loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2015/16
مروری بر فصل 2015/16

مروری بر فصل ۲۰۱۵/۱۶

فصل 2015/16 بیست و چهارمین فصل آرسنال در لیگ برتر و 97ــمین فصل متوالی در لیگ فوتبال انگلیس بود.

این باشگاه به عنوان دارنده جام حذفی وارد فصل شد و در لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه، سوپرکاپ و لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد.

آرسنال از سال 2004 به بعد در آستانه قهرمانی در لیگ بود، اما از دست دادن فرم که شامل شکست‌های پی در پی مقابل منچستریونایتد و سوانزی بود، باعث شد که آنها قافیه را به لسترسیتی ببازند.

تلاش آرسنال برای فتح سومین جام حذفی متوالی با شکست مقابل واتفورد در مرحله یک چهارم نهایی و همچنین خروج از دور چهارم جام اتحادیه مقابل شفیلد ونزدی، ناموفق بود.

در اروپا، آرسنال پس از شروع ضعیف خود برای راهیابی به مرحله حذفی بهبود یافت، اما در هر دو بازی مقابل بارسلونا شکست خورد.

پیش فصل

آرسنال فصل 16-2015 را با حفظ پوما به عنوان تامین کننده کیت و امارات به عنوان اسپانسر پیراهن خود آغاز کرد.

در ماه جولای، آنها به یک تور پیش فصل به سنگاپور رفتند. در طی این دوره، آنها در جام لیگ برتر آسیا به همراه تیم های لیگ برتری اورتون و استوک شرکت کردند و قهرمان این جام شدند.

پس از این مسابقات، آرسنال سپس در تورنمنت سنتی سالانه جام امارات در ورزشگاه امارات بازی کرد که لیون، ویارئال و ولفسبورگ نیز در آن شرکت داشتند. آرسنال با شکست 6-0 و 1-0 لیون و ولفسبرگ قهرمان این رقابت‌ها شد.

بازی مقابل وولفسبورگ بازگشت نیکلاس بنتنر مهاجم سابق آرسنال را رقم زد که اولین بار با ولفسبورگ به ورزشگاه امارات بازگشت.

آگوست

2 آگوست: آرسنال فصل خود را با کامیونیتی شیلد مقابل چلسی آغاز کرد. توپچی ها بازی را با تک گل چمبرلین با نتیجه 1-0 پیروز شدند. این جام پانزدهمین جام آرسن ونگر در 18 سال هدایت آرسنال بود و اولین پیروزی خود را مقابل ژوزه مورینیو پس از 13 بازی به دست آورد.

9 آگوست: آرسنال بیست و چهارمین فصل لیگ برتر خود را در خانه مقابل وستهم آغاز کرد و با وجود پتر چک، بسیاری بر این باور بودند که آرسنال برای اولین بار در 11 سال گذشته مدعی قهرمانی خواهد بود، اما آرسنال در این دیدار با شکست 2-0 بدرقه شد.

16 آگوست: پیروزی 2-1 در خانه کریستال پالاس

24 آگوست: تساوی بدون گل مقابل لیورپول

29 آگوست: پیروزی 1-0 در خانه نیوکاسل در بازی که میتروویچ در دقیقه 16 اخراج شد.

آرسنال پس از چک خرید دیگری انجام نداد و باعث شد سرمربی ونگر مورد انتقاد هواداران و منتقدان قرار گیرد.

کوکلین به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

سپتامبر

12 سپتامبر: آرسنال این ماه را با پیروزی 2-0 مقابل استوک در امارات آغاز کرد و والکات و ژیرو گلزنی کردند.

16 سپتامبر: آرسنال در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف دیناموزاگرب رفت. آرسنال با نتیجه غافلگیرکننده 2-1 شکست خورد و ژیرو با دریافت دو کارت زرد اخراج شد.

19 سپتامبر: هفته بدتر شد زیرا آرسنال با نتیجه 2-0 در استمفوردبریج شکست خورد. سانتی کازورلا و گابریل پائولیستا اخراج شدند. محرومیت گابریل از سه بازی به یک بازی کاهش یافت و برخی بازیکنان به دلیل رفتار نادرست جریمه شدند و کاستا سه بازی محروم شد.

23 سپتامبر: آرسنال در وایت هارت لین با تاتنهام در جام اتحادیه روبرو شد. متیو فلامینی با دو گل تبدیل به یک قهرمان شد که گل دومش یک والی از فاصله 20 یاردی بود.

26 سپتامبر: آرسنال به دیدار تنها تیم بدون شکست آن زمان لیگ، لسترسیتی رفت که یک امتیاز و یک پله بالاتر از آرسنال بود. علیرغم گلزنی جیمی واردی، والکات و ژیرو هر کدام یک گل و الکسیس سانچز یک هت تریک را به ثمر رساندند که الکسیس به روند هفت بازی بدون گلش پایان داد.

29 سپتامبر: با اشتباهات دیوید اوسپینا، آرسنال با نتیجه 3-2 مقابل المپیاکوس در خانه در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد، به این معنی که آنها با دو بازی متوالی آینده مقابل بایرن مونیخ، در رتبه آخر گروه خود قرار گرفتند.

والکات به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

اکتبر

4 اکتبر: آرسنال ماه اکتبر را در اوج آغاز کرد، زیرا سه گل زودهنگام از الکسیس سانچز (دو گل) و مسوت اوزیل در امارات باعث شد که آرسنال از منچستریونایتد عبور کند تا آنها را به رده دوم جدول لیگ، پس از منچسترسیتی برساند.

17 اکتبر: آرسنال برای بازی با واتفورد به ویکاریج رود رفت، جایی که گل‌های سانچز، رمزی و ژیرو باعث شد که آرسنال با نتیجه 3-0 پیروز شود.

20 اکتبر: آرسنال میزبان بایرن مونیخ بود تا بتواند سرنوشتش در لیگ قهرمانان اروپا را تغییر دهد. علیرغم اینکه تیم آلمانی تنها یک بار در تمام فصل شکست خورده بود، آرسنال با گل های ژیرو و اوزیل در اواخر نیمه دوم، با نتیجه 2-0 پیروز شد.

24 اکتبر: آرسنال با نتیجه 2-1 اورتون را شکست داد.

27 اکتبر: تنها باخت آرسنال در ماه اکتبر، آنها در مقابل تیم چمپیونشیپی شفیلد ونزدی حیرت زده شدند و از جام اتحادیه خارج شدند. شکست 3-0 که باعث مصدومیت والکات و چمبرلین شد.

31 اکتبر: آرسنال در آخرین بازی ماه در خانه سوانزی با 3 گل ژیرو، کوشیلنی و جوئل کمپل پیروز شد.

آرسن ونگر جایزه مربی ماه لیگ برتر را تصاحب کرد و اوزیل به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

نوامبر

4 نوامبر: آرسنال در آغاز ماه نوامبر در آلیانز آرنا با نتیجه 5-1 باخت و روند صعودش در لیگ قهرمانان را زیر سوال برد.

8 نوامبر: آرسنال در غیاب بلرین، والکات، رمزی و چمبرلین که در فهرست ده بازیکن مصدوم آرسنال بودند، در خانه به تساوی 1-1 با تاتنهام رضایت داد.

21 نوامبر: شکست 2-1 مقابل وست بروم با گل به خودی آرتتا و از دست دادن پنالتی توسط سانتی کازورلا

24 نوامبر: فرم آرسنال در لیگ قهرمانان بازگشته است، با دو گل الکسیس سانچز که باعث پیروزی 3-0 آرسنال مقابل دینامو زاگرب در امارات شد. با شکست المپیاکوس مقابل بایرن، آرسنال برای صعود به دو گل یا یک پیروزی 3-2 یا بالاتر در آتن نیاز دارد.

29 نوامبر: ماه وحشتناک آرسنال با بدبختی بیشتری به پایان رسید و سانچز و کازورلا هر دو در تساوی 1-1 مقابل نوریچ دچار مصدومیت شدند و کازورلا به مدت سه ماه از میادین دور بود. چمبرلین، رمزی و والکات اما همه در پایان ماه بازگشتند.

اوزیل به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

دسامبر

5 دسامبر: آرسنال در ماه دسامبر به فرم خود بازگشت و با پیروزی 3-1 مقابل ساندرلند شروع کرد. جوئل کمپل، رمزی و ژیرو گل‌ها را به ثمر رساندند.

9 دسامبر: آرسنال سپس به المپیاکوس سفر کرد، جایی که آنها در سه بازی آخر خود موفق به پیروزی نشده بودند و آخرین برد آنها در یونان در سال 1998 به دست آمده بود. ترس ها با هت تریک ژیرو از بین رفت. آرسنال به دور بعد صعود کرد و المپیاکوس را به لیگ اروپا فرستاد. آرسنال در مرحله بعد به مصاف بارسلونا باید می‌رفت.

13 دسامبر: آرسنال قبل از کریسمس پیروزی های متوالی را شروع کرد و 2-0 در استون ویلا پیروز شد.

21 دسامبر: پیروزی 2-1 مقابل منچسترسیتی

26 دسامبر: شکست مدعیان به آرسنال این فرصت را داد تا با پیروزی مقابل ساوتهمپتون، صدرنشین شود، اما آرسنال با نتیجه غیرمنتظره 4-0 شکست خورد.

28 دسامبر: پیروزی 2-0 مقابل بورنموث کافی بود تا آرسنال از نظر تفاضل گل بالاتر از لسترسیتی که در آخرین بازی خود در سال 2015 با منچسترسیتی 0-0 مساوی کرد، در جدول قرار گیرد.

اوزیل به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

ژانویه

2 ژانویه: آرسنال سال 2016 را با پیروزی 1-0 مقابل نیوکاسل با تک گل کوشیلنی آغاز کرد.

9 ژانویه: آرسنال دفاع خود از عنوان قهرمانی در جام حذفی را مقابل ساندرلند در امارات آغاز کرد. برد 3-1 آنها به مانند پیروزی در ماه دسامبر بود که جوئل کمپل، ژیرو و رمزی گلزنی کردند.

13 ژانویه: تساوی 3-3 خارج از خانه مقابل لیورپول

17 ژانویه: تساوی بدون گل در خانه استوک

24 ژانویه، آرسنال میزبان چلسی بود و پس از اخراج مرتساکر در دقیقه 18، 1-0 شکست خورد.

30 ژانویه: آرسنال با گلزنی کالوم چمبرز و الکسیس سانچز با شکست 2-1 برنلی در خانه، به دور پنجم جام حذفی صعود کرد.

آرسنال در ژانویه یک خرید انجام داد، محمد الننی، هافبک مصری بازل که یک انتقال 5 میلیون پوندی را تکمیل کرد.

پتر چک به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

فوریه

2 فوریه: آرسنال برای سومین بازی متوالی لیگ موفق به گلزنی نشد و با ساوتهمپتون در امارات 0-0 کرد.

7 فوریه: اوزیل و چمبرلین در پیروزی 2-0 خارج از خانه مقابل بورنموث، آرسنال را به مسیر پیروزی بازگرداندند.

14 فوریه: آرسنال با لستر، صدرنشین لیگ روبرو شد و پس از ضربه پنالتی جیمی واردی، با گل‌های دیرهنگام تئو والکات و دنی ولبک، که فاصله بین آرسنال و لستر در رتبه دوم را کاهش داد، پیروز شد.

20 فوریه: وجود عملکرد برتر در خانه، آرسنال در پنجمین دور جام حذفی مقابل هال سیتی با تساوی 0-0 متوقف شد.

23 فوریه: آرسنال پس از آن با میزبانی از بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی، به بازی های لیگ قهرمانان بازگشت. بریس لیونل مسی، آرسنال را به شکست 2-0 محکوم کرد.

28 فوریه: ماه فوریه با شکست 3-2 خارج از خانه مقابل منچستریونایتد به پایان رسید که بسیاری از بازیکنانش را به دلیل مصدومیت در ترکیب نداشت.

اوزیل به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

مارچ

2 مارچ: آرسنال ماه مارچ را با متحمل شدن سومین باخت متوالی شروع کرد. گل جوئل کمپل با دو گل پاسخ داده شد تا بازی با نتیجه 2-1 به سود سوانزی به پایان برسد.

5 مارچ: آرسنال با رقیب محلی تاتنهام دیدار کرد. شکست باعث می‌شد که آرسنال شش امتیاز از رقبای خود عقب بماند و تاتنهام بالاتر از آرسنال در رتبه دوم قرار گیرد. آرون رمزی به آرسنال یک برتری حیاتی داد، اما اخراج فرانسیس کوکلین به دلیل دریافت دو کارت زرد، روند بازی را تغییر داد. توبی آلدرویرلد و هری کین گلزنی کردند تا تاتنهام را پیش بیاندازند، اما الکسیس سانچز به تیم کمک کرد تا یک امتیاز را با گل دیرهنگام نجات دهد و بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.

8 مارچ: اولیویه ژیرو و تئو والکات در دور پنجم جام حذفی هر کدام دو گل مقابل هال سیتی به ثمر رساندند تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

13 مارچ: آرسنال پس از شکست 2-1 خانگی مقابل واتفورد در کسب سومین قهرمانی پیاپی جام حذفی ناکام ماند.

16 مارچ: آرسنال تنها چند روز بعد، از دومین رقابت حذفی دیگر هم کنار رفت و ششمین حذف متوالی از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی را با شکست 3-1 خارج از خانه مقابل بارسلونا تجربه کرد.

19 مارچ: اولین گل باشگاهی ایووبی، باعث پیروزی 2-0 آرسنال مقابل اورتون شد.

الننی به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

آپریل

2 آپریل: آرسنال در ماه ماقبل آخر فصل، شروعی عالی داشت. گل های الکسیس، بلرین و والکات و همچنین ایووبی، باعث شد که آرسنال با نتیجه 4-0 واتفورد را در ورزشگاه امارات شکست دهد.

9 آپریل: آرسنال از وستهم دیدار کرد، جایی که آنها برتری 2-0 را با تساوی 3-3 عوض کردند.

17 آپریل: امیدهای قهرمانی آرسنال ضربه بزرگی را متحمل شد وقتی که علیرغم تسلط بر بازی، 1-1 در خانه مقابل کریستال پالاس متوقف شدند.

21 آپریل: آرسنال با دو گل سانچز میزبان وست بروم بود و 2-0 این تیم را شکست داد.

24 آپریل: شانس آرسنال برای پایان دادن به دوران بی‌جامی 12 ساله در لیگ برتر، پس از تساوی 0-0 خارج از خانه مقابل ساندرلند، از نظر ریاضی غیرممکن شد، که باعث شد آنها 12 امتیاز از لستر صدرنشین فاصله داشته باشند و تنها 3 بازی تا پایان فصل انجام دهند.

30 آپریل: آرسنال این ماه را با پیروزی 1-0 مقابل نوریچ در ورزشگاه امارات به پایان رساند.

الننی به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

می

8 می: آرسنال دو بار عقب افتاد اما در نهایت در خانه منچسترسیتی به تساوی 2-2 رضایت داد. اولیویه ژیرو به روند عدم گلزنی‌اش در 15 بازی اخیر از ژانویه پایان داد، در حالی که الکسیس سانچز هفتمین گل خود را در 9 بازی اخیر برای آرسنال به ثمر رساند.

پس از شکست 3-2 منچستریونایتد مقابل وستهم، حداقل یک جایگاه در دور مقدماتی لیگ قهرمانان برای آرسنال تضمین شد. آرسنال برای کسب سهمیه مستقیم و کسب مقام سوم به یک امتیاز مقابل استون ویلا نیاز داشت. آرسنال باید امیدوار باشد که نیوکاسل سقوط کرده در برابر تاتنهام پیروز شود تا آنها در رده دوم قرار گیرند.

15 می: نیوکاسل با شکست 5-1 تاتنهام کار غیرممکنی را انجام داد و هت تریک اولیویه ژیرو باعث شد آرسنال با نتیجه 4-0 مقابل ویلا پیروز شود. کاپیتان میکل آرتتا، که در آخرین بازی خود قبل از بازنشستگی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، با شوتی از بیرون محوطه و با برخورد به گلر ویلا، دروازه این تیم را باز کرد. آرتتا به شدت مورد تشویق قرار گرفت، در حالی که دومین بازیکن باسابقه باشگاه، توماس روسیچکی هم با هواداران و باشگاه خداحافظی کرد.

اولیویه ژیرو بیش از همه در این فصل به میدان رفت (53) و گلزنی (24) کرد. 5 بازیکن از آرسنال در این فصل با کارت قرمز داور مواجه شدند: کوکلین، پائولیستا، ژیرو، کازورلا و مرتساکر.

پتر چک با 16 کلین شیت دستکش طلایی لیگ برتر را تصاحب کرد و بلرین در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۷ ۱۴:۰۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۵۴۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰