loading
در حال بررسی درخواست شما
۵۰ بازیکن برتر آرسنال - مالکوم مک‌دونالد
۵۰ بازیکن برتر آرسنال - مالکوم مک‌دونالد

۵۰ بازیکن برتر آرسنال - مالکوم مک‌دونالد

"سوپرماک" پس از پنج فصل متوالی که در صدر جدول گلزنی با نیوکاسل قرار داشت، به یک افسانه در نیوکاسل تبدیل شده بود. جای تعجب نیست که هواداران آرسنال در آگوست 1976 زمانی که مک‌دونالد شمال شرق انگلستان را با شمال لندن عوض کرد، بسیار هیجان‌زده بودند.


مالکوم مک‌دونالد: "من قبل از شروع فصل 1979/80 بازنشسته شدم - یادم می‌آید که برای آخرین بار از ورودی ایست‌تند بیرون آمدم، به چپ و راست پایین خیابان Avenell نگاه کردم و گریه کردم. این لحظه وحشتناکی بود - من فقط 29 سال داشتم اما دیگر فوتبالیست حرفه‌ای نبودم."

مک‌دونالد در دو فصل چیزی را که انتظار می‌رفت ارائه کرد - یک سبد بزرگ از گل. همکاری او با فرانک استپلتون باعث شد تا به یکی از قدرتمندترین‌ها در تاریخ آرسنال تبدیل شود و پس از دو تلاش برای عدم سقوط متوالی، باشگاه دوباره در حال پیشرفت بازگردد.

سرعت و قدرت مک‌دونالد با یک شوت وحشیانه و توانایی ضربه سر عالی تکمیل می‌شد. این ویژگی‌ها 29 گل را در اولین فصل حضورش در هایبوری برای او به ارمغان آورد، از جمله یک ضربه سر که مقابل باشگاه قدیمی‌اش نیوکاسل در دسامبر 1976 به ثمر رساند.

فصل دوم مک‌دونالد نیز به همین ترتیب پیش رفت. اما سال جدید، مشکل زانو باعث شد در حرکت کردن به مشکل بربخورد. این آسیب مطمئناً دلیل عملکرد ضعیف او در شکست فینال جام حذفی آرسنال مقابل ایپسویچ در ماه مه 1978 بود. اوضاع بدتر شد. پس از تنها چند بازی در فصل بعد، مصدومیت زانو مک‌دونالد را مجبور کرد در سن 29 سالگی بازنشسته شود. این ضربه بزرگی برای بازیکن و همچنین برای باشگاه بود که به لطف خط حمله پربار خود دوباره آرزوی قهرمانی داشت.

مک‌دونالد کار خود را در آرسنال با رکورد چشمگیر 57 گل در 108 بازی به پایان رساند.  

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۱۲ ۱۵:۱۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: ۵۰ بازیکن برتر آرسنال
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰