loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2018/19
مروری بر فصل 2018/19

مروری بر فصل ۲۰۱۸/۱۹

فصل 2018/19 بیست و هفتمین فصل آرسنال در لیگ برتر، صد و دومین فصل کلی در لیگ و 93مین فصل متوالی در لیگ فوتبال انگلیس بود. این باشگاه در لیگ برتر، لیگ اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه شرکت کرد. این اولین فصل آرسنال در 22 سال اخیر بدون حضور آرسن ونگر بود. برای دومین فصل متوالی، آرسنال به لیگ اروپا راه یافت و نتایج فصل گذشته را بهبود بخشید و به فینال رسید که در آن مقابل چلسی شکست خورد. این اولین و تنها فصل کامل باشگاه تحت هدایت اونای امری بود.

پیش فصل

آرسنال فصل را با انجام برخی تغییرات در ترکیب آغاز کرد. آنها فصل را با اعلام جدایی کاپیتان باشگاه، مرتساکر که بازنشسته شد تا مربی جدید آکادمی شود، شروع کردند. پس از شش سال حضور در این باشگاه، جدایی سانتی کازورلا نیز پس از پایان قراردادش اعلام شد. علاوه بر این، پتر چک، هکتور بلرین، محمد الننی، مسوت اوزیل، گرانیت ژاکا و اینسلی میتلند نایلز همگی شماره‌های جدید دریافت کردند که دو نفر آخر نیز قرارداد خود را با باشگاه تمدید کردند. پس از بازنشستگی آرسن ونگر، مدیر بلندمدت آنها، اونای امری اسپانیایی به عنوان سرمربی جدید باشگاه منصوب شد.

اولین خرید دوران امری، دفاع راست سوئیسی، استفان لیختشتاینر بود که به صورت رایگان از یوونتوس به این تیم پیوست.

باشگاه سپس دو هفته بعد، برند لنو، گلر آلمانی را از بایر لورکوزن، در ازای مبلغ 19.2 میلیون پوند به خدمت گرفت.

در همین حال، جک ویلشر، بازیکن سرسخت باشگاه، پس از پایان قراردادش، پس از 17 سال حضور در باشگاه، از این تیم جدا شد و سوکراتیس پاپاستاتوپولوس، مدافع میانی یونانی با مبلغ 14.8 میلیون پوند از بوروسیا دورتموند به باشگاه پیوست.

اندکی پس از آن، باشگاه لوکاس توریرا هافبک دفاعی را از سمپدوریا با مبلغ 26.4 میلیون پوند به خدمت گرفت و یک روز بعد خبر انتقال متئو گوندوزی از لوریان را با مبلغ 7 میلیون پوند اعلام کرد.

آرسنال در بازی های دوستانه پیش فصل به مصاف بورهم وود و لاتزیو رفت و در رقابت های اینترنشنال چمپیونز کاپ با اتلتیکو مادرید، پاریسن ژرمن و چلسی دیدار کرد.

آگوست

7 آگوست: آلیشر عثمانوف اعلام کرد که پیشنهاد استن کرونکه، تاجر آمریکایی را برای خرید 30% از سهام آرسنال به مبلغ 550 میلیون پوند می‌پذیرد، در معامله‌ای که به کرونکه اجازه می‌دهد کنترل کامل باشگاه را در دست بگیرد.

12 آگوست: اولین بازی آرسنال برابر منچسترسیتی بود. آنها بازی را 2-0 پس از گل های رحیم استرلینگ و برناردو سیلوا باختند.

18 آگوست: بازی بعدی در برابر رقیب لندنی چلسی بود. آرسنال باز هم شکست خورد، این بار 3-2 هر چند آنها فرصت هایی داشتند که امتیاز به دست بیاورند، اما با گل های پدرو، آلوارو موراتا و مارکوس آلونسو در حالی که هنریک مخیتاریان و الکس ایووبی برای آرسنال گلزنی کردند، شکست خوردند.

25 آگوست: اولین برد آرسنال، پیروزی 3-1 مقابل وستهم بود. مارکو آرناوتوویچ ابتدا گلزنی کرد تا وستهم را جلو بیاندازد، اما ناچو مونرئال دقایقی بعد بازی را به تساوی کشاند و گل به خودی عیسی دیوپ و گل دیرهنگام دنی ولبک بازی را برای آرسنال به ارمغان آورد.

گوندوزی بهترین بازیکن این ماه آرسنال لقب گرفت.

سپتامبر

2 سپتامبر: اولین بازی آرسنال در سپتامبر و چهارمین بازی در لیگ برتر، پیروزی 3-2 مقابل کاردیف بود. موستافی از روی ضربه کرنر ژاکا گل ابتدایی را به ثمر رساند، اما ویکتور کاماراسا درست قبل از وقت استراحت گل تساوی را به ثمر رساند. پس از شروع مجدد، اوبامیانگ اولین گل خود در این فصل را به ثمر رساند تا آرسنال پیش بیفتد. کاردیف دوباره با ضربه سر دنی وارد گل تساوی را به ثمر رساند، اما الکساندر لاکازت با یک ضربه کوبنده پیروزی را تضمین کرد و سه امتیاز دیگر را برای آرسنال به ارمغان آورد.

15 سپتامبر: پس از بازی های ملی، آرسنال میهمان نیوکاسل بود. پس از نیمه اول کسل کننده، گرانیت ژاکا یک ضربه ایستگاهی خیره کننده به ثمر رساند تا آرسنال پیش بیفتد. مسوت اوزیل در 200مین بازی خود برای آرسنال برتری را دو برابر کرد. در دقایق تلف شده، سیاران کلارک گلزنی کرد تا نیوکاسل را امیدوار کند. در نهایت، این کافی نبود زیرا آرسنال سومین بازی متوالی خود را 2-1 برد.

20 سپتامبر: آرسنال لیگ اروپا را با پیروزی 4-2 مقابل ورسکلا آغاز کرد. اوبامیانگ پس از یک ضد حمله دروازه را باز کرد. دنی ولبک برتری را دو برابر کرد، قبل از اینکه اوبامیانگ و اوزیل هر دو گلزنی کردند و 4-0 پیش افتادند. با این حال، ورسکلا در اواخر بازی دو گل به ثمر رساند، اما آرسنال پیروزی را به دست آورد.

23 سپتامبر: آرسنال در امارات میزبان اورتون بود. لاکازت یک گل ابتدایی خیره کننده به ثمر رساند و ضربه ای را به گوشه بالا سمت راست زد. لحظاتی بعد، اوبامیانگ گل دوم را برای آرسنال به ثمر رساند، اما اوبامیانگ در موقعیت آفساید قرار داشت. با این وجود، آرسنال به پنجمین پیروزی متوالی خود در تمامی رقابت ها رسید.

26 سپتامبر: برای شروع رقابت های جام اتحادیه، آرسنال با نتیجه 3-1 مقابل تیم چمپیونشیپی برنتفورد پیروز شد. آرسنال از طریق ولبک دو گل به ثمر رساند، اگرچه آلن جاج یک گل را برای برنتفورد به ثمر رساند. لاکازت در وقت های تلف شده به گل رسید تا مطمئن شود آرسنال به دور بعد صعود می‌کند.

29 سپتامبر: در آخرین بازی ماه سپتامبر، آنها 2-0 مقابل واتفورد پیروز شدند. پس از مصدومیت پتر چک، برند لنو اولین بازی خود را در لیگ برتر به عنوان بازیکن تعویضی انجام داد. پس از فشار لاکازت، آرسنال با گل به خودی کریگ کاتکارت دروازه را باز کرد و در ادامه اوزیل برتری را دو برابر کرد. این ماه با هفتمین پیروزی متوالی در تمامی رقابت ها و پنجمین پیروزی متوالی در لیگ به پایان رسید.

لاکازت بهترین بازیکن این ماه آرسنال لقب گرفت.

اکتبر

4 اکتبر: هنریک مخیتاریان به دلیل تنش های سیاسی برای بازی آرسنال مقابل قره باغ در لیگ اروپا به آذربایجان سفر نکرد. با این وجود، آرسنال 3-0 پیروز شد و سوکراتیس، گوندوزی و امیل اسمیت رو همگی اولین گل های خود را به ثمر رساندند.

7 اکتبر: فرم قدرتمند آرسنال با پیروزی 5-1 مقابل فولام ادامه یافت. اگرچه بازی در نیمه دوم با نتیجه 1-1 مساوی بود، آرسنال در نیمه دوم چهار گل به ثمر رساند تا بردهای متوالی خود را به 9 بازی در تمامی رقابت‌ها برساند. آرون رمزی تنها 39 ثانیه پس از ورود به زمین به عنوان بازیکن تعویضی گلزنی کرد و لاکازت و اوبامیانگ هر کدام دو گل به ثمر رساندند.

22 اکتبر: پیروزی 3-1 مقابل لسترسیتی باعث شد که اوزیل با 30 گل به گلزن‌ترین بازیکن آلمانی دوران لیگ برتر تبدیل شود.

25 اکتبر: آنها با پیروزی 1-0 مقابل اسپورتینگ در لیگ اروپا به روند پیروزی ادامه دادند و دنی ولبک گل تعیین کننده را به ثمر رساند.

28 اکتبر: با این حال، روند پیروزی آرسنال بعد از یازده بازی در تساوی 2-2 مقابل کریستال پالاس در سلهرست پارک متوقف شد.

31 اکتبر: در آخرین بازی آرسنال در ماه اکتبر، آنها در جام اتحادیه با تیم لیگ یک بلکپول روبرو شدند. توپچی ها با گل های لیختشتاینر و امیل اسمیت رو 2-0 پیش افتادند، اما اخراج متئو گوندوزی باعث شد بلکپول اختلاف را به یک گل کاهش دهد.

اوبامیانگ بهترین بازیکن این ماه آرسنال و لیگ برتر لقب گرفت. آرون رمزی هم به خاطر گلزنی مقابل فولام، جایزه بهترین گل ماه رو دریافت کرد.

نوامبر

3 نوامبر: آرسنال میزبان لیورپول بود. گل دیرهنگام لاکازت پس از اینکه جیمز میلنر لیورپول را در نیمه دوم برتری داد، یک امتیاز برای توپچی ها به ارمغان آورد.

8 نوامبر: تساوی 0-0 با اسپورتینگ لیسبون باعث شد تا آرسنال به مرحله یک شانزدهم نهایی راه پیدا کند.

11 نوامبر: ضربه دیرهنگام مخیتاریان باعث شد که آرسنال در خانه مقابل ولورهمپتون به تساوی 1-1 دست یابد که سومین تساوی متوالی آنها در لیگ بود.

25 نوامبر: پس از بازی های ملی، توپچی ها به مصاف بورنموث رفتند. گل به خودی جفرسون لرما باعث شد تا جاشوا کینگ در وقت های تلف شده نیمه اول بازی را به تساوی بکشاند. با این حال، اوبامیانگ گل برتری را به ثمر رساند تا توپچی ها اولین پیروزی ماه خود را به دست آورند.

29 نوامبر: آخرین بازی آنها در ماه نوامبر برابر ورسکلا در لیگ اروپا بود. یوفا قبل از بازی تصمیم گرفت که به دلیل حکومت نظامی در اوکراین، بازی از پولتاوا به کیف منتقل شود و آرسنال با گل های اسمیت رو، رمزی و جو ویلوک با نتیجه 3-0 برنده شد. این بازی همچنین اولین بازی زک مدلی، چارلی گیلمور و بوکایو ساکا بود که همگی از نیمکت ذخیره ها به بازی آمده بودند. با این برد، صدرنشینی آرسنال در این گروه قطعی شد.

توریرا بهترین بازیکن این ماه آرسنال لقب گرفت.

دسامبر

2 دسامبر: آرسنال میزبان اولین دربی فصل شمال لندن بود. آنها بعد از هند پنالتی یان ورتونگن و گلزنی اوبامیانگ در دقیقه 10 پیش افتادند. با این حال، تاتنهام در مدت زمان پنج دقیقه دو گل به ثمر رساند تا در نیمه اول با نتیجه 2-1 پیش بیفتد. امری در نیمه دوم دو تعویض و تغییرات تاکتیکی انجام داد و توپچی ها به خوبی پاسخ دادند و سه گل در مسیر پیروزی 4-2 به ثمر رساندند. اوبامیانگ یک گل زد و اولین بازیکنی شد که در فصل 19-2018 لیگ برتر 10 گل به ثمر می‌رساند. گل های دیگر توسط الکساندر لاکازت و لوکاس توریرا که اولین گل او از زمان پیوستن به باشگاه بود، به ثمر رسید.

5 دسامبر: آرسنال به روند شکست ناپذیری خود مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد ادامه داد. در یک مسابقه کسل کننده، راب هولدینگ و آرون رمزی هر دو دچار مصدومیت شدند، اولی رباط صلیبی قدامی خود را پاره کرد و در نتیجه ادامه فصل را از دست داد. بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید، علیرغم اینکه آرسنال دو گل به ثمر رساند که در نیمه دوم مردود اعلام شد.

8 دسامبر: آرسنال با گل خیره کننده لوکاس توریرا، پیروزی 1-0 مقابل هادرزفیلد در امارات را به دست آورد.

13 دسامبر: آرسنال در آخرین بازی خود در دور گروهی لیگ اروپا در خانه مقابل قره باغ پیروز شد. لاکازت تک گل بازی را در پیروزی 1-0 به ثمر رساند.

16 دسامبر: آرسنال در ورزشگاه سنت مری با نتیجه 3-2 مقابل ساوتهمپتون شکست خورد و بدین ترتیب به روند 22 بازی بدون شکست خود پایان داد. دنی اینگز دروازه آرسنال را باز کرد، اما هنریک مخیتاریان با ضربه سر آرسنال را به تساوی کشاند. اینگز دومین گل خود را درست قبل از پایان نیمه اول به ثمر رساند. در نیمه دوم مخیتاریان با یک حرکت انحرافی یک بار دیگر کار را به تساوی کشاند. با این حال، چارلی آستین در دقیقه 85 با استفاده از اشتباه برند لنو به گل رسید و توپچی ها را شکست داد.

19 دسامبر: بازی بعدی آرسنال دربی شمال لندن در امارات مقابل تاتنهام در جام اتحادیه بود. تاتنهام انتقام شکست 4-2 خود در لیگ را از آرسنال با برد 2-0 در این جام گرفت و توپچی ها را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد.

22 دسامبر: آرسنال به دو باخت متوالی خود با پیروزی 3-1 مقابل برنلی پاسخ داد. اوبامیانگ در دقیقه 14 پس از پاس درخشان اوزیل، دروازه را باز کرد. اوبامیانگ دومین گل خود را در دقیقه 48 به ثمر رساند. علیرغم اینکه اشلی بارنز برای برنلی گلزنی کرد، الکس ایووبی در وقت های تلف شده اطمینان داد که آرسنال هر 3 امتیاز را به دست می‌آورد.

26 دسامبر: آرسنال در روز باکسینگ دی خارج از خانه به مصاف برایتون رفت. اوبامیانگ پس از چند حرکت درخشان لاکازت، در همان ابتدا یک گل به ثمر رساند. با وجود برتری زودهنگام، یورگن لوکادیا با استفاده از اشتباه استفان لیختشتاینر به گل رسید و بازی را مساوی کرد.

29 دسامبر: آخرین بازی آرسنال در سال 2018 برابر تیم مدعی قهرمانی لیورپول در آنفیلد بود. آرسنال با گل دقیقه 11 میتلند نایلز شروعی عالی داشت. با این حال، لیورپول به خوبی پاسخ داد و روبرتو فیرمینو دو گل را در فاصله یک دقیقه پس از گل آرسنال به ثمر رساند. سادیو مانه با گل دقیقه 32 اوضاع را بدتر کرد. محمد صلاح یک پنالتی را درست قبل از پایان نیمه زد و فیرمینو با یک پنالتی دیگر هت تریک کرد و آرسنال با نتیجه 5-1 شکست خورد.

اوبامیانگ بهترین بازیکن این ماه آرسنال لقب گرفت.

ژانویه

1 ژانویه: آرسنال سال 2019 را با پیروزی 4-1 مقابل فولام آغاز کرد. ژاکا، لاکازت، رمزی، و اوبامیانگ برای توپچی ها گلزنی کردند.

5 ژانویه: آرسنال رقابت های جام حذفی را خارج از خانه مقابل بلکپول آغاز کرد. جو ویلوک بریس کرد و الکس ایووبی یک گل دیگر در مسیر برد 3-0 آرسنال به ثمر رساند.

12 ژانویه: آرسنال باز هم خارج از خانه در لیگ شکست خورد، گل دکلان رایس برای وستهم کافی بود تا 3 امتیاز را در ورزشگاه لندن از آن خود کند.

19 ژانویه: با این حال، توپچی ها در بازی بعدی خود پاسخ دادند، پیروزی 2-0 مقابل چلسی در ورزشگاه امارات به لطف گل های لاکازت و کوشیلنی که آرسنال را در فاصله 3 امتیازی حریف قرار داد. علیرغم پیروزی، توپچی ها ضربه بزرگی خوردند، زیرا هکتور بلرین رباط صلیبی پاره کرد و ادامه فصل را از دست داد.

25 ژانویه: بازی بعدی در جام حذفی مقابل منچستریونایتد بود. الکسیس سانچز برای یونایتد مقابل تیم سابقش گلزنی کرد. به سرعت توسط جسی لینگارد نتیجه 2-0 به نفع تیم میهمان شد. اوبامیانگ درست قبل از پایان نیمه اول نتیجه را 2-1 کرد، با این حال آنتونی مارسیال پیروزی یونایتد را قطعی کرد و آرسنال 3-1 شکست خورد.

29 ژانویه: آخرین بازی آرسنال در ژانویه در خانه کاردیف برگزار شد که اولین بازی خود را پس از مرگ امیلیانو سالا انجام می‌داد. اوبامیانگ گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. لاکازت این برتری را دو برابر کرد. ناتانیل مندز لینگ یک گل ناکارآمد در وقت های تلف شده برای کاردیف به ثمر رساند. این پیروزی باعث شد آرسنال در رده چهارم قرار گیرد.

لاکازت بهترین بازیکن این ماه آرسنال لقب گرفت.

فوریه

3 فوریه: اولین بازی آرسنال در ماه فوریه یک مسابقه سخت بود، خارج از خانه مقابل منچسترسیتی، مدعی قهرمانی و مدافع عنوان قهرمانی. سرخیو آگوئرو در دقیقه 1 بازی برای سیتی گلزنی کرد. با این حال، توپچی ها با ضربه کوشیلنی پاسخ دادند. آگوئرو درست قبل از پایان نیمه دومین گل خود را به ثمر رساند و سیتی با گل بحث برانگیز آگوئرو اختلاف خود را به 3-1 افزایش داد و بدین ترتیب هت تریک وی را قطعی کرد.

9 فوریه: آرسنال در خارج از خانه با هادرزفیلد در معرض خطر سقوط روبرو شد. الکس ایووبی ابتدا گلزنی کرد، قبل از اینکه لاکازت برتری را دو برابر کند. هادرزفیلد در آخرین لحظه گل دلداری را به ثمر رساند.

14 فوریه: پس از بیش از دو ماه دوری از اروپا، توپچی‌ها برای رویارویی با باته بوریسوف به بلاروس سفر کردند. با این حال، نمایش ضعیف آرسنال به همراه کارت قرمز دیرهنگام الکساندر لاکازت، باعث شکست 1-0 آرسنال شد.

21 فوریه: با این حال، بازی برگشت نسبت به بازی اول بسیار متفاوت بود، با اشتباهات دفاعی باته که در نهایت آرسنال را پس از گل به خودی زودهنگام زاخار ولکوف، همراه با ضربه های سر موستافی و ​​سوکراتیس به مرحله بعد فرستاد.

24 فوریه: توپچی‌ها با پیروزی خانگی 2-0 مقابل ساوتهمپتون، که پس از گل‌های زودهنگام لاکازت و مخیتاریان به دست آوردند، به پیروزی رسیدند.

27 فوریه: پس از آن هواداران آرسنال شاهد یک پیروزی دیگر در استادیوم امارات بودند. اوزیل، مخیتاریان، کوشیلنی، اوبامیانگ و لاکازت گلزنی کردند تا آرسنال 5-1 بورنموث را در هم بکوبد.

مخیتاریان بهترین بازیکن این ماه آرسنال لقب گرفت.

مارچ

2 مارچ: این ماه با سفر به استادیوم خانگی تاتنهام شروع شد. تأخیر در ساخت استادیوم جدید تاتنهام باعث شد که بازی در ومبلی برگزار شود و توپچی ها شروعی عالی داشتند و آرون رمزی برای چهارمین بار در این استادیوم گلزنی کرد تا میهمان در دقیقه 16 پیش بیفتد. یک دبل سیو خیره کننده از سوی برند لنو، دروازه آرسنال را حفظ کرد تا اینکه تاتنهام در دقیقه 74 صاحب یک ضربه پنالتی شد و هری کین موفق به گلزنی شد. در ادامه اوبامیانگ در وقت های تلف شده یک ضربه پنالتی را از دست داد و لوکاس توریرا از بازی اخراج شد و آرسنال به تساوی ناامیدکننده 1-1 دست یافت.

7 مارچ: اوضاع در اواسط هفته بدتر شد زیرا، علیرغم اینکه پس از گذشت سه دقیقه از بازی الکس ایووبی گلزنی کرد، توپچی‌ها در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در خانه رن 3-1 شکست خوردند. نقطه عطف بازی بدون شک کارت قرمز سوکراتیس کمی قبل از پایان نیمه اول بود که رن یک دقیقه بعد توسط بنجامین بورژو به گل تساوی رسید. در نیمه دوم توپچی ها کاملاً از هم پاشیدند و با گل به خودی مونرئال و ضربه سر دیرهنگام اسماعیلا سار زخمی خطرناک بر توپچی ها وارد شد.

10 مارچ: آرسنال میزبان منچستریونایتد بود. یونایتد هنوز تحت هدایت اوله گونار سولسشر در داخل کشور شکست نخورده بود، اما این در شرف تغییر بود. علیرغم برتری شیاطین سرخ در موقعیت‌ها، خط دفاعی قاطعانه آرسنال، همراه با اشتباهات دفاعی در سمت دیگر، باعث شد که شوت از راه دور گرانیت ژاکا توسط داوید دخیا اشتباه ارزیابی و وارد دروازه شود. اوبامیانگ در ادامه یک ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا یک برد حیاتی 2-0 را به ثبت برساند.

14 مارچ: بازی بعدی توپچی ها در خانه مقابل رن در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی بود. آرسنال شروعی عالی داشت و اوبامیانگ پاس رمزی را پس از تنها 5 دقیقه به ثمر رساند تا آنها را پیش بیاندازد. او سپس یک سانتر عالی برای میتلند نایلز ارسال کرد تا نتیجه را 2-0 کند و آرسنال را در عرض 15 دقیقه با قانون گل زده بیشتر در خانه حریف پیش بیاندازد. رن به صورت پراکنده خطراتی ایجاد کرد، اما اوبامیانگ دومین گل خود را در اواخر بازی به ثمر رساند تا پیروزی 3-0 و در مجموع 4-3 را به پایان برساند.

برند لنو بهترین بازیکن این ماه آرسنال لقب گرفت.

آپریل

1 آپریل: توپچی ها با گل های رمزی و لاکازت با نتیجه 2-0 مقابل نیوکاسل پیروز شدند. این دهمین برد متوالی آنها در لیگ در ورزشگاه امارات بود، اولین باری که آنها از زمان افتتاحیه آن در سال 2006 به چنین موفقیتی دست یافتند.

7 آپریل: توپچی ها با باخت 1-0 مقابل اورتون، از جمع چهار تیم برتر خارج شدند.

11 آپریل: آرسنال نیاز به بازگشت داشت و هیچ فرصتی بهتر از بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل ناپولی نداشت. آرون رمزی توپچی ها را جلو انداخته بود، قبل از اینکه شوت لوکاس توریرا به کالیدو کولیبالی برخورد کند و وارد دروازه شود. آرسنال این بازی را با نتیجه 2-0 پیروز شد.

15 آپریل: علیرغم اینکه آرسنال در رده پنجم جدول قرار داشت و در مسیر نیمه نهایی لیگ اروپا قرار داشت، فرم خارج از خانه آرسنال در تمام فصل بسیار نابهنجار بود و شاید ناامیدکننده بود که توپچی ها 9 ماه برای اولین کلین شیت خارج از خانه صبر کنند. در بازی مقابل واتفورد در ویکاریج رود، اکثر اتفاقات بازی در 11 دقیقه اول رخ داد، اوبامیانگ در دقیقه 10 با اشتباه بن فاستر، دروازه را با یکی از عجیب‌ترین گل‌های فصل باز کرد. یک دقیقه بعد، تروی دینی پس از ضربه آرنج به لوکاس توریرا، دستور اخراج خود را دریافت کرد.

18 آپریل: آرسنال دومین برد متوالی 1-0 خارج از خانه را به دست آورد، زیرا لاکازت با ضربه ایستگاهی خیره کننده دقیقه 36، همراه با عملکرد دفاعی قاطعانه توپچی ها، یک پیروزی حیاتی را در ناپل مقابل ناپولی به ثبت رساند تا راهیابی آنها به نیمه نهایی برای دومین فصل متوالی قطعی شود.

21 آپریل: قبل از بازی خانگی توپچی ها مقابل کریستال پالاس، همه چیز به آرامی در شمال لندن پیش می‌رفت. با این حال، نمایش کسل کننده نیمه اول باعث شد تا تیم اونای امری با ضربه سر کریستین بنتکه عقب بیفتد. با این حال، آرسنال با چیپ هوشمندانه اوزیل در دقیقه 47 بازی را 1-1 کرد. با این وجود، گل‌های پشت سر هم ویلفرد زاها و جیمز مک آرتور، برتری پالاس را به 3-1 رساند و اگرچه اوبامیانگ یک گل زد، توپچی‌ها بعد از هفته نخست، یک بار دیگر در خانه شکست خوردند.

24 آپریل: آن‌ها در دیدار بعدی خود، پس از گل‌های روبن نِوِس، کانر کودی و دیگو ژوتا، 3-0 در نیمه اول عقب افتادند. سپس سوکراتیس اولین گل خود در لیگ را برای توپچی ها در ده دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رساند، اما این کافی نبود و وولوز یک پیروزی عالی 3-1 را به ثبت رساند.

28 آپریل: فاجعه بعدی در خانه لستر رخ داد. در نیمه اول میتلند نایلز از بازی اخراج شد و بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید. بعد از گذشت یک ساعت، یوری تیلمانز روباه ها را پیش انداخت، قبل از اینکه جیمی واردی، دشمن سرسخت توپچی ها، دو گل دیگر به ثمر برساند و امیدهای آرسنال را برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر در معرض خطر جدی قرار داد.

می

2 می: بازی های اروپایی یک بار دیگر ناجی آرسنال شد، زیرا با دو گل لاکازت، یک پیروزی قابل توجه 3-1 مقابل والنسیا در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا در ورزشگاه امارات به دست آمد.

5 می: توپچی‌ها باید برایتون را در خانه شکست می‌دادند تا به شانس واقعی برای بازگرداندن جایگاه خود در چهار تیم برتر دست یابند، و پس از اینکه اوبامیانگ در دقیقه 10 از روی نقطه پنالتی گل زد، شروعی عالی را رقم زدند تا آرسنال را جلو بیاندازند. با این حال، خطای پنالتی ژاکا فرصت گل تساوی را به برایتون داد. بازی با تساوی 1-1 پایان یافت تا آرسنال در هفته آخر نیاز به سه امتیاز و تفاضل گل 8+ داشته باشد.

9 می: توپچی ها به اسپانیا سفر کردند تا در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا، مهمترین بازی فصل آنها را تا این لحظه مقابل والنسیا برگزار کنند. والنسیا که برای صعود به برد 2-0 نیاز داشت، شروعی سریع داشت و در دقیقه 11 دقیقه توسط کوین گامیرو پیش افتاد، اما یک ضربه والی خیره کننده از اوبامیانگ باعث شد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند. بعد از گذشت پنج دقیقه از نیمه دوم، آرسنال عملاً صعود خود را به فینال باکو قطعی کرد، پس از اینکه لاکازت پاس لوکاس توریرا را وارد دروازه کرد، قبل از اینکه والنسیا دوباره توسط گامیرو به گل برسد. با این حال، اوبامیانگ دو گل دیگر به ثمر رساند تا اولین هت تریکش با پیراهن آرسنال را تجربه کند. آرسنال در مجموع 7-3 والنسیا را شکست داد و برای اولین بار از زمان تغییر نام تجاری این جام در سال 2009 به فینال لیگ اروپا رفت. بعداً در همان روز، تأیید شد که چلسی پس از تساوی 2-2 آینتراخت فرانکفورت را در ضربات پنالتی شکست داده است، به این معنی که هر چهار فینالیست اروپا در آن فصل از انگلیس بودند، اولین باری که این اتفاق از هر کشوری در تاریخ می‌افتد.

12 می: آرسنال که جواز حضور در فینال لیگ اروپا را کسب کرده بود و امیدی برای حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ نداشت، یک ترکیب ضعیف را در بازی آخر خود مقابل برنلی قرار داد. اوبامیانگ دو گل به ثمر رساند تا آقای گل لیگ شود و ادی انکتیا 18 ساله اولین گل خود را در لیگ برتر برای آرسنال به ثمر رساند. توپچی ها با نتیجه 3-1 پیروز شدند و با یک امتیاز کمتر از تاتنهام در رده پنجم جدول لیگ برتر قرار گرفتند.

29 می: پس از ناامیدی در لیگ، آرسنال دو هفته فرصت داشت تا برای بازی‌ای که به عنوان مهم‌ترین بازی دهه خود شناخته می‌شود، یعنی فینال لیگ اروپا مقابل چلسی در ورزشگاه المپیک باکو، آماده شود. روابط پراکنده بین ارمنستان و آذربایجان با اخطارهای دولت آذربایجان همراه شد و به مخیتاریان توصیه کرد که به این کشور سفر نکند. مخیتاریان به این کشور سفر نکرد و توپچی ها بدون او راهی اروپای شرقی شدند. نیمه اول بدون گل به پایان رسید. تنها چهار دقیقه پس از گذشت نیمه دوم، اولیویه ژیرو با ضربه سر در مقابل تیم سابقش گلزنی کرد. پدرو و ادن هازارد هم در ادامه گلزنی کردند تا چلسی 3-0 پیش بیفتد. با این حال، یک والی خیره کننده از الکس ایووبی در 21 دقیقه مانده به پایان بازی، بارقه ای از امید را به اردوی آرسنال بازگرداند، اما ادن هازارد به زودی دومین گل خود را به دست آورد و چلسی با نتیجه 4-1 پیروز شد و آرسنال بعد از یک فصل بد، در کسب جام ناکام ماند.

در این فصل اوبامیانگ و ایووبی بازیکنانی بودند که بیش از همه به میدان رفتند (51)، در حالی که اوبامیانگ بهترین گلزن تیم در تمامی مسابقات نیز بود (31). اوبامیانگ با 22 گل در کنار محمد صلاح و سادیو مانه آقای گل لیگ شد. سوکراتیس، توریرا، گوندوزی، لاکازت و میتلند نایلز هم طعم کارت قرمز داور را چشیدند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۶ ۱۴:۵۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۴۷۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰