loading
در حال بررسی درخواست شما
خوش آمدی رابین!
خوش آمدی رابین!

خوش آمدی رابین!


یکشنبه شب تونل افتخاری به منزله ی تجلیل از بازیکن های منچستر یونایتد به عنوان قهرمان این فصل از مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه امارات بر پا خواهد شد. آرسن ونگر در این خصوص اطمینان خاطر لازم را داده است اما به نظر می رسد هوای امارات برای برخی از بازیکن های منچستر یونایتد بیش از حد گرم خواهد بود.

رابین ون پرسی با مدال افتخار به امارات باز خواهد گشت و با هم تیمی های سابق خود و مربی که اورا تبدیل به یک ستاره کرد ، اما نتوانست جامی به همراه او به دست بیاورد روبرو خواهد شد. این سرخوردگی برای هواداران آرسنال در خانه ی خودشان می تواند جرقه ای برای اتفاقات غیر مترقبه ی بعدی در آن جا باشد. اما چیزی که آرسنالی ها را متمایز می کند ، نگاهی به تعداد گل های زده شده توسط ون پرسی در طی دو فصل گذشته ی لیگ برتر است. با این که آنها در این فصل او را در اختیار نداشته اند ، تنها با دو پله اختلاف در مصاف آخر هفته پذیرای یونایتد ها خواهند بود.

در واقع تیم ونگر نسبت به فصل گذشته تیم تر شده است و توانسته نمایش قابل قبولی از خود ارائه نماید. اگر آنها بتوانند از چهار دیدار باقی مانده ی خود فقط هفت امتیاز بگیرند ، رکورد سال گذشته ی خود را تکرار نموده اند با این تفاوت که در حال حاضر ، رابین ون پرسی که سی گل برایشان زده بود را در اختیار ندارند. همچنین می توانند با زدن تنها نه گل دیگر ، آمار گل های زده ی خود را نیز تکرار نمایند ، علی الخصوص که با تیم هایی نظیر کوئینز پارک رنجرز و ویگان اتلتیک هم بازی خواهند کرد.

البته ، یقینا بازیکنی مانند ون پرسی را در جداول مختلف در اختیار ندارند. هیچ بازیکن آرسنالی در این فصل از مسابقات لیگ برتر موفق به ثمر رساندن بیش از دوازده گل برای تیمش نشده است ، اما مهتر از این مطلب این نکته است که چهار بازیکن توانسته اند بیش از نه گل برای توپچی ها به ثمر برسانند که سال گذشته تنها ون پرسی بیش از این تعداد برای شان گلزنی کرده بود. اما چه چیزی مهمتر از این که سه نفر از آنها با پول فروش رابین ون پرسی و در تابستان به جمع توپچی ها اضافه شده اند.

سانتی کازورلا ، الیویه ژیرو و لوکاس پودولسکی جمعا به مبلغ 32 میلیون پاوند برای آرسنال جذب شده اند. کازورلا کیفیت خود را به عنوان یک هافبک به خوبی نشان داده است و با زدن دوازده گل به عنوان بهترین گلزن باشگاه در لیگ برتر شناخته می شود. این در حالی است که دو بازیکن دیگر هر کدام منتقدان مخصوص به خود را داشته اند ، اما مجموعا بیست گل هم به نام آنها ثبت شده است.

چهارمین نفر موفق در امر گلزنی برای آرسنالی ها کسی نیست جز تئو والکات. مردی که با بهبود نحوه ی بازی خود سعی دارد آرسن ونگر را متقاعد کتد چه کارهایی از بازیکن های جوان بر می آید. والکات پس از حل و فصل مسائل مربوط به تمدید قراردادش با آرسنال به تایمز گفت : " همه چیز حل شده است. اکنون من احترام بیشتری بین خودم و سرمربی تیم احساس می کنم. ما اعتمادمان را به همدیگر نشان دادیم و اکنون من احساس مسئولیت پذیری بیشتری برای ساختن همه چیز از هیچ دارم "

نمایش والکات قابل قبول بوده و مردان جدید آرسن ونگر نیز موفق شده اند کاستی های آرسنال را پوشش بدهند. برای مثال ، ونگر سزاوار تقدیر است ، به خصوص وقتی ون پرسی و سانگ را در ازای 39 میلیون پاوند از دست داد و با خرج کردن این مبلغ ، این اطمینان خاطر را به هواداران داد که نتایج آرسنال تغییر محسوسی نخواهد کرد.

موفقیت

از دست دادن بهترین گلزن و بهترین پاسور نسبت به فصل گذشته ، به دست آوردن سود خالص خوب و حفظ تیم در همان سطح از کیفیت و کارایی ، درست است که به نوبه ی خود موفقیت هایی برای تیم محسوب می شوند ، اما این تیپ موفقیت ها چیزی نیست که هواداران آرسنال را وادار کند برای کسب آن جشن بگیرند. دیگر به اندازه ی کافی در مورد بودن در جمع چهار تیم به جای صحبت در مورد کسب جام و قهرمانی ، سخن به میان آمده است. بدون جام ماندن آن ها واقعا تعجب آور است و اینکه سرمایه گذاری ها کجا صورت گرفته و سود آن کجا رفته است! چرا نتیجه ی آن وضعیت امروز این تیم است؟

چرا نتیجه ی آن به تماس های دوستانه با سر آلکس فرگوسن ختم شده است؟ سرمربی منچستر یونایتد آن را در روند مذاکرات جذب ون پرسی به خوبی نشان داده است. " زمانی که ما بر سر این معامله به توافق رسیدیم ، آرسن به من گفت او بهتر از آن چیزی است که فکرش را بکنی " این نشان دهنده ی مردی است که تنها سعی دارد تیم خود را برای مبارزه آماده کند و از نگرانی های آن ها بکاهد ، در حالیکه آن ها ( منچستر یونایتد ) را رقیبی برای خود نمی بیند! این یک سوتی وحشتناک است نه بیشتر!

هواداران متوجه هستند که ساختن استادیوم امارات برای آرسنال بار مالی به همراه داشته است. آن ها حتی می توانند درک کنند که فروش ون پرسی ، پیش از اتمام قراردادش و صعود به لیگ قهرمانان اروپا برای سال آینده چه مقدار می تواند در فاز مالی برای تیم مهم باشد. اما شاید در پایان فصل ، تنها چیزی که دوباره بتواند مایه ی افتخار و غرور آن ها شود ، همین بالاتر قرار گرفتن از چلسی و تاتنهام در جدول رده بندی مسابقات باشد.

اما اکنون هواداران آرسنال جام های واقعی می خواهند. مانند چیزی که رابین ون پرسی ، یک شنبه شب پس از عبور از تونل افتخار به آن خواهد رسید ، آن هم در مقابل دیدگان طرفدارانی که به او عشق می ورزیدند.


By : Adam Bate

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۲/۷
به قلم Saeed Milani
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Sky
بازدید: ۲,۶۰۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰