loading
در حال بررسی درخواست شما
زندگی در اوج: بث مید (قسمت اول)
زندگی در اوج: بث مید (قسمت اول)

زندگی در اوج: بث مید (قسمت اول)

بدون شک بث مید یکی از ارزنده ترین ستاره های فوتبال انگلیس و آرسنال است. بازیکنی که علی رغم سن کم موفق شده چند سال پیاپی عنوان بهترین بازیکن را در رده های مختلف به خود اختصاص دهد. در ادامه پای صحبت های بث مید می نشینیم و با خاطرات فوتبالی دوران کودکی و نوجوانی او همراه میشویم.

اولین بار کی و چرا خواستی فوتبالیست شوی؟
وقتی ۶ سالم بود فوتبال را شروع کردم و عاشق این ورزش شدم و در ۱۲ سالگی که به عضویت تیم پایه میدلزبورو در آمدم کارم را جدی تر گرفتم. وقتی دیدم آن ها چقدر برای پیشرفت فوتبال بانوان تلاش میکنند همه چیز برایم رنگ و بوی تازه ای گرفت و میخواستم مثل حرفه ای ها سخت تمرین کنم. همه چیز از همینجا آغاز شد.

اولین باری که فوتبال بازی کردی را به یاد می آوری؟
قطعاً؛ من در دهکده هیندرول زندگی میکردم و در آنجا یک مربی به صورت داوطلبانه یکشنبه ها پسران دهکده را تمرین میداد. من همیشه در خانه با توپ بازی میکردم و یک روز مادرم مرا به آنجا برد. راستش را بخواهید فکر میکنم از دست من کلافه شده بود و میخواست یکی دو ساعتی از شیطنت هایم در امان باشد!
خلاصه، به محل تمرین رفتیم و مربی به مادرم گفت: "پسرها خیلی خشن هستند، او با این قضیه مشکلی ندارد؟" مادرم در جواب گفت: "او از بسیاری از این پسران خطرناک تر است!" و سپس مربی از ما عذرخواهی کرد. من از حضور در آنجا و بازی در زمین واقعاً لذت بردم.

آیا در کودکی و نوجوانی به ورزش دیگری هم میپرداختی؟
مدتی نت بال و هاکی بازی میکردم اما در نهایت باید بین این ورزش ها و فوتبال یکی را انتخاب میکردم و انتخاب من فوتبال بود.

در آن سنین آیا بازیکن معروفی را هم ملاقات کردی؟
اولین بازیکنی که دیدم کلی اسمیت بود و فکر میکنم همین هم کافی بود! یادم می آید روزی برای تماشای یکی از بازی های آرسنال رفته بودیم و کلی اسمیت در آن زمان مصدوم بود. پدرم به من گفت برو سلام کن و از او امضا بگیر، اما من خجالت میکشیدم و به همین دلیل پدرم مرا پیش او برد. ملاقات بعدی من با کلی وقتی بود که دو سال پیش به آرسنال آمدم.

 

اولین تیمی که در کودکی برایش بازی کردی چه تیمی بود؟

تیم دختران کالیفرنیا بود؛ در اصل مدیر این باشگاه میدلزبورویی اهل کالیفرنیا بود به همین دلیل این نام را برای تیم انتخاب کرده بودند. آرزو میکردم کاش واقعاً در خود کالیفرنیا هم میبود! البته در واقع من ابتدا برای تیم پسران کالیفرنیا بازی میکردم اما چند سال بعد تیم دخترانش شکل گرفت و من به آن ها پیوستم.

در آن دوران در چه پستی بازی میکردی؟
من همیشه مهاجم بودم اما بعدها برای انگلیس و آرسنال در نقش وینگر به میدان رفتم. با تغییراتی که در فوتبال اتفاق افتاده حالا بازیکنان کمتری به عنوان سنتر فوروارد کلاسیک به کار گرفته میشوند، اما امروزه وینگرها نیز فرصت گلزنی و تأثیرگذاری بیشتری در بازی دارند.

اولین خاطره دوران فوتبالت را به یاد داری؟
وقتی برای رده زیر ۱۰ سال بازی میکردم از من پرسیدند که آیا میخواهم برای زیر ۱۲ ساله ها هم بازی کنم و طبیعتاً من خوشحال شدم و گفتم این کار را انجام میدهم. سرانجام به میدان رفتم و در همان دقیقه اول بازی یکی از آن دختران توپ را مستقیماً توی صورت من شوت کرد! بینی ام خونریزی کرد و از زمین خارج شدم و خاطره خوبی نبود اما از این جهت که در آن سن برای بازی در رده ای بالاتر به من اعتماد کرده بودند حس خوبی داشتم.

بهترین بازی ات در دوران کودکی کدام بود؟
راستش را بخواهید وقتی برای کالیفرنیا بازی میکردم حتی بردهای ۲۴-۰ هم داشتیم و من بعضی هفته ها ۱۸ گل میزدم! نمیتوانم به بازی به خصوصی اشاره کنم، اما در تورنمنت های بسیاری درخشیدیم.

اولین مشوقانت در عرصه فوتبال چه کسانی بودند؟
اولینشان پدرم بود. او از ۱۲ تا ۱۶ سالگی مربی من بود و تأثیر عمده ای بر فوتبالم داشت و تا همین امروز هم چنین است.

بهترین توصیه ای که تا به حال شنیده ای چه بوده؟
"هر چه حریفانت بزرگتر باشند سخت تر می توانی بر آن ها غلبه کنی، اما وقتی شکستشان بدهی تحمل این ناکامی و تبعات آن برایشان دشوارتر است". در کودکی معمولاً دخترانی در تیم بودند که بسیار بزرگتر و قدرتمندتر از من بودند و این جملات به من انگیزه میداد.

 

 

ادامه دارد...

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
به قلم Bahar
دسته‌بندی: بانوان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۶۳۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰