loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2017/18
مروری بر فصل 2017/18

مروری بر فصل ۲۰۱۷/۱۸

فصل 2017/18 بیست و ششمین فصل آرسنال در لیگ برتر و نود و دومین فصل متوالی در لیگ فوتبال انگلیس بود. این باشگاه در لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه، کامیونیتی شیلد و لیگ اروپا شرکت کرد. این اولین فصلی بود که آرسنال از سال 1997/98 در لیگ قهرمانان اروپا شرکت نکرد. این اولین باری بود که آنها در لیگ اروپا پس از تغییر نام آن بازی کردند و آخرین بار در جام یوفا فصل 1999/2000 شرکت کردند. یک فصل نسبتاً ضعیف باعث شد که آرسنال یک بار دیگر نتواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد که عملکرد آنها در بازی های خارج از خانه یکی از عوامل اصلی بود. آنها تنها 4 بازی خارج از خانه را در تمام فصل بردند و 11 شکست داشتند. آرسنال تنها تیم در 4 دسته برتر انگلیس بود که در سال تقویمی 2018 حتی یک امتیاز هم در بازی های خارج از خانه کسب نکرد.

در مجموع 13 شکست در طول رقابت های لیگ ثبت شد که بالاترین رقم از فصل 1994/95 است که منجر به کسب مقام ششم شد. علاوه بر این، شکست 4-2 در ناتینگهام فارست به این معنی بود که آرسنال برای اولین بار از سال 1996 در دور سوم جام حذفی حذف شد. آرسنال با شکست 3-0 در فینال مقابل منچسترسیتی نایب قهرمان جام اتحادیه شد. آرسنال به کسب اولین جام اروپایی خود از زمان جام برندگان جام در سال 1994 نزدیک بود، اما شکست 2-1 در مجموع مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی منجر به یک فصل دیگر در لیگ اروپا شد. این فصل بیست و یکمین فصل متوالی و آخرین فصل تحت هدایت آرسن ونگر بود که در 20 آوریل 2018 از باشگاه جدا شد.

جولای

آرسنال یک تیم 25 نفره برای بازی در استرالیا انتخاب کرد. این تیم شامل هفت بازیکن زیر 23 سال، از جمله ریس نلسون و جو ویلوک، به علاوه هر دو خرید جدید، سئاد کولاشیناچ و الکساندر لاکازت بود. اولین بازی در 13 جولای بود که با نتیجه 2-0 مقابل اف سی سیدنی پیروز شد. دو روز بعد، آرسنال با تیم دوم سیدنی، وسترن سیدنی واندررز، در مقابل 83000 نفر روبرو شد. آرسنال پس از گل های نیمه اول اولیویه ژیرو، آرون رمزی و محمد الننی، 3-1 پیروز شد.

آرسنال سپس به چین رفت تا در شانگهای در جام بین المللی قهرمانان به مصاف بایرن مونیخ برود. الکس ایووبی در ثانیه های پایانی مسابقه گل تساوی را به ثمر رساند و آرسنال در ضربات پنالتی 3-2 پیروز شد. این تیم 25 نفره برای رویارویی با چلسی به پکن سفر کرد. آبی ها به طور قانع کننده ای پیروز شدند و سه بار گلزنی کردند.

در 29 و 30 جولای، جام امارات برگزار شد. آرسنال، بنفیکا، لایپزیگ و سویا همگی در این تورنمنت شرکت کردند که آرسنال پس از پیروزی 5-2 مقابل بنفیکا و باخت 2-1 مقابل سویا، جام را به دست آورد.

آگوست

6 آگوست: آرسنال پیش فصل خود را در سوپرجام به پایان رساند. پس از پایان نیمه اول که هیچ گلی به همراه نداشت، چلسی در اوایل نیمه دوم از طریق ویکتور موزس به برتری رسید. چندین ضربه مهار شده باعث شد به نظر برسد که آرسنال متحمل شکست خواهد شد، تا اینکه یک چالش عجولانه توسط پدرو وینگر چلسی باعث اخراج او شد. ضربه آزاد حاصل با ضربه سر کولاشیناچ وارد دروازه شد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. آرسنال با گل های والکات، مونرئال، چمبرلین و ژیرو با نتیجه 4-1 پیروز شد و تیبو کورتوا و آلوارو موراتا، ضربات پنالتی های خودشان را از دست دادند که به صورت ABBA برگزار شد. این نتیجه سومین سوپرجام را در چهار فصل اخیر برای آرسنال تضمین کرد.

11 آگوست: آرسنال رقابت‌های لیگ برتر را در خانه مقابل لسترسیتی آغاز کرد، در حالی که توپچی‌ها در دو بار اخیری که فصل را در خانه شروع کرده بودند، مقابل وستهم و لیورپول شکست خورده بودند. لاکازت در ثانیه 94 با دومین لمس توپش، اولین گلش با پیراهن آرسنال را به ثمر رساند و زمانی که جیمی واردی و شینجی اوکازاکی برای روباه‌ها گل زدند، به نظر می‌رسید که این رکورد افزایش یابد. دنی ولبک در آخرین دقیقه وقت تلف شده نیمه اول، بازی را به تساوی کشاند، اما واردی ده دقیقه بعد از نیمه دوم گل سوم را به ثمر رساند تا یک بار دیگر لستر را پیش بیاندازد. در حالی که به ده دقیقه پایانی نزدیک شدیم به نظر می‌رسید توپچی‌ها اولین بازی خود را به روباه ها از سال 1994 باختند، اما در عرض سه دقیقه دو گل از آرون رمزی و اولیویه ژیرو به ثمر رسید تا نتیجه 4-3 شود. این دومین پیروزی آرسنال در هفته نخست لیگ از سال 2012 بود.

19 آگوست: آنها پس از عملکرد ضعیف دفاعی و گل مردود شده لاکازت با نتیجه 1-0 مقابل استوک متحمل شکست شدند.

27 آگوست: علیرغم بازگشت کوشیلنی محروم و الکسیس سانچز مصدوم، فرم دفاعی ضعیف ادامه یافت زیرا آنها با نتیجه 4-0 توسط لیورپول شکست خوردند و نتوانستند یک شوت به سمت دروازه ثبت کنند.

کولاشیناچ بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

سپتامبر

9 سپتامبر: آرسنال سپتامبر را با پیروزی 3-0 مقابل بورنموث در خانه در لیگ برتر آغاز کرد. دو گل از دنی ولبک و تک گل الکساندر لاکازت، برد قاطع آرسنال را تضمین کرد.

14 سپتامبر: آرسنال در اولین بازی مرحله گروهی لیگ اروپا در خانه با کلن بازی کردند و به طرز وحشتناکی یک گل 40 یاردی را به دلیل اشتباه داوید اوسپینا دریافت کردند و در نتیجه در نیمه اول از طرف هواداران هو شدند. با این حال، آرسنال در نیمه دوم پاسخ داد. کولاشیناچ گل تساوی را به ثمر رساند، سپس الکسیس سانچز گلزنی کرد تا توپچی ها پیش بیفتند و هکتور بلرین گل سوم را اضافه کرد و بازی با نتیجه 3-1 به سود آرسنال به پایان رسید. علاوه بر این، این مسابقه شاهد بازگشت جک ویلشر برای اولین بار در بیش از یک سال بود.

17 سپتامبر: آرسنال با بازی مقابل چلسی در استمفوردبریج، رقابت های لیگ برتر را از سر گرفت. بازی با وجود برخورد شوت آرون رمزی به تیرک دروازه و اخراج داوید لوئیز مدافع چلسی در دقیقه 87 با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

20 سپتامبر: آرسنال در مرحله سوم جام اتحادیه مقابل تیم لیگ یک دانکاستر روورز در امارات بازی کرد. تئو والکات تنها گل مسابقه را به ثمر رساند تا توپچی ها را به دور چهارم بفرستد.

25 سپتامبر: آرسنال در خانه میزبان وست بروم در لیگ برتر بود و با بریس لاکازت 2-0 پیروز شد.

28 سپتامبر: آرسنال دومین بازی این فصل در لیگ اروپا را برگزار کرد. آنها به بلاروس رفتند و 4-2 مقابل باته بوریسوف پیروز شدند. والکات دو گل به ثمر رساند و راب هولدینگ و اولیویه ژیرو اولین و یکصدمین گل‌شان را با پیراهن آرسنال به ثمر رساندند.

مونرئال بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

اکتبر

1 اکتبر: توپچی ها هفتمین بازی لیگ را مقابل برایتون تازه صعود کرده در امارات برگزار کردند و با گل های مونرئال و ایووبی بازی را 2-0 بردند.

14 اکتبر: دو هفته بعد از بازی های ملی، توپچی‌ها به زمین واتفورد رفتند. کاپیتان مرتساکر در نیمه اول به توپچی ها برتری داد اما واتفورد در ادامه با نتیجه 2-1 پیروز شد. در نیمه دوم تروی دینی پنالتی بحث برانگیزی را تبدیل به گل کرد، سپس در وقت های تلف شده، تام کلورلی، بازیکن سابق منچستریونایتد و اورتون، به واتفورد برتری داد.

19 اکتبر: آرسنال برای سومین بازی لیگ اروپا مقابل ستاره سرخ بلگراد به صربستان سفر کرد. توپچی ها 1-0 با گل استثنایی اولیویه ژیرو برنده شدند.

22 اکتبر: آرسنال به گودیسون پارک رفت تا با اورتون روبرو شود. در طول نیمه اول، تافی ها که از فرم خارج شده بودند، با یک ضربه توسط وین رونی درست بیرون محوطه 18 قدم پیش افتادند اما آرسنال با ضربه ریباند مونرئال پنج دقیقه قبل از پایان نیمه اول، گل تساوی را به ثمر رساند. در نیمه دوم مسوت اوزیل اولین گل فصل خود را به ثمر رساند. سپس 15 دقیقه بعد، ادریس گایه از اورتون به دلیل دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج شد و گل های لاکازت و رمزی باعث برتری 4-1 آرسنال شد. در وقت های تلف شده، عمر نیاسه پس از اشتباه پتر چک که موفق به مهار پاس آرام مونرئال نشد، گلزنی کرد تا اورتون را امیدوار کند، اما الکسیس سانچز گل پنجم را برای آرسنال در آخرین دقیقه وقت های تلف شده به ثمر رساند و بازی با نتیجه 5-2 به سود توپچی‌ها به پایان  برسد.

24 اکتبر: آرسنال در مرحله چهارم جام اتحادیه در خانه مقابل تیم چمپیونشیپ نوریچ بازی کرد. در طول نیمه اول، نوریچ به برتری 1-0 دست یافت و توپچی ها در خانه هو شدند. با این حال، در دقیقه 85، ادی انکتیا، از روی نیمکت به زمین آمد تا گل تساوی را برای آرسنال به ثمر برساند - اولین گل او در اولین بازی خانگی اش - در حالی که بازی به وقت اضافه رفت و انکتیا یک بار دیگر برای آرسنال گلزنی کرد. این مسابقه در نهایت با نتیجه 2-1 به پایان رسید تا توپچی ها به دور پنجم صعود کنند.

28 اکتبر: دیدار پایانی اکتبر امسال در لیگ برتر در خانه مقابل سوانزی بود. توپچی ها خجالت می‌کشیدند که برای دومین بازی خانگی متوالی نیمه اول را با نتیجه 1-0 شکست بخورند، اما در ادامه با گل های کولاشیناچ و رمزی 2-1 پیروز شدند تا سه امتیاز را به نفع آرسنال حفظ کنند.

کولاشیناچ بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

نوامبر

2 نوامبر: توپچی ها چهارمین بازی لیگ اروپا را در خانه مقابل ستاره سرخ بلگراد انجام دادند و با تساوی 0-0 متوقف شدند.

5 نوامبر: آرسنال سپس در لیگ برتر در اتحاد با منچسترسیتی، صدرنشین لیگ روبرو شد. توپچی ها از ابتدا تا انتها مغلوب بودند: کوین دی بروین به سیتی برتری داد و یک پنالتی بحث برانگیز توسط سرخیو آگوئرو آنها را 2-0 جلو انداخت. لاکازت بارقه‌ای از امید را به آرسنال داد اما سپس گابریل ژسوس گل سوم منچستر سیتی را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 3-1 به سود سیتی به پایان برسد.

18 نوامبر: پس از بازی های ملی، دربی شمال لندن در لیگ برگزار شد که توپچی ها در خانه مقابل تاتنهام بازی کردند. آرسنال با گل‌های موستافی و الکسیس در نیمه اول بازی را 2-0 برد تا اولین پیروزی توپچی‌ها مقابل تاتنهام در لیگ از سال 2014 باشد.

23 نوامبر: آرسنال در سفر به آلمان، پنجمین بازی در لیگ اروپا را مقابل کلن انجام داد و متحمل شکست تحقیرآمیز 1-0 از قعرنشین بوندسلیگا شدند.

26 نوامبر: آرسنال در خانه برنلی به مصاف این تیم رفت و تنها یک پنالتی در وقت های تلف شده توسط الکسیس سانچز باعث برتری 1-0 توپچی‌ها در پایان بازی شد.

29 نوامبر: در آخرین بازی ماه نوامبر آنها میزبان هادرزفیلد تازه صعود کرده به لیگ برتر بودند. آرسنال عملکرد خیره کننده ای داشت و با نتیجه 5-0 پیروز شد. لاکازت گل اول، ژیرو گل دوم و پنجم، سانچز گل سوم و اوزیل گل چهارم را به ثمر رساند.

اوزیل بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

دسامبر

2 دسامبر: آرسنال میربان منچستریونایتد بود. آنتونیو والنسیا در دقیقه 4 به میهمان برتری داد و تنها 7 دقیقه بعد، جسی لینگارد نتیجه را 2-0 کرد. توپچی ها سعی کردند قبل از نیمه اول یک گل بزنند، زیرا در بیشتر نیمه اول تسلط داشتند اما داوید دخیا عملکرد فوق العاده ای داشت تا آنها را از انجام این کار باز دارد. در نیمه دوم در دقیقه 49، توپچی‌ها در نهایت به گل رسیدند و لاکازت بازی را 2-1 کرد، اما در 27 دقیقه باقی مانده، لینگارد گل سوم را برای یونایتد به ثمر رساند که دفاع آرسنال در جریان ضد حمله یونایتد کاملا باز شد. در دقیقه 74، پل پوگبا از زمین اخراج شد اما این باعث نشد که نتیجه بازی تغییر کند، زیرا منچستریونایتد 3-1 پیروز شد و سه امتیاز را به منچستر برد.

7 دسامبر: آرسنال با گل‌های دبوشی، والکات، ویلشر، ژیرو و محمد الننی و همچنین یک گل به خودی، با نتیجه 6-0 در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ اروپا، باته بوریسوف را شکست داد. توپچی ها در صدر گروه قرار گرفتند و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا که در ماه فوریه برگزار می‌شود به مصاف تیم سوئدی اوسترشوند خواهند رفت.

10 دسامبر: آرسنال به ساحل جنوبی رفت تا در لیگ به مصاف ساوتهمپتون برود اما تنها با گل دقیقه 88 ژیرو توانست تساوی 1-1 را به دست بیاورد.

13 دسامبر: توپچی ها خارج از خانه در لیگ برتر به مصاف وستهم رفتند اما این دیدار گلی در بر نداشت.

16 دسامبر: توپچی ها در امارات در سومین بازی متوالی لیگ برتر به مصاف نیوکاسل رفتند. این بازی با گل خیره کننده اوزیل با نتیجه 1-0 به سود آرسنال به پایان رسید.

19 دسامبر: توپچی ها در دور پنجم جام اتحادیه مقابل وستهم در خانه بازی کردند. دنی ولبک تک گل این دیدار را به ثمر رساند تا توپچی ها راهی نیمه نهایی شوند.

22 دسامبر: سه روز قبل از کریسمس، آرسنال در امارات به مصاف لیورپول رفت. کوتینیو در نیمه اول به تیم میهمان برتری داد سپس بعد از گذشت 7 دقیقه از نیمه دوم، محمد صلاح نتیجه را 2-0 به سود لیورپول کرد. با این حال، آرسنال به سرعت پاسخ داد و در پنج دقیقه سه گل به ثمر رساند. گل‌های الکسیس سانچز، گرانیت ژاکا و اوزیل بازی را به نتیجه 3-2 تغییر داد، اما در دقیقه 71 روبرتو فیرمینو سومین گل لیورپول را به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند. گل دیگری رخ نداد و بازی با نتیجه 3-3 به پایان رسید و برخی آن را بازی فصل توصیف کردند.

28 دسامبر: توپچی ها در لیگ خارج از خانه مقابل کریستال پالاس قرار گرفتند و یک پیروزی سخت 3-2 را به دست آوردند.

31 دسامبر: آخرین بازی آرسنال در سال 2017 در خانه وست بروم بود. جیمز مک کلین، ضربه ایستگاهی سانچز را به تور دروازه خود منحرف کرد تا توپچی ها در دقیقه 83 پیش بیفتند، اما در دقیقه 89 مایک دین به طور بحث برانگیز و اشتباه یک پنالتی به ضرر آرسنال اعلام کرد تا بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد.

اوزیل بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

ژانویه

3 ژانویه: اولین بازی توپچی‌ها در سال جدید، شاهد بازی خانگی آنها با چلسی در لیگ بود. بازی در نیمه اول هیچ گلی به همراه نداشت اما 27 دقیقه مانده به پایان بازی، این طلسم توسط آرسنال شکسته شد. جک ویلشر توپچی ها را به برتری رساند اما این برتری تنها 4 دقیقه به طول انجامید. چلسی بازی را با پنالتی ادن هازارد برگرداند و در دقیقه 84 مارکوس آلونسو نتیجه را 2-1 به نفع چلسی کرد. به نظر می‌رسید که چلسی برنده این دیدار شود، اما در دقیقه دوم وقت تلف شده، آرسنال توسط هکتور بلرین گل تساوی دیرهنگام را به ثمر رساند. در لحظات واپسین، چلسی می‌رفت گل پیروزی را به ثمر برساند، اما ضربه داوید زاپاکوستا به تیرک خورد. این دیدار با نتیجه 2-2 به پایان رسید.

4 ژانویه: اولین خرید آرسنال در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، کنستانتینوس ماوروپانوس مدافع یونانی از جیانینا بود.

7 ژانویه: توپچی ها مسابقات جام حذفی را آغاز کردند و در دور سوم مقابل ناتینگهام فارست بازی کردند که سرمربی نداشت. انتظار می‌رفت آرسنالی که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها بود، این بازی را به راحتی در برابر تیمی که فصل گذشته آنها را در جام اتحادیه شکست داده بود، پیروز شود، اما معلوم شد که این مسابقه یک قتل عظیم بود. آرسنال با نتیجه 4-2 توسط تیم چمپیونشیپ تحقیر شد و برای اولین بار زیر نظر آرسن ونگر از دور سوم جام حذفی حذف شدند.

10 ژانویه: آرسنال در نیمه نهایی جام اتحادیه مقابل چلسی در استمفوردبریج بازی کرد. این بازی کسل کننده و پایین تر از حد معمول بود و هیچ گلی رخ نداد.

14 ژانویه: آرسنال مسابقات لیگ برتر را در خانه بورنموث از سر گرفت. بلرین در دقیقه 52 توپچی ها را پیش انداخت اما بورنموث با نتیجه 2-1 پیروز شد: اشتباه پتر چک باعث شد تا جوردون ایبه بازیکن سابق لیورپول در دقیقه 70 بازی را به تساوی بکشاند و تنها چهار دقیقه بعد کالوم ویلسون گل برتری را زد.

20 ژانویه: توپچی ها بازی بعدی لیگ برتر را در خانه با کریستال پالاس انجام دادند و با گل های مونرئال، ایووبی، کوشیلنی و لاکازت در نیمه اول 4-1 پیروز شدند.

22 ژانویه: هنریک مخیتاریان با الکسیس سانچز معاوضه شد و به آرسنال پیوست.

24 ژانویه: در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه، آرسنال در امارات به مصاف چلسی رفت. در نیمه اول، ادن هازارد به تیم میهمان برتری داد اما آنتونیو رودیگر، ضربه مونرئال را به سمت دروازه خودی منحرف کرد. بیست دقیقه بعد از نیمه دوم، گرانیت ژاکا، آرسنال را 2-1 پیش انداخت و به فینال جام اتحادیه فرستاد، جایی که آنها به مصاف منچسترسیتی خواهند رفت.

30 ژانویه: خوش بینی و اشتیاق آرسنال با متحمل شدن شکست 3-1 در سوانزی در لیگ برتر کاهش یافت، مسابقه‌ای که شامل اشتباه دوم پتر چک در این ماه شد. پتر چک در هفت بازی لیگ موفق به بسته نگه داشتن دروازه نشده بود و قصد داشت دویستمین کلین شیت خود را در لیگ برتر کسب کند.

31 ژانویه: پیر امریک اوبامیانگ با مبلغ 56 میلیون پوند به آرسنال پیوست تا گران ترین خرید تاریخ باشگاه شود.

در این ماه، فرانسیس کوکلین، تئو والکات، اولیویر ژیرو و متئو دبوشی نیز در نقل و انتقالات نیم فصل از باشگاه جدا شدند.

الننی بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

فوریه

3 فوریه: توپچی ها در لیگ برتر در خانه مقابل اورتون به میدان رفتند، مسابقه‌ای که در آن آرسنال اولین بار از خریدهای ژانویه، هنریک مخیتاریان و پیر امریک اوبامیانگ، رونمایی کرد. آرسنال در این بازی با هت تریک رمزی در گلزنی و هت تریک مخیتاریان در پاس گل و همچنین نخستین گل اوبامیانگ، با نتیجه 5-1 پیروز شد.

10 فوریه: توپچی ها در دربی شمال لندن در ومبلی به مصاف تاتنهام رفتند و با تک گل هری کین 1-0 باختند.

15 فوریه: آرسنال در دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در سوئد به مصاف اوسترشوند رفت و با نتیجه 3-0 پیروز شد.

22 فوریه: بازی بعدی آرسنال، بازی برگشت در امارات بود، جایی که اوستر‌شوند در نیمه اول دو گل به ثمر رساند. یک گل دیگر حتی باعث تساوی می‌شد اما در نیمه دوم کولاشیناچ توپچی ها را به منطقه راحتی فرستاد و در مجموع نتیجه را 4-2 کرد. آرسنال علیرغم شکست 2-1 خانگی مقابل تیم ضعیف سوئدی به دور بعدی لیگ اروپا صعود کرد.

25 فوریه: آرسنال به ومبلی بازگشت و در فینال جام اتحادیه به مصاف منچسترسیتی رفت. توپچی ها به طرز وحشتناکی توسط صدرنشین لیگ برتر مغلوب شدند و 3-0 شکست خوردند.

مخیتاریان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

مارچ

1 مارچ: آرسنال با بازی در خانه برابر منچسترسیتی، رقابت های لیگ برتر را از سر گرفت. توپچی ها نتوانستند انتقام شکست فینال جام اتحادیه را بگیرند و با گل های نیمه اول برناردو سیلوا، داوید سیلوا و لروی سانه 3-0 شکست خوردند در حالی که پیر امریک اوبامیانگ یک پنالتی را در نیمه دوم از دست داد.

4 مارچ: اوضاع برای آنها بدتر شد، جایی که توپچی ها 2-1 در برایتون شکست خوردند و فشار روی ونگر را بیشتر کرد.

8 مارچ: توپچی ها در بازی رفت دور یک هشتم لیگ اروپا، با گل‌های مخیتاریان و رمزی، 2-0 مقابل میلان در ایتالیا پیروز شدند.

11 مارچ: با گل‌های موستافی، اوبامیانگ و مخیتاریان، آرسنال 3-0 در خانه مقابل واتفورد پیروز شد. در این مسابقه پتر چک، پنالتی تروی دینی را مهار کرد تا دویستمین کلین شیت خود در لیگ برتر را به دست آورد.

15 مارچ: بازی نهایی توپچی ها در ماه مارچ، بازی برگشت مرحله یک هشتم لیگ اروپا در امارات بود. میلان در دقیقه 35 پیش افتاد اما آرسنال با گل های دنی ولبک و گرانیت ژاکا، به پیروزی 3-1 دست یافت و در مجموع با نتیجه 5-1 به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا رسیدند.

مخیتاریان بهترین بازیکن این ماه آرسنال شناخته شد.

آپریل

1 آپریل: آرسنال در خانه میزبان استوک بود که در خطر سقوط قرار داشت. 75 دقیقه طول کشید تا آرسنال از بن بست خارج شود و پنالتی پیر امریک اوبامیانگ وارد دروازه شود، قبل از اینکه در 4 دقیقه مانده به پایان بازی، نتیجه 2-0 به سود آرسنال شود. سپس اوبامیانگ این شانس را داشت که با یک ضربه پنالتی دیگر هت تریک خود را کامل کند، اما اوبامیانگ این فرصت را به لاکازت داد و او به درستی این کار را انجام داد و آرسنال در نهایت 3-0 پیروز شد.

5 آپریل: آرسنال در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، میزبان زسکا مسکو روسیه بود. پس از پیش افتادن با ضربه آرون رمزی، زسکا با ضربه ایستگاهی خیره کننده الکساندر گولووین به تساوی رسید. سپس لاکازت قبل از گل فوق‌العاده آرون رمزی، همراه با یک گل دیگر در اواخر نیمه، یک پیروزی 4-1 در بازی اول را رقم زد.

8 آپریل: آرسنال در پنجمین بازی خانگی متوالی خود در تمامی رقابت‌ها، یک پیروزی دراماتیک 3-2 خانگی مقابل ساوتهمپتون به دست آورد. پس از اینکه شین لانگ، قدیس ها را پیش انداخت، گل های اوبامیانگ و ولبک نتیجه را 2-1 برای میزبان کرد. با این حال، گل تساوی چارلی آستین، در دقیقه 81 توسط ولبک، یک پایان بزرگ را رقم زد.

12 آپریل: آرسنال سپس به نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کرد زیرا گل های دیرهنگام ولبک و رمزی باعث شد که آرسنال شکست 2-0 را با تساوی 2-2 در پایتخت روسیه عوض کند و در مجموع با برتری 6-3 صعود کند.

15 آپریل: گل‌های آیوزه پرز و مت ریچی باعث شد که گل اولیه لاکازت در سنت جیمز پارک بی‌ارزش شود و نیوکاسل با نتیجه 2-1 پیروز شود. با افزایش فشارها، جدایی آرسن ونگر به عنوان سرمربی آرسنال اعلام شد، بنابراین وی به همکاری 22 ساله پر از جام با این باشگاه پایان داد. او قبل از اعلام سرمربی جدید، تا پایان فصل مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

22 آپریل: مقابل وستهم، گل های مونرئال، رمزی و بریس لاکازت باعث شد که آرسنال در نهایت یک برد 4-1 را به دست آورد.

26 آپریل: اخراج ورسالیکو در دقیقه 10 باعث نشد تا آرسنال در بازی رفت نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل اتلتیکو مادرید پیروز شود و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

29 آپریل: اوضاع بدتر شد، زیرا علیرغم اینکه هنریک مخیتاریان در بازگشت به اولدترافورد گلزنی کرد، گل‌های پل پوگبا و مروان فلینی در هر دو نیمه باعث شد که منچستریونایتد با نتیجه 2-1 مقابل توپچی‌ها پیروز شود.

می

3 می: اوضاع باز هم بدتر شد، زیرا ضربه نیمه اول دیگو کاستا باعث شد اتلتیکو مادرید با نتیجه 1-0 در واندا متروپولیتانو به پیروزی برسد و آرسنال را از مسابقات حذف کند و به آخرین شانس آرسن ونگر برای کسب یک جام در آخرین فصل حضورش در آرسنال پایان دهد. مصدومیت کوشیلنی در این دیدار باعث شد مدت‌ها از میادین دور باشد.

6 می: آخرین بازی خانگی ونگر با پیروزی 5-0 مقابل برنلی به پایان رسید. اوبامیانگ دو بار دروازه را باز کرد و لاکازت، کولاشیناچ و ایووبی هر کدام یک گل به ثمر رساندند.

9 می: با گلزنی ایهناچو و اخراج ماوروپانوس در 15 دقیقه ابتدایی، آرسنال در بازی ماقبل پایانی فصل با نتیجه 3-1 شکست خورد تا در بازی های خارج از خانه لیگ برتر در سال 2018 هیچ امتیازی به دست نیاورد.

13 می: دوران تصدی آرسن ونگر به عنوان سرمربی آرسنال همانطور که از سال 1996 با یک برد خارج از خانه و کلین شیت آغاز شد، به پایان رسید. هادرزفیلد آخرین حریف مربی فرانسوی بود که اوبامیانگ دهمین گل فصل خود را به ثمر رساند و آرسنال با نتیجه 1-0 پیروز شد.

ژاکا با 48 بازی پرکارترین بازیکن آرسنال بود و لاکازت با 17 گل برترین گلزن تیم در تمامی رقابت‌ها بود. ماوروپانوس در بازی ماقبل پایانی فصل، تنها اخراجی آرسنال در این فصل بود.

آرون رمزی جایزه بهترین بازیکن فصل باشگاه را دریافت کرد و گلش به زسکامسکو به عنوان گل فصل شناخته شد. لاکازت با 14 گل هم بهترین گلزن آرسنال در لیگ برتر بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۱۷ ۱۷:۰۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۶۲۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰