loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2021/22
مروری بر فصل 2021/22

مروری بر فصل ۲۰۲۱/۲۲

فصل 2021/22 سی‌امین فصل آرسنال در لیگ برتر، نود و ششمین فصل متوالی آنها در فوتبال انگلیس و صد و پنجمین فصل در بالاترین سطح انگلیس بود. آرسنال علاوه بر لیگ، در جام حذفی و اتحادیه نیز شرکت کرد، اما آنها برای اولین بار از سال 1995/96 در هیچ رقابت اروپایی شرکت نکردند، زیرا فصل قبل به مقام هشتم در لیگ برتر رسیده بودند.

آرسنال با مدیریت میکل آرتتا در دومین فصل کامل خود، جوانترین تیم در لیگ برتر (ترکیب اصلی) با میانگین سنی 24 سال و 308 روز بود - بیش از یک سال جوانتر از تیم بعدی. آنها در لیگ برتر پنجم شدند و به لیگ اروپا در فصل آینده راه یافتند.

ژوئن و جولای

24 ژوئن: دوران قرضی کنستانتینوس ماوروپانوس در اشتوتگارت برای یک فصل دیگر تمدید شد.

1 جولای: آرسنال چندین بازیکن را با پایان یافتن قراردادشان، آزاد اعلام کرد که تنها بازیکن تیم اصلی، داوید لوئیز، مدافع میانی برزیلی بود. در همان روز دوران قرضی دنی سبایوس و مت رایان نیز به پایان رسید و به ترتیب به رئال مادرید و برایتون بازگشتند.

6 جولای: متئو گوندوزی، که کل فصل قبل را به صورت قرضی در هرتابرلین سپری کرده بود، یک بار دیگر به صورت قرضی تا پایان فصل از آرسنال جدا شد، این بار به مارسی.

10 جولای: اولین خرید آرسنال در فصل نقل و انتقالات تابستانی انجام شد و نونو تاوارس، مدافع چپ 21 ساله پرتغالی با مبلغی حدود 8 میلیون پوند از بنفیکا به آرسنال آمد.

آرسنال چهار بازیکن داشت که برای بازی های تدارکاتی پیش فصل در دسترس نبودند، زیرا برند لنو، بوکایو ساکا، کیران تیرنی و گرانیت ژاکا در یورو 2020 که در 11 جولای به پایان رسید، شرکت کرده بودند.

13 جولای: آرسنال تور پیش فصل خود را در اسکاتلند با شکست 2-1 مقابل هیبرنیان آغاز کرد.

15 جولای: ویلیام سالیبا، که نیم فصل دوم گذشته را به صورت قرضی در نیس سپری کرده بود، با قراردادی قرضی یک فصل به گوندوزی در مارسی ملحق شد.

17 جولای: دیدار با رنجرز اسکاتلند به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس این باشگاه که با تساوی 2-2 به پایان رسید.

19 جولای: آرسنال دومین خرید خود را انجام داد و آلبرت سامبی لوکونگا، هافبک 21 ساله بلژیکی را با مبلغی حدود 17.2 میلیون پوند از اندرلخت به خدمت گرفت.

20 جولای: آرسنال از هفتمین دوره جام فلوریدا با استناد به "تعداد کمی از تست های مثبت کووید-19" در میان کارکنان، کناره گیری کرد. آنها قرار بود با اورتون و اینترمیلان رقابت کنند.

24 جولای: پیروزی 4-1 مقابل میلوال در لندن کلونی

28 جولای: باز هم پیروزی 4-1 در لندن کلونی این بار مقابل واتفورد

30 جولای: امضای قرارداد با بن وایت مدافع میانی 23 ساله برایتون با قراردادی معادل 50 میلیون پوند

آگوست

1 آگوست: آرسنال در مسابقات پیش فصل Mind Series، که از مایند و سایر خیریه های سلامت روان حمایت می‌کرد، در مقابل رقبای لندنی چلسی و تاتنهام شرکت کرد. توپچی ها در این روز 2-1 بازی را در خانه به چلسی واگذار کردند.

8 آگوست: برای آخرین بازی پیش فصل، آرسنال دومین بازی از مسابقات Mind Series را مقابل تاتنهام در خارج از خانه انجام داد و 1-0 شکست خورد.

13 آگوست: جو ویلوک پس از 8 گل زده در 14 بازی برای نیوکاسل در دوره قرضی در نیم فصل گذشته، استیو بروس، سرمربی نیوکاسل را مشتاق به بازگرداندن او کرد. در نتیجه آرسنال انتقال محصول آکادمی‌اش را از تیم اصلی به نیوکاسل با قراردادی 6 ساله به ارزش حداقل 20 میلیون پوند اعلام کرد.

13 آگوست: آرسنال فصل جدید لیگ برتر را افتتاح کرد تا به مصاف برنتفورد تازه صعود کرده برود که اولین بازی تاریخ خود در لیگ برتر را انجام می‌داد. توپچی ها فصل را بدون لاکازت و اوبامیانگ، که چند ساعت قبل از شروع بازی به دلیل بیماری کنار گذاشته شدند، آغاز کردند، در حالی که بن وایت و لوکونگا اولین بازی خود را برای تیم انجام دادند. فولارین بالوگان نیز برای اولین بازی خود در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار گرفت. با وجود چندین موقعیت خوب، آرسنال نتوانست یک گلزنی کند و در نتیجه فصل را با شکست 2-0 آغاز کرد.

20 آگوست: آرسنال دو خرید دیگر را اعلام کرد. مارتین اودگارد که در نیم فصل دوم فصل گذشته از رئال مادرید به صورت قرضی در آرسنال حضور داشت، با قراردادی دائمی به ارزش 34 میلیون پوند به این تیم پیوست.

در همین حال، آرون رمزدیل گلر انگلیسی از شفیلد یونایتد که فصل گذشته از لیگ برتر سقوط کرده بود، با قراردادی به ارزش 30 میلیون پوند به این تیم پیوست.

22 آگوست: آرسنال بازی هفته دوم لیگ را مقابل رقیب همشهری چلسی برگزار کرد. با دومین باخت متوالی 2-0 برای شروع فصل، آرسنال به رده نوزدهم سقوط کرد، بالاتر از نوریچ ته جدولی به دلیل تفاضل گل بهتر.

25 آگوست: آرسنال در دور دوم جام اتحادیه به مصاف وست بروم رفت. آرون رمزدیل اولین بازی خود را انجام داد و درون دروازه قرار گرفت، در حالی که مارتین اودگارد اولین بازی خود را به عنوان بازیکن دائمی آرسنال انجام داد. از آنجایی که وست بروم تصمیم گرفت تیمی متشکل از بازیکنان ذخیره و آکادمی را وارد میدان کند، آرسنال از ابتدا تا انتها بر بازی مسلط بود و با هت تریک اوبامیانگ 6-0 پیروز شد. در همین روز باشگاه اعلام کرد که لوکاس توریرا بار دیگر به صورت قرضی، این بار به فیورنتینا برای تمام فصل 2021/22 خواهد رفت. توریرا تمام فصل گذشته را به صورت قرضی در اتلتیکو مادرید سپری کرده بود.

28 آگوست: آرسنال به رقابت های خود در لیگ برتر ادامه داد و در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچسترسیتی رفت. در حالی که آرسنال با دو گل عقب افتاده بود، در دقیقه 35 گرانیت ژاکا به دلیل تکل خطرناک بر روی کانسلو با کارت قرمز داور مواجه شد. آرسنال در ادامه سه گل دیگر هم دریافت کرد تا با نتیجه 5-0 و سومین باخت متوالی خود در شروع رقابت‌های لیگ برتر، به انتهای جدول سقوط کند.

30 آگوست: ویلیان، که دو سال از قراردادش باقی مانده بود، با رضایت دوجانبه آرسنال را ترک کرد و به باشگاه دوران کودکی‌اش کورینتیانس در برزیل بازگشت.

31 آگوست: در آخرین روز از پنجره نقل و انتقالات، سه بازیکن تیم اصلی برای بقیه فصل به صورت قرضی از تیم جدا شدند: ریس نلسون به فاینورد در اردیویسه پیوست، رونار الکس رونارسون به لوون در دسته اول بلژیک رفت و هکتور بلرین به رئال بتیس در لالیگا پیوست. در همین حال، باشگاه یک بازیکن جدید جذب کرد و تاکهیرو تومیاسو، مدافع 22 ساله ژاپنی از بولونیا را با قراردادی 16 میلیون پوندی به تیم اضافه کرد.

سپتامبر

2 سپتامبر: پیش از تعطیلات بین‌المللی، آرسنال یک بازی دوستانه مقابل برنتفورد برگزار کرد که در اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل آنها شکست خورده بود. آرسنال در این دیدار با دو گل سدریک سوارس 4-0 پیروز شد.

11 سپتامبر: پس از بازی های ملی، آرسنال که در انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داشت، برابر نوریچ رده نوزدهمی قرار گرفت. تاکهیرو تومیاسو، خرید جدید، اولین بازی خود را انجام داد، در حالی که آرون رمزدیل بازی را از ابتدا شروع کرد. پیروزی 1-0 اولین برد آرسنال در رقابت های لیگ برتر بود و آنها را از سه رده انتهایی بالاتر برد.

18 سپتامبر: آرون رمزدیل جایگاه خود را در دروازه حفظ کرد و آرسنال به تورف مور برای بازی با برنلی رفت و با ضربه ایستگاهی اودگارد در دقیقه 30 پیروز شد. دومین پیروزی متوالی 1-0 باعث شد آرسنال به رده سیزدهم برسد.

22 سپتامبر: آرسنال در دور سوم جام اتحادیه در خانه خود به مصاف تیم لیگ یک ویمبلدون رفت. میکل آرتتا، تقریباً ترکیب جدیدی را وارد میدان کرد و توماس پارتی تنها بازیکنی بود که در بازی مقابل برنلی بازی کرد و ادی انکتیا اولین بازی خود را در این فصل انجام داد. در اوایل بازی، الکساندر لاکازت با خطا روی گابریل مارتینلی، پنالتی را به گل تبدیل کرد. در اواخر نیمه دوم، اسمیت رو و انکتیا هر دو در یک بازه زمانی سه دقیقه‌ای گلزنی کردند تا پیروزی 3-0 را تضمین کنند و آرسنال را به دور چهارم برسانند.

25 سپتامبر: اولین بازی از دو بازی دربی شمال لندن در لیگ برتر این فصل در ورزشگاه امارات برگزار شد. در دقیقه 12، امیل اسمیت رو پاس رو به بیرون بوکایو ساکا را وارد دروازه کرد. 15 دقیقه بعد اسمیت رو این بار در نقش سازنده ظاهر شد و به اوبامیانگ پاس گل داد. گل سوم در دقیقه 34 به ثمر رسید، زمانی که ساکا پس از تکل هری کین توپ را از روی ریباند به ثمر رساند. در فاصله 10 دقیقه مانده به پایان بازی، سون هیونگ مین تک گل تاتنهام در این مسابقه را به ثمر رساند. پیروزی 3-1 سومین پیروزی متوالی آرسنال پس از شکست در سه بازی اول خود بود، در حالی که تاتنهام کاملا برعکس آرسنال نتیجه گرفته بود. آرسنال به رده دهم صعود کرد.

پس از هدایت آرسنال به پیروزی در هر سه بازی ماه خود در لیگ برتر، میکل آرتتا به عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر انتخاب شد. این اولین جایزه بهترین مربی ماه آرتتا و اولین جایزه آرسنال از زمان دریافت این جایزه توسط آرسن ونگر در اکتبر 2015 بود. تومیاسو نیز بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

اکتبر

2 اکتبر: اولین بازی آرسنال در این ماه یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر مقابل برایتون بود. آلبرت سامبی لوکونگا به جای گرانیت ژاکا بازی کرد که پس از مصدومیت زانو در بازی مقابل تاتنهام تا سه ماه از میادین دور بود. در دقایق پایانی بازی، ادعای پنالتی برایتون برای ضربه زدن به شین دافی توسط گابریل توسط VAR رد شد. هیچ یک از تیم ها نتوانستند در تمام بازی گلزنی کنند، اگرچه برایتون اکثریت توپ و میدان را در اختیار داشت و همچنین 21 شوت در مقابل 8 شوت آرسنال زد. از این شوت ها، هر دو تیم دو ضربه را در چارچوب داشتند.

6 اکتبر: در طول تعطیلات بین‌المللی، برای یک بازی دوستانه پشت درهای بسته در زمین تمرین لندن کلونی، آرسنال میزبان کوئینز پارک رنجرز بود. آرسنال با نتیجه 3-2 پیروز شد، اگرچه گلزنان هر دو تیم به طور عمومی اعلام نشدند.

18 اکتبر: آرسنال مقابل کریستال پالاس قرار گرفت که توسط پاتریک ویرا بازیکن سابق آرسنال مدیریت می‌شد. در دقیقه هشتم، اوبامیانگ بر روی ریباند گلزنی کرد. کریستال پالاس در اوایل نیمه دوم توسط بنتکه به تساوی رسید و در ادامه اودسون ادوارد گل دوم میهمان را به ثمر رساند. در نهایت در دقیقه پنجم وقت های تلف شده، ضربه بن وایت توسط گوایتا دفع شد و در ریباند، لاکازت توپ را وارد دروازه کرد و بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.

22 اکتبر: آرسنال رده دوازدهمی میزبان استون ویلا رده سیزدهمی بود. کیران تیرنی، اولین بازی فصل خود در لیگ برتر را به دلیل کبودی مچ پای راست از دست داد و به این ترتیب نونو تاوارس اولین بازی خود را در لیگ برتر آغاز کرد. در دقیقه 20 ضربه توماس پارتی به تیرک برخورد کرد، اما سه دقیقه بعد خود او با ضربه سر بر روی کرنر امیل اسمیت رو گلزنی کرد. در وقت های تلف شده نیمه اول، کریگ پاوسون برای خطای مت تارگت روی لاکازت با مانیتور VAR کنار زمین مشورت کرد و یک پنالتی برای آرسنال اعلام کرد. امیلیانو مارتینز، گلر سابق آرسنال، ضربه اول اوبامیانگ را با شیرجه زدن به سمت چپ دفع کرد، اما اوبامیانگ در ریباند دروازه را باز کرد. پاس تاوارس به اوبامیانگ سپس رو به جلو برای اسمیت رو فرستاده شد که به دویدن خود ادامه داد و در نهایت ضربه‌اش با برخورد به تایرون مینگز منحرف و وارد دروازه شد. استون ویلا در اواخر بازی توانست یک گل تسلی بخش به ثمر برساند.

26 اکتبر: در دور چهارم جام اتحادیه، آرسنال میزبان لیدز بود. برند لنو اولین بازی خود را از زمان بازی دور قبل مقابل ویمبلدون در یک ماه پیش انجام داد. در نیمه اول هیچ یک از دو تیم گلی به ثمر نرساندند، اما بعد از گذشت ده دقیقه از نیمه دوم، کالوم چمبرز به جای بن وایت مصدوم به بازی آمد و 23 ثانیه بعد گل اول را به ثمر رساند. در دقیقه 69، آرسنال برتری خود را دو برابر کرد، انکتیاه ضربه سر لیام کوپر برای مسلیه را قطع کرد و از زاویه بسته گلزنی کرد.

30 اکتبر: آرسنال این ماه را خارج از خانه مقابل لسترسیتی با دو گل زودهنگام به پایان رساند. پس از اینکه دنیل آمارتی در دقیقه ابتدایی نزدیک بود گل به خودی به ثمر برساند، گابریل، اولین گل خود در این فصل را در دقیقه پنجم روی کرنر بوکایو ساکا که صدمین بازی خود در باشگاه را انجام می‌داد، به ثمر رساند. در دقیقه هجدهم، لاکازت یک پاس را از ساکا دریافت کرد و سپس با انبوه مدافعان لستر در محوطه جریمه برخورد کرد. تلاش لوک توماس به دست امیل اسمیت رو افتاد که وی گل دوم را شلیک کرد. در همین حال، آرون رمزدیل چندین سیو کلیدی انجام داد که باعث شد او بهترین بازیکن زمین شود. از جمله این موارد، یک سیو جهشی روی ضربه آزاد جیمز مدیسون بود. پیروزی 2-0 باعث شد که روند شکست ناپذیری آرسنال از ابتدای سپتامبر به 7 بازی در لیگ و 9 بازی در تمام رقابت ها افزایش یابد.

عملکرد دفاعی موفق آرسنال باعث شد تا آرون رمزدیل، بازیکن ماه آرسنال و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شود که در نهایت محمد صلاح از لیورپول برنده این جایزه شد.

نوامبر

7 نوامبر: آرسنال در خانه به مصاف واتفورد رفت. در دقیقه 34، داور کوین فرند پس از برخورد دنی رز به لاکازت که سعی داشت ضربه اشتباه میتلند نایلز را مهار کند، یک پنالتی برای آرسنال اعلام کرد. فاستر سپس پنالتی اوبامیانگ را مهار کرد. دقیقه 56 توپ‌گیری بن وایت باعث شد توپ به امیل اسمیت رو برسد و او از پشت محوطه جریمه شلیک کرد تا تک گل مسابقه را به ثمر برساند. اودگارد در دقیقه 73 نزدیک بود گل دوم را به ثمر برساند، اما اوبامیانگ که در موقعیت آفساید قرار داشت، درست قبل از عبور توپ از خط دروازه، توپ را لمس کرد. پیروزی 1-0 به صعود آرسنال در جدول ادامه داد و آنها به رده پنجم صعود کردند.

20 نوامبر: پس از تعطیلات ملی، آرسنال به آنفیلد سفر کرد تا به مصاف لیورپول برود. در این دیدار میکل آرتتا و یورگن کلوپ، در کنار زمین با یکدیگر درگیر شدند که داور مایکل اولیور به هر دو مربی کارت زرد نشان داد. شکست 4-0 به روند شکست ناپذیری آرسنال در 8 بازی در لیگ و 10 بازی در تمام رقابت ها پایان داد، اگرچه آنها در رده پنجم باقی ماندند.

27 نوامبر: آرسنال در برابر نیوکاسل پایین جدولی و ادی هاو، سرمربی جدید، که اولین تجربه مربیگری خود را در تیم نیوکاسل انجام داد، به میدان رفت. هاو اولین بازی خود را در هفته قبل پس از مثبت شدن تست COVID-19 از دست داده بود. دقیقه 40 اوبامیانگ از یک قدمی دروازه خالی، ضربه‌اش به تیرک دروازه برخورد کرد. در دقیقه 56، بوکایو ساکا به اسمیت رو پاس داد و او به نونو تاوارس در داخل محوطه پاس داد. در همین حین، ساکا به دویدن خود به جلو ادامه داده بود و پس از دریافت توپ از تاوارس، شوتی به گوشه دورتر دوبراوکا شلیک کرد. 8 دقیقه بعد ساکا به دلیل مصدومیت مجبور به تعویض شد و مارتینلی جایگزین او شد. کمتر از دو دقیقه پس از ورود به زمین، مارتینلی با یک ضربه والی از روی ارسال تومیاسو، دروازه نیوکاسل را باز کرد. آرسنال برتری 2-0 خود را حفظ کرد و در رده پنجم باقی ماند.

آرون رمزدیل بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

دسامبر

2 دسامبر: آرسنال ماه دسامبر را در اولدترافورد مقابل منچستریونایتد آغاز کرد، تیمی که در آخرین بازی خود قبل از اینکه رالف رانگنیک، سرمربی موقت هدایتش را بر عهده بگیرد، توسط مایکل کریک، سرمربی موقت هدایت شد. در دقیقه 13 امیل اسمیت رو پس از دفع اولیه هری مگوایر، گل اول را از بیرون محوطه به ثمر رساند. مارتین اتکینسون در ابتدا برای دریافت گل مردد بود، زیرا داوید دخیا پس از پا گذاشتن توسط هم تیمی‌اش فرد آسیب دیده بود، اما گل پس از بررسی VAR قبول شد. منچستریونایتد در دقایق 44 و 52 با گل های برونو فرناندز و کریس رونالدو پیش افتاد. با این حال، آرسنال کمتر از دو دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند. در جناح راست، گابریل مارتینلی پاس توماس پارتی را دریافت کرد و سپس یک پاس کوتاه را برای اودگارد به درون محوطه جریمه ارسال کرد، که ضربه او به سمت دخیا پیچید. در دقیقه 68، اتکینسون در ابتدا پس از تکل اودگارد روی فرد، یک پنالتی برای منچستریونایتد اعلام نکرد، اما پس از مشورت با مانیتور VAR کنار زمین، تصمیم خود را تغییر داد. رونالدو بار دیگر گلزنی کرد و گل تعیین کننده مسابقه را به ثمر رساند. با وجود شکست 3-2، آرسنال برای چهارمین هفته متوالی در رده پنجم باقی ماند.

6 دسامبر: آرسنال در خارج از خانه مقابل اورتون در گودیسون پارک، دومین بازی متوالی خود را باخت و گرانیت ژاکا از دوران مصدومیت بازگشت. دقایقی قبل از پایان نیمه اول، ضربه آزاد آندروس تاونسند توسط ریچارلیسون با ضربه سر وارد دروازه شد، اما گل مردود اعلام شد. با این حال، در وقت های تلف شده نیمه اول، آرسنال با ضربه اودگارد بر روی ارسال تیرنی، گل ابتدایی را به ثمر رساند. در دقیقه 56 ریچارلیسون با دریافت پاس عبدالله دوکوره گلزنی کرد اما مجدداً توسط VAR در آفساید قرار گرفت. ریچارلیسون در نهایت توانست در دقیقه 80 گلزنی کند و در ریباند ضربه دمارای گری که از بیرون محوطه جریمه به تیر دروازه برخورد کرد، با ضربه سر به گل رسید. در دقیقه دوم وقت های تلف شده، گری دومین گل اورتون در این بازی را به ثمر رساند و منجر به باخت 2-1 برای آرسنال شد.

11 دسامبر: آرسنال به خانه بازگشت تا مقابل ساوتهمپتون مستهلک شده، که بدون چندین بازیکن کلیدی و هر دو گلر اصلی که مصدوم بودند به میدان برود. در همین حال، خود آرسنال بدون اوبامیانگ، که بنا بر گزارش‌ها به دلیل "نقض انضباطی" توسط میکل آرتتا بر روی نیمکت قرار گرفته بود، بازی را شروع کرد. آرسنال با گل های لاکازت، اودگارد و گابریل 3-0 پیروز شد.

14 دسامبر: یک روز قبل از بازی خانگی مقابل وستهم، این باشگاه اعلام کرد که پیر امریک اوبامیانگ به دلیل تخلفات انضباطی مکرر از کاپیتانی باشگاه محروم خواهد شد و برای بازی مقابل وستهم در لیست تیم قرار نخواهد گرفت.

15 دسامبر: پس از اینکه لاکازت نقش کاپیتانی مقابل ساوتهمپتون را بر عهده گرفت، میکل آرتتا سرمربی تیم تصمیم گرفت او را به عنوان کاپیتان مقابل وستهم نیز حفظ کند. سه دقیقه بعد از گذشت نیمه دوم، مارتینلی دروازه وستهم را باز کرد. در دقیقه 67، ولادیمیر کوفال که پیش از این پس از تماس با کیران تیرنی در دقیقه 11 کارت زرد دریافت کرده بود، پس از تکل روی لاکازت در محوطه جریمه، کارت زرد دوم را دریافت کرد. آنتونی تیلور یک پنالتی برای آرسنال گرفت که ضربه لاکازت توسط فابیانسکی مهار شد. در دقیقه 87 آرسنال توسط اسمیت رو به گل دوم رسید. پیروزی 2-0 آرسنال را برای اولین بار در طول فصل به جمع چهار تیم برتر رساند.

18 دسامبر: با افزایش نتایج مثبت تست کووید-19 و به تعویق افتادن پنج بازی دیگر برنامه ریزی شده برای این روز، بازی خارج از خانه آرسنال مقابل لیدز، تنها بازی برگزار شده لیگ برتر در آن روز بود. در دقیقه 16 آرسنال توسط مارتینلی پیش افتاد که این گل هفت هزارمین گل آرسنال در بالاترین سطح انگلیس بود. 12 دقیقه بعد، گرانیت ژاکا پاس استوارت دالاس را که برای ماتئوش کلیچ در نزدیکی خط میانی قرار داشت قطع کرد و با پاس گلی که به مارتینلی داد، برتری آرسنال را دو برابر کرد. سه دقیقه مانده به پایان نیمه، بوکایو ساکا پس از اینکه ضربه او با برخورد به کلیخ منحرف شد و از مسلیه گذشت، گل سوم را به ثمر رساند. شایان ذکر است، 11 شوت در چارچوب آرسنال در نیمه اول، بهترین عملکرد در این زمینه از فصل 2003/04 بود. پس از تکل بن وایت روی جو گلهارت، داور آندره مارینر یک پنالتی برای لیدز گرفت که رافینیا در دقیقه 75 آن را تبدیل به گل کرد. اسمیت رو، بازیکن تعویضی، بازی را با پاس اودگارد به پایان رساند و آرسنال بازی را 4-1 برد.

21 دسامبر: آرسنال میزبان ساندرلند در مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه بود که نیکلاس پپه صدمین بازی خود را برای آرسنال انجام داد. آرسنال با هت تریک انکتیا و گلزنی نیکلاس پپه و چارلی پاتینو که اولین بازی خود برای آرسنال را انجام می‌داد، 5-1 پیروز شد. این نتیجه باعث شد آرسنال برای اولین بار از فصل 18-2017 به مرحله نیمه نهایی این مسابقات برسد.

26 دسامبر: آرسنال سپس برای بازی باکسینگ دی مقابل نوریچ راهی کارو رود شد و جشنواره گل به راه انداخت و با 5 گل پیروز شد. برد 5-0 به این معنی بود که آرسنال سال را با 4 برد متوالی در لیگ برتر به پایان رساند.

عملکرد آرسنال در ماه دسامبر منجر به نامزدی چندین جایزه ماهانه لیگ برتر شد. گل لاکازت مقابل ساوتهمپتون نامزد بهترین گل ماه شد. میکل آرتتا نامزد بهترین مربی ماه شد. علاوه بر این، اودگارد و مارتینلی هر دو نامزد بهترین بازیکن ماه شدند. اگرچه دو جایزه آخر در نهایت به پپ گواردیولا و رحیم استرلینگ رسید، گل لاکازت به عنوان گل ماه انتخاب شد. گابریل مارتینلی بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

ژانویه

1 ژانویه: در اولین بازی لیگ برتر در سال 2022، آرسنال در روز سال نو در ورزشگاه امارات میزبان منچسترسیتی بود. آلبرت استیوونبرگ، دستیار سرمربی هلندی، جای میکل آرتتا را که در 29 دسامبر تست کووید-19 وی مثبت شده بود، پر کرد. پنالتی آرسنال در دقیقه 10 پس از تماس مارتین اودگارد و ادرسون توسط VAR برگردانده شد. با این حال، آرسنال بعد از نیم ساعت پیش افتاد، زمانی که کیران تیرنی، بوکایو ساکا را در محوطه جریمه پیدا کرد. منچسترسیتی با گلزنی ریاض محرز از روی ضربه پنالتی در دقیقه 57 بازی را به تساوی کشاند. دو دقیقه بعد، استوارت اتول گابریل ماگالائس را پس از دریافت کارت زرد دوم به دلیل خطا روی گابریل ژسوس، اخراج کرد. اتول اولین کارت زرد خود را پس از پنالتی محرز به دلیل اعتراض به او نشان داده بود. با برتری نفری منچستر سیتی، رودری در وقت های تلف شده، گل پیروزی را به ثمر رساند و تیم میهمان 2-1 برنده شد.

5 ژانویه: اعلام شد که بازی اول نیمه نهایی جام اتحادیه مقابل لیورپول، که قرار بود فردای آن روز برگزار شود، به دلیل شیوع بیماری کووید-19 در بین بازیکنان و کارکنان لیورپول به 13 ژانویه موکول شد و بازی برگشت یک هفته بعد برگزار خواهد شد. این همچنین باعث تغییر در نظم تیم میزبان شد، به طوری که لیورپول اکنون میزبان بازی رفت و آرسنال میزبان بازی برگشت است.

پیش از جام ملت‌های آفریقا، پنج بازیکن از آرسنال به سوی کشورهای مربوطه دعوت شدند. این پنج بازیکن محمد الننی (مصر)، پیر امریک اوبامیانگ (گابن)، توماس پارتی (غنا) و نیکلاس پپه (ساحل عاج) بودند و عمر رکیک بازیکن آکادمی نیز به تیم ملی تونس دعوت شد.

8 ژانویه: اینسلی میتلند نایلز به صورت قرضی تا پایان فصل به رم پیوست.

9 ژانویه: قبل از بازی دور سوم جام حذفی مقابل ناتینگهام فارست، باشگاه آرسنال اعلام کرد که لباس چهارم کاملا سفید را در این مسابقه به تن خواهد کرد. این کیت که به صورت تجاری در دسترس نیست و «به افرادی اهدا می‌شود که تغییرات مثبتی در جامعه ایجاد می‌کنند» بخشی از کمپینی برای افزایش آگاهی در مورد جنایات با چاقو و خشونت جوانان است که به بالاترین تعداد قتل‌های نوجوانان در یک سال در لندن از زمان شروع رکورد کمک کرده است. رقابت های آرسنال در جام حذفی تنها پس از یک بازی به پایان رسید، زیرا ناتینگهام فارست با گل دقیقه 83 لوئیس گرابان، در سیتی گراوند با نتیجه 1-0 پیروز شد. این اولین بار پس از فصل 2017/18 بود که آرسنال در دور سوم حذف شد، که آن هم به دست ناتینگهام فارست بود.

13 ژانویه: آرسنال برای بازی اول نیمه نهایی جام اتحادیه مقابل لیورپول به آنفیلد رفت. مصدومیت سدریک در اوایل بازی باعث شد در دقیقه 11 تعویض شود و کالوم چمبرز جایگزین او در دفاع راست شد. در دقیقه 24، گرانیت ژاکا توسط مایکل اولیور به دلیل جلوگیری از موقعیت گلزنی عالی از زمین اخراج شد، زیرا او سعی کرد پاس بلند اندرو رابرتسون به دیوگو جوتا را قطع کند. کارت قرمز به این معنی بود که ژاکا دو بازی بعدی آرسنال را از دست خواهد داد. همچنین آرتتا را وادار کرد تا یک تعویض زودهنگام دیگر انجام دهد که راب هولدینگ، جایگزین ادی نکتیا برای پوشش خط دفاعی شد. علیرغم بازی تنها با 10 بازیکن در بقیه بازی، آرسنال لیورپول را با تساوی 0-0 متوقف کرد.

15 ژانویه: لیگ برتر درخواست آرسنال را برای به تعویق انداختن بازی مقابل تاتنهام، که قرار بود روز بعد برگزار شود، به دلیل کمبود تعداد بازیکنان موجود در تیم آرسنال به دلیل کووید-19، مصدومیت های موجود و اخیر، و عدم حضور بازیکنان آفریقایی حاضر در جام ملت های آفریقا، پذیرفت.

18 ژانویه: سئاد کولاشیناچ با رضایت دوجانبه باشگاه را ترک کرد و به مارسی پیوست تا همبازی متئو گوندوزی و ویلیام سالیبا، بازیکنان قرضی آرسنال شود.

20 ژانویه: پابلو ماری تا پایان فصل به اودینزه قرض داده شد. در همان روز، در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام اتحادیه، آرسنال در خانه با نتیجه 2-0 توسط لیورپول، به لطف دو گل دیوگو ژوتا، از این رقابت‌ها حذف شد. برای بدتر شدن اوضاع برای آرسنال، توماس پارتی که در دقیقه 74 وارد زمین شده بود و به تازگی پس از حذف زودهنگام غنا از جام ملت های آفریقا از بازی های ملی بازگشته بود، در عرض سه دقیقه، دو کارت زرد دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد.

23 ژانویه: آرسنال در خانه مقابل برنلی به رقابت های لیگ برتر بازگشت. با این حال، علیرغم اینکه آرسنال سه برابر برنلی مالکیت توپ را در اختیار داشت، هیچ یک از تیم ها نتوانستند بن بست را بشکنند و بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید، که به طلسم یک ماهه آرسنال در رده چهارم پایان داد و آنها را به رده ششم رساند.

27 ژانویه: کالوم چمبرز در انتقالی دائمی به استون ویلا پیوست.

31 ژانویه: در آخرین روز پنجره نقل و انتقالات زمستانی، آرسنال اولین و تنها خرید تیم اصلی خود را انجام داد و آستون تراستی، مدافع میانی 23 ساله آمریکایی را از باشگاه کلرادو راپیدز به خدمت گرفت، اگرچه تراستی تا 17 جولای 2022 به صورت قرضی در راپیدز خواهد ماند.

گابریل مارتینلی بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

فوریه

1 فوریه: پیر امریک اوبامیانگ، که پس از باخت مقابل اورتون در اوایل دسامبر، برای هیچ بازی در ترکیب انتخاب نشده بود، با توافق دوجانبه باشگاه را ترک کرد و بعداً اعلام شد که او به بارسلونا پیوسته است.

10 فوریه: پس از تعطیلات بین المللی، آرسنال به مولینوکس سفر کرد تا به مصاف ولورهمپتون برود. در دقیقه 25، پس از کرنر ارسالی مارتینلی، لاکازت و خوزه سا به دنبال توپ رفتند که نهایتاً گابریل ماگالائس تک گل بازی را به ثمر رساند. در دقیقه 69، مایکل اولیور داور مسابقه به مارتینلی دو کارت زرد متوالی نشان داد که به منزله یک کارت قرمز و اخراج از زمین بود. اولی برای هل دادن دنیل پودنس و جلوگیری از پرتاب سریع اوت و دومی برای تعقیب و خطا بود. با وجود اینکه نفرات آرسنال به 10 بازیکن کاهش یافت، برتری خود را حفظ کرد و 1-0 پیروز شد.

19 فوریه: آرسنال میزبان برنتفورد بود که در هفته اول به آنها باخته بود. در نیمه اول هیچکدام از تیم‌ها گلی به ثمر نرساندند، اما سه دقیقه بعد از گذشت نیمه دوم، امیل اسمیت رو با ضربه کوتاه خود، توپ را از کنار دستان دیوید رایا عبور داد. در دقیقه 79 در یک ضدحمله، بوکایو ساکا پاس توماس پارتی را با یک ضربه خوب به پایان رساند که در گوشه دروازه قرار گرفت. با این حال، برنتفورد در وقت های تلف شده یک گل تسلیت بخش به ثمر رساند، اما زمان کافی برای برنتفورد وجود نداشت تا به دنبال گل تساوی باشد، بنابراین آرسنال 2-1 پیروز شد.

24 فوریه: آرسنال بازی برگشت مقابل ولورهمپتون را در خانه انجام داد. این مسابقه ابتدا برای 28 دسامبر 2021 برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل کمبود بازیکنان موجود در تیم وولوز به دلیل مصدومیت های متعدد و نتایج مثبت تست COVID-19 به تعویق افتاد. وولوز اولین گل را به ثمر رساند و هوانگ هی چان پاس رو به عقب گابریل به آرون رمزدیل را قطع کرد و در دقیقه 10 به گل رسید. آنها برتری خود را در بیشتر بازی حفظ کردند تا اینکه آرسنال در دقیقه 82 بازی را به تساوی کشاند. ادی انکتیا، بازیکن تعویضی، پاس اودگارد را دریافت کرد و آن را برای دیگر بازیکن تعویضی نیکلاس پپه فرستاد که او به دور خودش چرخید و با پای چپ قوی‌ترش گلزنی کرد. با گذشت پنج دقیقه از وقت های تلف شده، لاکازت یک پاس از پپه دریافت کرد و به سمت دروازه شوت کرد که ضربه‌اش با برخورد به دستان خوزه سا منحرف و وارد درواره شد و آرسنال یک برد 2-1 دیگر را به ارمغان آورد.

توماس پارتی بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

مارچ

6 مارچ: آرسنال به ویکاریج رود رفت تا به مصاف واتفورد برود و با پیروزی 3-2، به جمع چهار تیم برتر بازگشت.

13 مارچ: آرسنال در خانه به مصاف لسترسیتی رفت. توپچی ها درست بعد از گذشت 10 دقیقه دروازه را باز کردند. کرنر ارسالی مارتینلی با ضربه سر توماس پارتی وارد دروازه شد. پارتی تنها 7 دقیقه بعد می‌توانست دومین گلش را به ثمر برساند که ضربه‌اش به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 54، ضربه سر توماس پارتی به دست چاغلار سویونچو برخورد کرد. پس از یک بررسی طولانی VAR، آنتونی تیلور یک پنالتی برای توپچی ها اعلام کرد که توسط لاکازت به گل تبدیل شد. بدین ترتیب برتری آرسنال در دقیقه 59 دو برابر شد و همچنین دویستمین گل دوران حرفه‌ای لاکازت به ثمر رسید. این نتیجه باعث شد آرسنال به رده چهارم برسد و منچستریونایتد را پشت سر بگذارد.

16 مارچ: آرسنال در ورزشگاه امارات از لیورپول پذیرایی کرد و با دو گل ژوتا و فیرمینو شکست خورد.

19 مارچ: در آخرین بازی این ماه، آرسنال در خانه استون ویلا با تک گل ساکا که از بیرون محوطه جریمه به ثمر رسید، پیروز شد.

میکل آرتتا برای دومین بار در این فصل، به عنوان مربی ماه لیگ برتر شناخته شد.

آپریل

4 آپریل: آرسنال این ماه را با یک سفر خارج از خانه به سلهرست پارک برای رویارویی با کریستال پالاس آغاز کرد. گل های ژان فیلیپ ماتتا و جوردن آیو در نیمه اول و پنالتی ویلفرید زاها در نیمه دوم، آرسنال را به شکست 3-0 محکوم کرد.

9 آپریل: آرسنال میزبان برایتون بود. برایتون به لطف گل های لئاندرو تروسار و انوک موپو با 2 گل برتری داشت. گل دقیقه 89 مارتین اودگارد خیلی دیر بود و آرسنال در نهایت 1-2 به میهمان باخت.

16 آپریل: با شکست 1-0 مقابل ساوتهمپتون، روند شکست آرسنال به سه بازی متوالی افزایش یافت.

20 آپریل: آرسنال با پیروزی 4-2 در استمفورد بریج مقابل چلسی، با بریس ادی انکتیا، و گل های امیل اسمیت رو و بوکایو ساکا، به 3 باخت متوالی خود پایان داد.

23 آپریل: آرسنال این ماه را با رویارویی با منچستریونایتد در خانه به پایان رساند. گل زودهنگام نونو تاوارس و ضربه پنالتی دقیقه 31 توسط بوکایو ساکا باعث شد آرسنال به سرعت دو گل پیش بیفتد تا اینکه کریستیانو رونالدو در دقیقه 34 یونایتد را به بازی بازگرداند. برونو فرناندز دقیقه 57 یک پنالتی را از دست داد تا گرانیت ژاکا در دقیقه 70 گلزنی کند و آرسنال با نتیجه 3-1 پیروز شود تا آوریل با دو برد پیاپی به پایان برسد.

گرانیت ژاکا بازیکن ماه آرسنال شناخته شد.

می

1 می: آرسنال آخرین ماه فصل را با سفر به استادیوم لندن برای دیدار با وستهم آغاز کرد. راب هولدینگ و گابریل برای آرسنال و جارود بوون برای وستهم گلزنی کردند تا آرسنال 2-1 پیروز میدان شود.

8 می: آرسنال میزبان لیدز بود. ادی انکتیا در 10 دقیقه اول، دو گل به ثمر رساند و با وجود گل دقیقه 66 دیگو یورنته، آرسنال به پیروزی 2-1 دست یافت و روند پیروزی خود را به 4 مسابقه افزایش داد.

12 می: در ورزشگاه تاتنهام، آرسنال به مصاف اسپرز رفت. نوار چهار پیروزی پیاپی آرسنال با دو گل هری کین و تک گل سون هیونگ مین پاره شد.

16 می: آرسنال از سنت جیمز پارک بازدید کرد تا به مصاف نیوکاسل برود. تمام گل های آن بازی در نیمه دوم به ثمر رسید، زیرا گل به خودی بن وایت و گل دقیقه 85 برونو گیمارش باعث پیروزی 2-0 نیوکاسل شد.

22 می: آخرین بازی فصل آرسنال در خانه مقابل اورتون بود. آرسنال نه تنها محکوم به برد بود، بلکه منتظر شکست تاتنهام نیز می‌بود تا بتواند به لیگ قهرمانان فصل آینده راه یابد. آرسنال 5-1 اورتون را شکست داد، اما به دلیل پیروزی تاتنهام در بازی خود، آرسنال به لیگ اروپا راه یافت و فصل را با 69 امتیاز در رده پنجم به پایان رساند.

در این فصل ساکا بهترین گلزن آرسنال با 12 گل در تمامی مسابقات بود که 11 گل وی در لیگ برتر به ثمر رسید. وی همچنین بیش از همه دیگر بازیکنان آرسنال به میدان رفت (43) بازی). لاکازت با 8 پاس گل، بهترین پاسور تیم شد. گل ژاکا مقابل منچستریونایتد به عنوان گل فصل انتخاب شد و بوکایو ساکا با رای هواداران، بهترین بازیکن این فصل آرسنال شناخته شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۶ ۱۳:۰۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۵۷۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰