loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل ۲۰۱۲/۱۳
مروری بر فصل ۲۰۱۲/۱۳

مروری بر فصل ۲۰۱۲/۱۳

فصل 2012/13 بیست و یکمین فصل آرسنال در لیگ برتر و نود و چهارمین فصل متوالی در بالاترین سزح فوتبال انگلستان بود. آرسنال پس از کسب مقام سوم در فصل گذشته لیگ برتر، در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد. در جام اتحادیه آرسنال در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب بردفورد دسته چهارمی شد. در جام حذفی، آرسنال در دور پنجم مقابل بلکبرن چمپیونشیپی حذف شد.

لیگ قهرمانان نیز بی‌ثمر بود، زیرا علیرغم تلاش شجاعانه در باواریا که با نتیجه 2-0 پیروز شد، آنها در نهایت به دلیل قانون گل زده بیشتر مقابل بایرن مونیخ حذف شدند و بدین ترتیب عدم کسب جام برای فصل هشتم تمدید شد. پرگل ترین بازی فصل آنها برد معروف 7-5 در جام اتحادیه (پس از وقت اضافه) بود، جایی که آنها از ردینگ با 4 گل عقب افتادند. بهترین پیروزی آرسنال در لیگ پیروزی 7-3 مقابل نیوکاسل در ماه دسامبر بود. این همچنین پرگل‌ترین بازی رودررو آنها در لیگ برتر تمام دوران بود.

پیش فصل

پنجره نقل و انتقالات آرسنال در اوایل 30 آوریل 2012 آغاز شد، زمانی که آرسنال اعلام کرد که قصد دارد لوکاس پودولسکی را از کلن با مبلغی نامشخص (حدود 10.9 میلیون پوند) به خدمت بگیرد. پودولسکی با باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی در اول جولای رسماً به آرسنال پیوست. پودولسکی به دومین بازیکن آلمانی تبدیل شد که در مدت یک سال به این باشگاه پیوسته است، پس از ورود پر مرتساکر از وردربرمن در تابستان گذشته، که خود پودولسکی اعلام کرد، پس از صحبت در مورد زندگی در امارات، نقش مهمی در این انتقال ایفا کرد.

علاوه بر اخبار اولیه نقل و انتقالات، آرسنال اخبار اولیه کارکنان را نیز داشت که به موجب آن، پس از 48 سال ارتباط با آرسنال، پت رایس دستیار سرمربی در پایان فصل قبل بازنشسته شد. در همان روز مدیر تیم آکادمی، استیو بولد، جایگزین او شد. پت رایس نقش بزرگی در آرسنال داشت و پس از بازنشستگی از سوی بازیکنان و آرسن ونگر مورد تحسین قرار گرفت.
 
در برنامه پیش فصل آرسنال، آنها در دومین جام یادبود مارکوس لیبهر (به یاد مارکوس لیبهر مالک سابق ساوتهمپتون) شرکت کردند که در دو بازی 45 دقیقه ای مقابل ساوتهمپتون و اندرلخت به میدان رفت. این رقابت ها در 14 ژوئیه 2012 به صورت رفت و برگشت برگزار شد و آرسنال اولین بازی خود را با نتیجه 1-0 به لطف گلزنی هنری لنزبری به پیروزی رساند و علیرغم باخت 5-4 در ضربات پنالتی به ساوتهمپتون، آنها امتیاز کافی برای بردن جام را جمع کرده بودند.

آرسنال سپس به خاور دور سفر کرد، در توری مشابه توری که قبل از فصل 2011/12 آغاز کرده بود. آرسنال تور خود را با سفر به مالزی برای بازی با منتخب مالزی در کوالالامپور آغاز کرد. پس از یک جلسه تمرین آزاد (که با حضور 30 هزار هوادار برگزار شد)، آرسنال با دو گل توماس آیسفلد جوان آلمانی و چاکس آنکه بازیکن دیگر تیم ذخیره، بازی را 2-1 برد.

از آنجا، آنها به چین سفر کردند تا با منچستر سیتی در پکن در افتتاحیه جام چین بازی کنند. با توجه به بازی های المپیک تابستانی 2012، این مسابقه در استادیوم المپیک 2008 برگزار شد و آرسنال مانند تور مالزی سعی کرد به هواداران چینی خود نزدیک تر شود. آرسنال در نهایت با دو گل در پنج دقیقه پایانی نیمه اول توسط پابلو زابالتا و یایا توره با نتیجه 0-2 شکست خورد و جام چین را از دست داد.
 
آرسنال سپس به هنگ کنگ رفت تا با کیچی، قهرمان لیگ ملی، بازی کند. این بازی به هواداران بزرگ باشگاه در هنگ کنگ این فرصت را داد تا بازی زنده آرسنال را در یک رویارویی سرگرم کننده ببینند که پس از 90 دقیقه پس از گل تساوی دیرهنگام آیسفلد (که باید به ضربات پنالتی منجر می‌شد، اما بعداً لغو شد) پس از 90 دقیقه با نتیجه 2-2 به پایان رسید. آرسنال برای اولین بار پس از 17 سال در هنگ کنگ بازی کرد و به تعهد رو به رشد خود به آسیا پرداخت.
 
آنها سپس قصد داشتند به نیجریه سفر کنند تا با تیم ملی نیجریه در اولین دیدار خود از آفریقا پس از بازدید از آفریقای جنوبی در سال 1993، بازی کنند، اما این امر بعداً به تابستان 2013 موکول شد. در عوض، باشگاه در 28 ژوئیه 2012 سه بازیکن تیم اصلی (باکاری سانیا، مرتساکر و خرید جدید پودولسکی) را برای تعامل با هواداران منطقه فرستاد.

آخرین بازی در برنامه پیش فصل آرسنال شاهد تکرار بازی پیش فصل سال گذشته مقابل کلن بود. در این بازی که شش روز قبل از شروع لیگ برتر برنامه ریزی شده بود، بازیکنانی مانند پودولسکی، ژیرو و کازورلا در پیروزی 4-0 با گل زودهنگام ورمالن، گلزنی کردند. در حالی که المپیک 2012 در لندن برگزار می‌شد، اعلام شد که آرسنال به عنوان بخشی از برنامه معمول پیش فصل خود میزبان مسابقات جام امارات نخواهد بود و دلیل آن افزایش فشار غیرضروری بر زیرساخت های لندن است. با این حال، ایوان گازیدیس، مدیر اجرایی آرسنال، اظهار داشت که جام امارات در سال 2013 به میزبانی آرسنال برگزار خواهد شد و تعداد زیادی از باشگاه‌های "برتر" در حال حاضر در لیست حضور دارند.

با نزدیک شدن به پایان فصل قبل، آرسنال در 22 می 2012 هفت بازیکن را آزاد کرد که پنج نفر از آنها به صورت حرفه‌ای برای آرسنال بازی کردند، از جمله مانوئل آلمونیا، که 175 بازی برای تیم اصلی این باشگاه انجام داد و گاوین هویت که تنها بازیکن آزاد شده دیگری بود که یک بازی برای تیم اصلی انجام داده بود. آرسنال سپس دومین انتقال "بزرگ" خود در پنجره نقل و انتقالات تابستانی را با خرید اولیویه ژیرو مهاجم فرانسوی از مون پلیه با مبلغ 12.8 میلیون پوند اعلام کرد. ژیرو در فصل گذشته بهترین گلزن لیگ فرانسه بود و آرسن ونگر اظهار داشت که انتظار دارد او شکوفا شود.

با این حال، در 4 ژوئیه 2012، حماسه نقل و انتقالاتی، مشابه آنچه در تابستان گذشته در مورد سسک فابرگاس و سمیر نصری رخ داد، به عنوان کاپیتان باشگاه و بازیکن فصل، فن پرسی فاش کرد که قرارداد خود را با آرسنال تمدید نخواهد کرد. بنابراین در پایان فصل جاری تبدیل به بازیکن آزاد خواهد شد و نشان دهنده پایان یک دوران حرفه ای هشت ساله در این باشگاه پس از انتقال او از فاینورد در سال 2004 بود. این در نهایت منجر به اعتراف شد که ژیرو در واقع به عنوان جایگزینی برای مهاجم هلندی خریداری شده است.

در همین حال، در 29 ژوئن، آرسنال اعلام کرد که هفت بازیکن آکادمی قراردادهای حرفه‌ای امضا کرده اند. برای کاهش بازیکنان مازاد، آرسنال اعلام کرد که توافقنامه ای 6 میلیون پوندی برای فروش کارلوس ولا در 17 ژوئیه 2012 حاصل شده است. ولا 62 بار برای آرسنال به میدان رفت و 11 گل به ثمر رساند و او اولین عضو تیم اصلی بود که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی فروخته شد. یک هفته بعد، آرسنال اعلام کرد که لورن کوشیلنی پس از حضور مداوم در فصل گذشته، قرارداد بلندمدت جدیدی امضا کرده است.

در طول پنجره نقل و انتقالات تابستانی، آرسن ونگر به هواداران باشگاه قول داده بود که یک انتقال مهم انجام شود تا برای قهرمانی رقابت کنند، و این در 7 آگوست، زمانی که سانتی کازورلا قراردادی 4 ساله امضا کرد، محقق شد. مبلغ انتقال 16.5 میلیون پوند گزارش شد که او را به گران ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل کرد. با تایید فروش فن پرسی توسط باشگاه با مبلغی در حدود 24 میلیون پوند، در 17 آگوست آرسنال فاش کرد که توماس فرمالن بازوبند کاپیتانی را از وی گرفته است و میکل آرتتا به عنوان کاپیتان دوم باشگاه انتخاب شد.

آگوست

لیست بازی های لیگ برتر در 18 ژوئن 2012 اعلام شد و آرسنال فصل جدید را در یک بازی خانگی مقابل ساندرلند شروع می‌کرد. هر دو بازی فصل گذشته 2-1 به نفع آرسنال به پایان رسیده بود که نوید یک بازی افتتاحیه سرگرم کننده را برای این باشگاه داشت. اگرچه آرسنال از شانس‌های بهتری برخوردار بود، اما این بازی با تساوی 0-0 به پایان رسید. اندکی بعد، آرسنال اعلام کرد که برای فروش الکس سانگ با بارسلونا به توافق رسیده است و دو روز بعد، در 20 آگوست 2012، آرسنال اعلام کرد که او فروخته شده است.

آرسنال در بازی بعدی خود هم در ورزشگاه بریتانیا مقابل استوک با تساوی 0-0 متوقف شد و یک بازی بدون گل دیگر دلیلی برای نگرانی بود. در روز ددلاین، آرسنال تنها جدایی دو بازیکن را اعلام کرد، نیکلاس بنتنر و پارک چو یونگ به ترتیب به صورت قرضی یک فصل به یوونتوس و سلتاویگو رفتند. علیرغم اینکه آرسن ونگر اعلام کرد که پیش از بسته شدن پنجره آماده نقل و انتقالات است، آرسنال با خرید هیچ بازیکنی در هفته آخر پنجره نقل و انتقالات، اتفاقات فصل گذشته را تحت الشعاع قرار نداد.

سپتامبر

آرسنال یک ماه دشوار را در برابر لیورپول در آنفیلد آغاز کرد، جایی که توپچی ها اولین گل فصل خود را به ثمر رساندند. آرسنال با گل‌های خریدهای جدید لوکاس پودولسکی و سانتی کازورلا، بازی را با نتیجه 2-0 برنده شد. آرسنال شروع بدون شکست خود را با پیروزی قاطع مقابل ساوتهمپتون ادامه داد که باعث شد نگرانی ها از کمبود پتانسیل گلزنی توپچی ها برطرف شود. دو گل از ژروینیو، گل‌های پودولسکی و تئو والکات و دو گل به خودی نمایشی تقریباً عالی را به همراه داشت، تنها اشتباه شزنی بود که یک گل به میهمان هدیه داد و اولین گل خورده را در این فصل برای آرسنال رقم زد، در پیروزی 6-1.


 
خارج از لیگ برتر، آرسنال مسابقات خود در لیگ قهرمانان اروپا را با بازی مرحله گروهی مقابل مون پلیه در ورزشگاه د لا موسون آغاز کرد. آرسنال بازی را خوب شروع نکرد، زیرا یک پنالتی توسط ورمالن اهدا شد که یونس بلهاندا در دقیقه نهم آن را به گل تبدیل کرد، اما دو گل پیاپی از پودولسکی و ژروینیو باعث شد آرسنال نتیجه بازی را تغییر دهد. ماه سخت آرسنال ادامه یافت، با سخت ترین آزمونی که در کل فصل در انتظار آنها بود - یک بازی خارج از خانه مقابل منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی. آرسنال با ضربه سر جولین لسکات در دقیقه 40 عقب افتاد اما گل تساوی دقیقه 82 کوشیلنی به آرسنال یک امتیاز در اتحاد داد. این تساوی روند شکست ناپذیری آرسنال را به پنج بازی افزایش داد و تحسین این تیم را در سراسر جهان فوتبال به همراه داشت.
 
در ادامه یک پیروزی آسان مقابل کاونتری در جام اتحادیه رقم خورد. آرسنال تیمی آمیخته با تجربه و استعدادهای جوان را در برد 6-1 مقابل این تیم لیگ یکی به میدان فرستاد. اولیویه ژیرو اولین گل خود را برای باشگاه به ثمر رساند و گل های چمبرلین و ایگناسی میکل جوان، یک گل از والکات و گل پایانی توسط آندری آرشاوین، شب رضایت بخشی را برای هواداران آرسنال رقم زد. آخرین بازی آرسنال در ماه سپتامبر، دیدار با تیم صدر جدولی چلسی در ورزشگاه امارات بود. علی‌رغم گل ژروینیو در اواخر نیمه اول، گل‌های فرناندو تورس و خوان ماتا، ضعف‌های اساسی باشگاه در دفاع را برجسته کرد، در نمایشی غیرقابل قبول از سوی توپچی‌ها.

اکتبر

آرسنال اکتبر را با پیروزی 3-1 در لیگ برتر مقابل وستهم آغاز کرد. پس از دریافت گل زودهنگام از محمد دیامه، آرسنال دو گل دیرهنگام به ثمر رساند، از جمله اولین گل اولیویه ژیرو در لیگ برتر. پس از یک استراحت بین‌المللی، آرسنال به کارو رود رفت تا با نوریچ مصاف دهد و با گل دقیقه 20 گرنت هولت در نمایشی غیرقابل قبول از توپچی‌ها، 1-0 شکست خورد. فرم ضعیف آنها در لیگ قهرمانان اروپا ادامه یافت و باخت 2-0 (اولین شکست آنها در امارات در یک بازی مرحله گروهی اروپا) مقابل شالکه، آرسنال را با سه بازی باقی مانده در رده دوم گروه B قرار داد.
 
پس از آن آرسنال در بازی بعدی خود مقابل کوئینز پارک رنجرز در لیگ برتر، به لطف گل دیرهنگام دیگری، این بار توسط میکل آرتتا، پس از اخراج استفان امبیا با کارت قرمز، عملکرد قابل توجهی داشت. آخرین بازی آنها در ماه اکتبر، پیروزی خارج از خانه دور چهارم جام اتحادیه مقابل ردینگ بود، جایی که پس از دریافت چهار گل تا دقیقه 37، گل های والکات (دوبار)، ژیرو و کوشیلنی توانستند بازی را به تساوی بکشانند. سپس والکات و شاماخ (دوبار) در وقت‌های اضافه گلزنی کردند و پاول پوگربنیاک یک گل دیگر برای ردینگ به ثمر رساند و یکی از الهام‌بخش‌ترین کامبک‌های تاریخ فوتبال و همچنین یکی از قابل توجه‌ترین بازی‌های تاریخ جام‌های اتحادیه را تکمیل کرد. آرسنال به اولین تیمی تبدیل شد که در دو بازی متوالی جام اتحادیه بیش از 6 گل به ثمر می‌رساند.

نوامبر

این ماه به همان اندازه ضعیف شروع شد که سپتامبر به پایان رسیده و اکتبر آغاز شده بود، و علیرغم آزمون سخت مقابل منچستریونایتد که تنها دو شوت به سمت دروازه به همراه داشت، از جمله یک گل دیرهنگام توسط سانتی کازورلا و باخت ناامید کننده 2-1 در اولدترافورد. آرسنال روند شکست‌های خود در اولدترافورد را به شش فصل افزایش داد، عملکردی که باعث شد آرسنال در رده ششم جدول لیگ برتر با 9 امتیاز فاصله از صدر جدول قرار گیرد. آرسنال، به طرز ناامیدکننده ای یک عملکرد ضعیف دیگر را در برابر شالکه در لیگ قهرمانان اروپا به نمایش گذاشت. آن‌ها در 26 دقیقه با گل‌های والکات و ژیرو برتری 2-0 را ایجاد کردند، اما شالکه با گل‌های هانتلار و جفرسون فارفان به بازی برگشت تا آرسنال گلزنکرشن را با یک امتیاز ترک کند.

چهار روز بعد، آرسنال یک برتری دو گله دیگر را از دست داد و با دو گل دیمیتار برباتوف و ضربه سر الکساندر کاچانیکلیچ، نتیجه 3-2 به سود فولام بود. ژیرو در دقیقه 69 گلزنی کرد و بازی را 3-3 به تساوی کشاند و به این ترتیب اولین باری بود که در بازی های متوالی گلزنی کرد و در یک بازی دو گل را به ثمر رساند، اما توپچی ها در دقیقه 90+5 پس از مهار پنالتی آرتتا توسط مارک شوارتزر از سه امتیاز بازی محروم شدند. این تساوی به این معنی بود که آرسنال تنها یکی از شش بازی قبلی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا را برده بود که فشار بیشتری را روی آرسن ونگر وارد کرد.

با شباهت عجیبی به فصل گذشته، آرسنال در اولین دربی شمال لندن مقابل تاتنهام با روندی ضعیف وارد شد، در حالی که همچنان در برابر رقبای سرسخت خود با نتیجه 5-2 پیروز شد. در 10 دقیقه ابتدایی، امانوئل آدبایور توپچی سابق، تاتنهام را پیش انداخت قبل از اینکه 9 دقیقه بعد از بازی اخراج شود. این به توپچی‌ها امکان بازگشت به بازی را داد، که در نهایت پر مرتساکر با اولین گل برای باشگاه در 25 دقیقه شروع کار را رقم زد. آرسنال پس از آن نیمه اول را با گل های پودولسکی و ژیرو 3-1 به پایان رساند. در نیمه دوم، آرسنال توسط کازورلا هم به گل رسید. با وجود گلی که گرت بیل در دقیقه 71 به ثمر رساند، آرسنال امتیازات خود را به دست آورد، زیرا والکات سه دقیقه مانده به پایان بازی را تکمیل کرد.


 
در پنجمین بازی ماه آرسنال، آنها با تیم مونپولیه در فرم ضعیف روبرو شدند و در یک بازی بسیار کمتر سرگرم کننده نسبت به بازی قبلی، آرسنال با یک کلین شیت با نتیجه 2-0 برنده شد. دو گل از جک ویلشر و پودولسکی، به آرسنال اجازه داد تا به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کند و تنها در آخرین بازی مقابل شالکه صدرنشین گروه مشخص شود. با این حال، آرسنال در بازی بعدی خود به فرم ضعیف بازگشت، زیرا آنها یک تساوی کسل کننده 0-0 مقابل استون ویلا که در منطقه سقوط بود، به نمایش گذاشتند، به این معنی که توپچی ها دوباره جایگاه چهار تیم برتر را از دست دادند. با این حال، آرسنال یک تساوی غیر الهام بخش مقابل اورتون به دست آورد. بازی برای توپچی ها خوب شروع شد، زیرا والکات در عرض 52 ثانیه در گودیسون پارک گلزنی کرد، اما مروان فلینی درست قبل از پایان نیم ساعت بازی را به تساوی کشاند تا نتیجه 1-1 به تساوی برسد و تا پایان بازی ادامه داشت. آرسنال نوامبر را در رده هفتم جدول لیگ برتر به پایان رساند.

دسامبر

آرسنال دسامبر را با شکست 0-2 مقابل سوانزی آغاز کرد، چیزی که بی‌بی‌سی آن را «بدترین شروع یک فصل آرسنال زیر نظر آرسن ونگر» خواند. دیدار بعدی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیاکوس بود. باخت های متوالی آرسنال ادامه داشت، زیرا آنها یک تیم ضعیف 18 نفره را قبل از بازی های حیاتی لیگ برتر به میدان فرستادند. با وجود اینکه در دقیقه 38 با گل توماس روسیچکی پیش افتاد، آرسنال با دو گل در کمتر از 10 دقیقه برتری را تسلیم کرد و المپیاکوس 2-1 برنده شد. اگر آرسنال در این بازی پیروز می‌شد، آنها در صدر جدول قرار می‌گرفتند، زیرا مونپولیه در برابر شالکه به تساوی رسید، اما در عوض آنها در جایگاه دوم قرار گرفتند و آزمون سختی را مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی داشتند.
 
با این حال، شانس آرسنال در بازی بعدی مقابل وست بروم، تغییر کرد، جایی که یک پنالتی بحث‌برانگیز بر روی کازورلا، باعث گلزنی آرتتا شد. آرسنال سپس برتری خود را دو برابر کرد، این بار روی یک خطای آشکار روی چمبرلین، با یک پنالتی دیگر از آرتتا تا بازی 2-0 به نفع آرسنال تمام شود. این اولین برد توپچی ها در چهار بازی اخیر در لیگ برتر بود و این تیم را به رده هفتم جدول رساند. با این حال، پس از گل تساوی دقیقه 88 توسط توماس ورمالن بازی با بردفورد در جام اتحادیه به ضربات پنالتی کشید و خود ورمالن آخرین ضربه پنالتی را خراب کرد تا آرسنال به طرز تحقیرآمیزی مقابل برادفورد لیگ دویی، حذف شود.
 
آرسنال سپس در بازی دوشنبه شب مقابل ردینگ که در آن زمان در قعر جدول بود، وارد دوره کریسمس شد. این مسابقه با نتیجه‌ای آشنا به پایان رسید که هواداران آرسنال را به هیجان آورد. کازورلا اولین هت تریک خود را برای باشگاه به ثبت رساند و همچنین یک پاس گل به والکات داد. لوکاس پودولسکی هم در 15 دقیقه ابتدایی دروازه را باز کرده بود تا نتیجه 5-2 به سود آرسنال شود. آرسنال با پیروزی 1-0 مقابل ویگان به احیای خود ادامه داد و توپچی ها سه برد متوالی را در لیگ برتر برای اولین بار از مارس فصل گذشته به ثبت رساندند. بازی بعدی آرسنال مقابل وستهم به دلیل اعتصاب لوله در متروی لندن به تعویق افتاد. آرسنال در 29 دسامبر مقابل نیوکاسل با پیروزی قاطعانه 7-3 نمایشی چشمگیر را به نمایش گذاشت تا به هواداران قبل از ماه حساس ژانویه اعتماد به نفس بدهد، در بازی که تئو والکات هت تریک کرد.

ژانویه

آرسنال سال 2013 را ناامیدکننده آغاز کرد؛ تساوی 1-1 مقابل ساوتهمپتون. پس از اینکه گاستون رامیرز دروازه آرسنال را باز کرد، آرسنال با گل به خودی گلی دو پرادو به تساوی رسید. این نتیجه به روند چهار برد پیاپی پیش از دو بازی سخت مقابل منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر و چلسی قهرمان اروپا پایان داد. آرسنال اولین ترنسفر خود در پنجره نقل و انتقالات ژانویه را با قرض دادن مروان شاماخ به وستهم در 4 ژانویه 2013 انجام داد. یک روز بعد با پیوستن یوهان ژورو، مدافع میانی سوئیسی به هانوفر، انقال قرضی دیگری اعلام شد. هر دو بازیکن هنوز در این فصل برای توپچی ها در لیگ برتر به میدان نرفته بودند و هر دو برای بقیه فصل نقل مکان کردند.

آرسنال رقابت‌های جام حذفی را مقابل سوانزی در دور سوم آغاز کرد و پس از نیمه اول بدون حادثه، در نیمه دوم با گل‌های پودولسکی و گیبس بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید تا برنده در دیدار تکراری مشخص شود. یک هفته بعد، آرسنال به یک باخت بحث برانگیز و در عین حال ناامیدکننده مقابل منچسترسیتی تن داد، زیرا کوشیلنی در دقیقه نهم پس از خطا بر روی ادین ژکو در محوطه جریمه از زمین اخراج شد. علیرغم از دست دادن پنالتی، ژکو و جیمز میلنر یک پیروزی راحت 2-0 برای سیتی به ارمغان آوردند. وینسنت کمپانی در اواخر بازی اخراج شد و هر دو تیم ده نفره بازی را به پایان رساندند. با این حال، آرسنال با پیروزی 1-0 مقابل سوانزی در بازی تکراری جام حذفی، شانس خود را تغییر داد.

تئو والکات قرارداد جدیدی را برای مدتی نامعلوم با باشگاه امضا کرد. بلافاصله پس از آن، آرسنال برای دومین بار متوالی در لیگ برتر مقابل چلسی در استمفوردبریج شکست خورد. شروع ضعیفی دیگر منجر به دو گل دریافتی شد که وضعیتی مشابه با شکست قبلی آنها در لیگ داشت. علیرغم اینکه والکات توانست یک گل در نیمه دوم به ثمر برساند، بازی در نهایت با نتیجه 2-1 به پایان رسید و امید آرسنال برای پایان دادن به جمع چهار تیم برتر را در تردید جدی قرار داد. برخی از تردیدها تنها سه روز بعد از بین رفت، زیرا چهار گل در ده دقیقه ابتدایی نیمه دوم به معنای پیروزی 5-1 آرسنال مقابل وستهم در بازی معوقه که قرار بود در روز باکسینگ دی برگزار شود. دو گل از ژیرو و تک والکات، پودولسکی و کازورلا، توپچی ها را با تنها چهار امتیاز کمتر از تاتنهام، در رده چهارم قرار داد.

پس از آن، آرسنال سه روز بعد با پیروزی 3-2 مقابل برایتون در ورزشگاه فالمر، در یک بازی هیجان انگیز دیگر به دور پنجم جام حذفی رفت. ژیرو یک گل دیگر به ثمر رساند و والکات یک گل زد تا تعداد گل های خود را در این فصل به 17 برساند. در بازگشت به لیگ برتر، آرسنال به عادت ناامیدکننده‌اش برای شروع بد بازی‌ها ادامه داد و در عرض یک ساعت به لطف گل‌های لوئیس سوارز و جوردن هندرسون، مقابل لیورپول 2-0 عقب افتاد. با این حال، دو گل پیاپی از ژیرو و والکات، آرسنال را به تساوی 2-2 رساند. پس از مصدومیت کیران گیبس، آرسنال عجله کرد تا در روز ددلاین، ناچو مونرئال را با مبلغی نامشخص (که تصور می‌شود حدود 8.5 میلیون پوند باشد) به خدمت بگیرد.

فوریه

آرسنال ماه فوریه را با عملکردی قدرتمند و در عین حال منظم در برابر استوک آغاز کرد. یک ضربه آزاد منحرف شده از لوکاس پودولسکی در اواخر بازی و یک نمایش درخشان از اولین بازی مونرئال، توپچی ها را در موقعیتی امیدوارکننده قرار داد زیرا رقیب های آنها امتیازات را از دست دادند. آرسنال با پیروزی 1-0 مقابل ساندرلند، به رده پنجم صعود کرد. آرسنال در نیمه اول و بخش‌هایی از نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشت و ساندرلند این شانس را داشت که در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشاند، اما این گل نهم کازورلا در فصل بود که پیروزی را برای آرسنال به دست آورد. اندکی پس از آن، آرسنال خبر جدایی قرضی آندره سانتوس، مدافع چپ را تا پایان فصل به باشگاه گرمیو برزیل اعلام کرد. در بازی آتی در لیگ قهرمانان اروپا، اعتقاد بر این بود که ورمالن یا گیبس باید برای بازی در دفاع چپ بازگردند.
 
علیرغم شروع قدرتمند این ماه، آرسنال با شکست ناامیدکننده 1-0 مقابل بلکبرن، از جام حذفی حذف شد. سه روز بعد، آرسنال با بازی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل بایرن مونیخ، مسابقات خود در لیگ قهرمانان اروپا را از سر گرفت. در بازی رفت در امارات، آنها با نتیجه 3-1 شکست خوردند و پودولسکی مقابل تیم سابق خود گلزنی کرد تا به آرسنال فرصت کمی برای جبران در بازی برگشت دهد. آرسنال که نیاز داشت هواداران را راضی نگه دارد، با استون ویلا که در معرض خطر سقوط بود، به دنبال سومین برد متوالی در لیگ برتر بازی کرد. آرسنال این کار را با دو گل سانتی کازورلا در هر دو نیمه انجام داد تا با تاتنهام که یکشنبه بعد با آنها بازی داشت، چهار امتیاز فاصله داشته باشد.

مارچ

دربی شمال لندن با ناامیدی برای "تیم قرمز شمال لندن" به پایان رسید زیرا تاتنهام پس از دو گل متوالی گرت بیل و آرون لنون در اواخر نیمه اول، 2-1 پیروز شد. پس از آن آرسنال به دلیل حضور اورتون در جام حذفی، 10 روز قبل از بازی برگشت خود در لیگ قهرمانان اروپا منتظر ماند. آرسنال تلاش شجاعانه ای داشت تا حریف آلمانی خود را با پیروزی 2-0 شکست دهد، نتیجه‌ای که برای صعود کافی نبود. با این حال، آنها اولین تیمی بودند که در این فصل بایرن مونیخ را در آلیانتس آرنا شکست دادند.

آرسنال دومین پیروزی متوالی 2-0 را در یک رویارویی سخت در استادیوم لیبرتی مقابل سوانزی به ثبت رساند. گل‌های ناچو مونرئال (اولین گل او برای باشگاه) و ژروینیو امیدهای آرسنال را در جمع چهار تیم زنده نگه داشت. بازی بعدی آرسنال پس از بازی های ملی بود، در مقابل ردینگ که آرسنال پیش از این 12 گل در دو بازی مقابل این تیم در این فصل (در همه رقابت‌ها) به ثمر رسانده بود. گل های ژروینیو، کازورلا، ژیرو و آرتتا باعث شد توپچی ها 4-1 برنده شوند و به تعقیب خود ادامه دهند.

آوریل

در بازی بعدی مقابل وست بروم دو گل از روسیچکی، آرسنال را پیش انداخت و در ادامه مرتساکر با خطای پنالتی از زمین اخراج شد و پنالتی توسط جیمز موریسون در دقیقه 71 تبدیل به گل شد تا آرسنال در نهایت با نتیجه 2-1 برنده شود. آرسنال سپس یک دوره سه بازی در یک هفته را در برابر نوریچ آغاز کرد، زیرا یک بازگشت با روحیه در هفت دقیقه پایانی مسابقه باعث شد آرسنال در رتبه سوم جدول لیگ برتر قرار گیرد. مایکل ترنر با ضربه سر از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه آرسنال را باز کرد اما سه گل (شامل یک پنالتی بحث برانگیز) از دقیقه 85 به بعد توسط آرتتا، ژیرو و پودولسکی به ثمر رسید تا توپچی ها با نتیجه 3-1 برنده شوند.
 
بازی بعدی آنها مقابل اورتون بود و آرسنال برای اولین بار در 12 بازی اخیر در دیداری که 0-0 به پایان رسید، نتوانست گل بزند. توپچی ها مبارزه خود برای حضور در جمع چهار تیم برتر را در دربی مقابل فولام از سر گرفتند که دو بازیکن اخراج شدند (استیو سیدول برای فولام و ژیرو برای آرسنال) و گلزنی مرتساکر پیروزی 1-0 را برای آرسنال به دست آورد. آرسنال پس از تونل افتخار برای منچستریونایتد قهرمان شده، با کاپیتان سابقش رابین فن پرسی روبرو شد. آرسنال توسط تئو والکات زود به برتری رسید، اما گل وی با یک خطای پنالتی توسط سانیا بر روی فن پرسی، خنثی شد. این دیدار با نتیجه 1-1 به پایان رسید.

می

آرسنال با بازی مقابل کوئینز پارک رنجرز که به تازگی سقوط کرده بود، وارد یک دوره حساس فصل شد، زیرا تاتنهام و چلسی بازی خود را در برابر یکدیگر انجام می‌دادند تا سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند. والکات توپچی ها را پس از 20 ثانیه پیش انداخت (سریع‌ترین گل این فصل لیگ برتر). بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا روند شکست ناپذیری آرسنال را به 8 بازی افزایش دهد. آرسنال در آخرین بازی خانگی خود در این فصل مقابل ویگان، قهرمان جام حذفی، قرار گرفت و با گل های پودولسکی (2)، والکات و آرون رمزی، بازی را 4-1 پیروز شد. ویگان متعاقبا پس از هشت سال ماندن در لیگ برتر سقوط کرد، در حالی که آرسنال با یک امتیاز بیشتر از تاتنهام، سرنوشت حضورش در لیگ قهرمانان به دست خودش بود. با این حال آرسنال با پیروزی 1-0 مقابل نیوکاسل فصل را با 73 امتیاز، سه امتیاز بیشتر از فصل قبل و یک امتیاز بیشتر از تاتنهام به پایان رساند و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.


 
پس از اتمام فصل، آرسنال چهار بازیکن برتر فصل خود را که توسط اعضای باشگاه رای داده بودند، معرفی کرد. در جایگاه چهارم، میکل آرتتا با 5% آرا قرار گرفت. در رده سوم، تئو والکات، بهترین گلزن آرسنال با 12.7% قرار گرفت که تعداد گل‌های او با 21 گل در تمام رقابت‌ها، نسبت به فصل‌های قبلی او در این باشگاه بهتر بود. در جایگاه دوم لورن کوشیلنی با 13.5% قرار گرفت. در نهایت، جایزه بهترین بازیکن فصل آرسنال به سانتی کازورلا رسید که آرسن ونگر او را یک "فوتبالیست کامل" توصیف کرد. کازورلا با 12 گل و 14 پاس گل و با 55.7% آرا بازیکن فصل آرسنال شناخته شد. بیشترین بازی را در طول فصل کازورلا (49) انجام داد و والکات با 21 گل برترین گلزن تیم در تمامی رقابت‌ها بود. همچنین 5 بازیکن از آرسنال در طول فصل با کارت قرمز داور روبرو شدند (کوشیلنی ²، ژیرو، ویلشر، مرتساکر و جنکینسون)

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۲۳ ۱۷:۲۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۴۷۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰