loading
در حال بررسی درخواست شما
شش تیم بزرگ لیگ برتر و سود آنها در فروش بازیکنان از سال 2017
شش تیم بزرگ لیگ برتر و سود آنها در فروش بازیکنان از سال 2017

شش تیم بزرگ لیگ برتر و سود آنها در فروش بازیکنان از سال ۲۰۱۷

در حالی که شش تیم بزرگ لیگ برتر پول بیشتری نسبت به سایر باشگاه‌های لیگ برتری در اختیار دارند، برخی از آنها نسبت به سایرین عاقل‌تر هستند.
 
پس از اینکه پیر امریک اوبامیانگ اخیراً آرسنال را ترک کرد، سوئیس رامبل، کارشناس امور مالی فوتبال، موضوع فوق‌العاده‌ای را در توییتر منتشر کرد که جزئیات بازیکنانی را که در سال‌های اخیر تیم‌های Big Six را ترک کرده‌اند، مشخص کرده است.
 
ما فهرستی از میزان سود هر یک از این شش تیم را از فروش بازیکنان از تابستان 2017 تهیه کرده‌ایم.
 
توجه: ارقام نقل و انتقالات از سایت ترنسفرمارکت تهیه شده است.
 
 
6. منچستریونایتد
 
در حالی که یونایتد به دلیل عملکرد ضعیف در جذب بازیکنان در سال های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است، آنها در فروش بازیکنان نیز بی عیب و نقص نبوده‌اند.
 
بازیکنانی مانند مروان فلینی، مارکوس روخو، اشلی یانگ، متئو دارمیان، گیرمو وارلا، دلی بلیند و روملو لوکاکو همگی با ضرر فروخته شدند.
 
الکسیس سانچز زمانی که در ژانویه 2018 به یونایتد پیوست حدود 30.8 میلیون پوند ارزش داشت اما 18 ماه بعد به صورت رایگان اجازه پیوستن به اینترمیلان را گرفت.
 
آنتونیو والنسیا، مایکل کریک، آندر هررا و وین رونی نیز با نقل و انتقالات آزاد رفتند اما قطعا این چهار نفر ارزش پول خرج شده را داشتند.
 
یونایتد از کریس اسمالینگ و دنیل جیمز پول خوبی به دست آورد، در حالی که محصولات آکادمی مانند عدنان یانوزای نیز به درآمدزایی کمک کردند.
 
اما این برای سود کلی یونایتد کافی نبود و آنها 192 میلیون پوند از فروش بازیکنان در پنج سال گذشته از دست داده اند.
 
به نظر می رسد این رقم در تابستان افزایش یابد زیرا پل پوگبا که با قراردادی 89 میلیون پوندی به یونایتد پیوست، تنها 4 ماه از قراردادش باقی مانده است.
 
5. آرسنال
 
در کنار یونایتد، آرسنال تیم دیگری است که اغلب برای بازگرداندن پولی که برای بازیکنان خرج کرده است، با مشکل مواجه شده است.
 
قراردادهای خریدهای بزرگی مانند پیر امریک اوبامیانگ، مسوت اوزیل، شکودران موستافی، هنریک مخیتاریان و سوکراتیس پاپاستاتوپولوس همگی با توافق دوجانبه با آرسنال فسخ شدند.
 
دنی ولبک، آرون رمزی، داوید لوئیز و سانتی کازورلا نیز پس از پایان قراردادشان، آرسنال را به صورت آزاد ترک کردند و پتر چک و پر مرتساکر هر دو بازنشسته شدند.
 
با پیوستن الکس ایووبی به اورتون و انتقال جو ویلوک به نیوکاسل، بیشترین سود آرسنال از دو محصول آکادمی حاصل شد.
 
آنها همچنین بیش از 30 میلیون پوند از گلرها سود کرده‌اند و وویسخ شزنی را به یوونتوس و امیلیانو مارتینز را به استون ویلا فروختند.
 
این فروش ها باعث شد آرسنال بالاتر از یونایتد در این لیست قرار گیرد، اما آنها همچنان در مجموع 162.8 میلیون پوند ضرر کردند.
 
4. منچسترسیتی
 
در حالی که سیتی چند خرید بزرگ برای تبدیل شدن به یکی از بهترین تیم‌های جهان انجام داده است، اما همیشه در بازار نقل و انتقالات موفق نبوده‌اند.
 
الیاکیم مانگالا با پیوستن به سیتی با مبلغ 40.5 میلیون پوند به گران قیمت ترین مدافع تاریخ فوتبال بریتانیا تبدیل شد اما بعداً با انتقالی آزاد اجازه خروج پیدا کرد.
 
چندین بازیکن نیز با ضرر فروخته شدند، از جمله نیکولاس اوتامندی، الکساندر کولاروف، ویلفرد بونی، نولیتو، فرناندو و فابیان دلف.
 
تنها بازیکنانی که سیتی در پنج سال گذشته بیش از 10 میلیون پوند از آنها سود برده است، کلچی ایهناچو و فران تورس هستند که به ترتیب به لسترسیتی و بارسلونا پیوستند.
 
برخلاف سایر باشگاه‌ها، سیتی احتمالاً چندان نگران وضعیت مالی خود نیست، اما آنها هنوز در مجموع 131.8 میلیون پوند ضرر کردند.
 
مسلماً، این رقم داستان کامل را بیان نمی‌کند زیرا اسطوره های باشگاه مانند داوید سیلوا، یحیی توره، وینسنت کمپانی، پابلو زابالتا و سرخیو آگوئرو همگی پس از پایان قراردادشان از باشگاه رفتند.
 
3. تاتنهام
 
دنیل لوی، مالک تاتنهام به یک تاجر زیرک و مذاکره کننده سرسخت شهرت دارد، اما در سال های اخیر همیشه اینطور نبوده است.
 
موسی سیسوکو چهارمین خرید گران قیمت تاتنهام در تمام دوران است، اما بعداً در سال 2021 تنها با 3.2 میلیون پوند به واتفورد فروخته شد.
 
سرژی اوریر، اریک لاملا، فرناندو یورنته، موسی دمبله، یان ورتونگن و دنی رز بیش از 110 میلیون پوند برای تاتنهام هزینه داشتند و همه آنها به طور رایگان باشگاه را ترک کردند.
 
بیشترین سود نقل و انتقالات تاتنهام از کایل واکر حاصل شد که در سال 2009 با 5.3 میلیون پوند به این باشگاه پیوست و هشت سال بعد به قیمت 50 میلیون پوند فروخته شد.
 
آنها همچنین از کریستین اریکسن، کایل واکر پیترز، کوین ویمر، کیران تریپیر و نبیل بن‌طالب بیش از 10 میلیون پوند سود کرده‌اند.
 
اما این قراردادها هنوز برای سود کلی تاتنهام کافی نیست و از سال 2017 تا کنون 50.8 میلیون پوند از طریق فروش بازیکنان از دست داده‌اند.
 
2. لیورپول
 
در سال‌های اخیر، لیورپول به دلیل توانایی خود در خریدهای بزرگ و همچنین فروش بازیکنان به قیمتی بیش از ارزش آنها مشهور شده است.
 
فیلیپه کوتینیو تنها با 11.7 میلیون پوند به قرمزها پیوست و در ژانویه 2018 با بیش از 10 برابر این مبلغ به بارسلونا فروخته شد.
 
دومینیک سولانکه، دنی اینگز، مامادو ساخو و کی جانا هوور برای لیورپول کمتر از 25 میلیون پوند هزینه داشتند اما این چهار بازیکن مجموعاً بیش از 75 میلیون پوند فروخته شدند.
 
محصولات آکادمی مانند رایان بروستر، هری ویلسون، رایان کنت و رافائل کاماچو نیز به درآمدزایی باشگاه کمک کردند.
 
قرمزها همیشه قادر به کسب درآمد نبودند زیرا آدام لالانا، جورجینیو وینالدوم، لازار مارکوویچ، آلبرتو مورنو، ناتانیل کلاین، دنیل استوریج و امره کان همگی با نقل و انتقالاتی آزاد این باشگاه را ترک کردند.
 
اما لیورپول اولین تیم در این لیست است که سود کلی را به ثبت رسانده است و از فروش بازیکنان در پنج سال گذشته 93 میلیون پوند به دست آورده است.
 
1. چلسی
 
مارینا گرانوفسکایا، مدیر اجرایی چلسی، تبدیل به یک فروشنده کاربلد شده است و توانایی او در مذاکره در مورد فروش، دلیل اصلی موفقیت اخیر آنها بوده است.
 
با وجود اینکه ادن هازارد در سال 2019 تنها یک سال از قراردادش با چلسی باقی مانده بود، به طور قابل توجهی با بیش از 100 میلیون پوند به رئال مادرید فروخته شد.
 
آنها همچنین از تامی آبراهام، فیکایو توموری، کورت زوما، تیبو کورتوا، داوید لوئیز، مارک گوئهی، ناتان آکه، دیگو کاستا و نمانیا ماتیچ بیش از 15 میلیون پوند سود به دست آورده‌اند.
 
بزرگ‌ترین باخت‌های چلسی در سال‌های اخیر مربوط به ویلیان، پدرو، سسک فابرگاس و اولیویه ژیرو بود، اما این چهار بازیکن هزینه‌های انتقال خود را پرداخت کردند. مسلماً، آنها هنوز خریدهای تاسف باری مانند آلوارو موراتا، لوک رمی و خوان کوادرادو نیز داشته‌اند.
 
به طور کلی، چلسی 198.6 میلیون پوند از فروش بازیکنان سود کرده است و این بیش از دو برابر سود لیورپول است.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع :
بازدید: ۸۹۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰