loading
در حال بررسی درخواست شما
پوما
پوما

پوما

تاریخچه ، تجربیات ، چشم انداز





در سال 1924 دو برادر در منطقه ی هرزوگن آئوراخ باوارایا ، یکی از استان های کشور آلمان به نام های آدولف و رودولف داسلر کارگاه تولید کفش های ورزشی خود را راه اندازی کردند. همکاری این دو تا سال 1948 ادامه یافت و بعد از تصمیم به جدایی ، آدولف کمپانی آدیداس و رودولف کمپانی پوما را بنیانگذاری نمودند. هم اکنون ، بعد از گذشت سال ها و تبدیل شدن این برندها به غول های دنیای لوازم ورزشی ، همانند سالیان دور ، دفتر های اصلی این دو شرکت در یکی از خیابان های هرزوگن آئوراخ درست روبروی هم قرار دارد.

برند پوما که یکی از سه برند برتر دنیای لوازم ورزشی به همراه نایکی و آدیداس می باشد در طول حیات خود حامی بسیاری از چهره های سرشناس ورزشی ، به خصوص در دنیای فوتبال بوده است. از میان آن ها می توان به دیه گو مارادونا ، پله ، اوزه بیو ، یوهان کروویف ، انزو فرانچسکولی ، لوتار ماتیوس ، کنی دالگلیش ، دیدیه دشام ، روبرت پیرس ، رادامل فالکائو ، سس فابرگاس ، سرخیو آگوئرو ، مارکو رویس ، میکل آرتتا و جان لوئیجی بوفون اشاره نمود که همگی از محصولا تولیدی این کمپانی استفاده نموده و می کنند. همچنین پوما سرمایه گذاری عظیمی در سایر رشته های ورزشی مثل دو میدانی و ورزش های موتوری و دریایی نیز انجام داده است و به رقیبی دست نیافتنی برای سایر غول های تولید لوازم ورزشی تبدیل شده است.

یوسین بولت ، دونده ی جامائیکایی و سریع ترین مرد جهان مورد حمایت کمپانی پوما قرار دارد ، حتی لاین مخصوصی از تولیدات این شر کت با لوگوی مخصوص بولت ایجاد شده و تولیدات آن به بازارها عرضه می شود و از اقبال بسیار مناسبی بین علاقه مندان برخوردار شده است. لاین موتور اسپورت این شرکت نیز بازار ورزش های موتوری را به صورت کامل قبضه کرده به طوری که اسپانسر اصلی و تامین کننده ی ملزومات ورزشی غول هایی مثل فراری ، بی ام دبلیو ، مرسدس بنز ، دوکاتی و ... در مسابقات فرمول یک و موتو جی پی ، کمپانی معظم پوما می باشد. لاین اوشن یا اقیانوس پیمای این شرکت نیز حامی مالی تیم ولوو اوشن ریسینگ ، یکی از برترین های این رشته در دنیا می باشد.

پوما در سال های اخیر با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و با استخدام طراحان معتبر دنیای مد ، مثل حسین چالایان ، الکساندر مک کوئین و میهارای ژاپنی سعی در برآورده نمودن نیازهای تمامی سلایق ، در تمامی رده های سنی و از هر قوم و نژادی برآمده است. پوما همچنین طرح های بنیادینی بر پایه ی گسترش ورزش در آفریقا و آمریکای جنوبی و کشورهای حوزه ی دریای کارائیب و ... ، در جهت گسترش صلح جهانی ، آموزش و پرورش ، بهداشت و ... با همکاری نهادهای زیربط پایه گذاری نموده است.


پوما و آرسنال





سر انجام پس از مذاکرات پنهانی و طولانی مدت باشگاه فوتبال آرسنال تایید نمود ، موفق به امضای گرانترین قرارداد تاریخ تیم های فوتبال انگلستان ، جهت تامین البسه ی ورزشی مورد نیاز این باشگاه ، با شرکت چند ملیتی پوما که دفتر اصلی آن در آلمان واقع است ، به مدت 5 سال و رقمی بالغ بر 170 میلیون پاوند شده است. این قرارداد به سلطه ی 20 ساله ی کمپانی آمریکایی نایکی در این تیم پایان خواهد بخشید. آرسنالی ها از سال 1994 البسه ی تولیدی شرکت نایکی را به تن می کردند. قرارداد جدید توپچی ها با این برند معتبر سودی بیش از 30 میلیون پاوند در سال برای آن ها به دنبال خواهد داشت که رکورد جدید در بین تیم های سطح اول فوتبال انگلستان به شمار می رود. توافق ها در این زمینه به مراحل پایانی خود رسیده است و هواداران این باشگاه می توانند از ابتدای فصل 2014/2015 تیم محبوبشان را با البسه ی تولیدی این شرکت در زمین فوتبال مشاهده کنند.

قرارداد جدید آرسنال با پوما ضربه ی مهلکی به کمپانی نایکی بود ، شرکتی که در 7 سال اخیر قراردادش با توپچی ها تنها 55 میلیون پاوند به آن ها پرداخت کرده بود که رقم مضحکی به نظر می رسد. این قرارداد حتی از قراردادی که لیورپول سال گذشته با کمپانی وریور در ازای پرداخت سالانه 25 میلیون پاوند امضا نموده نیز ارزشمند تر است ، همچنین از قرارداد 15 ساله منچستر یونایتد با کمپانی نایکی به ارزش 287 میلیون پاوند که کم کم به انتهای خود نزدیک می شود.

پوما قرارداد با آرسنال را به عنوان یک فرصت تجاری ارزشمند بر می شمرد ، زیرا از یک سو سراسر قاره ی آفریقا را تحت پوشش خود دارد و تقریبا بر بازار آن مسلط است و از سویی دیگر بر اقبال عمومی مردم قاره ی سیاه نسبت به تیم آرسنال و این باشگاه به خوبی واقف است و نمی خواهد پتانسیل های بالقوه ی این تیم در این نقطه از جهان را به راحتی به سایر رقبا واگذار نماید.

ایوان گازیدیس ، مدیر اجرایی باشگاه آرسنال از این قرارداد به عنوان جهشی بزرگ در تاریخ باشگاه یاد می کند و در این خصوص می گوید : "  معتقدیم که این قرارداد می تواند باشگاه را برای برداشتن گام های بزرگتری در خارج از زمین فوتبال یاری کند ، بنیه ی مالی ما تقویت خواهد شد و قادر خواهیم بود برای خرید ستاره ها اقدام نماییم "  صحبت های پیرامون این قرارداد این امیدواری را در بین توپچی ها زنده کرده است که بتوانند پس از پشت سر گذاشتن دوران ریاضتی که از ابتدای ورودشان به ایمیریتس در سال 2006 تا به امروز تجربه کرده اند ، افق های روشنی را پیش روی تیم محبوبشان ببینند. آن ها برای تعویض استادیوم خود مجبور شدند قراردادهای بلند مدتی را به ناچار امضا کنند ، اما اکنون این فرصت فراهم شده تا به قراردادهای جدید با سودهای بیشتر فکر کنند.


شکست آدیداس و نایکی





مدیران شرکت پوما اذعان دارند که در رقابتی تنگاتنگ با کمپانی آدیداس موفق شده اند این قرارداد را به نفع خود به چنگ بیاورند. پوما که قبل از کمپانی آندر آرمر مسئولیت تهیه ی البسه ی تاتنهام را به عهده داشت ، به شدت به دنبال پیدا کردن تیم بزرگی در بین باشگاه های اروپایی برای خود می گشت. این کمپانی هم اکنون حامی مالی تیم های ملی ایتالیا ، اتریش و سویس در اروپا و غنا ، ساحل عاج و کامرون در آفریقا و باشگاه هایی مثل ، اشتوتگارت ، دورتموند ، نیوکاسل ، بوردو ، پالرمو ، اسپانیول و اسپورتینگ می باشد ، تنها جای اسمی همچون آرسنال را در لیست خود خالی می دید که موفق شد آن جای خالی را نیز پر کند.

آدیداس امیدوار بود آرسنال را نیز همانند رقیب همشهری خود چلسی و فولهامی که هم اکنون با کاپا قرارداد دارد و در آینده ی نزدیک آدیداس خواهد پوشید ، در لیست تیم های خود داشته باشد. آن ها می خواستند طی یک اقدام استراتژیک لندن را به دست بیاورند که به نظر می رسد در این امر ناکام ماندند. آنها همچنین پیش تولیدات خود را برای آرسنال در معرض دید عموم نیز قرار دادند ، اما ماه گذشته به آن ها اعلام شد برنده ی این مناقصه آدیداس نیست. آن ها نمی خواستند مبلغ مورد نظر باشگاه آرسنال به آن ها بپردازند و نهایتا نتوانستند به توافقی با این تیم لندنی دست پیدا کنند. آن ها با در اختیار داشتن تیم هایی نظیر چلسی ، سوانسی ، استوک ، ساندرلند ، وست بروم و وست هام از موقعیت قدرتمندی در لیگ برتر برخوردار بودن ، ولی در را ه کسب رضایت مدیران آرسنال ناکام ماندند.

همچنین نایکی بعد از مایوس شدن از ادامه همکاری با آرسنال سعی کرده است توجه خود را بیشتر بر روی بارسلونا ، منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان معطوف کند. آنها با خرید کمپانی آمبرو در سال جاری تیم های ملی انگلستان و منچستر سیتی را نیز با لباس هایی با لوگوی شرکت خود راهی میدان خواهند نمود. یکی از منابع نزدیک به کمپانی نایکی گفته است : " نایکی دوست دارد که با آرسنال کار کند ، و سعی می کند قرارداد ش با آن ها را حفظ نماید ، اما نه به هر قیمتی! "

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۳/۱۸
به قلم Saeed Milani
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Puma & British Newspapers
بازدید: ۷,۲۷۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰