loading
در حال بررسی درخواست شما
جدول هزینه خالص تیم های لیگ برتر از زمان ورود میکل آرتتا به آرسنال
جدول هزینه خالص تیم های لیگ برتر از زمان ورود میکل آرتتا به آرسنال

جدول هزینه خالص تیم های لیگ برتر از زمان ورود میکل آرتتا به آرسنال

میکل آرتتا اظهار کرده است که آرسنال هدف دارد "تیم برنده‌ای را بسازد" و به دنبال پیشرفت در لیگ برتر و پیش افتادن از منچسترسیتی است. هیئت مدیره این باشگاه از زمان ورود آرتتا در دسامبر 2019 او را در بازار نقل و انتقالات به خوبی پشتیبانی کرده است.

آرتتا تیم توپچی ها را که از اونای امری به ارث برده بود، اصلاح کرد و ستاره های پردرآمدی مانند مسوت اوزیل و پیر امریک اوبامیانگ را حذف کرد و مجموعه‌ای از استعدادهای جوان و موفق را به خدمت گرفت.

افرادی مانند بن وایت (50 میلیون پوند)، کای هاورتز (62 میلیون پوند) و گابریل ژسوس (45 میلیون پوند) با قیمت های گزافی به آرسنال آمدند و آرتتا به خاطر این که "استعداد قیمت دارد"، از پرداخت هزینه‌های بالا برای این بازیکنان صحبت کرده است.

در یک مصاحبه اختصاصی با مارکا، سرمربی آرسنال اعلام کرد که پایداری بلندمدت در اساس رویکرد باشگاه است اما همچنین گفت که آرسنال برای یافتن آنچه برای بهبود تیم خود نیاز دارد، "به بازار خواهد رفت".

او گفت: "ما تیم را با میانگین سنی بسیار جوان بازسازی کرده‌ایم. ما مالکانی داریم که با ما همسو شده‌اند تا تیمی برنده بسازیم که در طول زمان و بدون سرمایه گذاری زیاد پایدار بماند. اما تقاضا در حال افزایش است و شما باید به بازار بروید تا آنچه را که ما برای ادامه بهبود نداریم، پیدا کنید."

توپچی ها یکی از 20 باشگاهی در سراسر اروپا بودند که توسط یوفا در معرض خطر نقض قوانین جوانمردانه مالی در فصل 2021/22 شناسایی شدند. در سال 2020، آنها بیشترین خرج خالص را در اروپا داشتند.

آرتتا اعلام کرد: "این به ارزیابی شما بستگی دارد: ارزش خالص یا سرمایه‌گذاری در یک سال، سه سال یا 10 سال؟ یا همچنین ارزش حقوق و دستمزد بازیکنان را هم ارزیابی می‌کنید.''

نکته سرمایه‌گذاری یکی است و ارزیابی مجدد شاید مهم‌تر باشد: بازیکنی که می‌خرید در این چند سال چقدر ارزش دارد. سرمایه گذاری با بازده و تجدید ارزیابی وجود دارد. این راهبرد ما برای پایداری است."

با آمدن دکلان رایس از وستهام، جدول خرج خالص از زمان ورود آرتتا به امارات در سه سال و نیم اخیر به شرح زیر است.

توجه: ارقام از طریق سایت ترنسفرمارکت جمع آوری شده است و این آمار فقط 13 تیمی را که در طول دوره زمانی تحت پوشش همیشه در لیگ برتر حضور داشته اند را شامل می‌شود.

1. چلسی - 572 میلیون یورو
2. منچستریونایتد - 543 میلیون یورو
3. تاتنهام - 428 میلیون یورو
4. آرسنال - 419 میلیون یورو
5. نیوکاسل - 400 میلیون یورو
6. لیورپول - 297 میلیون یورو
7. وستهم - 280 میلیون یورو
8. منچسترسیتی - 169 میلیون یورو
9. استون ویلا - 155 میلیون یورو
10. کریستال پالاس - 129 میلیون یورو
11. ولورهمپتون - 102 میلیون یورو
12. اورتون - 7 میلیون یورو
13. برایتون - 62 میلیون یورو (سود)

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۷ ۱۸:۳۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: دیگر رسانه‌ها
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۸۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰