loading
در حال بررسی درخواست شما
متئو فلامينی پس از دوران فوتبال، حالا ثروتی معادل ۱۰ میلیارد پوند دارد
متئو فلامينی پس از دوران فوتبال، حالا ثروتی معادل ۱۰ میلیارد پوند دارد

متئو فلامينی پس از دوران فوتبال، حالا ثروتی معادل ۱۰ میلیارد پوند دارد

متئو فلامينی در سال ۲۰۱۹ پس از ۱۷ سال دوران حرفه‌ای فوتبال، از دنیای توپ گرد خداحافظی کرد. اين هافبک سابق، فوتبال خود را از باشگاه مارسی فرانسه آغاز کرد و در طول دوران بازی خود برای ۵ تیم به میدان رفت، اما بیش از همه به خاطر دو مقطع حضورش در آرسنال شناخته می‌شود - جایی که در مجموع ۲۴۶ بازی برای توپچی‌ها انجام داد.

او در طول دوران حضورش در آرسنال، موفق به کسب سه قهرمانی در جام حذفی انگلیس و یک قهرمانی در جام خیریه شد. فلاميني همچنین بخشی از آن تیم نمادين آرسنال بود که در سال ۲۰۰۶ بسیار به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نزدیک شد، اما در نهایت مقابل بارسلونا مغلوب شد. او بین دو دوره حضورش در لیگ برتر انگلیس، پنج سال را در ایتالیا با پیراهن میلان سپری کرد و تنها قهرمانی مهم او در سری آ، به سال ۲۰۱۱ و کسب عنوان قهرمانی لیگ با میلان باز می‌گردد.

با وجود داشتن دوران بازی درخشان، فلامينی ملی‌پوش سابق فرانسه، از زمان خداحافظی از فوتبال به طور قطع از اوقات خود به بهترین نحو استفاده کرده است. او حالا یک تاجر موفق و میلیاردر است و جالب اینجاست که با یکی از هم‌تیمی‌های سابق خود در آرسنال نیز همکاری می‌کند.

فلامینی پس از خداحافظی از فوتبال به میلیاردر تبدیل شد

او در دوران بازی‌اش، GF Biochemicals را تأسیس کرد

مدت کوتاهی پس از جدایی از آرسنال در سال ۲۰۰۸ برای پیوستن به میلان، فلامينی به همراه پاسکوال گراناتا، شریک تجاری خود که فارغ‌التحصیل رشته‌ی اقتصاد است، شرکت «GF Biochemicals» را با هدف انقلاب در صنعت انرژی تأسیس کرد.

فلامينی که در سال ۲۰۱۹ بازنشسته شد، از آن زمان تاکنون در فعالیت‌های بیرون از فوتبال به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است. او و شریک تجاری‌اش پس از تأسیس شرکت، میلیون‌ها پوند برای تحقیق، آزمایش و زیرساخت با هدف تولید اسید لولینیک سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش روزنامه‌ی سان، تقریباً ۱۶ سال پس از تأسیس، ارزش این شرکت حدود ۲۱ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود - یعنی حدود ۴۰ برابر بیشتر از دارایی خالص ۵۰۰ میلیون پوندی کریستیانو رونالدو. این شرکت به لطف توانایی خود در تولید انبوه اسید لولینیک - سوختی ساخته‌شده از ضایعات گیاهی که می‌تواند در ساخت پلاستیک استفاده شود - به موفقیت بزرگی دست یافته است.

این بازیکن فرانسوی از جلوگیری از گل‌زنی حریفان تا توقف استفاده از نفت، نقش کلیدی در کمک به شرکت خود برای تبدیل شدن به اولین تولیدکننده‌ی انبوه اسید لولینیک داشته است - که آن‌ها در سال ۲۰۱۵ به آن دست یافتند. این ماده برای جایگزینی نفت در تولید داروها، پلاستیک‌ها، لوازم آرایشی و موارد دیگر استفاده می‌شود.

فلامینی در مصاحبه‌ای با لِزِکو در سال ۲۰۲۲، در حالی که ۴۰ ساله بود، به دوران حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن فوتبال و روی آوردن به صنعت انرژی نگاهی انداخت و گفت:

''معلم‌هایم حتما تعجب می‌کنند. در ۱۹ سالگی برای رفتن به آرسنال خانه را ترک کردم، حالا به اندازه زبان فرانسه، انگلیسی صحبت می‌کنم و یک شرکت بیوشیمیایی را اداره می‌کنم!''

او در مصاحبه‌ای با سیفتد اضافه کرد: ''از بچگی دو علاقه‌ی بزرگ داشتم: فوتبال و پایداری محیط زیست. من در مارسی، نزدیک دریا بزرگ شدم و از سن خیلی کم با مسائل زیست‌محیطی مربوط به پلاستیک در اقیانوس‌ها و آلودگی شیمیایی آشنا بودم.''

فلامینی ادعا می‌کند که به مدت پنج سال شرکتش را از هم‌تیمی‌ها و خانواده‌اش پنهان نگه داشته است، چرا که "نمی‌دانستم کسب و کار به کدام سمت خواهد رفت" و به دلیل اینکه یک فوتبالیست حرفه‌ای بود، فشار بیشتری روی او وجود داشت.

این شرکت در طول سال‌ها به طرز چشمگیری موفق بوده است و طبق گزارش فوربس از طریق تاک‌اسپورت، این فوتبالیست که حالا کارآفرین شده، ثروتی معادل ۱۰ میلیارد پوند دارد. این رقم خالص دارایی خیره کننده است و اگر واقعاً به این مقدار پول دسترسی داشته باشد، این ستاره می‌تواند هر چیزی را که بخواهد، از جمله سهام یکی از تیم‌های سابق خود در فوتبال، خریداری کند.

تصاحب یک باشگاه لیگ برتری

آرسنال و مارسی جایگاه ویژه‌ای در قلب او دارند

فلامینی که سهام ۶۰ درصدی این شرکت مستقر در پاریس را در اختیار دارد، در مورد بازگشت به دنیای فوتبال، اما این بار به عنوان مالک، صحبت کرده است. با ثروتی معادل ۱۰ میلیارد پوند، او می‌تواند درصد قابل توجهی از یک باشگاه بزرگ را خریداری کند و در مورد احتمال خرید یکی از تیم‌های سابقش از او سوال شده است. او در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی اتلتیک گفت: ''بدیهی است که آن باشگاه‌ها (آرسنال و مارسی) جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارند.''

''من هرگز فراموش نمی‌کنم از کجا آمده‌ام. در زندگی، هرگز نمی‌دانید، اما همه چیز درباره‌ی فرصت مناسب است. من به زمان درست، مکان درست، افراد درست، ایمان زیادی دارم. ببینیم آینده چه خواهد شد. من ایمان دارم. اگر چیزی را واقعاً بخواهید، جهان هستی معمولاً آن را برای شما به ارمغان می‌آورد. بیایید ببینیم جهان هستی چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد.''

پیش از این، تصور اینکه یک بازیکن سابق بتواند صاحب سهام در یک باشگاه لیگ برتری شود، دیوانگی به نظر می‌رسید. با این حال، آنچه فلامینی با تجارت خود به دست آورده است، چیزی جز دستاورد خارق‌العاده نبوده است.

همکاری با مسوت اوزیل

هم‌تیمی‌های سابق، کسب‌وکاری در زمین تناسب اندام راه‌اندازی کرده‌اند

فلامینی در دوران اوجش به خاطر انرژی و سرسختی‌اش شناخته می‌شد. او که حالا مدیرعامل GF Biochemicals است، همچنان زمانی را برای همکاری با مسوت اوزیل، هم‌تیمی سابقش در آرسنال، برای راه‌اندازی «Unity Performance Lab» پیدا کرده است.

«Unity Performance Lab» یک فضای دیجیتال برای سلامتی، تناسب اندام و سبک زندگی است که توصیه‌های مبتنی بر شواهد برای عملکرد و تندرستی را با راهنمایی‌های تخصصی از سوی ورزشکاران و مربیان سطح بالا ترکیب می‌کند.

با وجود اینکه فلامینی در طول دوران حرفه‌ای‌اش به خاطر مصدومیت‌های متعدد بدنام بود، فاش کرد که حتی در حین تماس‌های کاری مهم هم دوست دارد فعال بماند و گفت: ''من بیش فعال هستم. در طول کنفرانس‌های تلفنی به سختی می‌توانم ثابت بنشینم. اغلب اوقات دوربین را خاموش می‌کنم و راه می‌روم.''

''من نه تنها دوست دارم بلکه نیاز دارم خودم را تخلیه کنم. من حداقل پنج بار در هفته تمرین می‌کنم. اگر بعد از ساعت ۷ عصر به دنبالم بگردید، به احتمال زیاد مرا در حال دویدن در هاید پارک لندن، جایی که زندگی می‌کنم، یا اخیراً در حال انجام یوگا پیدا خواهید کرد.''

فلامینی، مدیرعامل ۴۰ ساله، می‌گوید: ''این به من اجازه می‌دهد تا از لحاظ فکری جدا شوم. در محل کار، من با افراد فوق‌العاده باهوشی که دکترا دارند احاطه شده‌ام، چیزهای زیادی یاد می‌گیرم اما خارج از منطقه‌ی امن خودم پیشرفت می‌کنم. گاهی اوقات خسته‌کننده است که کم‌هوش‌ترین فرد حاضر در اتاق باشید!''

فلامینی ادعا می‌کند که با درد از خواب بیدار می‌شود، اما اضافه می‌کند که «باید با آن زندگی کنید» - که به او کمک می‌کند تا برای دنیای پرمشغله‌ی تجارت آماده شود و می‌گوید: ''من این فرصت را داشتم که دوران حرفه‌ای نسبتاً طولانی‌ای در مارسی، آرسنال و میلان داشته باشم. اما در پانزده سال گذشته، هیچ روزی نبوده که بدون درد، جسمی یا روحی، از خواب بیدار شوم. شما باید با آن زندگی کنید. آمادگی خوبی برای زندگی یک کارآفرین! در دوازده سال، صدها دلیل برای تسلیم شدن داشتم.''

''همانطور که در ورزش سطح بالا، زمانی که باید در مقابل ۶۰ هزار تماشاگر در زمین اجرا کنید، باید فشار زیادی را تحمل کنید. یا ۲۰۰ درصد تعهد می‌گذارید یا ناپدید می‌شوید.''

در حالی که هواداران آرسنال ممکن است در مورد اسطوره بودن او در باشگاه بحث کنند، زمانی که مجله‌ی NME او را به عنوان یکی از افراد سال ۲۰۱۵ خود معرفی کرد، حتی دوران بازی او مورد توجه قرار نگرفت - که نشان می‌دهد او خارج از زمین چقدر پیشرفت کرده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۱ ۱۷:۰۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : GivemeSport
بازدید: ۱۸۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰