loading
در حال بررسی درخواست شما
برای هر دو تیم آرسنال و منچستریونایتد بازی کردند
برای هر دو تیم آرسنال و منچستریونایتد بازی کردند

برای هر دو تیم آرسنال و منچستریونایتد بازی کردند

در حالی که آماده سازی برای فصل 2023/24 در حال جدی شدن است، روز شنبه، 22 ژوئیه، در استادیوم مت لایف به مصاف منچستریونایتد خواهیم رفت. این یک بازی دوستانه پیش فصل است و فرصتی عالی برای هر دو تیم تا قبل از شروع فصل، بازیکنان جدید و سیستم های خود را آزمایش کنند.

Henrikh Mkhitaryan

  • هنریک میخیتاریان

هنریک میخیتاریان در ژانویه 2018 در یک معامله که الکسیس سانچز را به یونایتد می‌داد، از منچستر یونایتد به آرسنال پیوست.

در اولین بازی خانگی خود مقابل اورتون، این هافبک ارمنی با ثبت سه پاس گل عملکرد درخشانی داشت و در پیروزی 5-1 آرسنال نقش مهمی ایفا کرد. او همچنین در پیروزی 2-0 آرسنال مقابل میلان در سن سیرو اولین گل خود را برای این تیم به ثمر رساند.

در مجموع، میخیتاریان در طول حضورش در آرسنال در 59 بازی 9 گل به ثمر رساند. در سال 2019 به صورت قرضی به رم پیوست.

Alexis

  • الکسیس سانچز

زمانی که در تابستان 2014 اعلام شد که الکسیس سانچز از بارسلونا به آرسنال می‌آید، هیجان زیادی در ورزشگاه امارات بوجود آمد.

این بازیکن اهل شیلی در اولین فصل حضورش در آرسنال درخشان بود و 25 گل به ثمر رساند. او همچنین گل دیدنی‌ای از راه دور در پیروزی 4-0 آرسنال مقابل استون ویلا در فینال جام حذفی به ثمر رساند.

سانچز در فصل 2014/15 به عنوان بهترین بازیکن آرسنال انتخاب شد و این افتخار را در فصل بعد تکرار کرد. در آن فصل 30 گل در تمام مسابقات به ثمر رساند و به آرسنال کمک کرد تا دوباره جام حذفی را به دست آورد. الکسیس گل اول را در پیروزی 2-1 آرسنال مقابل چلسی به ثمر رساند.

سانچز در دوران حضورش در آرسنال دو بار قهرمان کوپا آمه ریکا شد. در ژانویه 2018 به منچستریونایتد پیوست و در آنجا 45 بازی انجام داد و 5 گل به ثمر رساند. سپس در سال 2019 به اینتر میلان رفت.

Danny Welbeck

  • دنی ولبک

دنی ولبک در آخرین روز مهلت نقل و انتقالات تابستانی 2014، پس از 13 سال حضور در منچستریونایتد، به آرسنال پیوست. او 6 سال از آن سال ها را در تیم اصلی منچستریونایتد سپری کرده بود.

ولبک یک مهاجم همه‌کاره بود و 29 گل در 142 بازی برای تیم شهرش به ثمر رساند. خیلی طول نکشید تا به زندگی در لندن عادت کند و در اولین فصل حضورش به ما کمک کرد تا جام حذفی را به دست بیاوریم. او به یاد ماندنی‌ترین گل خود را در خانه تیم سابقش در مرحله یک چهارم نهایی به ثمر رساند. دو سال بعد دوباره جام حذفی را بالای سر برد، این بار در پیروزی 2-1 مقابل چلسی در فینال ومبلی.

ولبک که عضو بسیار محبوبی در تیم بود، از دو مصدومیت جدی زانو در دوران حضورش در آرسنال رها شد و پس از اینکه 32 گل در 126 بازی برای آرسنال به ثمر رساند در پایان فصل 2018/19 به واتفورد رفت.

Robin van Persie

  • رابین فن پرسی

رابین فن پرسی در هشت سال حضورش در آرسنال، 132 گل به ثمر رساند و یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر انگلیس شد.

کار خود را در فاینورد هلند آغاز کرد و به سرعت در انگلیس جا افتاد و در اولین فصل حضورش در آرسنال، جام حذفی را به دست آورد.

او گلی را به ثمر رساند که آرسن ونگر آن را "گل عمر" توصیف کرد: یک ضربه سر والی تماشایی در سپتامبر 2006 مقابل چارلتون. این گل جایزه بهترین گل ماه بی‌بی‌سی را برای او به ارمغان آورد.

رابین در ادامه دوران حضورش در آرسنال، پتانسیل خود را به خوبی نشان داد و در فصل 2011/12، کفش طلای لیگ برتر را به دست آورد. در آن فصل همچنین به عنوان بازیکن سال پی‌اف‌ای، بازیکن سال پی‌اف‌ای هواداران، بازیکن سال FWA و بازیکن سال آرسنال انتخاب شد.

در تابستان 2012 به منچستر یونایتد پیوست و در سال بعد، با این تیم قهرمان لیگ برتر شد. همچنین کفش طلای لیگ برتر را به دست آورد. رابین قبل از پیوستن به فنرباغچه در سال 2015، در مجموع 58 گل برای آرسنال به ثمر رساند.

Mikael Silvestre

  • میکائیل سیلوستر

میکائیل سیلوستر یک مدافع قابل اعتماد و همه‌کاره بود که بین سال‌های 1999 و 2008 در منچستر یونایتد 9 فصل بازی کرد. او 4 بار قهرمان لیگ برتر شد و در سن 31 سالگی به آرسنال پیوست و در دو فصل بعدی 43 بازی انجام داد.

با پیوستن به آرسنال، اولین بازیکنی شد که مستقیماً بین آرسنال و منچستر یونایتد از سال 1987 و از زمان وی واندرسون جابجا شده است. اولین بازی خود را در لیگ برای آرسنال در دربی شمال لندن انجام داد و در تابستان 2010 به وردربرمن پیوست.

Andrew Cole

  • اندی کول

اندی کول یک مهاجم جوان و با استعداد بود که کار خود را در شمال لندن آغاز کرد، اما دورانش تنها به دو بازی برای تیم اصلی آرسنال محدود شد. پس از اینکه مدتی را به صورت قرضی در فولام و بریستول سیتی سپری کرد، اندی در تابستان 1992 به طور دائم به این تیم پیوست. پس از اینکه 68 گل در 84 بازی برای نیوکاسل به ثمر رساند در سال 1995 با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد. و بلافاصله با تیم جدیدش هماهنگ شد.

اندی در 6 سال حضورش در اولدترافورد، 5 بار قهرمان لیگ برتر شد و همچنین لیگ قهرمانان را نیز به دست آورد. در این مدت 121 گل به ثمر رساند.

Viv Anderson

  • ویو اندرسون

ویو اندرسون یک مدافع راست فوق العاده بود که در سال 1984 از تیم شهرش، ناتینگهام فارست، به آرسنال پیوست. اولین بازیکن سیاه‌پوستی بود که برای تیم ملی انگلیس بازی کرد و در سال 1978 قهرمان لیگ برتر و در دو سال بعد قهرمان جام اروپا شد.

ویو اندرسون در کمک به آرسنال برای قهرمانی در جام حذفی در سال 1987 نقش مهمی داشت و در بازی برگشت نیمه نهایی مقابل تاتنهام گلزنی کرد تا ما بتوانیم شکست بازی رفت را جبران کنیم.

پس از 3 سال بازی در آرسنال، وی واندرسون به منچستر یونایتد پیوست، تیمی که در دوران مدرسه برای آن بازی می‌کرد و اولین خرید سر الکس فرگوسن بود.

Frank Stapleton

  • فرانک استپلتون

فرانک یک مهاجم قدرتمند بود که کار خود را در آرسنال آغاز کرد و 108 گل در 300 بازی به ثمر رساند. دو بار برنده جایزه بازیکن سال آرسنال شد و در فینال جام حذفی 1979، یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند. فرانک در این بازی که به "فینال 5 دقیقه‌ای" معروف است، گل دوم آرسنال را به ثمر رساند و آلن سندرلاند با گل تساوی‌بخش خود در وقت‌های اضافی، قهرمانی را برای آرسنال به ارمغان آورد.

فرانک دو سال بعد به منچستریونایتد پیوست و دو بار دیگر با این تیم قهرمان جام حذفی شد. در مجموع 6 سال در اولدترافورد بازی کرد و در سال 1987 به آژاکس رفت.

Brian Kidd

  • برایان کید

برایان کید در منچستر به دنیا آمد و در تیم‌های پایه منچستر یونایتد رشد کرد و به مدت 7 سال عضو تیم اصلی این تیم بود. در فینال جام اروپای سال 1968 که منچستر یونایتد با نتیجه 4-1 بنفیکا را شکست داد، یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند.

پس از سقوط منچستر یونایتد به دسته پایین‌تر، بریان در سال 1974 به آرسنال پیوست و در اولین فصل حضورش با 19 گل در 40 بازی، بهترین گلزن تیم شد.

در فصل بعد 11 گل به ثمر رساند و در تابستان 1976 به منچستر سیتی رفت.

George Graham

  • جورج گراهام

جورج یک اسطوره واقعی آرسنال بود که در سپتامبر 1966 از چلسی به این تیم پیوست. در دو فصل اول حضورش در شمال لندن، بهترین گلزن تیم بود و سپس به عنوان هافبک در تیم بازی کرد.

جورج در فینال جام اتحادیه در سال‌های 1968 و 1969 ناکام بود، اما خیلی زود اولین قهرمانی خود را با آرسنال به دست آورد: Inter-Cities Fairs Cup در سال 1970.

زمانی که ما در لیگ برتر در وایت هارت لین پیروز شدیم و در فینال جام حذفی لیورپول را شکست دادیم او دوران حرفه ای خود را با یک دوگانه در لیگ و جام حذفی در سال 1971 ادامه داد، در مسابقه ای که جرج در آن درخشید.

پس از 308 بازی برای آرسنال، جرج در سال 1972 به منچستریونایتد پیوست، اما به عنوان سرمربی به هایبری بازگشت و عناوین بیشتری را کسب کرد.

Jimmy Rimmer

  • جیمی ریمر

جیمی در سال 1968 زمانی که منچستر یونایتد جام اروپا را فتح کرد، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. پس از یک دوره قرضی موفق در سوانزی، در سال 1974 به شمال لندن آمد.

جیمی به عنوان جایگزین باب ویلسون که به تازگی بازنشسته شده بود، به آرسنال پیوست و به خوبی با زندگی در این تیم سازگار شد. او در اولین فصل حضورش در آرسنال، به عنوان بازیکن سال این تیم انتخاب شد و یک سال بعد برای تیم ملی انگلیس انتخاب شد.

در مجموع، او در سه سالی که در آرسنال بود، فقط 3 بازی را از دست داد و در سال 1977 به استون ویلا پیوست.

Ian Ure

  • ایان یوری

ایان یوری، مدافع اسکاتلندی، در سال 1963 به آرسنال پیوست. پیش از این در داندی تیمی در شمال مرز اسکاتلند بازی می‌کرد، بازی‌های خوبی انجام داده بود.

ایان در سن 23 سالگی توسط بیلی رایت به خدمت گرفته شد و در اولین فصل حضورش فقط یک بازی را از دست داد. او همچنین عضو تیمی بود که در فینال جام اتحادیه در سال‌های 1968 و 1969 ناکام بود.

این مدافع میانی در طول 6 سال حضورش در شمال لندن، 202 بازی انجام داد و در سال 1969 به منچستر یونایتد پیوست و دو سال برای این تیم بازی کرد.

David Herd

  • دیوید هرد

دیوید هِرد یک مهاجم گلزن بود که کار خود را با باشگاه استوک‌پورت کانتی آغاز کرد. در این تیم با پدرش، الکس، هم‌بازی بود و در سال 1954 به شمال لندن آمد.

دیوید در دو فصل اول حضورش در آرسنال بازی‌های کمی انجام داد، اما به تدریج به یکی از اعضای مهم تیم تبدیل شد. در چهار فصل پیاپی، بهترین گلزن آرسنال بود و در سال 1959، زمانی که ما سوم شدیم، نقش مهمی ایفا کرد. دیوید در سال 1961 به منچستر یونایتد پیوست و در مجموع 107 گل در 180 بازی برای آرسنال به ثمر رساند.

Caesar Jenkyns

  • سزار جنکینز

سزار جنکینز، مدافع میانی ولزی، فصل 1895/96 را با آرسنال سپری کرد. او پیش از این در اسمال هیث بازی می‌کرد که اکنون به بیرمنگام سیتی تبدیل شده است.

در آن فصل کاپیتان ما بود و به اولین بازیکن ملی ما تبدیل شد. این مدافع 27 بازی برای ما انجام داد و سپس به نیوتون هیث پیوست که اکنون منچستر یونایتد است.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۵ ۱۹:۵۰
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مقاله
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۹۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰