loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی 13 بازیکن اسپانیایی آرسنال در دوران لیگ برتر
رتبه بندی 13 بازیکن اسپانیایی آرسنال در دوران لیگ برتر

رتبه بندی ۱۳ بازیکن اسپانیایی آرسنال در دوران لیگ برتر

گفته می شود آرسنال در حال بررسی رویکردی برای جذب داوید رایا، گلر برنتفورد است. اگر او به آرسنال بپیوندد، چهاردهمین بازیکن اسپانیایی خواهد بود که نماینده توپچی ها در دوران لیگ برتر است.

ما نگاهی به 13 بازیکن اسپانیایی انداخته‌ایم که حداقل یک بازی در لیگ برتر برای آرسنال انجام داده‌اند و آنها را به ترتیب از بدترین به بهترین رتبه‌بندی کرده‌ایم.

13. دنیس سوارز

اگر چیزی از دوران قرضی نیم فصل سوارز از بارسلونا در سال 2019 به خاطر دارید، فکر می‌کنیم دروغگو هستید.

12. لوکاس پرز

لوکاس پرز با مبلغ 17.1 میلیون پوند در تابستان 2016 به آرسنال پیوست، اما هیچ وقت به خوبی به پا نیفتاد.

او در چند فرصتی که در دیگر جام‌ها داشت، گل‌های خوبی به ثمر رساند، اما ونگر به او فرصت مناسبی در لیگ برتر نداد - او تنها 265 دقیقه در لیگ برتر بازی کرد، دو مرتبه بازی را از ابتدا شروع کرد و یک گل زد.

فروش او به وستهم، کمتر از یک چهارم هزینه‌ی اولیه‌اش، بسیاری از چیزها را به خوبی توضیح می‌دهد.

11. ایگناسی میکل

مثل چندین نام برجسته دیگر که بعداً به آنها خواهیم پرداخت، میکل مهارت‌های خود را در لاماسیا و هیل اند (دو مرکز آموزشی برجسته فوتبال) پیشرفت داد.

او از آکادمی به تیم ذخیره‌های آرسنال پیشرفت کرد و قبل از فروش به نوریچ در سال 2014 چند بازی کوچک را انجام داد.

در فصل گذشته، او با بازی در قلب دفاع گرانادا، نقش حیاتی در صعود این تیم به عنوان قهرمان لیگ دسته دوم اسپانیا داشت.

10. فران مریدا

فران مریدا نیز مانند بسیاری از نوجوانان، از بارسلونا به آرسنال پیوست و در بازی در جام‌های مختلف به خوبی عمل کرد و گل شگفت‌انگیزش در مقابل لیورپول، باعث شد تا او را بهتر بشناسند.

اما این هافبک هرگز به آن وعده اولیه خود عمل نکرد و در سال 2010 به عنوان یک بازیکن آزاد، با بازی کردن در تنها شش بازی لیگ برتر، آرسنال را ترک کرد.

9. پابلو ماری

پابلو ماری، یکی از کم‌نظیران بازیکنان اروپایی بود که به سرآمدی در آمریکای جنوبی با باشگاه فلامینگو به عنوان برنده کوپا لیبرتادورس رسید. او در سال 2020 در بالاترین سطح قیمت خود به آرسنال پیوست.

اما گاهی اوقات مصدومیت‌های او باعث شکست در فصل اول او شد. با این حال، آرسنال بازی‌های او را دیده بود تا این حق را به دست بیاورد که او را به صورت دائمی بخرد. اما او نتوانست تأثیر چندانی بگذارد و پس از قرض دادن به اودینزه و مونزا، تیم را ترک کرد.

8. دنی سبایوس

این هافبک با استعداد فنی، در دو دوره قرضی از رئال مادرید در آرسنال به میدان رفت و در آن‌ها 50 بازی در لیگ برتر انجام داد، اما در نهایت همیشه مایوس کننده بود.

تقریباً هیچ هوادار آرسنال، تمایلی به برگشت دائمی سبایوس ندارد.

7. مانوئل آلمونیا

آلمونیا مسئول چندین لحظه غیرقابل پیش‌بینی در درون دروازه بود. ولی در زمان حال، او به عنوان یک گلر بهتر از آنچه در آن زمان از او انتظار می‌رفت، به یاد می‌ماند که احتمالاً کافی است.

اما او از بسیاری از گلرهای بزرگ خیلی دور بود. پس از اینکه لمن آرسنال را ترک کرد، بیش از ده سال این تیم بدون حضور یک گلر مطمئن در دروازه‌ گذراند و این دوران با آلمونیا شروع شد. آلمونیا در بیش از 100 بازی لیگ برتر برای آرسنال بازی کرد، اما هیچ بار به عنوان دروازه‌بان اسپانیا فراخوانده نشد.

6. هکتور بلرین

در بازی‌های اولیه خود، بلرین به عنوان یکی از بهترین بازیکنان در حال رشد به نظر می‌رسید.

او بسیار سریع ولی خام بود و ظاهراً قادر به تبدیل شدن به یکی از بهترین مدافعان در لیگ برتر بود.

بلرین بیش از 200 بازی برای آرسنال انجام داد و سه جام حذفی را به دست آورد که برای هر دارایی داخلی، بازگشت بسیار خوبی بود. با این حال، او همیشه شما را منتظر تبدیل شدن به یکی از بهترین مدافعان دنیا نگه داشت و هنوز هم حس می‌کنید که بهترین سال‌های او در اوایل حرفه او بود که مصدومیت‌ها به او آسیب زده بودند.

فسخ قرارداد او برای اجازه دادن به او برای رفتن به صورت رایگان در تابستان گذشته انجام شد که به شما چیزی درباره چگونگی کاهش ارزش او می‌گوید. اما بلرین با خوش‌نیتی تیم را ترک کرد.

5. خوزه آنتونیو ریس

ریس در نیمه فصل 2003/04 به تیم پیوست و فقط در چند هفته کوتاه توانست با گلزنی، دوباره‌نویسی تاریخ باشگاه را با دو گل در پیروزی 2-1 مقابل چلسی در جام حذفی انجام دهد.

گل‌های ریس در بازی مقابل پورتموث و فولام در پایان فصل به آرسنال کمک کرد تا بدون هیچ شکستی، قهرمان لیگ برتر شود و او در مسابقات حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2005/06 نیز نقش کلیدی داشت.

او هرگز پایدارترین بازیکن آرسنال نبود، اما فوتبال درباره لحظات است و ریس بیش از حد مشارکت داشت. پس از مرگ ناگهانی او در سال 2019، تیری آنری ریس را یک بازیکن فوق‌العاده، یک هم‌تیمی عالی و یک انسان استثنایی توصیف کرد.

4. ناچو مونرئال

دور از برجسته‌ترین مدافعان چپ در جهان، مونرئال تعریفی برای یک بازیکن حرفه‌ای بود که فقط با 8.5 میلیون پوند، خریده شده بود.

یکی از بهترین قراردادهای آرسنال در دوره امارات، تصور کنید چگونه می‌توانید چیزی منفی درباره ناچو مونرئال بگویید.

3. میکل آرتتا

اکنون به عنوان یک مربی استثنایی، محبوبیت خود را به عنوان یکی از بزرگان آرسنال تثبیت کرده است، همچنین به عنوان یک بازیکن تأثیر گذار بود.

تیم ونگر در هفته‌های اولیه فصل 2011/12 در وضعیت بسیار بدی بود، که با شکست 8-2 مقابل منچستریونایتد نشان داده شد، اما خرید آرتتا و البته مرتساکر در آخرین روز نقل و انتقالات، کمک کرد تا کشتی را به سمت جایی که باید برود، برگرداند.

وقتی آرسنال در فینال جام حذفی 2014 به پایان روند 9 ساله بی‌جامی خود رسید، آرتتا به عنوان سرآمد تیم حضور داشت و تأثیر او در این مسابقات بسیار زیاد بود.

2. سانتی کازورلا

"من نمی‌دانم چرا طرفداران (آرسنال) با من خیلی خوب بودند، چون من فقط همان کاری را کردم که در هر باشگاهی انجام می‌دهم، تلاش برای انجام کارها به روش درست و به ارمغان آوردن چیزی است و عشقی که آنها به من دادند و همچنان به من می‌دهند، بی‌قیمت است."، خاطرات بازیکن نقش‌آفرین این باشگاه را به یاد می‌آورد.

این به خاطر برتری‌هایی بود که سانتی کازورلا داشت. او یکی از جالب‌ترین بازیکنانی بود که آرسنال تا به حال داشته است.

1. سسک فابرگاس

این که فابرگاس فقط یک جام حذفی را در طول هفت سال حضور در آرسنال به دست آورد، کمی ناجوانمردانه است.

او جوان‌ترین بازیکنی بود که تا به حال در آرسنال بازی کرده و در سن 21 سالگی به عنوان کاپیتان تیم نیز سرمایه‌گذاری شد. هیچ شکی نیست که در طی آن سال‌هایی که به شکستن موانع پیشرفت کمک کرد، در میان بهترین بازیکنان جوان اروپا قرار داشت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۳ ۱۹:۰۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۰۲۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰