانه تاتنهام

ده دیدار اخیر آرسنال در خانه تاتنهام

دربی شمال لندن یکی از بزرگترین و مهیج ترین بازی های فوتبال جهان به شمار می‌رود. تقابل آرسنال و تاتنهام باعث می‌شود گوش هواداران تیز شود، چرا که نفرت و شور و اشتیاق بین دو گروه هوادار به زودی به زمین بازی منتقل خواهد شد.

تعداد کمی از بازی‌ها در جهان می‌توانند جو یک دربی شمال لندن را تکرار کنند - و این جو تاثیر زیادی روی نتیجه بازی دارد. تیم مهمان به ندرت در خانه حریف پیروز می‌شود؛ تاتنهام آخرین بار در سال ۲۰۱۸ در ورزشگاه امارات پیروز شد، در حالی که آرسنال قبل از سال ۲۰۲۳ از سال ۲۰۱۵ موفق به فتح N17 نشده بود.

با نزدیک شدن به سفر کوتاه توپچی‌ها به ورزشگاه تاتنهام هاتسپر در روز یکشنبه، در اینجا نگاهی به ۱۰ بازی اخیر آرسنال در خانه تاتنهام (یا ومبلی به دلیل جابجایی موقت آنها) خواهیم داشت. اگر توپچی‌ها می‌خواهند تحت نظر میکل آرتتا قهرمان لیگ برتر شوند، باید در N17 پیروز شوند.

تاتنهام ۲-۱ آرسنال
۷ فوریه ۲۰۱۵

تقریبا ده سال پیش، آرسنال هنوز تحت هدایت آرسن ونگر قرار داشت، در حالی که رقیب سرسخت آنها با سرمربیگری مائوریسیو پوچتینو در حال پوست اندازی بود - و دربی این دو تیم، تغییر نسل را به تصویر کشید. تاتنهام با دو گل از پدیده هیجان انگیز آن زمان انگلیس، با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. هری کین به طور غیرمنتظره‌ای درخشید و برای پیروزی مقابل توپچی‌ها آتش به پا کرد. دومین گل او که برتری آنها را قطعی کرد، با پرشی بلند برای ضربه سر به ارسال نبیل بن‌طالب با هدایت توپ به گوشه دروازه رقم خورد - یکی از درخشان ترین لحظات تاتنهام.

تاتنهام ۱-۲ آرسنال
۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵

آخرین باری که آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین، همان ورزشگاه قدیمی و سنتی، پیروز شد به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. این برد در مرحله سوم جام اتحادیه به دست آمد، جایی که متئو فلامینی، بازیکن فرانسوی، با ارائه یکی از بهترین عملکردهایش با پیراهن توپچی‌ها، آن‌ها را به پیروزی رساند. هر دو گل او، یکی در هر نیمه، باعث شد آرسنال با برتری از زمین خارج شود. در این دیدار درگیری‌هایی بین هواداران پرشور آرسنال و پلیس رخ داد. در نهایت، این پیروزی چندان به دردشان نخورد چرا که نتوانستند قهرمان جام اتحادیه شوند، اما صحنه‌های به یاد ماندنی این بازی برای همیشه با آن‌ها باقی خواهد ماند.

تاتنهام ۲-۲ آرسنال
۵ مارچ ۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶، هم آرسنال و هم تاتنهام رویای کسب قهرمانی لیگ برتر را در سر داشتند. به طور قابل توجهی، لستر سیتی، تیمی که کاندیدای سقوط بود، در صدر جدول قرار داشت و این دو تیم لندنی به دنبال تعقیب آن‌ها بودند. در اوایل مارس ۲۰۱۶، تساوی بین آن‌ها به هیچ یک از دو طرف کمکی نکرد. مهمانان با گل آرون رمزی پیش افتادند، اما بازی به سرعت تغییر کرد. فرانسیس کوکلین در همان ابتدای نیمه اول اخراج شد، پیش از آن که توبی آلدرویلد و کین با فاصله سه دقیقه از هم برای اسپرز گلزنی کنند. گل کین همچنان به عنوان یکی از بهترین گل‌های تاریخ دربی شمال لندن باقی مانده است. با این حال، به سبک سنتی، اسپرز برتری خود را از دست داد و الکسیس سانچز برای آرسنال ۱۰ نفره گل تساوی را به ثمر رساند.

تاتنهام ۲-۰ آرسنال
۳۰ آوریل ۲۰۱۷

دربی شمال لندن در سال ۲۰۱۷، آخرین تقابل دو تیم در ورزشگاه وایت هارت لین قبل از تخریب آن بود. در این دیدار فقط یک برنده وجود داشت. تاتنهام در آن زمان در اوج به سر می‌برد، در حالی که تیم ونگر با ناامیدی رو به افول بود. با فضایی پرشور و جوی به شدت به سود خود، تاتنهام با گل های ستاره نوجوان، دله علی و کین، به راحتی با نتیجه ۲-۰ به پیروزی رسید. این برد به معنی پایان دادن به کابوس "سنت تاترینگهام دی" و قرار گرفتن بالاتر از رقیب دیرینه بود. تاتنهام در آن فصل که بهترین عملکردشان در لیگ برتر محسوب می‌شود، به مقام دومی دست یافت.

تاتنهام ۱-۰ آرسنال
۱۰ فوریه ۲۰۱۸

با انتقال موقت دربی شمال لندن به ومبلی به دلیل بازسازی ورزشگاه جدید تاتنهام، مسئولیت ایجاد جو پرشور و هیجان انگیز بر عهده‌ی باشگاه بود. گرچه به پرشور بودن وایت هارت لین نرسید، اما همچنان تأثیرگذار بود، چرا که آن‌ها در اولین دربی برگزار شده در "خانه‌ی فوتبال"، با نتیجه‌ی ۱-۰ به پیروزی رسیدند. تک گل هری کین در دقیقه‌ی ۴۹، برتری را در دیداری کم‌تحرک بین این رقبای سرسخت، برای اسپرز رقم زد. هرچند این بازی، جزو دیدارهای ماندگار در ذهن‌ها نخواهد ماند، اما به تاتنهام کمک کرد تا یک بار دیگر، بالاتر از آرسنال به جمع چهار تیم برتر لیگ راه پیدا کند. این موضوع، همیشه برای هواداران تاتنهام خوشایند خواهد بود.

تاتنهام ۱-۱ آرسنال
۲ مارچ ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹، دوران طلایی تاتنهام به پایان خود نزدیک می‌شد، در حالی که آرسنال تحت هدایت اونای امری، به عنوان ناکام‌ترین تیم لیگ شناخته می‌شد. یک بار دیگر در ومبلی، هیچ یک از دو تیم نتوانستند با تساوی پرماجرای ۱-۱، گوی سبقت را از دیگری بربایند. کین در اواخر بازی برای تاتنهام گلزنی کرد، اما در ثانیه‌های پایانی، یک پنالتی به سود آرسنال اعلام شد. پیر امریک اوبامیانگ پشت ضربه ایستاد تا پیروزی را برای توپچی‌ها به ارمغان بیاورد، اما هوگو لوریس با یک سیو به یاد ماندنی، مانع گلزنی او شد. لوکاس توریرا در دقیقه‌ی ۹۵ از زمین اخراج شد، در حالی که تاتنهام با جان کندن به امتیازی دست یافت که در نهایت، برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر لیگ، حیاتی به شمار می‌آمد.

تاتنهام ۲-۱ آرسنال
۱۲ جولای ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، دوران عجیبی برای همه بود - و این ویروس، دنیای فوتبال را نیز تحت تاثیر قرار داد. در یک روز گرم تابستانی در انگلیس، ورزشگاه تاتنهام هاتسپر برای اولین بار میزبان دربی شمال لندن بود، اما با یک تفاوت اساسی - بدون حضور تماشاگران. این اتفاق، تصویری عجیب را رقم زد، چرا که یکی از بزرگترین دربی‌های دنیا، بدون شور و هیجانی که ماهیت آن است، برگزار می‌شد. در نهایت، تاتنهام همچنان از امتیاز میزبانی خود بهره برد و با ضربه سر دیرهنگام آلدرویرلد، از شکست، پیروزی ۲-۱ ساخت. بدین ترتیب، آن‌ها یک بار دیگر بالاتر از رقبای دیرینه‌ی خود به کار خود پایان دادند.

تاتنهام ۲-۰ آرسنال
۶ دسامبر ۲۰۲۰

تنها پنج ماه بعد، تاتنهام یک بار دیگر از آرسنال در N17 پذیرایی کرد. با حضور تعداد کمی از هواداران که مجاز به تماشای بازی بودند، البته با رعایت فاصله اجتماعی، تفاوت کمی با شرایط قبلی وجود داشت. تاتنهام تحت هدایت ژوزه مورینیو، نمایشی کلاسیک ارائه داد. آن‌ها از نظر دفاعی مطمئن بودند و در ضدحملات خطرناک ظاهر می‌شدند. سون هیونگ مین با یک گل دیدنی، بازی را برای میزبانان با برتری آغاز کرد قبل از اینکه کین در اواخر نیمه اول، برتری آن‌ها را دو برابر کند. این خلاصه‌ای از شروع کار آرتتا به عنوان سرمربی آرسنال بود، با این حال آن‌ها از او حمایت کردند و این حمایت در بلندمدت نتیجه داد.

تاتنهام ۳-۰ آرسنال
۱۲ می ۲۰۲۲

پایان فصل ۲۰۲۲/۲۳ لیگ برتر، شاهد یک رقابت نفس‌گیر برای قهرمانی بین لیورپول و منچستر سیتی بود، اما جدال مهم دیگری نیز برای کسب سهمیه‌ی لیگ قهرمانان بین رقبای شمال لندن در جریان بود. تاتنهام برای اینکه هر شانسی برای قرار گرفتن بالاتر از آرسنال داشته باشد، باید در دربی آن‌ها را شکست می‌داد - و آن‌ها دقیقاً همین کار را انجام دادند. دو گل از کین و یک گل از سون در نیمه دوم، باعث شد تا آن‌ها در اولین دربی خانگی خود مقابل جمعیتی پرشور، به پیروزی برسند. این بازی به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین دیدارهای تاریخ اخیر باشگاه، به آن‌ها کمک کرد تا بالاتر از آرسنال قرار گرفته و جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کنند.

تاتنهام ۰-۲ آرسنال
۱۵ ژانویه ۲۰۲۳

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر شاهد اتفاقی بود که از سال ۲۰۱۵ رخ نداده بود، یعنی پیروزی آرسنال! در حالی که تاتنهام با هدایت آنتونیو کونته در سراشیبی نزول قرار داشت و خروج قریب الوقوع سرمربی ایتالیایی هم به چشم می‌خورد، توپچی‌ها بهترین تیم کشور بودند. حتی امتیاز میزبانی هم کمکی به اسپرز نکرد و شاگردان آرتتا با گل به خودی لوریس و ضربه‌ی دقیق مارتین اودگارد، به راحتی با نتیجه‌ی ۲-۰ به پیروزی رسیدند. البته مهم‌ترین اتفاق تلخ این دیدار، حمله‌ی یک هوادار تاتنهام به آرون رمزدیل، دروازه‌بان آرسنال، بعد از بازی بود که صحنه‌های زشتی را رقم زد و متاسفانه هرگز فراموش نخواهد شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۸ ۱۹:۱۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : GivemeSport
بازدید: ۱۱۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰