loading
در حال بررسی درخواست شما
بازگشت پر سر و صدا
بازگشت پر سر و صدا

بازگشت پر سر و صدا


همه ی چشم ها در این دیدار معطوف به رابین ون پرسی ، مهاجم منچستر یونایتد بود او نیز این نگاه ها را نا امید نکرد. ون پرسی در اولین بازگشت خود به امارات موفق به گلزنی در برابر تیم آرسن ونگر شد و آن ها را از دستیابی به سه امتیاز مهم این دیدار در راه کسب سهمیه ی لیگ قهرمانان سال آینده ی اروپا محروم ساخت.

مرد هلندی با هدیه ای که هم تیمی سابقش ، باکاری سانیا به او اهدا نمود ، موفق به گلزنی برای پادشاه جدید انگلستان ، آن هم درست قبل از به پایان رسیدن نیمه ی اول مسابقه شد. این اتفاقات در حالی رخ داد که آرسنالی ها در ابتدا برای تجلیل از آن ها تونل افتخار ساختند. این گل تمام دست آوردهای مفروض گل زودهنگام والکات را برباد داد.

والکات در مصاحبه ی خود پس از پایان این بازی گفت می توان به این تساوی به چشم یک امتیاز نگاه کرد اما ارزش این یک امتیاز می تواند برای مبارزه بر سر کسب سهمیه ی لیگ قهرمانان اروپا هم در نظر گرفته شود.

انتخاب

آرسنال به سه امتیاز این بازی برای ماندن در کورس رقابت بر سر سهمیه ی لیگ قهرمانان اروپا نیاز مبرم داشت و با توجه به اینکه الیویه ژیرو به خاطر دریافت کارت قرمز از سه مسابقه ی بعدی توپچی ها محروم شده بود ، مهاجم آلمانی خود ، لوکاس پودولسکی را به عنوان مهاجم نوک به میدان فرستاد.این در حالی بود که جک ویلشر ، هافبک ملی پوش انگلیسی دوباره در دسترس بود و کاپیتان توماس ورمالن هم بر روی نیمکت نشسته بود.

ون پرسی بار دیگر به امارات بازگشته بود ، منتها این بار با لباس منچستر یونایتد. در مورد تونل افتخار و اینکه ایجاد دردسر خواهد نمود یا آرام برگزار خواهد شد هم سر و صداهای زیادی به راه افتاده بود. اما تماشاگران همانطور که انتظار می رفت استقبال مخصوصی از بازیکن 24 میلیون پاوندی یونایتد ها به عمل آوردند. وین رونی و نانی هم هر دو از ابتدا در خط آتش یونایتد به کار گرفته شده بودند.

تاکتیک

آرسنال با یک برنامه ی مشخص برای مهار بازیکن هایی نظیر مایکل کریک ( یکی از نامزد های بهترین بازیکن سال انگلستان ) و رابین ون پرسی قصد داشت هرگونه فضا و موقعیتی را از آنها برای ایجاد خطر روی دروازه ی خودش سلب نماید. در این خصوص توماس روسیچکی که فرم ایده آل خود را در ماه های پایانی فصل بازیافته است نقش درخشان تری نسبت به سایر بازیکن های آرسنال ایفا نمود.

وقتی یونایتد مرکز زمین را از دست رفته دید ، تمرکز خود را بر روی حرکت از جناحین و گسترش بازی به کناره ها معطوف نمود. بعد از حرکت آهسته و نا امید کننده ی باکاری سانیا و خطایی که منجر به اعلام پنالتی به سود یونایتد ها شد ، در نیمه ی دوم بازی وین رونی که تقریبا در نیمه ی اول محو بود با عمق دادن به بازی خود به دنبال پیدا کردن و ایجاد فضاهای بیشتری برای خود و هم تیمی هایش بود که همین مساله باعث به دردسر افتادن بیشتر آرسنالی ها در خط دفاعی شد.

تعویض ها

بعد ازساعتی که منچستر یونایتد موفق شد میانه ی میدان را از چنگ آرسنالی ها خارج کند ، آرسن ونگر تصمیم گرفت ستاره ی تیم خود ، جک ویلشر را جایگزین توماس روسیچکی کند که به خوبی در آن پست تلاش کرده بود و اکنون خسته شده بود. اما این تغییر تاثیر چندانی در روند بازی ایجاد نکرد. همین مساله در مورد تعویض آرون رمزی با اُکسلاد چمبرلین و ژروینیو و پودولسکی هم به چشم می آمد.

اما سر آلکس فرگوسن فیل جونز را به قلب دفاع باز گرداند و با بیرون کشیدن رافائل داسیلوا ، اندرسون را به ترکیب تیمش اضافه نمود. این تعویض موجب شد یونایتد خلاقیت بیشتری به خصوص در ضد حمله ها از خود نشان بدهد. رایان گیگزی هم که به جای نانی به بازی آمد با تعلل خود موقعیت مناسب دقایق پایانی یونایتد ها را از دست داد. این در حالی بود که وین رونی جای خود را به چیچاریتو داد و مابقی مسابقه را به استراحت پرداخت.

داور

فیل داود تا قبل از پایان نیمه ی اول بازی شش بار از کارت زرد خود استفاده کرد و در نهایت این آمار را به هشت عدد رساند که یکی از آن ها ، به علت تکلی که زیر پای پر مرته ساکر را خالی کرد ، سهم رابین ون پرسی بود. داود در برخورد بین والکات و جانی اونز نیز به خوبی قضاوت نمود ، همچنین تصمیم او مبنی بر اعلام پنالتی به سود منچستر یونایتد به خاطر خطای سانیا بر روی ون پرسی ، یقینا درست بود. اما یکی از کمک های او روی صحنه ای که والکات موفق به گلزنی شد ، در تشخیص موقعیت آفساید دچار اشتباه شد ، همچنین باکاری سانیا بسیار خوش شانس بود که بعد از زدن پاتریس اورا همچنان در زمین مسابقه باقی ماند. فرگوسن بعد از پایان مسابقه ، به خاطر اینکه داور به پنج بازیکن از تیم او اخطار داده است از وضعیت قضاوت ناراضی بود.

نفرات کلیدی

روسیچکی و عملکرد بی نقصش در میانه ی میدان ، پوئن مثبتی برای آرسن ونگر بود ، اما سانیا با عملکرد فاجعه بارش اندوخته های آرسنال را به فنا داد. جایگیری غلط این مدافع آخر ، پاس رو به عقب اشتباهی که برای دروازه بان ارسال نمود و خطای بی مورد پنالتی که موجبات گل تساوی بخش یونایتد را فراهم آورد همگی دست به دست هم دادند تا بازی ضعیف خود را تکمیل نماید.

همه ی نگاه ها به ساق های رابین ون پرسی دوخته شده بود و قبل از گلی که به ثمر رساند یک بازی نا امید کننده را از خود به نمایش گذاشته بود. هر چند وقتی در نیمه ی دوم فضای بیشتری در اختیار او قرار گرفت توانست چند باری وین رونی را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.

نگاه به آینده

آرسنال با دو امتیاز اختلاف نسبت به تاتنهام بر رده ی چهارم جدول مسابقات تکیه زده و تا کنون واجد شرایط حضور در رقابت های لیگ قهرمانان فصل آینده است ، اما توجه به این نکته ضروری است که آن ها یک بازی بیشتر از رقیب همشهری خود انجام داده اند. بنابراین آرسنال مجبور است تمام امتیاز های باقی مانده در مقابل کوئینز پارک رنجرز سقوط کرده ، ویگان اتلتیک پر تلاش و نیوکاسل یونایتد را از آن خود نماید.

منچستر نیز نمی تواند رکورد 95 امتیاز چلسی را تکرار کند و باقی مانده ی دیدارهایش در برابر چلسی ، سوانسی و وست برومویچ بیشتر جو مهمانی را برای آن ها تدایی خواهد نمود.



By : Peter Fraser

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۲/۹
به قلم Saeed Milani
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Sky
بازدید: ۲,۱۷۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰