loading
در حال بررسی درخواست شما
بازگشت شبحِ سوپرلیگ
بازگشت شبحِ سوپرلیگ

بازگشت شبحِ سوپرلیگ

بازگشت شبحِ سوپرلیگ: نگرانی برای آینده‌ی فوتبال، یا طوفانی در لیوانِ آب؟

پس از حکم دادگاه مبنی بر غیرقانونی بودنِ اعمال محدودیت از سوی یوفا و فیفا علیه سوپرلیگ، زمزمه‌های بازگشت این لیگ جنجالی، دوباره نگرانی را میان هواداران فوتبال به جوش آورده است.

یادتان هست سال ۲۰۲۱ چه آشوبی به پا شد؟ ۱۲ باشگاه مطرح اروپایی، پرچمِ جدایی را بلند کردند و رویای تشکیل لیگی موازی با چمپیونزلیگِ یوفا را در سر پروراندند. اما سیل واکنش‌های خشمگین هواداران، سد محکمی مقابل این طوفان ساختگی شد و سوپرلیگ، برای مدتی به تاریخ پیوست. حالا، اما این غولِ خوابیده دوباره بیدار شده و حکم دادگاه، حکم به عدمِ صلاحیت یوفا و فیفا برای اعمال فشار علیه آن داده است.

این بار، سوپرلیگِ جدید قرار است با سه لیگ متفاوت – استار، گلد و بلو – و ۶۴ تیم از سراسر اروپا شکل بگیرد. لیگ‌های مردان و زنان هم به صورت موازی برگزار خواهند شد. اما سوالی که ذهن همه را مشغول می‌کند این است: آیا اعلان مخالفتِ چند باشگاه، برای متوقف کردنِ قطارِ دوباره‌ی سوپرلیگ کافیست، یا سرانجام شاهدِ تولد این فرزندِ ناخواسته‌ی فوتبال خواهیم بود؟

اصلا چرا نگران باشیم؟ مخالفان بر این باورند که سوپرلیگ، لیگ‌های داخلی را تضعیف کرده و جام‌های معتبر را بی‌ارزش می‌کند. آن‌ها می‌گویند تمرکز صرف بر سودآوریِ کلان، روحِ مشارکت و رقابت جوانمردانه را از فوتبال خواهد گرفت. از نگاه مخالفان، سوپرلیگ، تبعیض آشکار علیه باشگاه‌های کوچک‌تر است و فرصتِ درخشیدن‌شان را از آن‌ها می‌گیرد.

اما حامیان سوپرلیگ، ادعاهای دیگری دارند. آن‌ها می‌گویند این لیگ، با بالا بردن کیفیت بازی‌ها، تماشاگران را بیشتر هیجان‌زده می‌کند و درآمد بیشتری برای باشگاه‌ها به ارمغان می‌آورد. آن‌ها معتقدند سوپرلیگ، عرصه مناسبی برای ظهور ستارگان جدید و رقابت‌های حماسی میان بهترین‌های دنیاست.

ماجرای سوپرلیگ، جنگِ قدرت و پول در میدان مقدسِ فوتبال است. در یک سو، دغدغه‌های هواداران و اصالتِ رقابت‌های سنتی، و در سوی دیگر، وسوسه‌ی درآمدهای نجومی و درخششِ ثروتِ هنگفت وجود دارد.

هنوز معلوم نیست که کدام طرف پیروز این میدان خواهد بود. اما یک چیز واضح است: فوتبال در آستانه‌ی یک دوراهی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است. راهی را انتخاب خواهیم کرد که شورِ تماشاگران در سکوهای لرزانِ استادیوم را حفظ کند، یا مسیرِ طلا و پول را برمی‌گزینیم و روحِ حقیقیِ فوتبال را به قربانگاهِ سودهای کلان تقدیم خواهیم کرد؟

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱ ۱۱:۱۰
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : goal.com
بازدید: ۱۷۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰