loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال ولورهمپتون و آرسنال
پیش بازی جدال ولورهمپتون و آرسنال

پیش بازی جدال ولورهمپتون و آرسنال

یک هفته فراموش‌شدنی برای آرسنال رقم خورد که با حذف از لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه و واگذاری صدر جدول لیگ برتر به منچسترسیتی در آخر هفته گذشته همراه بود.

یک ضربه سر از جاشوا کیمیش در نیمه دوم برای فرستادن بایرن مونیخ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان کافی بود. پیروزی ۱-۰ باواریایی‌ها در بازی برگشت، برتری ۳-۲ در مجموع را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

این ناکامی در اروپا، بر ناکامی‌های داخلی آرسنال افزوده و حالا آن‌ها در لیگ به دنبال جبران هستند. کار برای توپچی‌ها از دیدار با ولورهمپتون در مولینکس در اواخر شب شنبه آغاز می‌شود.

هفته گذشته برای مدافع عنوان قهرمانی، منچسترسیتی، بهتر از این نمی‌شد رقم بخورد، چرا که لیورپول با باخت ۱-۰ خانگی مقابل کریستال پالاس و فروپاشی آرسنال در دقایق پایانی با نتیجه ۲-۰ مقابل استون ویلا در ورزشگاه امارات، امتیاز از دست داد.

این چرخش نتیجه به سود سیتی، آن‌ها را با دو امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار می‌دهد. آرسنال رده دومی تنها به لطف تفاضل گل بالاتر از قرمزهای یورگن کلوپ قرار دارد.

پس از هفته سی و سوم، شانس قهرمانی سیتی طبق پیش‌بینی‌های پایان فصل اپتا از ۴۰.۶٪ به ۷۰.۱٪ افزایش یافت، در حالی که شانس آرسنال با ۱۲٪ کاهش به ۱۸.۳٪ رسید که تنها کمی بالاتر از لیورپول (۱۱.۷٪) است.

آرتتا امیدوار است که برخلاف فصل گذشته، آرسنال بعد از ناامیدی روز یکشنبه، فرصت دیگری را برای قهرمانی در لیگ از دست ندهد. توپچی‌ها در نیمه اول بازی را کنترل کردند، اما با گل‌های لئون بیلی و اولی واتکینز در دقایق پایانی، طعم تلخ شکست را از اونای امری و استون ویلا چشیدند.

این شکست، اولین باخت آرسنال در لیگ برتر در سال ۲۰۲۴ بود. خبر خوب این است که آن‌ها از ابتدای فصل ۲۰۲۲/۲۳ تنها دو بار در لیگ برتر متحمل شکست‌های پیاپی شده‌اند. اما خبر بد این است که یکی از این موارد به ماه مه ۲۰۲۳ برمی‌گردد، جایی که باخت‌های متوالی مقابل برایتون و ناتینگهام فارست، رویای قهرمانی فصل گذشته را نقش بر آب کرد. مورد دیگر نیز به دسامبر این فصل و باخت مقابل فولام و وستهام برمی‌گردد.

آرتتا برای بازگشت به مسیر پیروزی، به درخشش بوكایو ساکا امیدوار است. این وینگر در هفت بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ برتر، در هشت گل (هفت گل و یک پاس گل) نقش داشته است.

سهم ساکا در ۱۳ گل خارج از خانه (هشت گل و پنج پاس گل) در این فصل، بیشترین تعداد مشارکت یک بازیکن آرسنال در یک دوره لیگ برتر از زمان الکسیس سانچز با ۲۰ گل در فصل ۲۰۱۶/۱۷ است.

به احتمال زیاد در جناح دیگر شاهد حضور گابریل مارتینلی خواهیم بود، هرچند آرتتا گزینه‌هایی روی نیمکت دارد. لئاندرو تروسارد در ۱۶ بازی به عنوان بازیکن تعویضی در لیگ برتر این فصل، ۴ گل به ثمر رسانده است، که به اندازه ۱۲ بازی او به عنوان بازیکن فیکس است. او در این فصل به طور میانگین هر ۲۱۸ دقیقه به عنوان بازیکن فیکس و هر ۸۶ دقیقه به عنوان بازیکن تعویضی گلزنی کرده است.

اما در مورد میزبان بازی روز شنبه، ولورهمپتون از زمان پیروزی ۲-۱ مقابل فولام در ۹ مارس، در لیگ برتر پیروز نشده است. روند بدون برد آن‌ها بعد از تساوی ۲-۲ مقابل ناتینگهام فارست در آخرین بازی، به چهار مسابقه رسید. ماتئوس کونیا دو بار گلزنی کرد، اما گل‌های مورگان گیبس-وایت و دانیلو باعث شد امتیازات در سیتی گراوند تقسیم شود.

گری اونیل سرمربی ولورهمپتون، حداقل از بازگشت کونیا که در اولین بازی خود پس از ۹ هفته مصدومیت همسترینگ عملکرد خوبی داشت، آسوده خاطر شده است. با نگاهی به آمار قبل از مصدومیت همسترینگ، کونیا در ۹ بازی اخیر خود در لیگ برتر در ۹ گل (۶ گل و ۳ پاس گل) نقش داشته است.

مجموع ۱۱ گل کونیا در این فصل، او را بعد از رائول خیمنز (۱۷ گل در ۲۰۱۹/۲۰، ۱۳ گل در ۲۰۱۸/۱۹) و استیون فلچر (۱۲ گل در ۲۰۱۱/۱۲)، در رتبه چهارم بهترین گلزنان ولورهمپتون در یک دوره لیگ برتر قرار می‌دهد.

اگر کونیا بتواند این روند گلزنی را در مقابل دروازه حریف ادامه دهد، اونیل همچنان ممکن است به یک سهمیه غیرمنتظره اروپایی امیدوار باشد. ولورهمپتون با قرار گرفتن در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی لیگ، تنها پنج امتیاز با وستهام رده هشتم فاصله دارد، هرچند که وستهام یک بازی بیشتر انجام داده است.

ولورهمپتون علیرغم نوسانات اخیر، در دو بازی خانگی گذشته خود مقابل تیم‌هایی که روز بازی در رده‌های اول و دوم جدول قرار داشتند، به پیروزی رسیده است. آن‌ها در ماه سپتامبر منچسترسیتی را ۲-۱ شکست دادند و در نوامبر نیز تاتنهام را با همین نتیجه مغلوب کردند.

بازگشت مدافعان کناری رايان آيت نوری و نلسون سمدو می‌تواند چالش سخت دیگری را مقابل یک تیم از جمع دو تیم برتر برای آن‌ها آسان‌تر کند. ژان-ريکنر بلكگارده نیز ممکن است از مصدومیت آزاردهنده زانو که او را برای چهار بازی لیگ برتر خانه‌نشین کرده بود، بازگردد. هرچند، کریگ داوسون و پدرو نتو همچنان مصدومان بلندمدت ولورهمپتون باقی خواهند ماند.

در مورد اخبار مصدومیت آرسنال، يورين تيمبر همچنان به روند بازگشت از مصدومیت طولانی مدت زانو ادامه می‌دهد و ممکن است به زودی برای تیم زیر ۲۱ سال به میدان برود. با توجه به حذف از لیگ قهرمانان، دیگر نگرانی مصدومیتی برای ترکیب اصلی آرتتا وجود ندارد و نیازی به چرخش نفرات نیست.

بازی‌های رو در رو

ولورهمپتون که در فصل ۲۰۲۰/۲۱ موفق به ثبت دو برد مقابل آرسنال شده بود، حالا در پنج تقابل اخیر خود برابر توپچی‌ها مغلوب شده است. نکته قابل توجه این است که در هر دو شکست خانگی در این دوره، موفق به گلزنی نشده‌اند.

این روند شامل شکست ابتدای دسامبر در امارات است، جایی که ساکا و اودگارد پیش از آنکه کونیا در دقایق پایانی یکی از گل‌ها را جبران کند، برای آرسنال گلزنی کردند و آن بازی با نتیجه ۲-۱ به سود آرسنال به پایان رسید.

آرسنال همچنین در ۳۲ دیدار اخیر خود در تمامی رقابت‌ها مقابل ولورهمپتون موفق به گلزنی شده است. این طولانی‌ترین روند گلزنی آن‌ها مقابل یک تیم در تاریخ باشگاه به شمار می‌رود. تنها برابر وست بروم، رقیب همشهری ولورهمپتون، می‌توان چنین رکوردی را مشاهده کرد.

فرم اخیر دو تیم

ولورهمپتون در سه بازی از پنج بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر (۲ برد) – مقابل وستهام، برنتفورد و منچستریونایتد – شکست خورده است. این تعداد باخت خانگی برای آن‌ها بیشتر از کل باخت‌های خانگی‌شان در ۱۵ بازی قبلی در مولینکس (۹ برد، ۴ مساوی، ۲ باخت) است.

اونیل سرمربی ولورهمپتون، ممکن است از ادامه این روند نگران باشد، چرا که آرسنال در پنج بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است. این طولانی‌ترین روند کلین شیت آن‌ها در تاریخ این باشگاه به شمار می‌رود (همچنین پنج کلین شیت بین فوریه و آوریل ۱۹۹۷).

آخرین تیمی که توانست در شش بازی خارج از خانه پیاپی در لیگ برتر کلین شیت کند، لیورپول بود که به این مهم در بین ماه‌های دسامبر و مارس ۲۰۱۴/۱۵ دست یافت. ادامه یافتن این روند برای آرسنال ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا ولورهمپتون بتواند در دقایق ابتدایی بازی به گل برسد.

آرسنال در ۱۲ بازی لیگ برتری خود در سال ۲۰۲۴ تنها دو گل در نیمه اول دریافت کرده است. هر دوی این گل‌ها در دقیقه ۴۵ به ثمر رسیدند (مقابل لیورپول و برنتفورد) که البته توپچی‌ها در نهایت هر دو بازی را با پیروزی به پایان رساندند.

پیش‌بینی

سوپرکامپیوتر اپتا، آرسنال را با ۵۱.۳٪ پیروزی در ۱۰,۰۰۰ شبیه‌سازی پیش‌بازی، به‌عنوان تیم محبوب این دیدار معرفی کرده است.

ولورهمپتون تنها در ۲۱.۸٪ از همین شبیه‌سازی‌های مبتنی بر داده، به برتری دست یافته است و نتیجه مساوی با احتمال ۲۶.۹٪، گزینه محتمل‌تری به نظر می‌رسد، هرچند که این نتیجه به سود قهرمانی آرسنال نخواهد بود.

آرسنال در ۴۲.۷٪ از پیش‌بینی‌های پایان فصل اپتا، به عنوان تیم دوم جدول رده بندی لیگ برتر معرفی شده است، در حالی که ولورهمپتون همچنان با ۲۷.۳٪ در رتبه یازدهم باقی مانده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۳۱ ۱۹:۲۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۶۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰