loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال در فصلی که گذشت
آرسنال در فصلی که گذشت

آرسنال در فصلی که گذشت


فصل برای آرسنالی ها با جشن و پایکوبی به پایان رسید ، اما آیا به واقع کسب مقام چهارم مسابقات لیگ برتر و نداشتن چشم اندازی برای کسب جام قهرمانی انگلستان ، می تواند برای فصل آینده ی توپچی ها کافی باشد؟ در مقاله ی پیش روی شما ، سارا وینتربرن به بررسی آرسنال امسال می پردازد. با نگاهی به خوشحالی و جشن بازیکن های آرسنال در روز پایانی مسابقات این فصل لیگ برتر  به همراه تضمین شدن رتبه ی چهارم در جدول و حضور در رقابت های فصل آینده ی لیگ قهرمانان اروپا ، مسئله ی عجیبی نیست ، اما وقتی متعجب می شویم که به آغاز فصل و بازی نخستین آن ها در برابر ساندرلند در امارات باز می گردیم ، آیا به راستی چشم انداز آرسنال برای این فصل از مسابقات رسیدن به چنین پایانی بود؟ احتمالا نه. اما این سناریو زمانی قوت گرفت که توپچی ها در اوایل دسامبر در میانه های جدول بودند یا اوایل ماه مارس که دربی لندن را به تاتنهام واگذار کردند و آندره ویلاش بواش گفت سقوط آرسنال به پایین جدول آغاز شده است.

در حقیقت از دست دادن یک ستاره و گلزن تمام عیار در تابستان و کسب امتیازاتی بیش از فصل گذشته می تواند دستاورد مثبتی باشد اما نه برای هواداران آرسنال که در سال های جاری ناخواسته رژیم عدم کسب جام گرفته اند. آنها مجاز هستند برای پایان شیرین و روحیه بخش خود در انتهای فصل شادی نمایند اما سرمایه گذاری تابستانی آرسنالی ها باید به دست آوردهایی به مراتب بزرگتر و ملموس تر منجر شود.

بازیکن سال - سانتی کازورلا

در حالی که تمام توجهات معطوف به تئو والکات بازیکن حیاتی این فصل آرسنالی ها است ، اما به دلیل افت و خیز و عدم ثبات او در طول فصل ، یقینا سانتی کازورلا بازیکنی بوده که بیشترین تاثیر را در روند رو به رشد آرسنال داشته است. شاید او در سایه ی بازیکن هایی نظیر خوان ماتا یا داوید سیلوا باشد اما روند تکاملی ، قدرت حمل توپ و نگاه خاص او به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست. او یک حضور با شکوه و آغازی بی نظیر در لیگ برتر داشته است و به حق شایسته ی حضور در تیم منتخب این فصل لیگ برتر انگلستان ، جلوتر از بازیکنی مثل ادن هازارد بوده است.

رده بندی بازیکن منتخب سال


بر اساس رتبه بندی اسکای اسپورت به وضوح مشخص است که سانتی کازورلا به عنوان بهترین بازیکن این فصل آرسنال جلوتر از هم تیمی های خود قرار می گیرد ، با اندکی فاصله توماس روسیچکی اهل چک نیز غالبا نمرات خوبی در پایان مسابقات دریافت کرده است. اما در مورد توماس فرمالن فقط می توان سر تکان داد ، او این فصل بیشتر در نقش یک بازیکن متوسط ظاهر شد. دروازه بان ذخیره ی آرسنال ، لوکاژ فابیانسکی قطعا بالاتر از او قرار می گیرد ، اما او نیز تنها در پنج مسابقه از ابتدا برای آرسنال به میدان رفته است.

پدیده ی سال - کارل جنکینسون


این برای آرسنال غیر معمول است که هر سال پدیده ای در تیم خود نداشته باشد ، اما این پدیده ، امسال نه جک ویلشر بود و نه آلکس اکسلاد چمبرلین. شاید کارل جنکینسون تنها چهارده بار از ابتدا برای توپچی ها در مسابقات لیگ برتر به میدان رفته باشد ، اما در همین مدت حضور کم خود نیز نگرانی احتمالی هواداران را از خروج محتمل تابستانی باکاری سانیا رفع نموده است. دعوت شدن به تیم ملی انگلستان و ثبت قرارداد بلند مدت جدید با آرسنال همگی در جهت پیشرفت این بازیکن خواهد بود.

خرید سال - سانتی کازورلا

می دانستید که او انتخاب خواهد شد ، نمی دانستید؟ درست است که الیویه ژیرو و لوکاس پودولسکی جمعا گل های زیادی برای آرسنال به ثمر رساندند اما کازورلا با دوازده گل و دادن یازده پاس گل بهترین خرید آرسنال در لیگ برتر امسال بوده است. شاید هواداران آرسنال هیچ گاه هیئت مدیره را به خاطر تعلل در مورد خرید خوان ماتا نبخشند ، اما می توانند در مورد بهترین خریدی که تابستان گذشته انجام داده اند خشنود باشند.

می تواند بهتر باشد - توماس فرمالن

شاید وزن بازوبند کاپیتانی بود ( یا شوکی که یک نقل وانتقال بزرگ معمولا در پی دارد ) اما هرچه بود باعث شد این فصل مدافع میانی بلژیکی آرسنال فراموش شود! کسی که سال های گذشته رقابت شانه به شانه ای با رابین فن پرسی برای به دست آوردن لقب ارزشمندترین بازیکن آرسنال داشت ، اکنون افت کرده و افت او بسیار محسوس است. اشتباه مسلم او در مارس گذشته مقابل تاتنهام باعث شد تا آرسن ونگر شجاعت قابل ملاحظه ای از خود به خرج بدهد و بازوبند کاپیتانی را از او بگیرد و زوج مرته ساکر - کوشیلنی را در قلب دفاع مستقر نماید ، ترکیب موفقی که در نهایت منجر به کسب رتبه ی چهارمی برای آرسنالی ها شد.

مربی

شاید آرسن ونگر با بیش از حد صحبت کردن در مورد رتبه ی چهارمی ، حتی بیش از کسب مقام قهرمانی ، همچنین به کار بردن مداوم جمله ی معروفی که این تیم دارای کیفیت و روح بزرگی است انتقاد بسیاری از هواداران و کارشناسان را برانگیخت اما با تصمیماتی که در مورد نیمکت نشین کردن فرمالن و دادن استراحت به دروازه بان اصلی خود وویچک شسنی گرفت ، همچنین ثبات در رساندن یک تیم به لیگ قهرمانان اروپا برای سال های متمادی شایسته ی تقدیر است. اما او نیاز دارد در تابستان فکری به حال بازیکن هایی که به اندازه کافی شایسته ی حضور در آرسنال و رقابت برای کسب جام نیستند بنماید. یک خرج درست و حسابی و نهایتا یک فصل بیشتر برای ونگر؟

اما دیدگاه جیمی ردنپ در خصوص آرسنال


به پایان رساندن فصل بین چهار تیم بالای جدول یکی از بزرگترین دستاوردهای ونگر در طول دوران حضورش در آرسنال بود. چلسی و تاتنهام یقینا هر دو ، تیم بهتری نسبت به آرسنال در اختیار داشتند و مدعی اصلی حضور در لیگ قهرمانان سال آینده بودند ، اما اینکه آرسن ونگر همه سال تیمش را در هر شرایطی به این رقابت ها رهنمون می سازد ، نشان می دهد که او تا چه حد مربی بزرگ و فوق العاده ایست. با این حال آسیب پذیری آن ها نسبت به دیگر تیم ها در تمام طول فصل به چشم می آید ، علی الخصوص در رقابت هایی مانند لیگ قهرمانان اروپا. اگر ونگر می خواهد یک شروع تازه با این تیم داشته باشد و برای کسب جام ها و چیزی بیش تر از کسب مقام چهارمی در لیگ به میدان برود ، یقینا نباید این تابستان را نیز مانند سال های گذشته از دست بدهد و نهایتا با فروش بهترین بازیکن های خود و جایگزینی آن ها با بازیکن هایی با حداقل کیفیت فصل را آغاز نماید. شما نمی توانید همیشه در پوشاندن نقطه ضعف هایی که تیمتان دارد موفق عمل کنید ، اکنون وقت جذب چند ستاره و بازیکن اسم و رسم دار برای تیم آرسنال فرا رسیده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۳/۱
به قلم Saeed Milani
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Skysports.com
بازدید: ۳,۶۱۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰