loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2014/15
مروری بر فصل 2014/15

مروری بر فصل ۲۰۱۴/۱۵

فصل 2014/15 بیست و سومین فصل آرسنال در لیگ برتر و 96ــمین فصل متوالی در لیگ فوتبال انگلیس بود. این فصل آرسنال در لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه، سوپرکاپ و لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد. در لیگ، نیم فصل اول ناسازگار به امیدهای واقعی برای قهرمانی پایان داد، زیرا آرسنال از هشت بازی اول خود فقط دو برد به دست آورد به همراه مصدومیت های متعدد بازیکنان مهم. در یک مرحله، آرسنال تا اوایل ماه دسامبر تا رده هشتم قرار داشت. در نیمه دوم فصل، فرم آنها به شدت بهبود یافت، که شامل یک روند هشت پیروزی متوالی بین فوریه و آوریل بود.
 
در اروپا، علیرغم اینکه به طور گسترده ای انتظار می‌رفت که به یک چهارم نهایی برسند، آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی برابر موناکو، به طور شگفت انگیزی بازی رفت را 3-1 باخت. با پیروزی 2-0 خارج از خانه، آرسنال با قانون گل خورده بیشتر در خانه، برای پنجمین سال متوالی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. با این حال، آرسنال جام حذفی را پس گرفت و به این ترتیب با دوازده قهرمانی به موفق ترین باشگاه تاریخ این رقابت ها تبدیل شد و به راحتی در فینال استون ویلا را 4-0 شکست داد. آرسنال لیگ را در رتبه سوم به پایان رساند و به این ترتیب مستقیماً به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و از بازی مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا اجتناب کرد، چیزی که آرسن ونگر مایل بود از آن اجتناب کند زیرا احساس می کرد تأثیر منفی بر رقابت برای عنوان قهرمانی لیگ برتر دارد.

پیش فصل

در 27 مارس 2013، آرسنال اعلام کرد که قصد دارد یک بازی دوستانه پیش فصل با نیویورک ردبولز در ایالات متحده انجام دهد تا اولین سفر این باشگاه به ایالات متحده در 25 سال گذشته باشد. این مسابقه در 26 ژوئیه 2014 در استادیوم ردبول آرنا برگزار شد و تنها بازی خارج از اروپا برای آرسنال در این پیش فصل بود که متعاقباً پایان سه دوره متوالی تور آسیایی بود. این مسابقه در نهایت با شکست 1-0 آرسنال با گلزنی بردلی رایت فیلیپس، پسر اسطوره آرسنال، یان رایت، در نیمه اول به پایان رسید.

در 2 مه، آرسنال ترکیب خود را برای جام امارات 2014 اعلام کرد، یک تورنمنت سالانه که در ورزشگاه امارات برگزار می‌شود. این مسابقات با حضور آرسنال (میزبان)، والنسیا (که آخرین بار در افتتاحیه جام امارات شرکت کرده بود)، بنفیکا و موناکو برگزار خواهد شد. برندگان بر اساس امتیاز جمع‌آوری شده و بابت هر گل زده نیز امتیاز خواهد داده شد. آرسنال در 2 آگوست با پوکر یایا سانوگو 5-1 مقابل بنفیکا پیروز شد و در بازی بعدی مقابل موناکو 1-0 شکست خورد تا والنسیا قهرمان این جام شود.

نقل و انتقالات

در 29 مه 2014 لوکاژ فابیانسکی پس از اتمام قراردادش به باشگاه سوانزی رفت و دلیلش این بود که باید گلر اول تیم باشد. فینال جام حذفی 2014 همچنین آخرین حضور باکاری سانیا برای آرسنال بود، زیرا او پس از اتمام قراردادش موافقت کرد که به منچسترسیتی بپیوندد. سانیا یک دوره هفت ساله درخشان را با این باشگاه سپری کرد و 284 بازی برای باشگاه انجام داد و این بازیکن فرانسوی پس از انتقال او از اوسر به بخشی جدایی ناپذیر از خط دفاعی آرسنال تبدیل شد. سانیا مجبور شد به نارضایتی برخی از هواداران باشگاه در مورد انتقال او به رقیب لیگ برتری پاسخ دهد و به این اقدام اشاره کرد که بر خلاف انگیزه های پولی ادعا شده، نیاز به ارتقای حرفه خود به عنوان یک بازیکن است.
 
علاوه بر این، در 26 ژوئن، آرسنال اعلام کرد که 11 بازیکن قرار است پس از پایان قراردادشان در 30 ژوئن، باشگاه را ترک کنند. برجسته‌ترین بازیکنان عبارتند از نیکلاس بنتنر، که در طول 9 سال حضور خود در باشگاه، 169 بازی انجام داد و 47 گل به ثمر رساند. علاوه بر این، پارک چو یونگ با انجام هفت بازی در سه سال که شامل دوره های قرضی دو ساله به سلتاویگو و واتفورد بود، باشگاه را ترک کرد. امیلیانو ویویانو و کیم کالستروم هر دو پس از پایان قرارداد قرضی خود باشگاه را ترک کردند و به ترتیب به باشگاه های پالرمو و اسپارتاک مسکو بازگشتند.

آرسنال اولین خرید خود را در آستانه عرضه لباس های خود اعلام کرد و الکسیس سانچز، مهاجم شیلیایی مورد انتظار، با قراردادی بلندمدت از بارسلونا با مبلغی نامشخص که حدود 35 میلیون پوند است، به باشگاه پیوست. این دومین هزینه انتقال بزرگی بود که باشگاه برای یک بازیکن پرداخت کرده بود.

یک هفته بعد، باشگاه اعلام کرد که متیو دبوشی، ملی پوش فرانسوی از نیوکاسل را با مبلغی نامشخص (حدود 12 میلیون پوند) به خدمت گرفت. او جایگزین مستقیم باکاری سانیا شد و به نوبه خود دومین خرید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی برای آرسنال بود.

در 27 ژوئیه، باشگاه اعلام کرد که دیوید اوسپینا، گلر کلمبیایی را از باشگاه نیس فرانسه با مبلغی نامشخص، که حدود 3 یا 4 میلیون پوند بود، به خدمت گرفت.

اندکی پس از آن، باشگاه چهارمین خرید تابستانی خود را اعلام کرد. کالوم چمبرز مدافع آینده دار از ساوتهمپتون با مبلغ نامشخصی که تصور می‌شود حدود 11 میلیون پوند است که به 16 میلیون پوند هم قابلیت افزایش دارد، به آرسنال آمد.

آگوست

10 آگوست: آرسنال فصل خود را با سوپرکاپ مقابل منچسترسیتی آغاز کرد. توپچی ها با گل های سانتی کازورلا، آرون رمزی و اولیویه ژیرو در این مسابقه 3-0 پیروز شدند. این جام سیزدهمین جام برای آرسن ونگر در 17 سالی بود که سرمربی آرسنال بود.

16 آگوست: لیگ برتر برای آرسنال در دربی لندن در خانه مقابل کریستال پالاس آغاز شد. کوشیلنی و آرون رمزی در دقایق تلف شده هر دو نیمه گلزنی کردند تا آرسنال 2-1 پیروز شود.
 
19 آگوست: آرسنال رقابت های اروپایی خود را با سفر به ترکیه در دیدار مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بشیکتاش آغاز کرد. آرون رمزی در دیداری که با تساوی 0-0 به پایان رسید از بازی اخراج شد.
 
23 آگوست: آرسنال اولین بازی خارج از خانه خود را برابر اورتون در گودیسون پارک برگزار کرد، جایی که آرسنال شکست 2-0 را در دقایق پایانی با تساوی 2-2 عوض کرد. در جریان این مسابقه، اولیویه ژیرو که در این مسابقه گلزنی کرد، مصدوم شد و حدود چهار ماه از میادین دور ماند.
 
27 آگوست: آرسنال موفق شد با پیروزی 1-0 مقابل بشیکتاش در امارات به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و الکسیس سانچز اولین گل خود را برای این باشگاه به ثمر رساند. متیو دبوشی در جریان بازی با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

31 آگوست: آرسنال در خانه تیم تازه صعود کننده لسترسیتی 1-1 متوقف شد و سانچز اولین گل خود را در لیگ برای آرسنال به ثمر رساند.

کالوم چمبرز بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

سپتامبر

در روز ددلاین، آرسنال اعلام کرد که دنی ولبک، مهاجم منچستریونایتد را با قراردادی بلندمدت به مبلغ 16 میلیون پوند به خدمت گرفته است. خرید ولبک در آرسنال منوط به تکمیل تشریفات قانونی بود و برای جایگزینی اولیویه ژیرو مصدوم بود. ولبک پیراهن شماره 23 را به خود اختصاص داد که قبلا توسط نیکلاس بنتنر پوشیده شده بود که پس از پایان قراردادش با آرسنال به ولفسبورگ نقل مکان کرد.

13 سپتامبر: آرسنال در خانه با مدافع عنوان قهرمانی لیگ، منچستر سیتی، بازی کرد، بازی که در آن دنی ولبک اولین بازی خود را برای آرسنال انجام داد. این بازی با گل های جک ویلشر و الکسیس سانچز با نتیجه 2-2 به پایان رسید. در این مسابقه همچنین متیو دبوشی به دلیل مصدومیت لنگان لنگان از زمین خارج شد و او برای سه ماه مصدوم بود.

16 سپتامبر: آرسنال اولین بازی خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام داد که در خانه دورتموند 2-0 شکست خورد.

20 سپتامبر: با پیروزی راحت 3-0 خارج از خانه مقابل استون ویلا، آرسنال به فرم خود بازگشت و ولبک اولین گل خود را برای این باشگاه به ثمر رساند.

23 سپتامبر: آرسنال در دور سوم جام اتحادیه 2-1 به ساوتهمپتون باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

27 سپتامبر: ناصر چادلی باعث برتری تاتنهام در دربی شمال لندن شد اما اولین گل چمبرلین در این فصل باعث شد تا تساوی 1-1 به دست آید.

الکسیس بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

اکتبر

1 اکتبر: آرسنال در مقابل گالاتاسرای 4-1 پیروز شد که دنی ولبک اولین هت تریک دوران حرفه‌ای خود را به ثبت رساند. شزنی در جریان بازی کارت قرمز دریافت کرد و مجبور شد سومین بازی مرحله گروهی را از دست بدهد.

5 اکتبر: آرسنال اولین شکست فصل خود در لیگ را متحمل شد و در استمفوردبریج 2-0 به قهرمان نهایی لیگ، چلسی باخت.

آرسنال بدون بازیساز خود مسوت اوزیل که به دلیل مصدومیت سه ماه از میادین دور بود، به رقابت های خود در لیگ برتر ادامه داد.

18 اکتبر: آرسنال در خانه به مصاف هال رفت و این دیدار با تساوی ناامیدکننده 2-2 به پایان رسید. آرسنال در این دیدار با گل دقیقه 91 ولبک از شکست خانگی گریخت.

22 اکتبر: در نبود شزنی محروم و اوسپینا مصدوم، امیلیانو مارتینز، گلر سوم آرسنال، اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان انجام داد و آرسنال در خانه اندرلخت 2-1 پیروز شد. این مسابقه همچنین در روز تولد آرسن ونگر برگزار شد.

25 اکتبر: الکسیس سانچز از اشتباهات وس براون و گلر سابق آرسنال، ویتو مانونه استفاده کرد و آرسنال خارج از خانه مقابل ساندرلند 2-0 پیروز شد.

الکسیس بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

نوامبر

1 نوامبر: پیروزی خانگی 3-0 مقابل برنلی با بریس الکسیس سانچز که تعداد گل های خود را در اولین فصل حضورش در این باشگاه به عدد 10 رساند. تئو والکات پس از ریکاوری از مصدومیت فصل گذشته از روی نیمکت به زمین آمد.

4 نوامبر: گل های آرتتا، سانچز و چمبرلین باعث شد آرسنال 3-0 پیش بیفتد، اما اندرلخت با گل الکساندر میتروویچ و دو گل آنتونی واندن بوره کامبک فراموش نشدنی را رقم زد.

9 نوامبر: آرسنال برتری 1-0 مقابل سوانزی را از دست داد و 2-1 شکست خورد.

22 نوامبر: اولین شکست خانگی آرسنال (2-1 مقابل منچستریونایتد) باعث شد که آنها اولین بار در این فصل، دو بازی متوالی را شکست بخورند. این شکست نه تنها امیدهای آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر را از بین برد، بلکه باعث مصدومیت جک ویلشر شد و این هافبک را به مدت 5 ماه از میادین دور کرد.

26 نوامبر: آرسنال با پیروزی 2-0 خانگی مقابل دورتموند به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. یایا سانوگو اولین گل خود را با پیراهن آرسنال به ثمر رساند.

29 نوامبر: آرسنال ماه را با پیروزی 1-0 مقابل وست بروم، با ضربه سر دنی ولبک به پایان رساند.

الکسیس بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

دسامبر

3 دسامبر: برتری 1-0 آرسنال مقابل ساوتهمپتون با گل دقیقه 89 الکسیس سانچز که سیزدهمین گل او در تمام مسابقات این فصل بود.

6 دسامبر: آرسنال خارج از خانه مقابل استوک 3-2 شکست خورد. پیتر کراچ تنها پس از گذشت 19 ثانیه، استوک را پیش انداخت، بویان برتری استوک را دو برابر کرد و جان والترز گل سوم را قبل از پایان نیمه به ثمر رساند. آرسنال در نیمه دوم برگشت. سانتی کازورلا از روی نقطه پنالتی و آرون رمزی گلزنی کردند،اما کالوم چمبرز پس از دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد و آرسنال ده نفره نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند.

9 دسامبر: پیروزی 4-1 خارج از خانه مقابل گالاتاسرای در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا. آرون رمزی یک والی 35 یاردی فوق العاده با پای چپ به ثمر رساند، در حالی که لوکاس پودولسکی دو گل آخرش برای آرسنال را در برابر باشگاهی که تابستان بعد به آنها پیوست، به ثمر رساند. متیو دبوشی نیز پس از سه ماه دوری به دلیل مصدومیت به ترکیب اصلی بازگشت. آرسنال به عنوان تیم دوم گروه به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و در مقابل موناکو قرار گرفت (در جام امارات هم با این تیم فرانسوی روبرو شده بود).

13 دسامبر: سانتی کازورلا در روز تولد 30 سالگی خود یک گل زد و آرسنال دومین برد متوالی 4-1 را در مقابل نیوکاسل در ورزشگاه امارات به ثبت رساند.

21 دسامبر: آرسنال در آنفیلد به مصاف لیورپول صدرنشین لیگ برتر رفت. در این بازی، فیلیپه کوتینیو لیورپول را پیش انداخت اما گل اول دبوشی برای آرسنال، بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم ژیرو آرسنال را پیش انداخت. فابیو بورینی به دلیل خطا بر روی سانتی کازورلا (چالشی که پیراهن اسپانیایی را پاره کرد) اخراج شد، اما در دقیقه 97 بازی، مارتین اشکرتل گل تساوی را برای لیورپول به ارمغان آورد و بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.

26 دسامبر: آرسنال در خانه مقابل کوئینز پارک رنجرز بازی کرد و 2-1 پیروز شد. الکسیس سانچز با وجود از دست دادن یک پنالتی، گل اول را به ثمر رساند و روسیچکی گل دوم را پس از اخراج اولیویه ژیرو، به ثمر رساند.

28 دسامبر: آرسنال سال 2014 را با پیروزی 2-1 خارج از خانه مقابل وستهم به پایان رساند.

کازورلا بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

ژانویه

1 ژانویه: در اولین بازی خود در سال 2015، آرسنال خارج از خانه 2-0 مقابل ساوتهمپتون شکست خورد.

4 ژانویه: آرسنال در بازی دور سوم جام حذفی، هال سیتی را 2-0 در امارات شکست داد - تکرار فینال جام حذفی فصل گذشته.

11 ژانویه، آرسنال با تاثیرگذاری سانچز در هر سه گل، به پیروزی 3-0 مقابل استوک رسید. در این مسابقه مسوت اوزیل به عنوان یار تعویضی در دقیقه 72 وارد زمین شد که از مصدومیت خود بازگشته بود.
 
18 ژانویه: آرسنال در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچستر سیتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ رفت و با نتیجه 2-0 آنها را شکست داد. پیروزی مقابل منچسترسیتی نقطه عطف فصل آرسنال بود زیرا آرسن ونگر این پیروزی را به عنوان بهترین عملکرد فصل خود تأیید کرد.

25 ژانویه: آرسنال در دور چهارم جام حذفی در خارج از خانه مقابل برایتون بازی کرد و با گل های والکات، اوزیل و روسیچکی 3-2 پیروز شد و به دور پنجم راه یافت.

کازورلا بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

نقل و انتقالات

آرسنال با فرستادن قرضی دو بازیکن تیم در پنجره نقل و انتقالات ژانویه موافقت کرد.

در 5 ژانویه، آرسنال لوکاس پودولسکی را به صورت قرضی برای باقیمانده فصل به اینتر فرستاد.

در 13 ژانویه آرسنال یایا سانوگو را به صورت قرضی برای باقی مانده فصل به کریستال پالاس فرستاد.

در 21 ژانویه، آرسنال اعلام کرد که کریستین بیلیک، نوجوان 17 ساله لهستانی را از لژیا ورشو با مبلغ 2.4 میلیون پوند به خدمت گرفته است.

در 28 ژانویه، آرسنال اعلام کرد که گابریل پائولیستا، مدافع میانی برزیلی را از ویارئال با مبلغی نامشخص که 11.2 میلیون پوند گزارش شده، به خدمت گرفته است. به او پیراهن شماره 5 داده شد که قبلا توماس ورمالن پوشیده بود و در طول پیش فصل با بارسلونا قرارداد بسته بود.

علاوه بر این، جوئل کمپل، مهاجم کاستاریکایی آرسنال، یک روز قبل از امضای قرارداد گابریل با آرسنال، به صورت قرضی به ویارئال نقل مکان کرد. بنابراین، قرارداد قرضی کمپل به باشگاه اسپانیایی در ازای انتقال گابریل به آرسنال بود.

فوریه

1 فوریه: آرسنال با گل‌های ژیرو، اوزیل، والکات، پنالتی کازورلا و اولین گل دوران حرفه‌ای بلرین، استون ویلا را 5-0 در خانه شکست داد.

7 فوریه: اوزیل باعث برتری 1-0 آرسنال شد اما دو گل هری کین بازی را برگرداند و تاتنهام دربی لندن را 2-1 برد.

10 فوریه: آرسنال 2-1 لسترسیتی را در امارات شکست داد.

15 فوریه: آرسنال بازی دور پنجم جام حذفی خود را در خانه مقابل میدلزبورو (که منچسترسیتی را در دور چهارم شکست داده بود) آغاز کرد. آرسنال با دو گل اولیویه ژیرو، میدلزبورو را 2-0 شکست داد. گابریل اولین بازی خود را برای باشگاه انجام داد.

21 فوریه: آرسنال به جنوب لندن سفر کرد و کریستال پالاس را 2-1 شکست داد.
 
25 فوریه: در حالی که همگان فکر می‌کردند آرسنال به راحتی به مرحله بعد صعود خواهد کرد، آنها در خانه 3-1 مقابل موناکو شکست خوردند. جفری کوندوگبیا ضربه راه دور او با برخورد به مرتساکر منحرف شد و موناکو را پیش انداخت. سپس دیمیتار برباتوف پس از یک ضد حمله ساده، برتری موناکو را دو برابر کرد. گلی که چمبرلین در وقت اضافه به ثمر رساند، آرسنال را امیدوار کرد، اما یانیک کاراسکو در آخرین دقیقه وقت های اضافه پس از یک ضد حمله دیگر گلزنی کرد.

اوزیل بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

مارچ

1 مارچ: آرسنال با شکست 2-0 اورتون، غم باخت مقابل موناکو را پشت سر گذاشت. گل اول را اولیویه ژیرو به ثمر رساند که در جریان شکست مقابل موناکو چند فرصت گلزنی را از دست داد.

4 مارچ: آرسنال به غرب لندن سفر کرد و با گل های ژیرو و الکسیس 2-1 مقابل کوئینزپارک رنجرز پیروز شد و الکسیس به روند هفت بازی بدون گل خود پایان داد.

9 مارچ: آرسنال به اولدترافورد رفت تا در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف منچستریونایتد برود و آرسنال 2-1 پیروز شد. دنی ولبک گل پیروزی را به ثمر رساند تا تیم سابق خود را از پای درآورد و آرسنال را برای بیست و هشتمین بار به نیمه نهایی جام حذفی بفرستد.

14 مارچ: آرسنال 3-0 وستهم را در امارات با گل‌های ژیرو، رمزی و فلامینی شکست داد.
 
17 مارچ: آرسنال برای بازی برگشت خود در لیگ قهرمانان اروپا به موناکو سفر کرد و برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی، حداقل به سه گل نیاز داشت. ژیرو و رمزی گل های اول و دوم را به ثمر رساندند. توپچی ها چندین موقعیت دیگر هم داشتند اما نتوانستند گل سوم را به ثمر برسانند تا بازی با نتیجه 2-0 به پایان برسد و موناکو به دلیل قانون گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله بعدی صعود کرد و آرسنال در این مرحله برای پنجمین فصل متوالی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.

21 مارچ: آخرین بازی آنها در این ماه، پیروزی 2-1 خارج از خانه مقابل نیوکاسل بود.

اولیویه ژیرو با گلزنی در تمامی بازی های لیگ برتر در ماه مارچ به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد و آرسن ونگر پس از اینکه آرسنال را در تمام بازی های لیگ برتر در این ماه به پیروزی رساند، به عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر انتخاب شد.

آوریل

4 آوریل: آرسنال در خانه با لیورپول بازی کرد و آنها را با نتیجه 4-1 شکست داد. گل‌ها را بلرین، اوزیل، الکسیس و ژیرو، به ثمر رساندند.

11 آوریل: آنها برنلی را 1-0 در خارج از خانه شکست دادند.
 
18 آوریل: آرسنال در بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل تیم چمپیونشیپی ردینگ در ومبلی بازی کرد و آرسنال بازی را 2-1 برد. الکسیس در دقیقه 39 آرسنال را پیش انداخت و سپس در وقت های اضافه گل برتری را به ثمر رساند و آرسنال را برای نوزدهمین بار به فینال جام حذفی فرستاد.

26 آوریل: آرسنال برای بازی بعدی خود در لیگ در خانه مقابل چلسی بازی کرد. این بازی با تساوی 0-0 به پایان رسید و به روند هشت پیروزی متوالی آرسنال در لیگ پایان داد.

اوزیل بهترین بازیکن آرسنال در این ماه شناخته شد.

می

4 می: علیرغم پایان یافتن روند پیروزی‌ها، آرسنال به مسیرهای پیروزی بازگشت، زمانی که بریس الکسیس سانچز، همراه با تک گل رمزی، پیروزی 3-1 در خارج از خانه مقابل هال سیتی را به ارمغان آورد.

11 می: آرسنال دومین شکست خانگی خود را در لیگ برتر این فصل متحمل شدند، زمانی که ضربه دیرهنگام بافتیمبی گومیس باعث شد سوانزی با نتیجه 1-0 در شمال لندن پیروز شود.

17 می: با توجه به اینکه هر دو تیم آرسنال و منچستریونایتد جواز حضور در فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده بودند، آرسنال به دنبال کسب مقام سوم با یک برد بود، اما تنها توانست با گل به خودی تایلر بلکت در اواخر بازی، به تساوی 1-1 دست پیدا کند.

20 می: آرسنال با پیروزی بر ساندرلند به مقام سوم دست می‌یافت، اما هیچ یک از دو تیم نتوانستند در ورزشگاه امارات گلزنی کنند.
 
24 می: آرسنال باید وست بروم را شکست می‌داد تا در روز پایانی فصل سوم شوند و هت تریک نیمه اول تئو والکات، همراه با ضربه خیره کننده جک ویلشر، باعث شد آرسنال 4-0 پیروز شود و فصل را در رتبه سوم به پایان برساند. ویلشر برای دومین فصل پیاپی، برنده جایزه بهترین گل فصل شد.

30 می: بازی آخر آرسنال در این فصل با استون ویلا در ومبلی در فینال جام حذفی بود. گل های والکات، الکسیس، مرتساکر و ژیرو باعث شد تا یک پیروزی چشمگیر 4-0 برای آرسنال به دست آید.

در این فصل کازورلا بیش از همه بازیکنان آرسنال به میدان رفت (53) و الکسیس بهترین گلزن آرسنال در لیگ برتر (16) و همه رقابت‌ها (25) بود و در تیم منتخب فصل لیگ برتر هم قرار گرفت. پنج بازیکن آرسنال هم در این فصل از بازی اخراج شدند: چمبرز، رمزی، ژیرو، دبوشی و شزنی.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۳۱ ۱۱:۲۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۶۳۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰