loading
در حال بررسی درخواست شما
نروژ واقعا سرد است
نروژ واقعا سرد است

نروژ واقعا سرد است

با یک مصاحبه ویژه با فریدا مانوم، ستاره آینده دار و آماده آرسنال در سال ۲۰۲۴ همراهتان هستیم. فریدا در این گفت‌وگو نگاهی به نیمه دوم فصل و برنامه‌های آینده تیم بانوان آرسنال می‌اندازد.
فریدا: سلام به همه! خیلی خوشحالم که در سال ۲۰۲۴ دوباره در خدمت شما هستم. تعطیلات طولانی کریسمس واقعا به ما کمک کرد تا ریکاوری کنیم و حالا برای نیمه دوم فصل پر از انرژی هستیم.

کریسمس امسال برای من کمی متفاوت بود، چون با کل خانواده‌ام تعطیلات را در تایلند گذراندیم. پدرم در جوانی در تایلند زندگی می‌کرد، بنابراین با همه پسرعموها، عمه‌ها و عموهایم رفتیم. دو هفته آنجا بودیم و کریسمس گرمسیری تجربه‌ای خاص بود. چون در خانه‌ام، نروژ، هوا احتمالا منفی ۱۵ درجه و پر از برف بود. راستش را بخواهید، خوشحالم که امسال از آن سرما فرار کردم! اما کریسمس نروژی هم واقعا حال و هوای خاص خودش را دارد.

قبل از اینکه برای تعطیلات برویم، فرصت برگزاری یک جشن کریسمس تیمی درست و حسابی را نداشتیم، اما همچنان توانستیم طبق رسم هر ساله، بازی بابا نوئل مخفی را انجام دهیم. البته که اسمش بابانوئل مخفی است، اما آخرش همه می‌فهمند چه کسی برای چه کسی کادو خریده. من کارت ویو [میدیما] را کشیدم و او برایم حدود ۲۰ جفت دستکش خریده بود! واقعا خنده‌دار بود.

من همیشه با دستکش بازی می‌کنم، حتی وقتی هوا آنقدرها هم سرد نیست. فکر می‌کنم حالا به نوعی برایم یک عادت شده. به هر حال، با تشکر از ویو، برای بقیه فصل کاملا مجهز هستم. او هم خیلی دستکش می‌پوشد، شاید باید چند جفت به او پس بدهم.

 

فریدا مانوم

  • بازگشت پرقدرت پس از یک شروع نه چندان دلچسب:

شروع فصل برای ما چندان آسان نبود. تازه از جام جهانی برگشته بودیم و فرصتی برای فصل گذشته نداشتیم. عملکرد نروژ در جام جهانی هم آنطور که انتظار داشتیم نبود. با این حال، به محض ورود به آرسنال، باید تمرکز کامل را روی عملکرد در زمین می گذاشتم. از لحاظ جسمی فشار زیادی در آن دوره متحمل شدیم، اما تعطیلات کریسمس فرصتی عالی برای تجدید قوا و آمادگی برای نیمه دوم فصل بود.

  • نیمه اول؛ آموخته ها و چالش های پیش رو:

در نیم فصل اول، مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا تجربه تلخی برایمان رقم زد. نرسیدن به این رقابت ها ناکامی بزرگی بود، اما نحوه بازگشت و پیشرفت سریع تیم ستودنی بود. شاید خیلی ها فکر کنند شکست در لیگ قهرمانان ضربه سختی به ما زد، اما این تجربه درس های زیادی هم برای تیم و هم به صورت فردی به همراه داشت. چه در لیگ قهرمانان و چه در لیگ داخلی، همیشه باید آماده چالش باشیم. شروع خوبی در لیگ نداشتیم، اما رفته رفته انسجام تیمی بیشتر شد و من هم با شیوه بازی خودم در تیم هماهنگ شدم. نیمه دوم فصل بسیار هیجان انگیز خواهد بود. شانس قهرمانی در هر دو جام حذفی و لیگ برای ما وجود دارد و مشتاقانه منتظر این رقابت ها هستیم.

  • فشار، انرژی و فلسفه تیمی:

بازی برگشت مقابل واتفورد در جام حذفی، فرصت خوبی برای بازگشت به شرایط بازی بود. در مقابل تیمی از لیگ پایین تر، باید جدیت و تمرکز بالایی داشته باشید و در عین حال، فرصت های زیادی برای گلزنی خلق کنید. فکر می کنم عملکرد خوبی داشتیم. بعد از بازی با هم مرور کردیم که چطور می توانستیم دقت بیشتری داشته باشیم و آن یک گل را دریافت نکنیم، اما به طور کلی بازی خوبی بود و فرصتی عالی برای اجرای تمرینات دو هفته گذشته به دست دادیم.

پرس شدید یکی از ارکان اصلی بازی ماست. یوناس حدود دو سال و نیم است که روی این موضوع تاکید دارد و از ما میخواهد همیشه با به صورت تهاجمی فشار بیاوریم، توپ را در مناطق بالا از حریف پس بگیریم و بلافاصله موقعیت گل ایجاد کنیم. گل من مقابل واتفورد مثال خوبی از این فلسفه است. فشار عالی بث، حرکت رو به جلوی استینا و سپس به ثمر رساندن گل در عرض چند ثانیه، کار را برای حریف بسیار دشوار می کند. به عنوان یک شماره ۱۰، فشار زیادی می آورم و از پس گرفتن توپ در مناطق بالا و خلق موقعیت از آن، انرژی زیادی دریافت می کنم. این بخش مهمی از بازی من و همچنین فلسفه کلی تیم است.

همیشه باید با توجه به حریف، تغییراتی در نوع بازی ایجاد کنید و همین باعث می شود فوتبال تماشایی و جذاب باشد. باید با هم تیمی های خود هماهنگ شوید و تمام تلاش خود را برای موفقیت و استفاده از توانایی های مشترک به کار بگیرید. در خط حمله، آلسیا با استینا کمی متفاوت است. او کمتر تمایل دارد تا توپ را نگه دارد و این به من اجازه می دهد تا روی ارسال های دقیق تمرکز کنم. از طرف دیگر، استینا بازیکنی است که مدافعان را به زمین می کشاند و در فضاهای خالی پشت خط دفاع حرکت می کند و این فضا را برای من ایجاد می کند. هر دو بازیکن ویژگی های مثبت و متفاوتی دارند و باعث می شوند شیوه بازی من کمی تغییر کند. همین اتفاق در مورد هافبک های دیگر هم وجود دارد. هر کدام از آنها با توجه به سبک بازی خود، توانایی های متفاوتی مثل ارسال پاس های کلیدی یا حمل توپ در عمق دارند.
نیم فصل دوم فصل بسیار مهمی خواهد بود. من برای کل فصل هیجان زده هستم، اما به خصوص برای بازی مقابل چلسی در استمفورد بریج. من هرگز در یک بازی خارج از خانه مقابل چلسی پیروز نشده ام و می خواهم این روند را تغییر دهم.»

فریدا افزود: «همه ما بسیار انگیزه داریم، به خصوص پس از نتیجه بازی مقابل چلسی در امارات، جایی که موقعیت های زیادی ایجاد کردیم و اکثر بازی را تحت کنترل داشتیم. این خوب است که با آن اعتماد به نفس به نیم فصل دوم لیگ برتر زنان انگلیس وارد شویم و من نمی توانم صبر کنم تا کار را شروع کنم.»

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۷ ۱۰:۲۴
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: بانوان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۳۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰