loading
در حال بررسی درخواست شما
چگونه لاکازت و اوبامیانگ با هم میتوانند بازی کنند
چگونه لاکازت و اوبامیانگ با هم میتوانند بازی کنند

چگونه لاکازت و اوبامیانگ با هم میتوانند بازی کنند

سوالی که طرفداران آرسنال در این تابستان مدام از یکدیگر می‌پرسند این است که امری از چه روشی باید استفاده کند تا دو مهاجم خود یعنی اوبامیانگ و لاکازت در کنار هم به میدان روند.
از زمانی که اوبامیانگ در ژانویه به آرسنال پیوست تفکر حاکم بر این باور بود که تنها یکی از این دو مهاجم باید در زمین باشد اما اکثر طرفداران آرسنال با این طرز فکر مخالف بودند.آن‌ها دوست داشتند این دو مهاجم در کنار هم بازی کنند و در آخر فصل نیز دیدند چه ارتباط خوبی در زمین بین آن‌ها ایجاد شده بود.ولی در پیش فصل اونای امری سعی کرد از هر دو یا یکی از آن‌ها استفاده کند از اوبامیانگ در بازی مقابل پاریس ژرمن و چلسی استفاده کرد و لاکازت را در نیمه دوم به زمین آورد که موفق به زدن ۳ گل در این ۲ بازی شد.


اما شما فکر می‌کنید امری چه گزینه‌هایی برای استفاده از هر دو بازیکن با وجود بازی‌سازی مثل مسوت اوزیل دارد؟ بیایید یه نگاه به این روش‌ها بندازیم.

تاکتیکی از امری در اسپانیا شناخت داریم ۴-۲-۳-۱ است که در بازی با پاریسن ژرمن این فورم را دیدیم به صورتی که اوبامیانگ به عنوان مهاجم مرکزی و اوزیل ، ایوبی و‌میخیتاریان در پشت این بازیکن ایفای نقش کردند ولی جایی برای لاکازت نبود و مجبور شد روی نیمکت بشیند اما امری میتونست از لاکازت به عنوان مهاجم مرکز و اوبامیانگ را به عنوان مهاجم واید در سمت چپ زمین به کار بگیر چیزی شبیه نمایش نیمه اول بازی دوستانه مقابل بورهام وود.
اوزیل نقش پست ۱۰ را می‌تواند ایفا کند و میخیتاریان روی دست اوزیل در سمت راست بازی خواهد کرد.

گزینه ۴-۳-۳ را انتخاب کنید.

در اواخر دوران آرسن ونگر آرسنال از ترکیب ۴-۳-۳ بارها استفاده کرد. امری می‌تواند از این فورمیشن استفاده کند بطوری که لاکازت در مرکز مهاجمین و اوبامیانگ و میخیتاریان در کنار این مهاجم مرکزی بازی کنند ، موضوع مهم این است اوزیل می‌تواند در ترکیب سه هافبکه در ضلع بالای آرون رمزی و لوکاس توریرا بازی کند.اما این ترکیب برای آرسنال پیشنهاد نمی‌شود زیرا که اوزیل علاقه ای به بازی در عمق و بازگشت و کمک به خط هافبک برای دفاع ندارد.

سیستم ۳-۵-۲ با وینگر اور لب

اگر یک ترکیبی باشد که اوبامیانگ و لاکازت می‌توانند کنار هم بازی کنند امری می‌تواند آن را امتحان کند.در کناره ها سئاد کلاسیناچ و هکتور بیرین می‌توانند نقش دفاع-وینگر را ایفا کنند در حمله آرون رمزی و مسوت اوزیل به گلزنی تیم کمک خواهند کرد و در زمان دفاع توریرا عمق دفاع و رمزی و اوزیل جلوی زمین را پوشش خواهند داد بنابراین اوبامیانگ و لاکازت می‌توانند در کنار زمین در خط حمله برای تیم حریف دردسر ساز شوند.

۴-۴-۲ لوزی

 در این سیستم ۴ دفاع نقش حیاتی را ایفا خواهند کرد . خط هافبک را به صورت یک لوزی در نظر بگیرید لوکاس توریرا در عمق این لوزی ، رمزی و ژاکا در کنارها و اوزیل در بالاترین نقطه لوزی پشت سر اوبامیانگ و لاکازت می‌توانند بازی کنند.

سیستم ۴-۴-۲ سنتی

در این فورمیشن خط هافبک غالبا به صورت خطی بازی خواهند بصورتی که توریرا و گوندوزی وظایف دفاعی و رمزی ( میخیتاریات ) و اوزیل میتوانند تیم را به جلو هدایت کنند . مشکل بزرگ این سیستم این است شما مجبور خواهید بود اوزیل را به وینگر چپ متمایل کنید که این پست اصلا برای مسوت اوزیل مناسب نیست. در صورت نیاز از میخیتاریان یا نلسون در سمت راست اوبامیانگ و لاکازت شما می‌توانید بهره‌مند شوید.





به قلم میلاد بهرام

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۱۲
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۳۸۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰