loading
در حال بررسی درخواست شما
۱۸ نکته از ۱۸ سال حضور ونگر در آرسنال
۱۸ نکته از ۱۸ سال حضور ونگر در آرسنال

۱۸ نکته از ۱۸ سال حضور ونگر در آرسنال

 
آرسن ونگر روز چهارشنبه هجدهمین سال حضورش در آرسنال را جشن میگیرد و به این مناسبت در این مقاله به 18 نکته از دوران حضورش و چگونگی انقلاب و بهبود فوتبال توسط او  در آرسنال و انگلستان  میپردازیم.
 
1- تمرینات -  ونگر به سبک تمرینات قدیمیتر کرنومتری به گردن می اندازد و زمان را مرتبا اعلام میکند تا تمریناتش کوتاه ، موثر و با شدت زیاد دنبال شود.
 
2- ممنوعیت مشروبات الکلی - ونگر فرهنگ نوشیدن باشگاه را به طور کامل تغییر داد و نوشیدن مشروبات الکلی را برای بازیکنان ممنوع کرد.
 
3- رژیم غذایی - در آن روزها قبل از بازی حبوبات و انواع املت قبل از بازیها صرف میشد و این تبدیل به مرغ آبپز و سبزیجات شد بدون سس کچاپ.
 
4- شکست ناپذیران - به طور قطع بهترین تیم تاریخ تمام دوران لیگ برتر بودند. آنها جام سال  2004 را بدون شکست بالای سر بردند.
 
5- لیگ قهرمانان-   ثبات آنها در حضور در لیگ قهرمانان قابل توجه است. 18 فصل پیاپی این کار را تکرار کرده اند حال اینکه هیچ باشگاه انگلیسی دیگری موفق به انجام چنین کاری نشده است.
 
6- تیری هانری -  ونگر او را به انگلستان آورد و از یک وینگر نه چندان خوب اورا تبدیل به اسطوره آرسنال کرد. 
 
 
 
7- چهار مدافع مشهور -  ونگر خوش اقبال بود که دیکسون ، بولد ، آدامز و وینتربرن  را در باشگاه داشت. با آغوشی باز آنها را پذیرفت و تیمش بر پایه آنها دوگانه 98 را فتح کرد و سپس مدافعین جدید خود را در تیم شکست ناپذیران شکل داد.
 
8-  بازی خاطرات - اوه جقدر با مزه بود دیدن کنایه ها و و اظهارات گستاخانه او  با فرگوسن و مورینیو !
 
9- استادیوم امارات - ونگر به تنهایی آن را نساخت اما به ساخت این استادیوم 350 میلیون پوندی و 60 هزارنفری کمک کرد.
 
10- دابل ها - آرسنال سال 1971 موفق به فتح دوگانه شده بود و همواره از آن به عنوان دستاوردی باورنکردنی یاد میشد که ونگر به فاصله 4 سال موفق شد دو باراین کار را تکرار کند.
 
11- صحنه را ندیدم - آن روزها بازیکنان تیم پرخاشگر و قوی بودند و همواره در درگیریه شرکت داشتند و ونگر هیچوقت این صجنه ها را نمیدید!
 
12-  حضور مربیان حارجی - ونگر اولین مربی خارجی بود که موفق به فتح لیگ برتر شد و او باعث شد تا مربیان خارجی بیشتری پس از آن در لیگ برتر حضور داشته باشند.
 
13- حضور  بازیکنان خارجی - ونگر بازیکنانی مانند هانری ، پیرس ، لیونبرگ ، پتیت و ویرا را خریداری کرد و این به بهتر شدن لیگ برتر کمک کرد.  او در 14 فوریه 2005 اولین تیم انگلیسی تاریخ را بدون حضور حتی یک بازیکن انگلیسی  مقابل کریستال پالاس به زمین فرستاد و موفق شد در آن بازی 5-1 پیروز شود.
 
14- ناجی فوتبال انگلستان - با وجود خرید بازیکنان خارجی اکنون ونگر رویه خود را تغییر داده و هسته ای از بازیکنان انگلیسی را در تیم تشکیل داده و روحیه ای ملی در رختکن تیم حاکم است.
 
15- گزش صدا -  گزش کوچک صدای ونگر بسیار با مزه است. او سعی میکند کنفرانس مطبوعاتیش از یک جلسه گزارش در مورد درد و مصدومیت بازیکنان تبدیل به جلسه ای شاد کند. از جمله " هرکس فکر میکند زیباترین زن را در خانه خود دارد " گرفته تا "اگر هر روز خاویار مصرف کنید ، دشوار است به سوسیس برگردید". همچنین کلماتی مانند "footballistically"  را به فرهنگ لغات انگلیسی اضافه کرده است.
 
16- ایجاد گروهی همانند پسرانش - ونگر ایمانی قوی به بازیکنان جوان دارد. شرایطی برای پیشرفت آنها فراهم کرده و به آنها فرصت بازی میدهد و در لحظات خوب و بد با آنها میماند. جک ویلشر ، آرون رمزی ، کیرون گیبس ،تئو ولکات و ویچک شزنی از نمونه این بازیکنانند.
 
17- منصوب کردن خود به عنوان صدر اعظم - هواداران ممکن است این مسئله را دوست نداشته باشند اما ونگر به این مسئله افتخار میکند که باشگاه به فلسفه خود در زمینه خودکفا بودن وفادار است. او اخیرا هزینه زیادی برای الکسیس سانچز و مسوت اویل کرده اما قبل از آن ترجیح میداد بازیکنان دسته دوم و گمنام فرانسوی را به تیم بیاورد و خودش آنها را پرورش دهد و تجارت خوبی در این زمینه انجام داد اما آیا این به معنی فتح جام است؟
 
18-  بازی روان - قطعا این مهمترین نکته است. آرسنال با عنوان آرسنال خسته کننده ( Boring ..boring arsenal) شناخته میشد و در دوران ونگر آنها هیجان انگیز ترین بازیها را انجام دادند. بازی سریع و پاسکاریهای عالی بهمراه بازیکنانی عالی و گلهایی دیدنی. ونگر با تغییر استایل و فلسفه بازی ، فلسفه کل باشگاه را نیز تغییر داده و این تنها از یک نابغه بر می آید.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۷/۹
به قلم آرش فقیهی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : espnfc.com
بازدید: ۲,۶۶۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰