loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج آمار عجیب از تاریخچه دربی شمال لندن
پنج آمار عجیب از تاریخچه دربی شمال لندن

پنج آمار عجیب از تاریخچه دربی شمال لندن

یکشنبه، برای دومین و آخرین بازی دربی فصل مقابل تاتنهام به شمال لندن خواهیم رفت - مسابقه‌ای سرشار از لحظات تاریخی و دراماتیک.

برای پیش از بازی، در کتاب‌های رکورد عمیق شدیم تا برخی از آمارهای عجیب‌تر از دیدارهایمان با اسپرز را برایتان بیاوریم و به شما تمام اطلاعاتی را بدهیم که برای تحت تأثیر قرار دادن دوستانتان در هر کجا که این جدال نمادین را تماشا می‌کنید، نیاز دارید.

برتری خانگی

در درگیری‌های اخیر، تیم میزبان تمایل به پیروزی داشته است. ما تنها دو مورد از ۳۲ بازی خانگی خود در لیگ برتر مقابل تاتنهام را که از سال ۲۰۱۰ در ورزشگاه امارات پیروز نشده‌اند، باخته‌ایم، به این معنی که در N5 به ۱۳ بازی بدون شکست افتخار می‌کنیم.

با این حال، در آن سوی شمال لندن، تاتنهام تنها دو مورد از ۱۵ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل ما را باخته است، اما یکی از آن‌ها فصل گذشته بود که ضربه مارتین اودگارد و یک گل به خودی هوگو لوریس، برتری ۲-۰ را برای ما رقم زد. آخرین باری که ما دو بازی خارج از خانه پیاپی در لیگ مقابل تاتنهام برنده شدیم، بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ بود، اما هرگز در طول تاریخ موفق به ثبت دو کلین شیت متوالی در خانه رقبای خود نشده‌ایم.

جشنواره گل

دیدارهای آرسنال و تاتنهام چهارمین بازی پرگل در تاریخ لیگ برتر است (۱۸۱ گل)، که با اختلاف کمی نسبت به جدال ما با لیورپول (۱۹۰)، نیوکاسل – تاتنهام (۱۸۶) و لیورپول – تاتنهام (۱۸۵) قرار دارد. این یعنی میانگین ۲.۸۷ گل در هر بازی در طول ۶۳ دیدار ما.

در چهار مورد، شاهد بازی‌هایی با هفت گل یا بیشتر بوده‌ایم: دو برد متوالی خانگی ۵-۲ برای ما در سال ۲۰۱۲، تساوی ۴-۴ در ورزشگاه امارات در سال ۲۰۰۸، و برد ۵-۴ در وایت هارت لین در سال ۲۰۰۴ که رابرت پیرس گل برتری را به ثمر رساند.

پنالتی‌های فراوان

هیچ تقابلی در تاریخ لیگ برتر به اندازه دربی شمال لندن پنالتی نداشته است. با ۲۵ پنالتی در این دیدارها، به همان تعداد پنالتی در بازی‌های لیورپول و تاتنهام رسیده‌ایم.

با گل شدن پنالتی بوکایو ساکا در تساوی ۲-۲ ما در اکتبر گذشته، باید به فصل ۲۰۱۷/۱۸ بازگردید تا آخرین فصلی را پیدا کنید که در هیچ‌کدام از بازی‌های خانگی یا خارج از خانه ما پنالتی اعلام نشد. همچنین، هری کین که به تازگی از تیم جدا شده است، هفت گل از مجموع ۱۴ گل رکورددار خود در دربی شمال لندن را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است که بیشترین گل زده توسط هر بازیکنی مقابل یک حریف خاص در تاریخ این رقابت‌ها می‌باشد.

پادشاهان کامبک

ما در دوران اخیر از برخی جدال‌های پرنوسان مقابل همسایگان خود لذت برده‌ایم، مانند جبران باخت دو گله و کسب پیروزی قاطع ۵-۲ در فوریه ۲۰۱۲.

در واقع، تاتنهام بیشترین امتیاز را در لیگ برتر مقابل ما از دست داده است (۴۵ امتیاز)، و در ۱۹ مورد از ۶۳ دیدار ما در سطح برتر از سال ۱۹۹۲، پیشتازی در بازی را از دست داده است. با این حال، اسپرز در سه مورد از چهار بازی اخیر خود مقابل ما که در آن پیش افتاده‌اند، برنده شده است.

درام وقت‌های تلف‌شده نزدیک است؟

در تاریخ لیگ برتر در بازی‌های بین ما و اسپرز، ۶ گل در دقیقه ۹۰ یا بعد از آن به ثمر رسیده است، اما از تساوی هیجان‌انگیز ۴-۴ در اکتبر ۲۰۰۸، هیچ گل برتری در وقت‌های تلف‌شده وجود نداشته است. 

به نظر می‌رسد طلسم گل‌های دقایق پایانی در بازی‌های ما مقابل تاتنهام شکسته شده است، زیرا آخرین باری که شاهد گل برتری در وقت‌های تلف‌شده در یک دربی شمال لندن در لیگ برتر بودیم، به تساوی هیجان‌انگیز ۴-۴ در اکتبر ۲۰۰۸ بازمی‌گردد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۸ ۱۳:۰۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰