loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی گلرهای آرسنال در دوران لیگ برتر
رتبه بندی گلرهای آرسنال در دوران لیگ برتر

رتبه بندی گلرهای آرسنال در دوران لیگ برتر

موفقیت آرسنال در دوران لیگ برتر تا حد زیادی به دلیل آن بوده است که آنها از دروازه خود محافظت کرده‌اند.

ثبات بین پست‌ها در دهه اول رقابت‌های لیگ برتر، با انتقال یکپارچه دروازه‌بانی که موفقیت آنها را تداوم بخشید، به وجود آمد.

با این حال، پس از انتقال به ورزشگاه امارات، موقعیت دروازه‌بانی آرسنال به موقعیتی پر از هرج و مرج و بی‌ثباتی تبدیل شده بود تا اینکه میکل آرتتا به مردی برخورد کرد که به طور بالقوه می‌توانست از دروازه توپچی‌ها در دهه آینده محافظت کند.

در اینجا 10 گلر برتر آرسنال در دوران لیگ برتر را مشاهده می‌کنید.

10. امیلیانو مارتینز

این گردبادی برای قهرمان آینده جام جهانی ۲۰۲۲ بود که از دوران قرضی در تیم هایی مانند آکسفورد یونایتد، شفیلد ونزدی و روترهام لذت برد و سرانجام در آرسنال موفقیت بزرگی را کسب کرد.

یک دهه پس از امضای قرارداد از ایندیپندنته در سال ۲۰۱۰، امیلیانو مارتینز به دلیل عملکردش در قهرمانی جام حذفی، تحسین های گسترده ای را به دست آورد و پس از نمایش هایش انتقالی ۲۰ میلیون پوندی به استون ویلا به دست آورد.

9. مانوئل آلمونیا

مانوئل آلمونیا که در ابتدا به‌عنوان ذخیره ینس لمن به آرسنال آمد، دقایق زیادی را با افت فرم گلر آلمانی به دست آورد و در نهایت به شماره یک باشگاه تبدیل شد.

با این حال، این بازیکن اسپانیایی برای مدت طولانی به طور عجیبی گلر اصلی آرسن ونگر باقی ماند، حتی زمانی که مشخص شد که او برای این کار کنار گذاشته نشده است.

در حالی که آلمونیا یک چهره قابل احترام در رختکن و خدمتگزار وفادار بود، اما مطمئنا بهترین دروازه‌بان آرسنال نبود.

8. دیوید اوسپینا

دیوید اوسپینا برای مدت کوتاهی شماره یک آرسنال بود، اما او فقط برای ایجاد رقابت سخت‌تر برای وویسخ شزنی قرارداد امضا کرد.

این ملی پوش کلمبیایی در نهایت اولین پست را به دست آورد و ثابت کرد که اساساً یک دروازه‌بان خوب در طول دوران تصدی خود در آرسنال است. با این حال، هیکل کوچک او به این معنی بود که اوسپینا با وجود فرم ثابت، هرگز طرفدارانش را قانع نکرد و جایگاه او به سرعت توسط پتر چک در سال 2015 غصب شد. او اغلب در دیگر مسابقات به میدان می‌رفت.

7. الکس منینگر

الکس منینگر زمانی که در سال ۱۹۹۷ با توپچی‌ها قرارداد امضا کرد، تجربه زیادی در بالاترین سطح کسب نکرده بود. با این حال، دروازه‌بان اتریشی در طول پنج سال حضورش در باشگاه، ثابت کرد که ذخیره قابل اعتماد دیوید سیمن است.

منینگر در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر، شش کلین شیت متوالی به ثبت رساند و در مجموع 64 بازی برای توپچی ها انجام داد. ورود ریچارد رایت از ایپسویچ نشان دهنده پایان دوران او در شمال لندن بود، اگرچه ونگر ممکن بود آرزو می‌کرد که او را نگه می‌داشت.

6. برند لنو

برند لنو در دوران حضورش در امارات اشتباه چندانی انجام نداد. پروژه میکل آرتتا به سادگی فراتر از آلمانی تکامل یافت.

در حالی که لنو یک گلر عالی بود که یکی از ظالمانه ترین سیوهای دوگانه را در دربی شمال لندن در سال ۲۰۱۹ انجام داد، محدودیت های او در بازی با پایش باعث شد که او هرگز با آرتتا و تاکتیک‌هایش سازگار نباشد.

5. وویسخ شزنی

امیدهای زیادی برای شماره یک فعلی لهستان وجود داشت، زمانی که او برای اولین بار پس از یک دوره قرضی چشمگیر در برنتفورد در فصل ۲۰۰۹/۱۰ وارد تیم آرسنال شد.

وویسخ شزنی سه سال را در ترکیب جوانان آرسنال سپری کرده بود تا اینکه در فصل ۲۰۱۰/۱۱ گلر اول تیم شد. علیرغم برخی لحظات ضعیف از جمله فینال جام اتحادیه ۲۰۱۱ و شکست ۸-۲ در اولدترافورد، گلر لهستانی پس از کسب این شغل عملکرد خوبی داشت.

او در فصل ۲۰۱۳/۱۴ دستکش طلایی را به طور مشترک با پتر چک دریافت کرد، اما در فصل بعد فرم او تحت تاثیر قرار گرفت. اگرچه، او در بازی آرسنال در فینال جام حذفی ۲۰۱۵ مقابل استون ویلا، دروازه خود را بسته نگه داشت. شزنی بعداً در یوونتوس به یک دروازه‌بان عالی تبدیل شد.

4. پتر چک

زمان کلی پتر چک در آرسنال به دلیل افت شدید عملکرد او در پایان دوره حضورش در شمال لندن، دقیقاً با علاقه چندانی به آن نگاه نمی‌شود.

با این حال، برای چند سال اول، قهرمان تمام دوران لیگ برتر، سطوح بالای عملکرد خود را حفظ کرد. او چهارمین دستکش طلایی خود را در فصل ۲۰۱۵/۱۶ به دست آورد و به آرسنال در جام حذفی در فصل ۲۰۱۶/۱۷ کمک کرد، اگرچه در واقع فینال را به دلیل مصدومیت از دست داد.

پتر چک در روزهای آخر حضورش در آرسنال پیر به نظر می‌رسید و در نهایت بعد از اینکه اونای امری جایگزین آرسن ونگر شد، برند لنو به عنوان شماره یک توپچی‌ها جانشین او شد.

3. آرون رمزدیل

وقتی آرسنال ۳۰ میلیون پوند برای جذب دروازه‌بانی که به تازگی از سقوط‌های متوالی لیگ برتر رنج می‌برد، خرج کرد، ابروها بالا رفت.

با این حال، آرون رمزدیل بهترین بازیکن شفیلد یونایتد در فصل ۲۰۲۰/۲۱ بود و میکل آرتتا گلر انگلیسی را به عنوان مردی معرفی کرد که می‌تواند برای سال‌های آینده قلعه آرسنال را حفظ کند.

طولی نکشید که رمزدیل توانست جایگاه برند لنو را غصب کند و او به سرعت خود را مورد علاقه هواداران در امارات قرار داد. این بازیکن ۲۵ ساله نقش مهمی در تکامل آرسنال تحت هدایت آرتتا داشته است که تجسم تمام پروژه های مربی اسپانیایی است.

2. ینس لمن

ینس لمن که در سال ۲۰۰۳ از بوروسیا دورتموند به خدمت گرفته شد، وظیفه سختی را بر عهده داشت تا جانشین بهترین گلر تاریخ باشگاه شود.

با این حال، اولین سال حضور این آلمانی در شمال لندن نمی‌توانست بهتر از این پیش برود زیرا توپچی‌ها بدون باخت قهرمان لیگ برتر شدند. لمن هر بازی را در آن فصل از ابتدا شروع کرد و 15 بار کلین شیت کرد.

فصل دوم او چندان خوب نبود چرا که مانوئل آلمونیا دقایقی را به دست آورد، اما او در فصل ۲۰۰۵/۰۶ با ستاره شدن در بحبوحه صعود باشگاه به فینال لیگ قهرمانان، دوباره به میدان رفت. لمن در این رقابت‌ها ده کلین شیت متوالی قابل توجه داشت و ۸۵۳ دقیقه گلی دریافت نکرد.

کارت قرمز تاسف بار او در پاریس نشان دهنده پایان بهترین دوران لمن برای باشگاه شمال لندن بود، اما او قبل از بازگشت به آلمان دو فصل دیگر را با آرسنال سپری کرد و حتی در سال ۲۰۱۱ برای مدت کوتاهی به آرسنال بازگشت.

1. دیوید سیمن

البته که او بهترین گلر آرسنال در این لیست هست.

بزرگترین دروازه‌بان باشگاه یکی از بهترین توپ گیرهایی است که انگلستان تا به حال تولید کرده است و دیوید سیمن را باید به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان نسل خود در هر جای دنیا در نظر گرفت.

سیمن برای بیش از یک دهه شماره یک آرسنال بود و ۴۰۵ بازی (رده ششم بیشترین بازی برای آرسنال) و کسب سه قهرمانی لیگ در شمال لندن را به نام خود ثبت کرد. او دو بار در تیم منتخب PFA انتخاب شد و دو بار نیز لیگ برتر را با بیشترین کلین شیت به پایان رساند.

در حالی که ینس لمن برای مدت کوتاهی این کار را انجام داد، هیچ دروازه‌بان آرسنال به آرامش و ثبات سیمن در داخل دروازه نزدیک نشده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۳۰ ۱۲:۰۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : 90Min
بازدید: ۲,۸۱۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰