loading
در حال بررسی درخواست شما
10 خرید آرسنال از سری آ در دوران لیگ برتر
10 خرید آرسنال از سری آ در دوران لیگ برتر

۱۰ خرید آرسنال از سری آ در دوران لیگ برتر

جست‌وجوی آرسنال برای یک مهاجم جدید، آنها را به سری آ هدایت کرده است، جایی که طبق گزارش‌ها آنها علاقه زیادی به دوسان ولاهوویچ از فیورنتینا دارند.
 
این مهاجم 33 گل در سری آ در سال 2021 به ثمر رساند و این بازیکن 21 ساله اکنون یکی از پرطرفدارترین بازیکنان اروپا است.
 
آرسنال در این قرن به طرز شگفت انگیزی در جذب بازیکنان شاغل در لیگ ایتالیا کمتر فعالیت کرده است، اما خرید موفقیت آمیز تاکهیرو تومیاسو در تابستان 2021 ممکن است آنها را تشویق کند که برای خرید بیشتر به این کشور بازگردند.
 
ده بازیکنی که مستقیماً از سری آ در دوران لیگ برتر به توپچی ها پیوسته اند و نحوه عملکرد آنها را مرور می‌کنیم.
 
 
دنیس برکمپ
 
وقتی این بازیکن هلندی در تابستان 1995 از اینترمیلان به آرسنال رفت، هواداران شوکه شدند.
 
مبلغ 7.5 میلیون پوند او را تبدیل به یک رکورد انتقال باشگاهی در آن زمان کرد و علیرغم اینکه واقعاً در سری آ با اینتر دست و پنجه نرم می کرد، عملکردهای او برای هلند و آژاکس او را قبل از ورود به انگلیس به یک فوق ستاره تبدیل کرده بود.
 
آرسنال در زمان ورود او رو به افول بود، اما برکمپ دقیقاً همان چیزی بود که آرسنال به آن نیاز داشت و او در 11 سال حضور در این باشگاه، سه عنوان قهرمانی لیگ و چهار جام حذفی را به دست آورد و 120 گل به ثمر رساند و خود را به عنوان یک "شکست ناپذیر" جاودانه کرد.
 
یکی از ماهرترین بازیکنانی که تا به حال فوتبال انگلیس را زیبا کرده است، گل برکمپ به نیوکاسل به عنوان بهترین گل تمام دوران لیگ برتر در سال 2017 انتخاب شد.
 
دیوید پلات
 
این ملی پوش انگلیسی که در همان تابستان با برکمپ وارد آرسنال شد، پس از ترک استون ویلا در سال 1991، چهار سال را در ایتالیا در باری، یوونتوس و سمپدوریا گذراند.
 
این هافبک زیر نظر بروس ریوچ با مبلغی کمتر از 5 میلیون پوند وارد باشگاه شد و به عنوان بازیکن فیکس به قهرمانی آرسنال در لیگ برتر و جام حذفی در سال 1998 کمک کرد.
 
پلات قبل از اتمام دوران حرفه ای خود در ناتینگهام فارست، 105 بازی برای این باشگاه انجام داد و 15 گل به ثمر رساند.
 
پاتریک ویرا
 
ویرا یکی دیگر از بازیکنان سری آ بود که با پیوستن به آرسنال تبدیل به یک اسطوره شد و یکی از اولین خریدهای آرسن ونگر بود که در سال 1996 پس از انجام تنها 5 بازی برای آث میلان، به آرسنال پیوست.
 
او به سرعت خود را به عنوان یکی از حیاتی ترین هافبک های آرسنال تثبیت کرد، با قدرت محض او همراه با تکنیک بی حد و حصر او را غیرقابل توقف کرد.
 
ویرا که در زمان ورودش تنها 20 سال سن داشت، جانشین تونی آدامز به عنوان کاپیتان آرسنال شد و این باشگاه را به قهرمانی بدون شکست خود در لیگ در سال 2004 رساند.
 
اما ویرا دائماً با جدایی از باشگاه سر و کار داشت و در نهایت در تابستان 2005 پس از 9 سال پر افتخار در این باشگاه به یوونتوس رفت.
 
برخی هنوز هم می گویند که او تا به امروز واقعاً جایگزین نداشته است، به عنوان یکی از بهترین هافبک های تاریخ آرسنال و خشن ترین کاپیتان.
 
نوانکو کانو
 
جدایی یان رایت در سال 1998 یک حفره خالی در خط حمله آرسنال ایجاد کرد که باید پر می شد و توپچی ها چند ماه بعد تصمیم گرفتند کانو را به خدمت بگیرند.
 
مقایسه دنیس برکمپ با کانو اجتناب ناپذیر به نظر می رسید، زیرا به عنوان مهاجمی که قبلاً برای آژاکس و اینترمیلان بازی می کرد، وارد شد، و در حالی که در سطح هلندی ها نبود (هیچ کس نبود)، این نیجریه ای تبدیل به یک قهرمان آفریقایی در باشگاه شد.
 
او با به ثمر رساندن 44 گل در 198 بازی در طول پنج سال، پس از فصل شکست ناپذیر باشگاه را ترک کرد و قبل از پایان دوران حرفه ای خود در پورتموث، به وست بروم پیوست.
 
آرسن ونگر در پاسخ به سوالی درباره بهترین خرید خود در ژانویه 2020 به بین اسپورت گفت: "شاید نوانکو کانو. "در میانه فصل. این تاثیر زیادی داشت و او بازیکن بزرگی بود."
 
تیری آنری
 
بهترین این لیست، تیری آنری، مانند برکمپ و ویرا تأثیر کمی در ایتالیا داشت و تنها شش ماه در تورین دوام آورد.
 
آنری که در تابستان 1999 به عنوان جانشین نیکولاس آنلکا که به مادرید پیوسته بود، در ابتدا در آرسنال با مشکل مواجه شد و در 8 بازی اول خود موفق به گلزنی نشد اما به زودی به بهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.
 
آنری با 370 بازی و 226 گل در نهایت در سال 2007 راهی بارسلونا شد و در اسپانیا برنده لیگ قهرمانان شد. او در سال 2012 به صورت قرضی به شمال لندن بازگشت و دو گل به تعداد گل های خود اضافه کرد.
 
آنری اکنون برای همیشه در تاریخ آرسنال حک شده است، زیرا این باشگاه مجسمه مهاجم افسانه ای خود را در خارج از ورزشگاه امارات درست قبل از بازگشت قرضی او ساخته است.
 
آرتورو لوپولی
 
لوپولی که مستقیماً از تیم جوانان پارما پس از به ثمر رساندن 45 گل در 22 بازی و در سن 17 سالگی وارد این تیم شد و در دومین بازی خود برای این باشگاه دو بار در جام اتحادیه مقابل اورتون گلزنی کرد.
 
با وجود گل های متوالی در تیم های جوانان، او فقط یک بازی در لیگ انجام داد و سپس به دربی کانتی قرض داده شد و سپس برای همیشه راهی فیورنتینا شد.
 
ویتو مانونه
 
دروازه بان ایتالیایی در نوجوانی از آتالانتا به این باشگاه پیوست و در طول هشت فصل حضور در این باشگاه، 23 بازی در تمامی رقابت ها انجام داد.
 
سپس مانونه قبل از پیوستن به ردینگ در ساندرلند به یک بازیکن ثابت لیگ برتر تبدیل شد و اکنون برای موناکو بازی می کند.
 
امیلیانو ویویانو
 
یکی از عجیب ترین خریدهای ونگر، دروازه بان پالرمو به صورت قرضی در روز ددلاین در سال 2013، همان روزی که مسوت اوزیل به باشگاه آمد، به این تیم پیوست.
 
او حتی یک بار هم برای تیم اصلی به میدان نمی‌رفت و بعد از پایان دوره قرضی‌اش، بدون اینکه کسی متوجه حضور او شود، آنجا را ترک کرد.
 
ویویانو 6 بازی ملی در کارنامه دارد و برای سمپدوریا بازی خواهد کرد.
 
لوکاس توریرا
 
زمانی که آرسنال در تابستان 2018، 27 میلیون پوند برای او هزینه کرد، سر و صدای زیادی در اطراف این بازیکن اوروگوئه ای به راه افتاد.
 
هواداران آرسنال شاهد موفقیت های او در جام جهانی بوده اند و این هافبک در آرسنال شروع خوبی داشت و جوایز بهترین بازیکن مسابقه را پشت سر گذاشت و به اونای امری کمک کرد تا 22 بازی بدون شکست را پشت سر بگذارد.
 
دوران حرفه ای توریرا در آرسنال زمانی به اوج رسید که او گل چهارم را به تاتنهام در دربی آتشین شمال لندن زد و امارات را تا مرز انفجار برد.
 
اما مشکلات مصدومیت و عدم تطبیق با انگلیس باعث شد که توریرا بخواهد باشگاه را ترک کند و او در حال حاضر به صورت قرضی در فیورنتینا حضور دارد.
 
طبق گزارش ها، این بازیکن 25 ساله به عنوان بخشی از پیشنهاد آرسنال برای جذب ولاهوویچ، به طور دائم به فیورنتینا پیشنهاد شده است.
 
دوران حرفه ای او در آرسنال در نهایت نتیجه ای نداشت، اما آن گل دربی برای مدت طولانی در خاطره ها باقی خواهد ماند.
 
تاکهیرو تومیاسو
 
خرید میکل آرتتا در ددلاین تابستان 2021، شک و تردیدهای اولیه در مورد جذب یک بازیکن ناشناس 22 ساله از بولونیا به مبلغ 16 میلیون پوند وجود داشت.
 
تومیاسو همه منتقدانش را ساکت کرده است و به راحتی در پست دفاع راست آرسنال قرار گرفته و به سرعت به یکی از محبوب ترین بازیکنان تیم به دلیل ثبات، عزم و توانایی خود برای پیروزی در دوئل ها تبدیل شد.
 
شروع سریع بازیکن ژاپنی ممکن است آرسنال را تشویق کند تا برای خریدهای مقرون به صرفه تر به ایتالیا برگردد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۸۳۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰