loading
در حال بررسی درخواست شما
آمار و ارقام به جا مانده از پیروزی آرسنال مقابل چلسی
آمار و ارقام به جا مانده از پیروزی آرسنال مقابل چلسی

آمار و ارقام به جا مانده از پیروزی آرسنال مقابل چلسی

پیروزی ۵-۰ آرسنال مقابل چلسی، بزرگترین برد تاریخ آنها مقابل آبی‌ها در تمامی رقابت‌ها است. در حالی که این سنگین‌ترین شکست آبی‌ها در یک دربی لندن از زمان باخت ۶-۰ مقابل QPR در مارس ۱۹۸۶ به شمار می‌رود.

گل اول لئاندرو تروسارد در دقیقه چهارم، سریع‌ترین گل آرسنال به چلسی در لیگ برتر از دسامبر ۲۰۰۴ به بعد بود، زمانی که تیری آنری بعد از دو دقیقه دروازه آبی‌ها را باز کرد.

آرسنال در مقابل چلسی در نیمه اول ۱۳ ضربه و در نیمه دوم ۱۴ ضربه به سمت دروازه زد (مجموعاً ۲۷ ضربه). در حقیقت، این دو حالا بالاترین آمار شوت‌های آرسنال در یک نیمه مقابل چلسی در تاریخ لیگ برتر (از فصل ۲۰۰۳/۰۴) به شمار می‌روند.

آرسنال در این فصل از لیگ برتر در شش بازی مختلف موفق شده بیش از ۵ گل به ثمر برساند (این اتفاق در ۵ بازی از ۱۴ بازی آنها از ابتدای سال جدید رخ داده است)، که بهترین آمار آنها در یک دوره لیگ از فصل ۱۹۳۴/۳۵ (با ۱۰ بار) به شمار می‌رود.

آرسنال در ۱۵ بازی آخر خود در لیگ برتر، در هیچ‌کدام در نیمه اول عقب نیفتاده است. این بهترین رکورد آن‌ها بعد از دوره‌ی ۳۰ بازی بدون شکست در نیمه اول زیر نظر آرسن ونگر در سال ۲۰۱۷ است.

ما حالا در این فصل در ۷ بازی مختلف با اختلاف حداقل ۵ گل به پیروزی رسیدیم؛ که بیشترین تعداد برد با این اختلاف در یک فصل برای ما محسوب می‌شود. 

آرسنال در این فصل از لیگ برتر، در سه دربی لندن با اختلاف حداقل ۵ گل به پیروزی رسیده است (۵-۰ مقابل کریستال پالاس، ۶-۰ مقابل وستهام و ۵-۰ مقابل چلسی). این بیشترین تعداد برد با چنین اختلافی در یک فصل توسط یک تیم در تاریخ لیگ‌های انگلستان است.

آرسنال بعد از ۳۴ بازی در یک فصل از رقابت‌های سطح اول انگلیس، به بیست و چهارمین برد خود در لیگ برتر دست یافت؛ که بهترین آمار مشترک آن‌ها در این مقطع است. از سه باری که توپچی‌ها در این مرحله از فصل چنین تعداد بردی داشته‌اند، دو بار آن در دو فصل اخیر تحت هدایت میکل آرتتا بوده است (همچنین ۲۴ برد در زیر نظر آرسن ونگر در فصل ۲۰۰۳/۰۴).

آرسنال در این فصل از لیگ برتر، در تمامی ۱۵ بازی که در نیمه اول پیش افتاده‌اند، به پیروزی رسیده‌اند. این تساوی با بهترین رکورد صد در صدی آن‌ها در یک فصل از لیگ برتر، بعد از پیش افتادن در نیمه اول است (همچنین ۱۵ برد از ۱۵ بازی در فصل ۲۰۱۳/۱۴).

گل وایت چهاردهمین گل آرسنال از روی کرنر در لیگ برتر این فصل است که بیشترین تعداد گل از روی کرنر در بین تیم های لیگ به شمار می‌رود.

آرسنال در لیگ برتر این فصل، ۱۲ گل توسط مدافعان به ثمر رسانده است که بالاترین آمار در بین تیم های لیگ است (تاتنهام و نیوکاسل - ۱۱ گل).

مارتین اودگارد در مقابل چلسی هشت موقعیت گل از بازی‌سازی در جریان بازی ایجاد کرد؛ که بیشترین تعداد برای یک بازیکن آرسنال در یک بازی لیگ برتر از زمان مسوت اوزیل مقابل اورتون در اکتبر ۲۰۱۷ (۸) است.

عملکرد مارتین اودگارد در بین بازیکنان هفت لیگ معتبر اروپایی در این فصل:
بیشترین ایجاد موقعیت در جریان بازی (۷۸)
بیشترین پاس صحیح به محوطه جریمه (۱۰۲)
بیشترین پاس به محوطه جریمه (۱۶۲)
بیشترین پاس عمقی موفق (۱۸)
بیشترین پاس عمقی (۳۴)

کای هاورتز اولین بازیکنی است که پس از بازی برای چلسی در لیگ برتر، توانسته دو گل مقابل آنها به ثمر برساند.

کای هاورتز برای آرسنال مقابل چلسی (۲ گل) بیشتر از دوران حضورش در چلسی مقابل آرسنال (۰ گل) موفق به گلزنی شده است.

کای هاورتز در ۱۰ بازی آخر خود در لیگ برتر مستقیماً در ۱۱ گل (۷ گل و ۴ پاس گل) نقش داشته است.

چلسی در تاریخ لیگ برتر، بیش از هر تیم دیگری، گل‌هایی را از بازیکنان سابق خود دریافت کرده است. کای هاورتز بیست و نهمین بازیکن چلسی است که موفق به گلزنی به این تیم شده است.

لئاندرو تروسارد از زمان ادو در فصل ۲۰۰۳/۰۴، اولین بازیکن آرسنال است که در یک فصل، هم در خانه و هم در خارج از خانه مقابل چلسی در لیگ برتر گلزنی می‌کند.

لئاندرو تروسارد برای اولین بار در دوران حرفه‌ای‌اش موفق شد در یک فصل از لیگ برتر به آمار دو رقمی در تعداد گل برسد. او حالا در ۸ بازی ابتدایی‌اش که از ابتدا در ترکیب آرسنال قرار گرفته، ۵ گل به ثمر رسانده است.

دکلان رایس در ۳۴ بازی لیگ برتر برای آرسنال، شش پاس گل ثبت کرده است، که با تعداد پاس گل های او در ۱۰۵ بازی آخرش برای وستهام در این رقابت‌ها برابری می‌کند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۵ ۱۶:۱۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۵۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰