loading
در حال بررسی درخواست شما
تاریخچه کامل جام امارات
تاریخچه کامل جام امارات

تاریخچه کامل جام امارات

جام امارات اولین بار در سال 2007 و در پایان اولین فصل ما در این استادیوم برگزار شد و مسابقات امسال دوازدهمین دوره در قالب های مختلف آن است.

در نه دوره اول بین چهار تیم به صورت گروهی رقابت می‌کردند و هر تیم دو مسابقه انجام می‌داد، در حالی که نسخه 2019 دو تیم مردان و دو تیم زنان را در تورنمنت‌های جداگانه و قبل از بازگشت به یک بازی تک‌تک برگزار کرد.

از آنجایی که هدف ما کسب این افتخار برای هفتمین بار است، در اینجا برخی از نکات برجسته مسابقات قبلی آورده شده است.

2007
قهرمان: آرسنال
دیگر تیم های حاضر: پاری سن ژرمن، والنسیا، اینترمیلان

خامس گاویلان اولین گل تاریخ جام امارات را به ثمر رساند، زیرا والنسیا در بازی افتتاحیه 2-0 اینترمیلان را شکست داد و در همان روز ما پاری سن ژرمن را به لطف گل های متئو فلامینی و نیکلاس بنتنر شکست دادیم.

پاری سن ژرمن با پیروزی 3-0 مقابل والنسیا ریکاوری کرد، اما شاگردان آرسن ونگر به لطف پیروزی 2-1 مقابل اینتر، جام افتتاحیه را به دست آوردند. الکساندر هلب قبل از گل برتری دیرهنگام رابین فن پرسی گل تساوی را به ثمر رسانده بود.

2008
قهرمان: هامبورگ
دیگر تیم های حاضر: آرسنال، یوونتوس، رئال مادرید

هامبورگ به اولین تیم میهمان تبدیل شد که علیرغم شکست در اولین بازی مقابل رئال مادرید، این جام را به دست آورد. ما همچنین اولین بازی خود را 1-0 با گل دیوید ترزگه به یوونتوس باختیم.

ما با پیروزی 1-0 مقابل رئال مادرید با تک گل امانوئل آدبایور برگشتیم، اما این کافی نبود، زیرا قانون ارزش هر گل یک امتیاز اضافی باعث شد تا هامبورگ قهرمان شود. هر تیم در این دوره یک برد و یک شکست به دست آورد.

2009
قهرمان: آرسنال
دیگر تیم های حاضر: رنجرز، اتلتیکو مادرید، پاری سن ژرمن

ما جام را در سال 2009 دوباره به دست آوردیم، در تورنمنتی به یاد ماندنی عمدتاً برای ظهور جک ویلشر. آندری آرشاوین در چهار دقیقه پایانی بازی اول دو بار گل زد، پیروزی 2-1 مقابل اتلتیکو مادرید، قبل از اینکه رنجرز را 3-0 شکست دهیم تا صدرنشینی را تایید کنیم.

ویلشر که پیش از این در مقابل اتلتیکو تاثیرگذار بود، دو بار گلزنی کرد، هر دو با پاس گل ادواردو. پس از آن، ونگر در مورد ویلشر گفت: "وقتی او در 20 یارد پایانی شروع به عبور از کنار مردم می‌کند، همیشه می توانید بگویید که چیز خاصی وجود دارد."

2010
قهرمان: آرسنال
دیگر تیم های حاضر: لیون، سلتیک، میلان

مروان شاماخ در اولین بازی خانگی خود گلزنی کرد که ما با تساوی 1-1 در خانه مقابل میلان شروع کردیم، قبل از اینکه با پیروزی 3-2 مقابل سلتیک جام را تثبیت کنیم.

ویلشر، که آن زمان 18 ساله بود، بار دیگر یکی از بازیکنان ستاره بود. کارلوس ولا، باکاری سانیا و سمیر نصری گلرنان ما مقابل سلتیک بودند. لیون با حضور الکساندر لاکازت در تیم خود پس از دو تساوی دوم شد.

2011
قهرمان: نیویورک ردبولز
دیگر تیم های حاضر: پاری سن ژرمن، آرسنال، بوکا جونیورز

تیری آنری با نیویورک ردبولز به امارات بازگشت و به تیمش کمک کرد تا به لطف گل به خودی دیرهنگام کایل بارتلی در آخرین بازی آخر هفته، تیمش را در صدر گروه قرار دهد.

پس از نشستن در بازی اول، او یکشنبه مقابل توپچی ها حاضر بود و پس از اینکه رابین فن پرسی ما را پیش انداخت، گل دیرهنگام میهمان، جام را از ما گرفت. در اولین جام امارات که در آن تیم‌های غیر اروپایی حضور داشتند، در اولین بازی خود مقابل بوکا جونیورز برتری دو گله را از دست داده بودیم.

2013
قهرمان: گالاتاسرای
دیگر تیم های حاضر: پورتو، آرسنال، ناپولی

دو گل دیدیه دروگبا برای گالاتاسرای، جام امارات را در سال 2013 به آنها داد. در سال 2012 به دلیل المپیک، این تورنمنت برگزار نشد و با تساوی 2-2 مقابل ناپولی در بازی اول برگشتیم. اولیویه ژیرو و لورن کوشیلنی پس از اینکه در نیمه دوم با نتیجه 2-0 عقب افتادیم گلزنی کردند.

گل تئو والکات در روز یکشنبه مقابل گالاتاسرای به نظر می‌رسید که امتیازات را کامل کند، اما بریس دروگبا در 12 دقیقه آخر به نفع ترک ها بود.

2014
قهرمان: والنسیا
دیگر تیم های حاضر: آرسنال، موناکو، بنفیکا

یایا سانوگو در روز شنبه نمایش را دزدید و چهار گل در پیروزی 5-1 مقابل بنفیکا به ثمر رساند. مهاجم فرانسوی در نیمه اول هت تریک کرد و جوئل کمپل نیز وارد میدان شد.

این پیروزی بزرگ، برای تثبیت عنوان کافی نبود، موناکو روز بعد با نتیجه 1-0 مقابل ما پیروز شد و والنسیا با پیروزی 3-1 مقابل بنفیکا قهرمان شد.

2015
قهرمان: آرسنال
دیگر تیم های حاضر: ویارئال، ولفسبورگ، لیون

ما برای اولین بار در پنج سال گذشته جام را بالای سر بردیم، عمدتاً به لطف پیروزی 6-0 مقابل لیون در روز افتتاحیه. ما شش گلزن مختلف داشتیم، از جمله الکس ایووبی، که از یک فصل موفقیت آمیز لذت برد.

زمانی که پتر چک اولین بازی خانگی خود را انجام داد و دروازه خود را بسته نگه داشت، والکات هفتمین گلزن ما در آخر هفته شد.

2017
قهرمان: آرسنال
دیگر تیم های حاضر: سویا، لایپزیگ، بنفیکا

به دلیل کار بازسازی زمین در سال 2016، مسابقات بعدی یک سال بعد برگزار شد و سویا اولین حضور خود در جام امارات را تجربه کرد. تیم اسپانیایی در هر دو بازی پیروز شد، اما ما آنها را به زیر کشیدیم تا جام را بر اساس قانون گل زده به دست آوریم، عمدتاً به لطف پیروزی 5-2 مقابل بنفیکا در روز اول.

سویا در روز یکشنبه ما را 2-1 شکست داد، اما ضربه لاکازت برای کسب سومین جام متوالی کافی بود.

2019
قهرمان مردان: لیون
قهرمان بانوان: بایرن مونیخ

پس از یک سال وقفه دیگر، جام امارات با فرمتی جدید در سال 2019 بازگشت. زنان آرسنال در بازی افتتاحیه به مصاف بایرن مونیخ رفتند و آلمان ها به لطف گل مالانی لوپولز در نیمه اول پیروز شدند. بعد از ظهر همان روز مسابقات، با جدال تیم مردان ما مقابل لیون، که توسط توپچی سابق سیلوینیو هدایت می‌شد، دنبال شد.

اونای امری در دقیقه 35 تیمش به وسیله پیر امریک اوبامیانگ پیش افتاد، اما دو گل موسی دمبله اوضاع را تغییر داد.

2022

قهرمان: آرسنال

پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کووید-19، گابریل ژسوس در این مسابقه جام امارات نمایش را ربود، زیرا ما سویا را 6-0 شکست دادیم تا به سبک خود برای فصل جدید آماده شویم. مهاجم برزیلی اولین حضور خود را با دو گل در 15 دقیقه ابتدایی نشان داد، در حالی که بریس بوکایو ساکا باعث شد تا ما 4 گل بعد از 20 دقیقه پیش بیفتیم.

ژسوس در دقیقه 77 توپ مسابقه را گرفت، قبل از اینکه ادی نکتیا دو دقیقه از پایان بازی برد 6 گله را تکمیل کرد تا یک پیروزی بزرگ را به پایان برساند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۰ ۱۳:۵۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۶۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰